JANMZ napsal:
Jenom doplním jak se to stalo.
Moto bylo na centrálním stojanu a přední kolo vyvěšené. Při vyvěšeném kole se pružina opírá o vršek předního krytu motoru a horní trn je tlačen směrem k řídítkům a to celkem hodně. Pokud je motorka na kolech pak je všechno ok.
Horni uložení kolem trnu je nové jak ty gumové podložky. Kovové podložky
Problém vidím v tom že ten tlumič je určen na 1150gs a ne na1100gs. Je zkrátka víc robustní .Takže se mě stalo to, že jak jsem ten tlumič zkontroloval a dal ho zpět tak při určité poloze tlumiče se pružina tlumiče opírá o horní kryt motoru a ten trn je tačen sněrem k řiditkum. A při vyvěšeném kole to zkrátka ulítlo.
Ted sem se dival do dvou servisnich manualu 1100gs horni matka 47nm.
Spodni šroub 50nm.
Muže mě ještě někdo potvrdit jestli teda 47nm nebo 35nm?
Tlumiče jsem ještě nevyhodil.Ale co teď s ním mám dělat? I když oprava je možná dávat ho zpátky na motorku je asi nesmysl.
Pokud jsi tam měl opravdu vše a bylo to v pořádku (silentblok, podložky a hlavně vložka), tak bych moment ani moc neřešil, protože v tom problém nebude.
Buď ti to tam fakt moc pne o kryt řemenu nebo to prostě byla jen vada materiálu
Já bych ho vyměnil za tlumič, co tam patří a tenhle bych prodal někomu s 1150. Samozřejmě s tím, že ho prvně pošlu výrobci na reklamaci a opravu.
V první chvíly jsem nevěděl proč se to stalo. Proto jsem tady založil diskuzi.Abych to zjistil a vyřešil. To horní uložení včetně válečku a silentbloků mám v pořádku.
Ta pružina se opírá o ten kryt dost výrazně. Když bych ten tlumič otočil o 180stupnu tak už by se tlumič o ten kryt neopíral zasahoval by do místa mezi pružinami ale zase to bude lehce škrkat za jizdy když je moto na kolech. Viz ta 4 fotka co sem tady dával. Je lehce odřená pružina jak to škrkalo za jízdy.
Pak je otázka kvality matriálu horního trnu když by měl spíš prasknout ten kryt motoru než trn. Mají to u tfx konkrétně u tohoto tlumiče vyřešený tak že ten trn je dole rozšířen a našroubován k tlumiči a zalepen lepidlem.
U original tlumiče je to upně jiny i ten materiál mě přijde o dost lepší u originálu..
Montáž tlumiče je taky jiná. U originalu udělám všechno pěkne zvrchu. U Tfx se musí přidržet 27 kličem který se musím zkrátit a ubrousit flexou aby se tam vůbec vlezl.
.
Zajímalo by mě jak vypadá trn tlumiče tfx přimo na 1100gs.a montáž Kdyby měl někdo fotku.
Takže závěr je takový že koupím nové tlumiče určené přimo na 1100gs.Byla zkrátka chyba že jsem přistoupil na nákup tlumiče co je na 1150.Možná je spoustu lidí co to mají a funguje jim to. U mě to nezafungovalo.
Ještě mám dotaz. Jestli by někdo věděl. Když jsem objednával tlumiče s tím že budou zdvihy +2cm.Jak to ověřit že to tak opravdu je a vyrobce to poslal správně ?
Měřil jsem délku původní original tlumiče. A vychází délka o 0.5mm měně. Oproti těm tfx.
Měřil jsem u zadního od středů otvorů na šrouby.
Original 38cm. Tfx 38.5cm
Předni tlumič od stredu díry po horni plochu tlumič 33.5cm original. 34cm tfx.
Znamená to že mám zdvih jen plus 0.5cm a ne plus 2cm? Nebo se to měří nějak jinak?
V papírech od tlumiču ten udaj nemám.
JANMZ přiložený následující obrázek:
Délka zdvihu vůbec nezáleží na délce celého tlumiče, ale jen na délce pístnice. To je část, která přímo odráží skutečnou délku chodu tlumiče (samozřejmě za předpokladu, že to umožňuje konstrukce motocyklu)
Ale taky na to ve skutečnosti má vliv i pružný doraz, který je navlečen na pístnici a slouží k utlumení v případě chodu "na tvrdo" , ale s tím už žádný výrobce nepočítá
Takže změř nebo porovnávej pouze délky pístnic (popřípadě ještě výšku toho pružného dorazu) a tak si lehce porovnáš jednotlivé výrobce, jak šidí nebo nešidí lidi, když jim cpou tlumiče s délkou pístnice např. o 2 cm nižší, než originál jako u jedné nejmenované "špičkové" světově proslulé firmy na zbytečný závaží na motorky
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
1.ještě posílám fotku jak vypadá ten horní trn.snazil jsem se ho tam dat co nejpresnějš. Opírá se o rám a to je tam bez toho válečku. Moto na centralu kolo plně vyvěšené. Kolo jsem podložil abych nasimuloval tloušťku silentbloku a dotažení.
JANMZ přiložený následující obrázek:
Mr GS napsal:
Délka zdvihu vůbec nezáleží na délce celého tlumiče, ale jen na délce pístnice. To je část, která přímo odráží skutečnou délku chodu tlumiče (samozřejmě za předpokladu, že to umožňuje konstrukce motocyklu)
Ale taky na to ve skutečnosti má vliv i pružný doraz, který je navlečen na pístnici a slouží k utlumení v případě chodu "na tvrdo" , ale s tím už žádný výrobce nepočítá
Takže změř nebo porovnávej pouze délky pístnic (popřípadě ještě výšku toho pružného dorazu) a tak si lehce porovnáš jednotlivé výrobce, jak šidí nebo nešidí lidi, když jim cpou tlumiče s délkou pístnice např. o 2 cm nižší, než originál jako u jedné nejmenované "špičkové" světově proslulé firmy na zbytečný závaží na motorky
Já chtěl alespon ten zadní tlumič nabídnout k prodeji. Ale co teď inzerovat?
Pokud ma někdo tlumič z 1150 na 1100gs tak by měl dávat pozor. Ono když se ten tlumič otočí o 180 tak už ten trn je vcelkem ve středu.
JANMZ přiložený následující obrázek:
Mr GS napsal:
Délka zdvihu vůbec nezáleží na délce celého tlumiče, ale jen na délce pístnice. To je část, která přímo odráží skutečnou délku chodu tlumiče (samozřejmě za předpokladu, že to umožňuje konstrukce motocyklu)
Ale taky na to ve skutečnosti má vliv i pružný doraz, který je navlečen na pístnici a slouží k utlumení v případě chodu "na tvrdo" , ale s tím už žádný výrobce nepočítá
Takže změř nebo porovnávej pouze délky pístnic (popřípadě ještě výšku toho pružného dorazu) a tak si lehce porovnáš jednotlivé výrobce, jak šidí nebo nešidí lidi, když jim cpou tlumiče s délkou pístnice např. o 2 cm nižší, než originál jako u jedné nejmenované "špičkové" světově proslulé firmy na zbytečný závaží na motorky
Já chtěl alespon ten zadní tlumič nabídnout k prodeji. Ale co teď inzerovat?
Nevím, co tím myslíš? Už jsi tu pístnici změřil?
... já myslím touraplech. Jejich tlumiče dělají z GS ertéčka a lidi jim za to ještě bohatě platí
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Třeba prodejce wilbers nabízí Možnosti délky:
+25mm, std, -25mm, při použití jiné nežli standardní délky je nutno vyměnit i přední tlumič!
Kde je těch +25mm.? Je to na pístnici nebo celková délka tlumiče.nebo kombinace?
Trochu povědomí o tom mám, že pak reálně mám zdvihy jak na ertéčku.
Ja objednával tlumiče s tím že oba budou +2cm. Já to myslel jak to ověřit.Jak porovnat předni a zadni tlumič. Jesti náhodou nemám přední tlumič třeba +2cm a zadní mě neposlali ve verzi standart.Jestli to jde nějak změřit, ověřit. Nerad bych prodával zadní tlumič s tím že napíšu že je +2cm a přitom by to bylo jinak, když se podle toho pak musí vyrobit ten přední tlumič.
Ja tohle kdysi resil s prodejcem (nick Ero) na Wilbers rlumicich +25mm. To je celkova delka, na zdvihu pistnice to ale nebyla ani pulka. I tak to na zdvitich kol udelalo priblizne +2cm.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Trochu povědomí o tom mám, že pak reálně mám zdvihy jak na ertéčku.
.....
Jestli to jde nějak změřit, ověřit. Nerad bych prodával zadní tlumič s tím že napíšu že je +2cm a přitom by to bylo jinak, když se podle toho pak musí vyrobit ten přední tlumič.
Nemáš o tom povědomí, jinak by ses takhle neptal. Extra po tom, co jsem ti na tohle už odpověděl výše.
Psal jsem ti jasně, že máš změřit pístnice a porovnávat je s originálem, kterej prokazatelně splňuje udávanou výšku zdvihu!
Už se tocime v kruhu
Tím pádem diskuzi s tebou, na téma tlumiče, považuji za zbytečnou
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA