nico napsal:
Ježiši chalani vážne, mr.gs to napísal presne..... Motorka nie je Land Rover, kde si v teréne upustíš kvôli lepšej trakcii... gumu stále dávaš do náklonu i v pomalej rýchlosti a pri podhusteni riskuješ deformáciu disku.
Výrobca to udáva presne, sme v téme starších mašín, keď si sám 2,2/2,5 a keď si naložený dvaja a kufre 2,5/2,9.....
Ak niekto tvrdí že podhustena v teréne má lepšiu trakciu, môže to byť samozrejme pravda, no či to stojí za poškodený rafik, je na zvážení.
A schválne by ma zaujímal názor niekoho kto má odjazdene niečo na motokrose, či majú nižší tlak, možno by to sem vnieslo viac jasna.????
Šotolinky/střední terén , předek 1,2 / zadek 0,9 ,naloženy gs 1100, funguje to . ráfky zatím nepoškozené a bez jediného defektu (zatím)
BMW R 1100 GS
Kubrt napsal:
Podhuštěni v terénu má smysl... Bavíme se ale o úplně jiných terénech než co jezdí 90% majitelů cendur
Stačí keď je kamenistý podklad a výhodu podhustenia poznáš… teda na TKC 80 určite. Moja skúsenosť z GSka, na Touracne-kach je na ceste cítiť rozdiel pri podhustení z predpísaného tlaku, ale na TKC80 je podhustenie práve v prospech komfortu. Laboroval som s tým dosť dlho a najazdil na nich 120000km a vyšlo mi idealne 1,8 predok a 2,0 zadok - vyšší tlak od tychto hodnôt na ceste zvyšuje “skákavosť” po štuploch, nižší tlak už jemne znižuje presnosť v náklone. Či das do predu 1,8, alebo 2,5 je jedno, nakoľko samotné štuple spôsobujú “žuvačkovity” efekt, to iste platí o zadku. A pri týchto tlakoch ešte neni zvýšené riziko prerazenia a poškodenia rafku. To začína pri 1,5 a 1,6 (pri “paľbe”, na kochacku môže byt ešte menej) na ktorých sa zase kľudne ešte dá jazdiť napr na návrat z Albánska domov na dorazenie gúm. Riešiť životnosť TKCčky asi nemá význam, nakoľko jej životnosť je jeden týždňový čunder v teréne, inde jej pouzitie nemá význam.
Upravil patol dne 01.09.2021 10:18
Já na Dakaru dával do TKC80 s duší 1,5 baru na cestě do Théth (zespoda z Prekalu) a bez toho bych to za deště s naloženou motorkou nedokázal dojet. Ale jsem v terénu lama. Pak po napojení na asfalt jsem dofukoval zpět na předepsanej tlak...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
nico napsal:
A schválne by ma zaujímal názor niekoho kto má odjazdene niečo na motokrose, či majú nižší tlak, možno by to sem vnieslo viac jasna.????
Zcela zásadní..na WR250 jsem foukal 0,9 Bar a každá desetina nahoru a dolů byla znát. Záleží na povrchu tj. jestli je kamenitý nebo měkký třeba po dešti. No a aby to mohlo být takto málo nafoukáno, tak motorka má tzv. haltry, které drží pneu k ráfku, aby se neprotočila a neurvala ventilek.
Takže tato diskuze může být přínosná, protože:
1. jezdím klasiku kochačku silnice - tj foukám podle manuálů +/-, ale
2. jezdím občas i v terénu a tam já osobně nevím, nakolik to můžu spustit, aby se pneu neprotočila ( i když u bezdušáku nehrozí utržení ventilku ).
Onehda na Radarce jsem jel vyjížďku po silnici a myslel jsem, že jsem zapomněl jezdit nebo že večer toho bylo moc.. 120 a motorka si dělala co chtěla.
Odstoupil jsem na první bezince a v předním kole naměřil 0,4 bar. Bylo to na Heidenau a uteklo to za jízdy. Ale to už člověk fakt pozná :-)
U bezdušáku nehrozí utržení ventilku, zato hrozí odskočení od patky.
Mě je třeba jasný, jak dost může upuštění pomoct (pouze na specifickým povrchu jako je hluboký písek nebo mazlavé bláto), ale taky jsou mi jasný rizika s tím spojená a tak jsem to nikdy neudělal. Radši se víc potrápím, ale vím, že dojedu a nic nezkurvim.
Lehká moto je samozřejmě něco jinýho, ale pokoušet tohle na něčem, co má s kuframa a řidičem 400kg? ... a ještě k tomu relativně malej zdvih tlumičů, který tím pádem neuhnou a neutlumi náraz.
Nic méně, takovej, co upouštěl a pak nadával na měkkost jedněch z nejpevnějších ráfků (kvůli široké patce na dráty bokem) tady už byl, takže další nebudou první ani poslední ;-)
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Petr: pri 1,8 vpredu a 2,0 vzadu som nikdy nepoškodil ráfiky a to som jazdil naloženú 1100vku s 690karmi, čiže v GSkovom slangu “kudlu” a bez haltrov….inak pre zaujímavosť na trialke fúkam na predpísaných 0,5 a 0,35 (samozrejme s haltrami) a plášte a ráfiky žijú bez ujmy (áno, tam sa jazdi pomalšie, ale so 165 zdvihom)
Teraz má tá debata grády!!!!!
Nie je nad to, keď sa vo vlákne niečo nové naučíš, díky chlapi a klobúk dolu pred vašimi skúsenosťami.
Pre toto sem na fórum chodím rád
nico