A v ďalšom kroku správne naklikať kompresiu a odskok....začni na doporucenych hodnotach k tlmiču (väčšinou niekde v strede) a laboruj podľa pocitu pri jazde. Je ale dôležité vždy meniť hodnoty aj komp a reb spolu, resp si k tomu najprv niečo naštudovať. Kopec ľudí si nahodí supermegapoprdeli fajnový podvozok tak, ako ho vyberú z krabice a potom sa sťažujú že je to horšie ako (nenastavitelny) sériový, ktorý je vlastne odladeny je konkrétnu motorku
Francis napsal:
Pánové, není mi 18 :-) samozřejmě jsem si odměřil nastavení předpětí a odpočítal kliky útlumu. Mimo jiné zapomněl repasní technik vrátit snižovací podložku do zadního tlumiče. Po nastavení tlumení p. Procházkou se s nimi dá jezdit, Touratech tvrdil, že vše je OK. Sice to nebylo na R1200 ale na R1150, na principu chování motorky by se to projevilo stejně
Já tě rozhodně nepodceňuji
Vím, že nejsi žádný dláto, ale napadlo mě, jestli jsi příliš nedůvěřoval mechanikovi (když už jsi tak bezhlavě důvěřoval prodejci )
Mě totiž nenapadá způsob, jak při běžném servisu domrvit nastavení tak moc, že není možný ho seřídit doma. To jde u tohodle beznyho typu tlumiče jedině tím, že ti někdo rozebral sestavu planžet, což je naprosto nesmyslnej zásah, pokud sis neztěžoval na reakce tlumiče a hlavně šílená komplikace při servisu. A to, že ti to seřídit líp i Procházka (jr), kterej zrovna moc nechápe, k čemu ty planžety tam jsou, když se na fb kasá tím, že změnou planžet vyřeší SAG, to už mluví samo za sebe. To je jen další z mnoha důvodu, proč se touratechu obloukem vyhnout. Každopádně bych se tam ještě naposled vydal a požadoval sestavení tlumiče do původního stavu a nenechat ty čítače reklamních prospektů, tě takhle okrást.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Filo napsal:
Základ je správne nastaviť dynamický SAG a to na každom podvizku, či je to tractive, originál, wilbers, ohlins, hyperpro ..... u GS vzadu 60 mm, vpredu 45 mm, u GSA 66 mm vzadu a 50 mm vpredu.
To NENI PRAVDA!
Myslím, že už tak je situace kolem nastavení tlumičů pro běžného uživatele dost nepřehledná a není potřeba tady ještě ředit informace temahle fámama.
Globálně se SAG udává v procentech vůči celkovému zdvihu... Víš proč? Protože napsat konkrétní hodnotu u výrobků, ktere maji rozdílný míry je naprostá blbost.
Zdvih tlumiče neurčuje jenom konstrukce motocyklu, ale hlavně konstrukce tlumiče a když někdo vyrobí pístnici předního tlumiče u GSA dlouhou 8cm, jako třeba zmíněný tractive, tak evidentně pro tento tlumič nemůže platit stejná hodnota nastavení, jako pro originál, kde je délka 10,5cm... Tak stejně Wilbers a Hyperpro s délkou pístnice 9cm nebo Öhlins s délkou 9,5-10,1cm dle typu.
Proto se uvádí v procentech zdvihu... a samozřejmě tato hodnota předpokládá znalosti vlastníka tlumiče o jeho konkrétních hodnotách
Takže tvoje dogmatický určení SAG na 50mm vepředu u GSA bude znamenat u originálu, kde délka pístnice umožňuje udávaný zdvih předního kola 21cm, že SAG bude ve skutečnosti cca 25% kdežto u tractive, kde ta ubohost omezí zdvih kola na nějakých 16cm, bude teprve těch udavaných 30%.
A to tě ujišťuji, že to je nebetyčný rozdíl. Už změna ze 30% na 33% jak si většina lidí ulehčuje počty ( namísto 30% spočítají třetinu) je pocitově rozdíl v komfortu, jako změna nastavení u ESA z komfortu na sport.
A ani to neni dogma...
Takže tyhle převzatý návody, který jsou platný vždy pro konkrétní tlumič, nepoužívejte jako všeobecnou pravdu, protože to pravda není!
Upravil Mr GS dne 09.04.2022 09:59
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:... Mě totiž nenapadá způsob, jak při běžném servisu domrvit nastavení tak moc, že není možný ho seřídit doma. To jde u tohodle beznyho typu tlumiče jedině tím, že ti někdo rozebral sestavu planžet, což je naprosto nesmyslnej zásah, pokud sis neztěžoval na reakce tlumiče a hlavně šílená komplikace při servisu ...
To nás je víc, co nechápeme :-) Čízákovi do hlavy nevidíš. Tlumiče šly na druhou repasi po celkových 60k km, běžnou repasi s výměnou oleje, gufer a předepsaných věcí. Proč to Čízák rozebral tak, že zapomněl vrátit snižovací podložku, to netuším. Mínění o firmě upřesnil Kocanda, když vylezl ven, "zapumpoval" zadkem motorky stojící na kolech a prohlásil: "je to OK", aniž by se metr svezl.
Po repasi byl na obou tlumičích dramaticky změněný poměr tlumení komprese a odskoku. Byla velmi přetlumená komprese a přetlumené zahájení pohybu, bylo to tvrdé jak okruhový podvozek. V mezičase repase motorka stála doma v garáži bez tlumičů a nejezdila, jiný vliv na chování je absolutně vyloučen.
Před repasí fungovaly tlumiče naprosto skvěle, ke sníženému zadnímu tlumiči byl přední normální, tzn. obě kola měla podobný zdvih.
Upravil Francis dne 09.04.2022 18:57
Tešn Cizák to teda dojebal me taky neco dojebal, tak k nim radeji nic. Ale musím říct, že ty jejich tlumiče jsou super. Měl jsem je na 12GSA a ted na 1250GSA se mi po nich tedy styska :/ i kdyz nebyly dynamic...Nekteří je tady hejtujou, ale ja bych je vyměnil ihned.
Ano, fungují skvěle... když ti nevadí, že je pístnice o 25mm kratší, než má být a tím kratší zdvih předního kola o cca 5cm, takže z GS je RT, tak je to fakt skvělý. Ale je mi jasný, že 95% lidi si GS kupuje na image jako SUV do města, takže to vlastně skoro nikomu nevadí a tenhle podvod ještě pochválí.
Můj názor je, že už z principu je to svinstvo, protože při koupi tenhle menší detail každýmu zapomenou sdělit, ale každej svýho štěstí strůjcem...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Ano, fungují skvěle... když ti nevadí, že je pístnice o 25mm kratší, než má být a tím kratší zdvih předního kola o cca 5cm, takže z GS je RT, tak je to fakt skvělý. Ale je mi jasný, že 95% lidi si GS kupuje na image jako SUV do města, takže to vlastně skoro nikomu nevadí a tenhle podvod ještě pochválí.
Můj názor je, že už z principu je to svinstvo, protože při koupi tenhle menší detail každýmu zapomenou sdělit, ale každej svýho štěstí strůjcem...
ahoj a prosím tě, je na trhu odpovídající náhrada za origo tlumiče se stejnýma zdvihama? mohl by si napsat výrobce, typ? jde mi o 12 gsa vzduch, díky
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
Pátral jsem po tom hodně a našel jsem jen Öhlins řady TTX.
Údajně stejny systém používá i Bitubo. Je tam totiž problém s konstrukcí. Běžná konstrukce s pístkem a planžetama je dost vysoká a do toho prostoru omezeného konstrukcí teleleveru, se nevejde. Jedině v nejzákladnější podobě emulzniho tlumiče, jako je originál. Pokud bys to kupoval, tak se rozhodně ozvi p. Vangelasovi
731 507 210 (vangelas racing v Brně) Je to prodejce a mechanik s ofiko zastoupením Öhlins v ČR. Poptej se po tom, co z toho (Öhlins/ Bitubo) je levnější a hlavně, co má levnější servis. On dělá oboje, takže určitě nebude mít zkreslenej pohled.
Upravil Mr GS dne 11.04.2022 16:25
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Pátral jsem po tom hodně a našel jsem jen Öhlins řady TTX.
Údajně stejny systém používá i Bitubo. Je tam totiž problém s konstrukcí. Běžná konstrukce s pístkem a planžetama je dost vysoká a do toho prostoru omezeného konstrukcí teleleveru, se nevejde. Jedině v nejzákladnější podobě emulzniho tlumiče, jako je originál. Pokud bys to kupoval, tak se rozhodně ozvi p. Vangelasovi
731 507 210 (vangelas racing v Brně) Je to prodejce a mechanik s ofiko zastoupením Öhlins v ČR. Poptej se po tom, co z toho (Öhlins/ Bitubo) je levnější a hlavně, co má levnější servis. On dělá oboje, takže určitě nebude mít zkreslenej pohled.
Aj keď moje dotazy sú často degradované ......ale asi pred dvomi rokmi som montoval na GSA tlmiče Mupo Mesa (Taliansko), ako náhrada za origo WP ESA, porovnával som zdvihy a ak si dobre pamatám, tak boli totožné z originálmi WP. Herr Vangelas robí aj MUPO ...
Jo, on toho má v nabídce víc, ale já byl po půl roce zoufalého pátrání a měření tak znechucen z toho, co všechno jsem zjistil o většině výrobců, že už jsem nechtěl laborovat a koupil to nejosvědčenější, i s vědomím, že platím za značku. Po dvou letech a 60 tis km, jsem spokojen... Až na tu cenu servisu, ale to se nedá nic dělat. Kvalita hold něco stojí a v dnešní době se, chtě nechtě, musí cenit i spolehlivost mechanika, protože to začíná být vzácnost.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Jo, on toho má v nabídce víc, ale já byl po půl roce zoufalého pátrání a měření tak znechucen z toho, co všechno jsem zjistil o většině výrobců, že už jsem nechtěl laborovat a koupil to nejosvědčenější, i s vědomím, že platím za značku. Po dvou letech a 60 tis km, jsem spokojen... Až na tu cenu servisu, ale to se nedá nic dělat. Kvalita hold něco stojí a v dnešní době se, chtě nechtě, musí cenit i spolehlivost mechanika, protože to začíná být vzácnost.
Mr GS napsal:
Pátral jsem po tom hodně a našel jsem jen Öhlins řady TTX.
Údajně stejny systém používá i Bitubo. Je tam totiž problém s konstrukcí. Běžná konstrukce s pístkem a planžetama je dost vysoká a do toho prostoru omezeného konstrukcí teleleveru, se nevejde. Jedině v nejzákladnější podobě emulzniho tlumiče, jako je originál. Pokud bys to kupoval, tak se rozhodně ozvi p. Vangelasovi
731 507 210 (vangelas racing v Brně) Je to prodejce a mechanik s ofiko zastoupením Öhlins v ČR. Poptej se po tom, co z toho (Öhlins/ Bitubo) je levnější a hlavně, co má levnější servis. On dělá oboje, takže určitě nebude mít zkreslenej pohled.