Dual sport je motorka spojující to nejlepší z obou světů a taky má nedostatky obou. Do lesa je 150 kg moc a na cestu je 1 válec málo. Když vidím, ze někdo dojel 1000 km po ose na 690ce má můj hluboký obdiv
pod trvalým dohledem
Já teda na jednoválci nikdy taky necestoval delší trasy, ale těch lidí co sem potkal všude možně po světě na KLR650, DR650,... Jen s větší nádrží, na tom 3 textilní tašky a hotovo. Borci. Věřím, že to má svoje kouzlo, spolehlivý, jednoduchý,...
Asi jde primárně o to co se komu líbí. Nic víc v tom nebude... :-)
Opět díky všem za názorJezdil jsem i 600 kilo a byla to zábava,lehké ovladatelné,skoro jako koloale nedovedu si představit že na to dám pár věcí a pojedu třeba 800 km se projet a trochu zablbnout někde v horách.Na to už asi prostě nemám...Na 990 si to ale představit dovedu.Na bavo sednu a újedu normálně 1200 na zátah,ale pak mi tam chybí trochu ta zábava..Možná by to šlo,ale na to jsem asi lempl!!Na té KTM očekávám že to půjde trochu samo
Miguel napsal:
Oficiálně ne, neoficiálně samozřejmě spousta 990tek s karburátorem jezdí. Jednu měl třeba Viktor Lacman.
a tady jak lze přestavět https://advrider....on.647891/
Môžeš mi prosím vysvetliť prečo prerábali 990 zo striekačky na karbec? V čom sa to zlepšilo alebo aký je na to dôvod?
Miguel napsal:
Oficiálně ne, neoficiálně samozřejmě spousta 990tek s karburátorem jezdí. Jednu měl třeba Viktor Lacman.
a tady jak lze přestavět https://advrider....on.647891/
Môžeš mi prosím vysvetliť prečo prerábali 990 zo striekačky na karbec? V čom sa to zlepšilo alebo aký je na to dôvod?
Ze stejného jako dávali ten motor do Superendura, i když už měli 990ku. Příjemnější chod, plynulost.
pod trvalým dohledem
Karbec má jednoduchosť a bezporuchovosť pre cestovanie po svete, nemá sa tam čo pokaziť, resp všade to opravíš. Plus netrpí tak trhavosťou v malých otáčkach.
K cestovaniu na jednovalci, neviem čo furt všetci riešite. Veď to je o sedačke a o polohe na motorke. Ja som prešiel na jednovalec z traslavej 1100vky GS, dal som komfortne sedlo, rally kokpit, odpružené klemy na rajdy a nevidím nejako moc rozdiel. Dokonca nové 690/701 majú ešte jeden vyvazovak navyše, čiže sa už vôbec netrasú. 70 koni na sólo cestovanie s bagážou je bohate postačujúce, teda ak nehovoríme o rýchlostnom cestovani po diaľniciach, to sme už ale v segmente inak zameraných cestovateľov. Naopak pre Adventure cestovanie je mala hmotnosť výhodou, či už v zákrutách a hlavne v teréne. A určite si dovolíš na miesta, kde by si sa s ťažkou neodvážil.
Patol: jsou to slečinky
X roku jsem lital na Bigovi (800) a taky to šlo a bez breku i 800km na jeden zátah
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Flaxa: teraz si to vystihol, “keď sa potrebuješ niekam premiestniť”. Ak máš ale “túlavé topánky” tak si ľahkú viac užiješ.
Kubrt: jaaaaj stara Bigina, ten starý vandel s traktorovým krúťakom od voľnobehu milujem, kamoš ho občas zoberie miesto 800gs a vždy mu ju zoberiem “poťafkať”
Tak se nám to diskusní fórum krásné rozbíhánašel by se tady ještě nějaký vlastník co sedla tuhle mašinu?Nějaké rady co se nejvíc kazí?Pumpa,vymezovaky,větrák sem tam konektor?Vím že by bylo možná lepší ptát se jinde,ale já těm druhým nevěřím
Nebolo by lepsie kupit gs 800? sam nad tym rozmyslam . Viem nie je taka ako 990, ale zanovne kusy sa dajo dostat za cenu cca 11 rocnej KTM. 800 som jazdil 990 nie.
sterilní motor, nulový podvozek. to se snad ani nedá srovnávat. ale je lehčí, to jo. a spolehlivější. nemá vzadu 18ku. to jsou první investice, které bych asi řešil, kdybych s tím chtěl jezdit v terénu.
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
sterilní motor, nulový podvozek. to se snad ani nedá srovnávat. ale je lehčí, to jo. a spolehlivější. nemá vzadu 18ku. to jsou první investice, které bych asi řešil, kdybych s tím chtěl jezdit v terénu.
S tou spolehlivostí na jedný 800 se ve Vídni měnil altík, na druhý letos v Srbsku benzínové čerpadlo, a z Albánie už jela na autobaterii v kufru a nabíječkou u kolegy. Jestli to byl altík nebo regulátor zatím nevím. Je pravda, že obě měli cca 100tkm. Jinak projev a zvuk motoru, samozřejmě podvozek, to máš naprosto pravdu.
Upravil Edy dne 03.11.2021 19:55
Miguel napsal:
sterilní motor, nulový podvozek. to se snad ani nedá srovnávat. ale je lehčí, to jo. a spolehlivější. nemá vzadu 18ku. to jsou první investice, které bych asi řešil, kdybych s tím chtěl jezdit v terénu.
S tou spolehlivostí na jedný 800 se ve Vídni měnil altík, na druhý letos v Srbsku benzínové čerpadlo, a z Albánie už jela na autobaterii v kufru a nabíječkou u kolegy. Jestli to byl altík nebo regulátor zatím nevím. Je pravda, že obě měli cca 100tkm. Jinak projev a zvuk motoru, samozřejmě podvozek, to máš naprosto pravdu.
některé nápady BMW jsou na Nobelovku. třeba ty staré blinkry, kdy potřebuješ na to, abys dal směrovku dvě ruce... nebo ESA vzadu a vepředu vidlice natvrdo u osmikila...
pod trvalým dohledem
flaxa napsal:
Tak se nám to diskusní fórum krásné rozbíhánašel by se tady ještě nějaký vlastník co sedla tuhle mašinu?Nějaké rady co se nejvíc kazí?Pumpa,vymezovaky,větrák sem tam konektor?Vím že by bylo možná lepší ptát se jinde,ale já těm druhým
nevěřím
990 trpí na spojkovou pumpu-repas většinou nepomůže, mě to dost zhoršil, místo prolínání regulérně kapala. Vyměnit za novou a olej v ní měnit klidně i víckrát za sezónu. Spojkový váleček rovnou vyměnit za Oberon. Vodní pumpa jde repasovat, hřídelka+těsnění. Chladící systém je hodně namáhaný, takže tu nej. chladící kapalinu, jednou za čas nové víčko chladiče a chladič udržovat čistý, zůstává tam dost bahna. Taky se dá koupit druhý větrák na chladič. Snímač polohy škrtící klapky, jsou tam dva, horní a dolní, důležitý je ten dolní-TPS, po čase se vychodí v nejčastější poloze a hlásí nesmysli, vyřešit výměnou. Napínáky rozvoďáků, když jsou řetízky hlučnější nebo dýl trvá než po startu ztichnou, tak se dává delší šroub, který přes pružinu tlačí napínák, většinou to pomůže.
To jsou známé věci, většinou se dějí kolem 50tkm a tenhle nájezd už ty stroje zpravidla mají.
Když budeš servisovat důkladně a podle plánu, tak bys neměl mít problém. Je to v podstatě jednoduchá motorka, kde není moc zbytečných kazítek. Ale pořád je to jen stroj
flaxa napsal:
Tak se nám to diskusní fórum krásné rozbíhánašel by se tady ještě nějaký vlastník co sedla tuhle mašinu?Nějaké rady co se nejvíc kazí?Pumpa,vymezovaky,větrák sem tam konektor?Vím že by bylo možná lepší ptát se jinde,ale já těm druhým
nevěřím
990 trpí na spojkovou pumpu-repas většinou nepomůže, mě to dost zhoršil, místo prolínání regulérně kapala. Vyměnit za novou a olej v ní měnit klidně i víckrát za sezónu. Spojkový váleček rovnou vyměnit za Oberon. Vodní pumpa jde repasovat, hřídelka+těsnění. Chladící systém je hodně namáhaný, takže tu nej. chladící kapalinu, jednou za čas nové víčko chladiče a chladič udržovat čistý, zůstává tam dost bahna. Taky se dá koupit druhý větrák na chladič. Snímač polohy škrtící klapky, jsou tam dva, horní a dolní, důležitý je ten dolní-TPS, po čase se vychodí v nejčastější poloze a hlásí nesmysli, vyřešit výměnou. Napínáky rozvoďáků, když jsou řetízky hlučnější nebo dýl trvá než po startu ztichnou, tak se dává delší šroub, který přes pružinu tlačí napínák, většinou to pomůže.
To jsou známé věci, většinou se dějí kolem 50tkm a tenhle nájezd už ty stroje zpravidla mají.
Když budeš servisovat důkladně a podle plánu, tak bys neměl mít problém. Je to v podstatě jednoduchá motorka, kde není moc zbytečných kazítek. Ale pořád je to jen stroj
Teď jsi vyjmenoval servis jak na raketoplánu, možných poruch něurekom a zakončíš ,, Je to v podstatě jednoduchá motorka, kde není moc zbytečných kazítek" To je dobrý