Nepřeháněj nebo se budu červenat. Taky jsem se dříve musel ptát a bylo mi odpovězeno (dost mi poradil Tomassino). Člověk se víceméně učí a ptá pořád. Tak hodně úspěchů s odstraněním závady.
Ahojte všichni,
už delší dobu se dívám na tyhle stránky a konečně jsem se odhodlal se zaregistrovat. Je to asi dva měsíce co jsem koupil BMW R 1150 GS a už jsem tu našel spoustu rad, takže bych za ně chtěl poděkovat a přispět svojí troškou informací. Rozhodně nemůžu někomu radit, mám najeté necelé 2000km, jinak už má nahrkáno 109 000. Dlouho jsem sháněl nějaké manuály, něco málo je tady v odkazech ke stažení a nakonec se mi podařilo na nějakých španělských stránkách najít manuál pro techniky z BMW. Je to a agličtině, má to přes 300 stránek ale je tam většina věcí které se tu probírají docela dobře popsaná, Většina seřízení, různé nastavení atd. Za chvilku to pošlu na info email fóra ať to přidají k těm dokumentům ke stažení. Pokud někdo bude mít zájem tak mu to pošlu emailem. Uvidíte sami jestli to využijete.
pepek
BMW R 1150 GS
pepatykal@seznam.cz
Tonda napsal:
Snímač škrtící klapky - zastrč si cca 10cm tenoučkého drátu/průřez nějakých 0,5mm/ s odizolovaným koncem do poslední zdířky konektoru potenciometru ( nejdál od válce - myslím, že je označenej č.4) a zasuň konektor i s tímto drátem do potenciometru. Zapni zapalování (startovat nemusíš) a změř napětí mezi tímto výstupem a kostrou - mělo by u zahřátého motoru při zavřeném plynu být v rozmezí 0,36V až 0,40V. Tuším, že nižší hodnota je bohatší směs a vyšší je chudší směs - nemělo by se z této tolerance moc vybočovat.Kdyžtak opatrným pootočením doladit - je to opravdu minimální pohyb. Toto mi kdysi poradil Tomassino a funguje to (platí pro modely 1100 a 1150 /nevím jak u dvousvíčáků/). Minulý týden jsem to nastavoval Fanosi Rusickovi - ten si do poťáku pravděpodobně kopnul někde v lese, při elegantním opouštěním GS při pádu - měl tam 0,70V a motor šel víc tvrdě a neochotně za plynem. Po nastavení a následné synchronizaci volnoběhu i lanek to bylo jiný kafe. Ale problém s pocukáváním neměl ani před tím. Jinak si pořád myslím, že potenciometrem to nebude.
Oprava - teď jsem dělal jedno "S-ko" a všim jsem si, že ta zdířka v konektoru je označena č.1 a ne 4. (ale i tak je to ta nejdál od válce)
Zdravím všechny, jsem nově registrovaný a mám podobný problém. Mám jednosvíčku 1150, najeto 51tis, "Y" svod, KN filtr a remus(už jsem to tak koupil). Motorka loni jezdila za 6,5l-6,8l, pak mně Peťa Vavroch dělal údržbu, přizvedl volnoběh a najeddnou je to 7-8l/100km. Přitom nejsu Rossi-při delším výletu se držím okolo 4000ot(120-130km/H). Motor nepocukává-teda kromě oblasti 3000ot, ale to je snad bolest všech 1100 a 1150tek.Co mě ale trápí víc, že jsem zkoušel maximálku na dálnici a přes175 jsem se nedostal. Prostě motor dál netáhne. Přitom olej nežere- od výněny po výměnu 0,7-1l. Mám ta motorex 20w-50 legend. Asi to bude chtít zkusit Tondovo měření, diagnostiku u Cyrila ...a když nic nepomůže tak provaz...nesnesu totiž pocit, že něco není v pořádku nebo že to bramboře může ublížit.Jo a zkoušel jsem klasiku svíčky BKR 7 EKC, potom iridiové NGK(ty jsou tam teď), taky brisk LGS s kruhovým jiskřištěm. Cenové rozdíly značné, v praxi ale žádný extra rozdíl.
Děkuju za případné odpovědi
Martin
To Maca: jestli Ti můžu poradit, začni těmi nejjednoduššími věcmi jako vyprat a naimpregnovat KN, seřídit ventily, vyčistit Hallův snímač, vyměnit palivový filtr. Pokud to nezabere, tak nastavit potenciometr, volnoběh a synchronizaci jak psal Tonda a nebo zkusit cívky jak psal TomasTT a pokud to nezabere, tak asi na diagnostiku. Jinak teď psal v jiném vlákně Pavelgs, že něco podobného mu dělala lambda sonda.
Jinak já jsem zatím (viz mé příspěvky výše) "servisní zásah" a měření na mém Bobíkovi nedělal - není čas , takže zatím jezdím a nechávám to na zimní pauzu, která se bohužel blíží... Tom GS
Díky.tady jsem se dozvěděl hodně cenné informace.
Mohl by tu taky někdo napsat kolik otáček mají být vytočený obtokový šrouby (mosazný),při základním nastavení.
Díky
sadilek napsal:
Díky.tady jsem se dozvěděl hodně cenné informace.
Mohl by tu taky někdo napsat kolik otáček mají být vytočený obtokový šrouby (mosazný),při základním nastavení.
Díky
To se říct nedá-seřizuje se to v závislosti na podtlaku a požadovaných otáček volnoběhu.
sadilek napsal:
Díky.tady jsem se dozvěděl hodně cenné informace.
Mohl by tu taky někdo napsat kolik otáček mají být vytočený obtokový šrouby (mosazný),při základním nastavení.
Díky
To se říct nedá-seřizuje se to v závislosti na podtlaku a požadovaných otáček volnoběhu.
Takže,když jsem nastavil volnoběh na 1100ot a na budíkách to chodí pěkně spolu nemusím se bát třeba chudé směsi?
V Mongolsku jsem volnoběh dohnal jen tak podle ucha a když jsem to pak doma šteloval tak jsem jeden měl skoro dotaženej nadoraz,ale teď už to chodí pěkně.
Vono to tam na ten benzín dělalo psí kusy.
Abych jenom necucal moudra tady na stránkách a nic nepřidal, přihazuji svoji zkušenost. Moto R 1150 GS jednosvíce r. 2000, najeto cca 50 000 km, začala při jízdě slabě škubat. Škubání se během cca 300 km zhoršilo tak, že motor při prudkém přidání plynu začal chcípat. Abych vůbec dojel domů musel jsem přidávat strašně zlehka - ani náklaďák nešlo předjet. V cca 5-6000 ot. motor se zdálo že jde bez problémů, ale jezdit na 6 tis. ot. pořád nejde. Motor startoval bez problémů, taky volnoběh se zdál o.k. Svíčky černé , zasazené.Pouze po prudkém přidání na volnoběhu motor chcípal. Spotřeba vylétla z běžných 5,5 na cca 8-9 l. Po několika pokusech čím by to mohlo být, byla závada odhalena - vadný potenciometr (snímač polohy klapky). Dostala se do něj nějakým způsobem voda - asi přes těsnící "o" kroužek. Žádné brody jsem předtím nejezdil, pouze jsem Helmuta umyl. Ale je možné, že byl snímač načatý už předtím než jsem motorku koupil. Závada se mi stala po cca 1000km po koupi.
David_BO napsal:
Dalibork: kde se da potenciometr sehnat a za kolik?
Cena nového se pohybuje zhruba kolem 3000 -3500 kč,-. na netu jsem našel i dražší . No a "ojetý" jsem viděl tak něco pod dva litry. Myslím, že nový by se dal sehnat tam kde prodávají něco na motorky - nebo třeby i náhradní díly na zahraniční auta - někteří lokální prodejci bývají šikovní a seženou skoro všechno. Ojetý jsem viděl na E-bay. Mě ho teda sehnal za solidní cenu člověk, od kterého jsem mašinu koupil.
Nene, teplota rozhodně ne. Spíš mě napadá, jestli jsi 1) připojený opravdu na krajní kontakty (úplně vlevo a úplně vpravo), a 2) jestli máš konektor dostatečně nasunutý na snímač polohy, jestli nemáš špatný kontakt mezi konektorem a snímačem. Měří se samozřejmě při vypnutém motoru.
Wer später bremst, fährt länger schnell.