Pertla napsal:
Jen tak mezi řečí, poraď mi kde se nechá udělat za 10tku kardan? Rád bych tu firmu oslovil Když na 1150 stojí novej cca 19,5?
To je zase demagogie.
Nemění se kardan, ale ložiska.
**** kardan jako hridel nebo kardan jako uhlovy prevod?
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Pertla napsal:
Jen tak mezi řečí, poraď mi kde se nechá udělat za 10tku kardan? Rád bych tu firmu oslovil Když na 1150 stojí novej cca 19,5?
To je zase demagogie.
Nemění se kardan, ale ložiska.
**** kardan jako hridel nebo kardan jako uhlovy prevod?
To je v poho. Až budeš mít v práci nějaký zapeklitý problém, tak napiš jako vo co de a já se stavím
FireRR napsal:
Můžu se zeptat jestli je ta 08 vyloženě špatná, nebo je to jen z důvodu že sdílí techniku se starším modelem ale je za větší peníz? Zatím to vypadá s dvouvačkou bledě (díky rozpočtu) tak koukám i po modelech 07-09. Ještě bych se zeptal jestli je lepší u takto starých moto sáhnout po moto s elektronickou výbavou ABS, ESA atd. nebo vzít elektronicky očesanej model, ale s výbavou jako padací rámy kufry atd.?
Vezmi tu, která se ti bude líbit. Před koupí ji pořádně "proklepni". Když bude v cajku (bez pazvuků z převodovky, pazvuků z motoru, pojede rovně, nepoteče z ní olej atd.), tak ji vezmi. Když se potom něco pokazí, tak se to opraví. Kupuješ ojetinu, a tak musíš počítat s tím, že se může něco projevit. Jednovačkové modely 08-09 nejsou vůbec špatné. Jediný dražší problém tam bývá s tlumičem záběru v převodovce (a ten stejný je i v DOHC). Ale spousta motorek už ho má vyměněný. Vůbec bych se toho nebál. Přeji šťastnou ruku při výběru.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nebudem zakladať nové vlakno tak to hodím sem. Riešim či ísť do GSA 2008/9 s nájazdom 80-120 alebo si nechať moju 1150 ( teraz má 135) a za tu cenu z nej urobiť “novú” moto. Novou sa rozumie ložiska v prednom kolese, uhlovom prevode ( axiálne aj radiálne ), nový kardan ( predpokladám že bude v pr...) , vstupnú hriadeľ prevodovky, repas klapiek, repas štartéra, nové napinaky, nový hall a nový podvozok. Pre výmenu hovorí pre mna krajší dizajn 1200ky a jej väčší dojazd. Proti cena výmeny (+ tak či tak bude potrebné meniť podvozok a ložiska v uhlovom prevode a možno aj spojku ) 1150 si servisujem sám a tak viem že má nadštandartných servis ...
Samozrejme je to len na mne a výške konta ale .... čo ušetrím to precestujem tak babo poraď ????
Ps : plánujem dlhšiu cestu tak nech je moto v cajku.
Dik za pripadne rady ????
Glock-plastik fantastik :-)
Tohle myslím za tebe nikdo nevyřeší. Ja třeba s těžkým srdcem vyměnil 1150 ADV za dvouvačku 12GSA a jsem spokojený, ale v něčem byla 1150 prostě lepší. 12 je zas lehci a lepe jede. Musel jsem investovat do podvozku, ted me cekaji gufera atd. ale jsem rád, že jí mám a víš proč? Protože to byla moje vysněná motorka a už je 4 roky u mě v garáži. Rozumem si to těžko obhájíš, srdcem kupuj
Aktualne 1250 GSA HP
glock7-v tvém případě bude nejlépe si to vyzkoušet naživo a podle toho vybrat co ti sedne víc.A taky charakter motoru,někdo má rád otáčky a druhý je nadšený jak se mu to posbírá odspodu.A co převodovka,krátká 1?A ty elektro pomocníci jako stabili. systém,kontr.tlaku pneu,esa to chceš taky?Servisuješ si 1150 a víš co v tom máš nehledě
na výbavu když cestuješ.No nemáš to jednoduché.
BMW R1100GS+R1150GS=Grupa mocnego uderzenia!
glock7... Neřešil bych, co je na jiných motorkách lepší, ale zeptal bych se jinak... co ti vadí na tvé 1150? Jestli nic, tak zainvestuj do podvozku a tam, kde to je potřeba a zbytek radši projezdi.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Vďaka za rady
Mr GS - čo mi vadí na mojej ? Oproti 12ke GSA vzhľad a dojazd. S dojazdom to možno nejako poriešim to druhé ale nie. Zas že by som pre to nevedel žiť to tiež nemôžem povedať. Pravda je, že uvažujem presne tak ako si napísal, evri radšej prejazdiť. .
Asi ostanem pri starej ale novej Tak idem nakupovať náhradné diely.
Glock-plastik fantastik :-)
Ahoj vespolek. Jsem tu nový a přišel jsem proto, že jsem se začal o GS zajímat a poslední dobou mi v hlavě vrtá červík, že do toho opravdu půjdu. Ale jak to tady pročítám, tak se děsím té salámové metody úvah při nákupu :-). Nejprve jsem uvažoval v rovině tohoto vlákna, tedy pravděpodobně ročník 08, 09 který je v současné době cenově cca pod 200K. Dvouvačka (2010, 2011) bývají inzeráty cca od 220 a člověk si říká, jestli by to už nebylo lepší. Pak čte, že přeci jen od 2013 .... . Tak teď opravdu nevím. Rád bych se tedy zeptal. Se servisem podvozku a kardanu mám automaticky počítat vždy, tedy několik desítek tisíc ať vezmu jakýkoliv ročník? (ano, vím, že je to o předchozím majiteli, ale jde mi o princip ... cca po kolika desítkách tisíc kilometrů bývají kardan a tlumiče zralé na servisní zásah?)
M1r3k_cz Tak DOHC (dvouvačka) tzn od 2010 je prakticky to nej co se vzducháčem můžeš mít (první vodníci od 2013 nejsou zrovna nejpovedenější...).
Podvozek bývá obvykle při silničním ježděním ok i v 50 a třeba i ve 100 (samozřejmě, že nebude ve stavu nového, ale taková trága to taky nebude pokud nejezdíš hodně sportovně).
Ale pokud si koupíš ty tlumiče rovnou tak si je budeš užívat "od nova" hlavně Ty - budeš mít prakticky novou motorku a nebudeš muset někde na dovolené řešit vyteklý tlumič a máš dalších 30-50 tis km klid... pak nějaký repas... A nebudeš to kupovat pro dalšího majitele při prodeji motorky.
Kardan by měl kilčo v klidu dát... ale pro klid duše můžeš dát zkouknout případně vyměnit ložiska...
Záleží jestli kupuješ opečovávanou DOHC s 50 nebo né tak opečovávanou se 150 tis km...
Upravil HonzaGS-SV dne 17.08.2021 07:24
Před rokem jsem také vybíral a skončil u dvojčátky. Pro dva super motorka. Pro jednoho najdeš zábavnější moto.
Dovolím si ale nesouhlasit s názorem o tlumičich. Po 50 tis. Km musí být každý tlumič na kaši, ať si zaryti baworaci tvrdí co chtějí. Prostě to tak je, ten tlumič, olej v něm degraduje a to, že nevychcal se určitě nerovná, že je funkční. Jak jsi asi již vyčetl, tak tlumiče bmw nejsou servisovatelne (na rozdíl od jinych moto, kde bys měl standardně tlumič servisovat alespoň co 2 roky nebo 20 tis. Km +-). Mě to čeká na podzim. Mám dohc 56 tis. Km a nedělám si iluze o stavu podvozku. Proto počítej, že tato investice bude. Málo kdo to chce slyšet protože je to slabost bmw, ale je to tak.
S tlumiči máš dvě možnosti. Buď necháš buhvijak repasovat nerepasovatelne tlumiče nebo koupíš jinou značku. Proto bych při koupi netrval na ESA, protože pokud budeš kupovat tlumiče nové, tak pravděpodobně z hlediska ceny koupíš nové bez ESA.
Pak počítej s klasickými investicemi od olejů přes ventily. Kardan a ložiska v zadním kole, by měli být při nějaké péči v pohodě.
Prosteoff a ty pociťuješ tu hrůzu svých tlumíču po 56 tis?
Já měnil svoje v cca 50 tis (solo jezdec a pouze silnice) a ano je to lepší... ale nevadilo mi to a klidně bych na starém jezdil dál... Ale nechtěl jsem je kupovat až budou téct nebo až budu motorku prodávat... tak jsem si je koupil ať je ještě užiju...
V autě máš na tlumičích najeto kolik? Obvykle je např. na služebáku neměním dokud to auto mám... tzn cca 180 tis km...
Upravil HonzaGS-SV dne 17.08.2021 08:25
Honzo nemám srovnání jak tlumi bmw s novými tlumiči, mám srovnání pouze s motorkami s klasickými vidlemi a USD vidlicemi, ale pocitově obzvlášť naložení ve dvou to není při takovém srovnání ideální a čekal bych to daleko lepší. Ano jet se dá, ALE jak nastane rozbitá cesta, nedej bože v zatáčce, tak to přední kolo netlumi ale preskakuje (režim esa to výrazněji neovlivní)...
S těmi auty jsi me pobavil, ale samozřejmě to co platí pro moto by mělo nějak přeneseně platit i pro auta (samozřejmě v delších servisních intervalech, ale tu degradaci oleje v tlumiči neochčiješ). Za to že u aut na to 90 % majitelů sere a platí tu rovnice nevychcal = je v pořádku, za to fakt nemůžu. U toho auta to ale tak necítíš, proto se tak děje ve velkém. V některých západních zemí, ale měří funkci tlumičů i na technické a vyhazuji za to.
Sám jsi tlumiče v 50 tis. měnil, tak o čem se bavíme? Když tomu borcovi napíšeš, že vydrží tak ho jen utvrdis v rovnici nevychcal je ok. Ale tak to přece není.
Děkuji zatím za odpovědi. Na ESA netrvám (ikdyž momentálně co jsem viděl motorky v nabídce, které by přicházely v úvahu, tak to mají všechny :-) ). Jinak nehledám motorku prioritně pro dva - 99% jízd pojedu sám a ten zbytek se žena se sebezapřením sveze kolem komína, abych neřekl ;-). Ale nemá to být "zábavnější" motorka, ale na pohodlné cestování i delších tras (a určitě většina ne do zahraničí). Měl jsem Tigra 800 a neprozřetelně jsem jej prodal a nechal si jen kochací komínovku s mylnou představou, že bude stačit. Tak jsem pak začal uvažovat o cesťáku, tedy kategorii pro mě zcela nové, abych doplnil do garáže možnost cestovat pohodlně, v závětří na dlouhou vzdálenost (300km +). A úvahama jsem se dostal k R 1200 RT, načetl a naposlouchal samou chválu. No a pak jsem se měl možnost svézt na velkém cestovním enduru a připoměl jsem si ten úžasný pocit pohodlného vzpřímeného posedu a širokých řídítek. A najednou si říkám, proč vlastně ne GS :-). Jenže RT 2010 je pod 200 pohodlně, ale GS už zdaleka ne. Plus investice do tlumičů (což rozhodně uznávám má větší smysl co nejdříve, ať si je užiji já a ne případný další majitel, až se vrtkavé srdce motorkáře přikloní k novějšímu, nebo jinému modelu). No a to už pak cenově poskakujeme o více než 50%, než byl původní záměr (což lépe vysvětlím peněžence, než doma, proč že má ten pocit, že jsem na začátku mluvil "jen" asi o 160k ) :-)
Zdravim pratele, jsem tu novej.
Ctu jak jednovacky 2008-2009 jsou fajn viz vytazek od Tondy. Mam moznost koupit 6/2007 ADV. Z vybavy pouze ABS, posilovac predpokladam nema, kufry a mlohovky samozrejme ma. Najezd neuveritelnych 24tis km. Overeno v renocaru, pak inveltu a ve finale i na kontrola tachometru. No nadherna jak nova, ale draha. Je nejaky rozdil 2008,2009 vs 2007? Je to od novoty v CR, koupeno cechem v rakousku. Je u tohoto modelu (14.6.2007 verze K25) něco špatně? Dekuji za info, do pondeli se musim rozhodnout.
2007 je dobrej model. 2008-09 ma facelift, par koni navic ale taky treba jinej tlumic razu, kterej te umi pozlobit(da se vymenit za stejnej jako je na 07 za cca 15tis.kč) zas novejsi ma ESU coz je prijemny si za jizdy upravit podvozek.
Aktualne 1250 GSA HP