Zahradní hadicí + prst si udělám takovou slabší wapku, kterou ty tělíčka hmyzu vyšplouchnu. Jasně, jak píše Mr GS, je to vzducháč, bez jízdy se to neochladí. Původně dotaz byl mířen spíš na to, jak minimalizovat přehřívání. Když se koza přehřeje, tak se nedá nic dělat, musí se zastavit.
Neexistuje špatné počasí!
Zdravím chlapy . Začnu od začátku ... Mám BMW R1200GSA říkám mu HAKL protože snad každý GS při řazení vydává takový zvuky jak kdybych to tam řadil kladivem ... v době kdy jsem ho strašně moc chtěl tak jsem neměl zrovna moc peněz takže jsem koupil to nejlevnější co mělo aspoň nějakou výbavu .. Jedno z prvních Adventure takže jediný co to umí navíc je že to počíta denní kilometry jinak nic ( aspoň se nemá co vysrat) vzhledově nádhera byl to dovoz z Německa se serviskou atd to všechno OK až na to že motorka měla najeto 184 000km . No co rozjezdil jsem jí upravil podle sebe a už má cca 206 000km a furt jede . Ale samozřejmně k věci ... motor zvonil klepal atd. byl jsem všude možně od Moldavska po Albánii atd.. všechno jakš takš až na kolony to byla moje smrt . Když se stálo tak dejme tomu dobrý to jsem to chcípnul ale když kolona jela krokem a nedalo se předjíždět a tlačit naloženýho půl tunovýho hakla moc dobře něslo tak jsem zkoušel motorku chcípat ale to bylo na vyskočení startéru po 10tým startu a když jsem jel tím krokem tak se motorka po 30min v 50*C vedru začala "dost ohřejvat" což mě děsně štvalo že jí takhle musím trápit . Po přijezdu domů jsem vyměnil olejové čerpadlo tlak se zvýšil o 1Bar na mazání a hlavně větší průtok krz chladič už to bylo sakra znát ale furt jsem tím nevyřešil mojí noční můru kolony ... tak dlouho jsem špekuloval a vymýšlel až jsem vzal obyč vysokootáčkovej ventilátor z KTM a dal ho přes 2 Relátka před chladič na vypínač a teď je to úplně super používám ho vetšinou právě v kolonách a nemůžu si to vynachválit . Všude možně jsem hledal inspiraci a nikde nenašel tak snad pomůžu aspoň nějakýmu bláznovy jako jsem já.
Franzoa přiložený následující obrázek:
Ahoj,
díky za tip, Franci.
Mám možná triviální dotaz, ale většinou tyhle ventilátory jsou umístěny za chladičem, kde nasávají vzduch před chladičem.
Tady to máš vyřešené instalací před chladič. Řešil jsi nějakým způsobem směr otáčení lopatek?
Coby kdyby to někdo zapomněl zapnuté a mydlily se tam síly elektromotůrek vs. proud vzduchu...
Neexistuje špatné počasí!
Ahoj. Jelikož to není vodní chladič kde je voda dejme tomu max 120*C ale je olejovej kde je podle diagnostiky přes 140*C úplně běžně a ve vedrech v koloně ještě víc tak jsem měl strach že kdybych ho nechal sát horkej vzduch z venku krz žhavej chladič tak by mohl shořet nb se roztavit ... proto jsem na stránce koupil tlačnej a né sací a dal ho před chladič aby sál "studenej" a tlačil ho krz chladič . https://www.tekso...-62s-96mm/
Upravil Mr GS dne 04.04.2023 18:27
Já mám pocit, že Hradní stráž a VP mají na svých doprovodných motorkách právě chladič zezadu a funguje to.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ještě že mám starou vránu. Mě se Bobeš ještě nikdy nepřehřál ani v kolonách u moře.
Možná je to ale tím, že kolonou jezdím na prase a nestojím. Pokud to jde. Většinou to nějak jde.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz