niki-xy napsal:
Zdravím..????. Ideální vlákno pro můj dotaz...???? Někde jsem vyčetl , že základní tovární nastavení tlumičů (asi všeobecně) je na cca 80 kg.....jak tedy vlastně nastavit ESA když jezdec váží například 120 kg...?????? Nebo ESA umí vyhodnotit aktuální váhu..??
Přijde mi zvláštní že by jezdec 120kg měl mít stejné nastavení (jedna helma)jako jezdec například 65kg ...????
Díky za případnou osvětu....
Přesně tak ta váha bude někde kolem 80kg protože to je průměrná váha řidiče(evropana) kdo ma víc těch 120 tak si naklika ze jede s bagaží kdo min vezme bagáž
esa na dohc vyhodnotit a doupravit přepetí neumí to až novej vodnik nevím od jakého roku
Upravil DanielC dne 09.11.2021 19:15
niki-xy napsal:
Zdravím..????. Ideální vlákno pro můj dotaz...???? Někde jsem vyčetl , že základní tovární nastavení tlumičů (asi všeobecně) je na cca 80 kg.....jak tedy vlastně nastavit ESA když jezdec váží například 120 kg...?????? Nebo ESA umí vyhodnotit aktuální váhu..??
Přijde mi zvláštní že by jezdec 120kg měl mít stejné nastavení (jedna helma)jako jezdec například 65kg ...????
Díky za případnou osvětu....
Áno, 80 kg sa považuje za jedného jazdca. ESA do r 2013 je v podstate primitívny systém, ktorý má prednastavené v zadu 3 polohy predpatia pružiny. 120 kilový jedinec určite nemože jazdiť na základe, teda na "jednu prilbu". Podstatný je dynamický SAG zadného kolesa. Nechce sa mi to tu vysvetľovať, ale priateľ Google ti to objasní ... ????????
niki-xy napsal:
Díky za info... . Takže je to vlastně takový "nóbl" forichtunk kterýmu je nutno se přizpůsobit v případě že nemám tu správnou ideální váhu...
Skús si pomerať SAG a podľa toho nastaviť Esa - aspon približne. Moto na hlavný stojan, na ráme označ nejaký pevný bod a zmerať v osi zadného kolesa vzdialenosť. Potom moto na kolesá, v plnej výstroji si na ňu sadni, niekto nech ťa podrží a takto zmerať vzdialenosť na tom istom bode na ráme. Správny sag je 30% z celkového zdvihu zadného kola. Napr. 1200 GSAdv má zdvih 220 mm. 30% je 66mm, t.j. rozdiel týchto dvoch nameraných hodnot by sa mal približovat hodnote 66mm vzadu, v predu je to cca 55mm. Podľa toho si nastav Esa. Na manuálnom tlmiči sa to dá nastavit presne, na Esa nie. Pozri o rázok.
Filo přiložený následující soubor: 8ED3EC46-9448-41E7-87B2-C4D32B8F245D.webp
niki-xy napsal:
Díky za info... . Takže je to vlastně takový "nóbl" forichtunk kterýmu je nutno se přizpůsobit v případě že nemám tu správnou ideální váhu...
Skús si pomerať SAG a podľa toho nastaviť Esa - aspon približne. Moto na hlavný stojan, na ráme označ nejaký pevný bod a zmerať v osi zadného kolesa vzdialenosť. Potom moto na kolesá, v plnej výstroji si na ňu sadni, niekto nech ťa podrží a takto zmerať vzdialenosť na tom istom bode na ráme. Správny sag je 30% z celkového zdvihu zadného kola. Napr. 1200 GSAdv má zdvih 220 mm. 30% je 66mm, t.j. rozdiel týchto dvoch nameraných hodnot by sa mal približovat hodnote 66mm vzadu, v predu je to cca 55mm. Podľa toho si nastav Esa. Na manuálnom tlmiči sa to dá nastavit presne, na Esa nie. Pozri o rázok.
niki-xy napsal:
Díky za info... . Takže je to vlastně takový "nóbl" forichtunk kterýmu je nutno se přizpůsobit v případě že nemám tu správnou ideální váhu...
Skús si pomerať SAG a podľa toho nastaviť Esa - aspon približne. Moto na hlavný stojan, na ráme označ nejaký pevný bod a zmerať v osi zadného kolesa vzdialenosť. Potom moto na kolesá, v plnej výstroji si na ňu sadni, niekto nech ťa podrží a takto zmerať vzdialenosť na tom istom bode na ráme. Správny sag je 30% z celkového zdvihu zadného kola. Napr. 1200 GSAdv má zdvih 220 mm. 30% je 66mm, t.j. rozdiel týchto dvoch nameraných hodnot by sa mal približovat hodnote 66mm vzadu, v predu je to cca 55mm. Podľa toho si nastav Esa. Na manuálnom tlmiči sa to dá nastavit presne, na Esa nie. Pozri o rázok.