Samozřejmě, že to nějakým způsobem funguje. To před Tractive klobouk dolů, že na 3cm zdvihu tlumiče dokážou vykouzlit úsměv na tváři majitelů. Mě by zajímalo, co by teprve dokázali s tlumičem s normálním zdvihem?
Ale logika věci je jasná. Energie, kterou potřebuješ pohltit, je pořád stejná.
Pokud na to pohlcení máš dráhu 21cm nebo nějakých chabých 8cm, tak to musí být znát. Pocitově je to však "ošáleno" tím hydrodynamickým dorazem. Otázka ovšem je, kdyby tam nebyl a místo toho využili prostor pro plnohodnotný zdvih, jestli by to nebylo lepší a pro většinu lidí využitelnější. Já tvrdím, že určitě ano. Jenže by bylo horší se uchytit na přeplněném trhu.
Ten hydrodynamický doraz je totiž na motorce s teleleverem jen marketing. Je to "kouzelné" zařízení, které prodává běžný tlumič za neběžné peníze.
Kdyby to nacpali do klasické vidle, jejíž délka je konstrukčně "neomezená" tak neřeknu půl slova kritiky. Kdyby vzali např. vidli z afriky, která má zdvih 26cm a 3 cm by využili tímto prvkem, tak to má sakra smysl, ale rvát to na tlumič, kde je délka omezená konstrukcí motorky a půlku zdvihu zlikvidovat pro pohodlnější chod na doraz, je jenom obchodní tah. Většina lidí tomu nerozumí a tak když jim pan "protřelý prodejce" začne vykládat o tom, jak se po koupi tohoto kouzelného zařízení jejich motorka nikdy nedostne tvrdě do dorazu, musí to znít naprosto fantasticky... a vlastně říká pravdu... jen nedodá, že ztratí většinu zdvihu a že jejich GS bude mít zdvih jako RR.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Hele a svezl jsi se na tom?? Nevím jak to mají udělané, na doraz jsem nikdy nešel. 20cm maly skok na dorazy nejde a víc nepotřebuji.
Máš asi pravdu, ale na celém světě jsem o tom neslyšel a píšeš to jen ty. Zajímavé.
Nicméně já bych si ten podvozek za dobrou cenu koupil klidně znovu. Určitě raději než třeba Wilbers.
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal:
pak jsem bohužel moto prodal a koupil novou 1250 GSA- to byla chyba a už jsem zpět na 12GSA
Prosím tě, co tě vedlo k tomu, vrátit se z 1250 na vzducháč GSA? Občas o 1250 přemýšlím, ale bojím se, že bych dopadnul podobně a nerad bych si tunil při své výšce 197cm už třetí 1200 GSA
Upravil vztekloun dne 26.07.2023 20:25
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Někde jsem o tom už psal tak to jen skopčím https://www.faceb...2320573290
Důvodů je víc.Je jakoby menší i když to nevypadá. Na 1250 si nemuzu nastavit podvozek jak chci, jen min,max a auto. Pak jsem ve stupackach vedel o příčných nerovnostech vic, nez by se mi libilo. Od katalyzatoru to v létě topí jak blázen, hluk od předního kola atd. Navíc je to nějaký uhlazený,chybí mi tam ten bpxer efekt ...a ano, víc to jede, má lepší světlo, tempomat, ale spokojenější jsem víc na té starší. Boxer efekt, blinky ještě jako BMW no prostě láska
A takj jsem zjistil, ze ta stara se mi vic libi, minimálně z pohledu řidiče. Nova se mi chvilku libila, ale mejt ty chrom plechy je taky za trest
Aktualne 1250 GSA HP
Díky moc Petře, tohle je fajn slyšet, tak nějak jsem už měl 2x stejný pocit, když jsem po jednom dni zkušební jízdy přesedlal zpět na svoji, ale červík tam vždy někde hlodal. Vždy se mi trochu víc líbil podvozek vodníků v terénu oproti mým Wilbersům. No asi ho budu dál řešit a ladit dál celou moto k obrazu svému
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Mr GS napsal:
Samozřejmě, že to nějakým způsobem funguje. To před Tractive klobouk dolů, že na 3cm zdvihu tlumiče dokážou vykouzlit úsměv na tváři majitelů. Mě by zajímalo, co by teprve dokázali s tlumičem s normálním zdvihem?
To je právě ono, z technického hlediska si to vysvětlil dokonale, i jsem si pročetl celý topic kde si popisoval skutečný zdvih tlumičů.
Díky tomu jsem byl vlastně slušně odrazenej na ty TT tlumiče celkově. Ale otázka nastává jak to vlastně funguje reálně na motorce. To by chtělo nějak asi vyzkoušet na nějakých stejných trasách a i někde offroad abych asi poznal rozdíly co je špatně a co ne. Jenže nakoupit si vícero tlumičů a testovat je postupně, je úplná blbost, nebo by to stálo asi jako další motorka.
Rozhodnutý nejsem zatím nijak, jen vím, že na příští rok to budu muset už nějak řešit, jestli se teda nestane, že bych to GS vyměnil za něco jiného
Upravil Lucifer dne 27.07.2023 21:43
#bmwdiagsokolov specializovaný servis BMW a MINI,
originální diagnostika pro BMW, BMW motorrad, BMW i, MINI
Kódování, flashování, mapové podklady, doděláni výbavy, takřka cokoliv na BMW stačí se zeptat fb.me/bmwdiagsokolov
BMW R1200GS ADVENTURE 2006 Alpinweiss 3
xavier napsal:
Hele a svezl jsi se na tom?? Nevím jak to mají udělané, na doraz jsem nikdy nešel. 20cm maly skok na dorazy nejde a víc nepotřebuji.
Máš asi pravdu, ale na celém světě jsem o tom neslyšel a píšeš to jen ty. Zajímavé.
Nicméně já bych si ten podvozek za dobrou cenu koupil klidně znovu. Určitě raději než třeba Wilbers.
Doraz ve smyslu konec chodu tlumiče, ne náraz na doraz.
Já zapomněl, s kým se bavím a že tady nestačí napsat jednou "doraz" ve spojení s tractive do uvozovek, aby bylo patrný, že víme o čem je řeč. To se musí psát a vysvětlovat pořád dokola, aby nebyl žádný prostor pro točeni se na místě na úplných nesmyslech.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA