přednáší se tu zajímavé myšlenky. Na Seznamu.cz proběhla zpráva, že v Polsku musí mít děti starší 10 let řidičák. Tohle bych zavedl i u nás i pro dospělé bez ŘP.
Cyklista je plnohodnotný účastník silničního provozu, ale mnohdy bez potřebných znalostí /není-li držitelem nějaké skupiny pro řízení movo/. To je dle mého názoru také problém.
Registrační značky, ať je klidně berou.
Povinné ručení na jízdní kolo, je to zajímavá myšlenka..stála by za zvážení.. Nějaký čas, jsem dělal servis na jízdní kola, technickou na jízdní kola bych z fleku hned zavedl. Protože na čem kolikrát lidi přijeli....Ještě jedna věc, pár dílů bych nechal i oéčkovat.
Upravil monsery dne 04.01.2022 08:44
Lítám pomalu a nízko..
monsery napsal:
Povinné ručení na jízdní kolo, je to zajímavá myšlenka..stála by za zvážení.. Nějaký čas, jsem dělal servis na jízdní kola, technickou na jízdní kola bych z fleku hned zavedl. Protože na čem kolikrát lidi přijeli....Ještě jedna věc, pár dílů bych nechal i oéčkovat.
tohle je cistokrevny socialismus -- proste pozadujes dalsi narust statu a jeho byrokraticke moci na ukor obyvatel.
Ale proc zustat jen u kol?
Vzdycky, kdyz v noci budes chtit vlezt na starou, necht ona odesle Informovany souhlas datovkou na MZCR a MVCR.
...co kdyby si to treba pak rozmyslela...? Jses si jisty, ze v tomhle smeru necinis na svou zenu nejaky natlak? A je si jista ona?
...kdyz uz mas takovou starost o plecky, na kterych lide jezdi.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
schrek napsal:
Jakej vejvar podle me dobra polovina populace to pojisteni ma, zvlaste ti co jsou v najmu a nebo maji male deti, je to na celou rodinu a vetsinou soucasti domacnosti a funguje to dost dobre a za 390,- rocne je to super
kde zijes?
Legislativa, kterou pozadujes, v principu znamena registraci veskerych bicyklu + samostatne smlouvy na kazde kolo.
Ze jsi to chtel jednoduse to prece nic neznamena.. ty chces dat harcore byznysmenum a byrokratum dalsi sanci, jak nad nama vydelat.
A ze pak budes narikat "Schrek to myslel dobre, ale dopadlo to jako obvykle" uz nikodo moc zajimat nebude
tvl. myslete trochu... byrokrate a velke firmy cekaji na JAKOUKOLIV prilezitost, jak nas stahnout.
A tady to budou mit bez prace...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicks: kľudne by som tu povinnosť poistky zaviedol na osobu cyklistu, nie stroj, podobne ako lyžiari v IT. Predstavme si modelovú situáciu: ide osobak po okreske bežnou devedesiatkou, za ním kamión. Zrazu za zákrutou babka čo si plní odznak zdatnosti na starej Ukrajine… osobak na brzdy, kamión v tom momente v jeho kufri (áno, ten 30t kolos nejde zastaviť na tak krátku vzdialenosť - reálna skúsenosť kolegu, ktorý takto spravil s kombioktavie pickupoktaviu)… kto bude platiť škodu? Kamionista za nedodržanie bezpečnej vzdialenosti? Super, od teraz budú chodiť kamióny po okreskach 30 kmh rýchlosťou, tu bude bezpečno na cestách. Ja sa obavám, že tento nový nezmysel akurát spôsobí pre cyklistov pocit falošného bezpečia a na cestách, kde sa ako-tak báli ísť sa teraz kľudne vydajú, však už sa dá. Technicky proste niekedy nejde zabrzdiť na tak krátku vzdialenosť kedy vieš zbadať cyklistu, to je dane fyzikou a problem vznika hustotou premávky na hlavných ťahoch, kde namiesto nezmyselného “zvýšenia bezpečnosti” cyklistov by sme ich realne mali “presunúť” na bezpečnejšie miesta
…stále mi nikto nevysvetlil význam cestnej cyklistiky v premávke s kamiónmi na okreskach …
Upravil patol dne 04.01.2022 11:10
A k otázke vodičského oprávnenia: ako sa môže motať na dopravnom prostriedku v premávke na verejnej komunikácii niekto, kto nemá vodičák?, to znamená nepozná riešenie križovatiek, dopravné značky….pripadá mi to ako dedičstvo z minulého storočia kedy neboli vodičáky ani na auto, na ktoré sa zabudlo…klasika nerieši sa príčina, ale dôsledok ….a to ešte nehovorím o neschopnosti ovládať svoje (bicyklové) vozidlo u niektorých jedincov náhle vybočujúcich do stredu cesty pri obchadzani kazdej malej nerovnosti
… aspoň že zaviedli tie prilby a zakázali chlast na bicykloch ….
Upravil patol dne 04.01.2022 11:27
Tvl. proč má tolik lidí takovou potřebu chtít na ostatní uvalovat další a další zákazy, příkazy, omezení, povinnosti atd.? Vždyť už takhle je toho tolik, že žijeme v podstatě permanentně v nějakém "hříchu". Proč chcete ještě přikládat?
Beemer: Ak narážaš na moju reakciu, ja len poukazujem na nezmyselnosť systému a jeho prisluhovačov … inak pre zaujímavosť, ako by si riešil situáciu keď máš o pól metra kratšie auto od nedobrzdeneho kamióna zo zadu a si vlastne na vine, lebo si neprispôsobil rýchlosť stavu a povahe vozovky ( či jak to bolo)...?
Upravil patol dne 04.01.2022 17:22
monsery napsal:
Povinné ručení na jízdní kolo, je to zajímavá myšlenka..stála by za zvážení.. Nějaký čas, jsem dělal servis na jízdní kola, technickou na jízdní kola bych z fleku hned zavedl. Protože na čem kolikrát lidi přijeli....Ještě jedna věc, pár dílů bych nechal i oéčkovat.
tohle je cistokrevny socialismus -- proste pozadujes dalsi narust statu a jeho byrokraticke moci na ukor obyvatel.
Ale proc zustat jen u kol?
Vzdycky, kdyz v noci budes chtit vlezt na starou, necht ona odesle Informovany souhlas datovkou na MZCR a MVCR.
...co kdyby si to treba pak rozmyslela...? Jses si jisty, ze v tomhle smeru necinis na svou zenu nejaky natlak? A je si jista ona?
...kdyz uz mas takovou starost o plecky, na kterych lide jezdi.
Usměvný číst ,jak jseš najednou pravičák a co se covidu týče seš ultra levičák.
GSPETR napsal:
Usměvný číst ,jak jseš najednou pravičák a co se covidu týče seš ultra levičák.
LOL. Vedecke dukazy jsou pravicove nebo levicove?
ale nepovidej... a dukaz, ze je Zeme kulata.. je marxisticky, nebo autoritarsky-pravicovy?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nevím co řešíte. Prostě když to nejde pěšky a nedá to víc jak 80 na rovině, tak je to silniční VEŠ a tu je třeba vyhubit.
Na každé vozidlo, co splní podmínky, namontovat gatlig a VŚI redukovat.
A bude klid
Kolo je tělocvičný a na vsi dopravní prostředek pro lidi z mozkem. Zbytek vyhubit.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
...Tys byl vždycky **** a očividně se na tom nic nezměnilo...
Názory bys měl podložit argumentem, jinak seš za **** sám ....
Tak tedy...
... žádná ufňukaná cyklistická verbež neexistuje, nikdo takový není, omezení pro auta se dělá z důvodu omezení automobilové dopravy obecně a vše se zastírá cyklisty (ekologická fanatická pirátská lobby). Snaha je primárně ve městech auta omezit, lidi nacpat do MHD a tam se hodí dělat pruhy pro nejlépe sdílené vehykly (kola, koloběžky, atd...). A auta eliminovat a lidi mít bez vlastních aut, maximálně využívat sdílená
... až budeš chtít nějakého cyklistu srazit do škarpy, doufám, že to samé Ti provede nějaký řidič dodávky (při Tvé praštěné logice) neb tu dodávku pošle do škarpy pro změnu nějaký kamion ... každý bude mít pocit, že má nad tím druhým navrch a že zrovna jemu překáží ... až budeš plakat Vevisovi na hrobě, tak se mu můžeš pochlubit, kolik zářezů budeš mít na pažbě, kolik takových jako on díky Tobě bude
... a po silnicích se motá kde kdo, jednou děda, co veze na kárce šrot do sběru, podruhé domácí samohyb vezoucí vozík s dřívím z lesa, potřetí parta ožralých, počtvrté traktor jedoucí z pole, ze kterého padají hromady bahna a jednou holt někdo na kole, to že to je napřehlednou zatáčkou je problém toho vzadu
... jo a jsem zarytej pumpičkář, ale na silnici jsem nejel, ani nepamatuji ... jezdím primárně enduro (MTB enduro nejraději v bikeparcích), trail nebo gravel (na tom jsme byl jak na Nový rok, tak předevčírem, první stovku km mám letos za sebou, na moto se dostanu letos až zítra) ... a kol mám stejně jako motorek ... u nás jezdím kromě lesů, trailcenter a bikeparků jinde na kole minimálně, na gravelu jezdím nejčastěji do Německa na jejich cyklostezky, kdy člověk ujede za den více než 100km a z toho po silnici v provozu nejede ani metr ... v tomto se u nás situace pomalu lepší, třeba podél Labe je cyklostezka hezká
Takže cyklistům zdar a naviděnou v sedle
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Medik napsal:
Nevím co řešíte. Prostě když to nejde pěšky a nedá to víc jak 80 na rovině, tak je to silniční VEŠ a tu je třeba vyhubit.
Na každé vozidlo, co splní podmínky, namontovat gatlig a VŚI redukovat.
A bude klid
Kolo je tělocvičný a na vsi dopravní prostředek pro lidi z mozkem. Zbytek vyhubit.
... v případě motorkářů přijdeš o více než polovinu účastníků stejným přístupem ...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
ja mam ebike treti rok a jsem z nej porad naprosto nadsenej... neznam nic efektivnejsiho.
Navic ciste jizda na kole, napr. v horach.. neni pro vsechny.. z kardio hlediska, uplne zdrava.
Nic zdravejsiho nez ebike, kde si miru zateze sam volis, asi neexistuje.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Teda pane Jelen to je nebezpečnější než jízda na motorrádu si nedovedu představit kdyby jsme se rozplácli po tom letu,fešáci našich postav Medík,Jarda Kašák apod
to vjetrnik:
Brát si v tomhle případě do huby Vevise je i pod tvoji úroveň a to jak vychování, tak inteligence.
Vevis byl PAN řidič a to jak v autě, tak na kole... a pro tvoji informaci, jeho nesrazil někdo, kdo ho objížděl, ale ignorant, co jiný auto předjížděl v křižovatce a tím se mu za předjížděné auto skryl. Zákonem je to sice dovoleno (předjíždět v křižovatce na hlavní silnici), ale udělá to jen id.iot právě z toho důvodu, kterej se stal.
Takže jsme se dostali k jádru věci... zákazy a nařízení nevedou k ničemu, jenom utlačují selskej rozum a z lidí dělají tupější a arogantnější svině.
Srovnávat to, co se stalo Vevisovi a to, co jsem popsal (souběžná jízda dvou cyklistů vedle sebe) je tím pádem evidentně zoufalá argumentační pustina
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
patol napsal:
Beemer: Ak narážaš na moju reakciu, ja len poukazujem na nezmyselnosť systému a jeho prisluhovačov … inak pre zaujímavosť, ako by si riešil situáciu keď máš o pól metra kratšie auto od nedobrzdeneho kamióna zo zadu a si vlastne na vine, lebo si neprispôsobil rýchlosť stavu a povahe vozovky ( či jak to bolo)...?
Nenarážel jsem konkrétně na tebe, ale na celou řadu volání po dalších omezeních (samozřejmě jen pro ty druhé). Já si myslím, že to je cesta do pekel. Cyklisti serou motorkáře, motorkáři autaře, všichni motoristi pak ty, co bydlí u silnic atd. Když každá zájmová skupina bude chtít zakázat nebo omezit ty, které ji serou, tak za chvíli budeme mít všichni všechno zakázaný. Prostě silnice je veřejný prostor, o který se musíme podělit. A to bez vzájemné tolerance nepůjde. A samozřejmě ani bez vzájemné ohleduplnosti. Třeba dva cyklisti vedle sebe mě serou taky, ale to ještě neznamená, že bych jim chtěl něco zakazovat nebo nařizovat.
Jinak k tomu tvému příkladu - za tou zatáčkou mohla být na silnici třeba srna, nebo tam mohla jít skupina děcek z tábora, nebo tam mohl jet traktor, mohl tam být spadlý strom ... Prostě spousta jiných záludností, takže osobně bych problém v babce na kole neviděl. Tohle posral někdo jiný.
patol napsal:
... ako sa môže motať na dopravnom prostriedku v premávke na verejnej komunikácii niekto, kto nemá vodičák?, to znamená nepozná riešenie križovatiek, dopravné značky…
Ty si skutečně myslíš, že ten rozhodující moment, kdy získá znalost pravidel provozu, je
okamžik převzetí řidičáku? Já si spíš myslím, že je to otázka toho, jestli se to člověk naučí, nebo ne.
Třeba já jsem jezdil po silnicích od svých 8 let. Táta z toho radost neměl, ale když viděl, že s tím nic neudělá, tak mi koupil tehdy platnou vyhlášku č. 100 a donutil mě se jí naučit. Mě to bavilo a tak jsem se učil. A troufám si tvrdit, že jsem ty pravidla tehdy opravdu znal. Určitě líp, než starý dědek, který stačil už polovinu zapomenout. Ale podle tvé logiky to bylo obráceně.
Takže já osobně tyhle formální znaky osobnosti nijak nepřeceňuju.
Beemer: nechcel som to už rozvádzať , ale cely čas sa tu práve že bavíme o obmedzovaní čo vymysleli, že musíš vždy nechať 1,5m medzeru, s tým neni problem na okreske kde je provoz minimálny. Ale situácia na hlavných ťahoch (označované ako cesta prvej triedy) je trochu iná a cyklista idúcich po nej si minimálne koleduje o návštevu jarku, čo už niektorí pocítili a jazdia radšej inde. No a teraz im dávajú falošnú 1,5m bublinu, tak huraaaa, ideme aj tam vyskúšať, už sa bude dať.
Z tými príkladmi si trochu mimo, za mojich 1,6 milióna km na aute a 350tisic na motorke som na ceste stretol: 1 strom, 1 srnku, 1 medveďa (vsetko som dobrzdil) desiatky traktorov ktoré sú veľké a väčšinou blikajú, stovky cyklistov, ktorý sú vďaka malému obrysu ťažšie idintifikovatelny (všetci prežili). S tými deťmi si to na hlavnom ťahu dúfam nemyslel vážne Cyklistu ak som videl, som pribrzdil a obišiel cez protismer, v prípade krizovky (na poslednú chvíľu” sme sa vždy nejako zmestili. No a teraz v krizovke musím zabrzdiť (na čo kolega doplatil)
K otázke opodstatnenosti vodičáku sa ťažko vyjadrovať, ja by som ho na cestách zobral minimálne tretine vodičov keď vidim jak jazdia, takze bez neho to určite nebude lepšie