Tak jsem vyzkoušel u kolegy Jay Zumo s jeho batérečkou a nic. Tak následovala pitva a v mojem milovaném zumu trošku rzi a památka po vodičce. Vzhledem k tomu, že nemám Zumo s vodním chlazením, musela se voděnka dostat přes těsnění. Fakt je , že jsem před tím měl moc veliký výlet v ukrutném lijáku s kroupama a moje stařičké zumo už to nepřežilo. Tak teď ho zkusím vyčistit a asi půjde do hrobečku. Příště vím, že když mám navigaci po záruce, musím ji chránit před deštíkem.
www.lc8adv.cz
Takže po dobré radě zde na stránkách jsem kóóópil Zumo nové od Datartu. Za opravu starého chtěli v Picodasu 18 000 Kč. To že jsem měl ve starém Zumu spoustu map za spoustu peněz je strašně moc mrzelo, ale dle politiky Garminu se nedá nic dělat a mapy si prý mám kůpit znova. (a to mám ještě pokažený Garmin 760 také s mapama.)Tož sem teda objednal Zumo 500 s teho Datarta a už je doma za 9 048,- Kč aji s poštovným až do baráku. Akurár ty nové mapy sem tam narval z dceřinné pobočky (Warez a Rapid..) No a běhají aji čísla popisné a aji topo pro3 . A vůbec se nestydím a myslím, že mě svědomí do rána nezežere.
Upravil Juan dne 23.06.2009 16:57
www.lc8adv.cz
Akurár ty nové mapy sem tam narval z dceřinné pobočky (Warez a Rapid..) No a běhají aji čísla popisné a aji topo pro3 . A vůbec se nestydím a myslím, že mě svědomí do rána nezežere.[/quote]
Juan> bohužel se potvrdilo, co jsem si myslel když jsem si ZUMO550 koupil a zjistil jak je dělaná vodotěsnost. Pro všechny zde přítomné stupeň IPX7 (čti IPcokoli7) znamená že zařízení není hermeticky uzavřeno a průnik vody do vnitřku je možný (povolený) . Při ponoření na dobu stanovenou výrobcem se do zařízení může dostat jen tolik vody aby ho to nezničilo (dodávám okamžitě nezničilo) bohužel voda uvnitř nevětrané krabice zničí elektroniku vždy je to jen otázka jak dlouho jí to trvá. Samotné použití X místo jasné deklarace stupně odolnosti proti průniku pevných částic je výmluvné. 5 by bylo prachu odolné 6 pak prachotěsné. Osobně bych udělil tak stupeň IP47. (odlné proti průniku předmětů nad d>1mm). Rozdíl v konstrukci mezi IP47 a IP 68 je propastný. Sám ZUMO topit nebudu a při riziku potopení ho prostě sundám. Proto máme rychlo upínací držáky od TT Problém je i pořádný liják jak se ukazuje no asi vyrobím šprcku s okénkem a budu ji vozit s sebou.
Pavle > jednoznačně nejslabší místo je výklopný kryt karty a USB těsnění je pomocí pryžových O kostek (kroužek to fakt není) a držené je to magnety co se stane když se O kostka otlačí nebo věkem ztvrdne je jasné
Jednoznačně teď budu před vodou Zumo schovávat a když to jinak nepude, tak šprcka. Jinak nelze přesně zjistit, kudy se dostala voda. Myslím ale, že když jedu v dešti kolem kila, tak je to dostatečný tlak.
www.lc8adv.cz
Juan napsal:
Jednoznačně teď budu před vodou Zumo schovávat a když to jinak nepude, tak šprcka. Jinak nelze přesně zjistit, kudy se dostala voda. Myslím ale, že když jedu v dešti kolem kila, tak je to dostatečný tlak.
koukam, ze ten muj Garmin XT asi nejspis nebyl uplne spatny napad...
...mne umrelo PDAcko v sobotu cestou do Osvetimi... u Svitav.
Vypadalo to na tezke pruser, nastesti jsem mel na datove karte zalohu.. vse obnovil a jelo to. Zdrzeni asi 30 min.
Podezrivam taky vlhkost. Bylo to zborene huste... telefon hlasil ze nevidi sit, pritom pri volani vyzvaneci ton... proste zmasakrovana pamet
hard reset + SPB Backup.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Juan napsal:
Takže po dobré radě zde na stránkách jsem kóóópil Zumo nové od Datartu. Za opravu starého chtěli v Picodasu 18 000 Kč. To že jsem měl ve starém Zumu spoustu map za spoustu peněz je strašně moc mrzelo, ale dle politiky Garminu se nedá nic dělat a mapy si prý mám kůpit znova. (a to mám ještě pokažený Garmin 760 také s mapama.)Tož sem teda objednal Zumo 500 s teho Datarta a už je doma za 9 048,- Kč aji s poštovným až do baráku. Akurár ty nové mapy sem tam narval z dceřinné pobočky (Warez a Rapid..) No a běhají aji čísla popisné a aji topo pro3 . A vůbec se nestydím a myslím, že mě svědomí do rána nezežere.
Prosím tě co je součastí balení od Datartu?
BMW R 1250 GS Exclusive
Já mám Zumo 500 a teď poslední dobou se mi občas stane, že se samovolně vypne a to jak při navigaci, tak stání na místě. Copak mi to má navigace naznačuje ??
BMW GS 1200, Yamaha XTZ 750 www.roadbook.cz
Pol napsal:
Já mám Zumo 500 a teď poslední dobou se mi občas stane, že se samovolně vypne a to jak při navigaci, tak stání na místě. Copak mi to má navigace naznačuje ??
Nemusi naznacovat nic,u Garminu je to celkem bezna vec,ale casto je to zvolenou mapou, s nekterymi si az tolik nerozumi a to se tyka i nasi Topo mapy. Nebo to nekdy taky dela zahlcena pamet POI bodama nebo trasama.....U CN by to ale delat nemelo.
Tak to se k němu budu tedy chovat ohleduplněji. Po skončení záruky ho kuchnu a uvidíme jak to v něm vypadá.
Ta fórová gumička na spodku se mi hned nelíbila. Ale nějak jsem si myslel že to mají alespoň zalakované. Asi tedy ne.
P.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
takže balení obsahuje držák na moto + ram kloubový držák + napájecí kábl + usb kábl+ nabíječka 220+ fešácký obal navigace + stařičkou mapu NT Europe v9. (mapy už mě netrápí ) a samotné ZUMO 500 Deluxe. Prostě kromě TT držáku vše na moto.
www.lc8adv.cz
Pavel GS vyletnik napsal:
Tak to se k němu budu tedy chovat ohleduplněji. Po skončení záruky ho kuchnu a uvidíme jak to v něm vypadá.
Ta fórová gumička na spodku se mi hned nelíbila. Ale nějak jsem si myslel že to mají alespoň zalakované. Asi tedy ne.
P.
No mile mě překvapilo, že jsou tam náhradní kryty vršek i spodek i s těsnícími gumičkami v černé barvě
www.lc8adv.cz
Ty kryty tam mám taky. Teď to nechávám v klidu otevřený aby se mi to nevymačkávalo. Spíš jen pro pocit že jsem pro to něco udělal.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz