Jo přesně tak diody jsou vůči sobě neprůchozí. V podstatě jen přemostíš ovladač na řídítkách. Pravděpodobně to bude fungovat jen při zapnutém zapalování. Pokud by to mělo být funkční i při vypnutém klíčku muselo by to být trochu jinak, ale i to by šlo - jen spínač by musel mít dva kontakty aby připnul napájení na přerušovač.
Tééééééda, klucííííí... No já zírám, jak jste se do toho pustili... Jelikož já a elektrika nejsme kamarádi, tak počkám na to, jak dopadne Thomasson a rovnou ho tímto žádám o podrobnou fotokumentaci, abych to také zvládl, jinak jsem nahranej...
Ještě jednou díky, že jste k tomuto tématu poskytli vyčerpávající odpovědi...
Chlape bez základních znalostí elektroniky to nepůjde-zas až tak jednoduchý to neni.I když ted jak na to koukám tak je to uplně pro blbce
Upravil toli dne 25.08.2009 22:28
ta uprava je to červeně, jeden drát od spínače na jedny strane, druhy drat od spinače na pravy strane, svést do dvoupolohového spínače na dvě zařízení, a dva dráty od přerušovače z každé strany(levá, pravá) ke spínači, vše by mělo být na jednom polu plus, protože svetla jsou ukostreny a berou minus z kostry, kdyz tak promerit. Je to vcelku jednoduche, jeste bych nekam vlozil pojistku, kdyby neco. nemyslim, ze by to bylo slozity
Vždyť je to jednoduchý jak facka...
Prostě...tedy pro ,,blbce":
1)Materiál: kus drátu, přepínač 2 pólový (např: [url]http://www.ges.cz/?page=index&of=1&gcat=XAQ4F[/&inc=browseurl])
2)na přívod do přídavného vypínače přivedeš výstup z přerušovače (ten co jde do přepínače na řidítkách), pozor! na oba póly!!!
3)na zbylé kontakty přídavného vypínače přivedeš výstup z origo přepínače na jeden pravý a na druhý levý.
4)Nouzově blikáš
Tak jsem si to vymyslel tak aby to fungovalo i při vypnutém zapalování. Nic na tom velice není. A je to za pár kaček. Kdyby měl někdo zájem, onu kouzelnou karbičku mu taky udělám a pošlu.
Ještě dotaz. Dal by se, příp. kde, objednat ten originál vypínač co je na pravé straně řidítek jako je na fotce výše? Díky
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
Nechci být zlým prorokem, ale asi se bude muset sehnat komplet ovládání na pravou stranu řídítek... Já sháněl tlačítko světelné houkačky a taky kompletek... Naštěstí jsem to vyměnil za něco jiného, takže pohoda...
Jinak coby autor tohoto vlákna bych uvítal jednu kouzelnou krabičku na výstražné blikače...
HonzaGS napsal(a):
Tak jsem si to vymyslel tak aby to fungovalo i při vypnutém zapalování. Nic na tom velice není. A je to za pár kaček. Kdyby měl někdo zájem, onu kouzelnou karbičku mu taky udělám a pošlu.
Ještě dotaz. Dal by se, příp. kde, objednat ten originál vypínač co je na pravé straně řidítek jako je na fotce výše? Díky
A co když ti to nějakej dekl zapne na zaparkovaný motorce na parkovišti
a bude to blikat celou noc?
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
To už je věc druhá že jo...ale tak výstražky jsou od toho aby šly zapnout i v případě, že se ti posere stroj a ty budeš muset zastavit na kraji cesty a když necháš zaplé zapalko, světla ti to vybijou daleko rychlej...
Ale to už je na uvážení každého jak to chce...každopádně pokud to chceš až po zapnutí zapalování tak řešení je asi za 30Kč a hodinka práce...vypínač a dvě diody...nebo jen vypínač...záleží jak to kdo udělá...
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
Udělám to tak, že upevníš krabičku, někam si dáš vypínač, a připojíš asi 3 nebo 4 dráty, plus a mínus a po jednom na každou stranu blinkrů. Kontrolka je už ve vypínači. Návod ti k tomu dám. neboj.
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
Řešení jsou dvě.
a ) jednoduchý vypínač a dvě diody
b ) dvoitý vypínač bez diod
obě shémata jsou fukncí identická schémata pro obě verze jsou v tomhle vlákně. Body napojení jsou v obou případech stejné. Já osobně dávám přednost variantě s diodami protože se dá sehnat vypínač přímo na řídítka. Jinak je to jedno.
Upravil vlada-adv dne 02.10.2009 18:26