Taky jsem na 1100 řešil protočený kardan. Nějakou dobu jsem o tom věděl a cca 30 tisíc km ještě najezdil, než jsem v rámci servisu dával jiný. Každopádně se vzájemná poloha při několika kontrolách pohledem skrz manžetu měnila, ale nějaký vliv na vibrace jsem nepozoroval.
Současně v té době mi občas proklouzla i spojka, nebo jsem si to alespoň ze začátku myslel a třeba to byl ten kardan. Opotřebovanou spojku jsem měnil současně s kardanem, ale že by byla totálně kaput si nemyslím.
Upravil agenthonza dne 05.09.2023 13:31
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Souhlas ... ale nejdřív je primár 1:1,737 až pak vstupuje do hry převodovka .. alespoň myslím.
Měl jsem na lc- čku 2015 cca 50 tis. Km,že při zařazení a jízdě mi taky při otáčkách hučelo pod motorem a zjistili jsme,že je to špatné ložisko v převodovce.Při jízdě s vymáčknutou spojkou zvuk v poho,ale s zařazenou rychlostí byl slyšet dost hukot v předu pod nádrží u motoru.Taky jsem původně myslel,že kardan,ale ten je v poho.Tak že v mém případě rozdělat motor s převodovkou a vyměnit ložiska a z5.Ale těžko říct co to bude v tvém případě,tak ať se ti to podaří vyzkoumat,zdar.
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Souhlas ... ale nejdřív je primár 1:1,737 až pak vstupuje do hry převodovka .. alespoň myslím.
Moj strý pretočený kardan
Filo přiložený následující obrázek:
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Souhlas ... ale nejdřív je primár 1:1,737 až pak vstupuje do hry převodovka .. alespoň myslím.
Moj strý pretočený kardan
Filo díky za foto ... Kupoval jsi nový a nebo si dal nějaký bazarový ?
Berry napsal:
Pořád přemýšlím jestli to opravdu může dělat kardan, a jak moc by musel být nevyvážený aby to bylo cítit .. Spočítal jsem si že při 140km/h motor točí cca 5000ot./min .. to je 83,3 ot./s .. a po započtení průchodů přes primár a převodovku se kardan točí cca 57 ot./s .. takže je to dost podobné a tím pádem od sebe asi špatně rozeznatelné .. Zítra jsem domluven na telefonátu s Geofre .. tak snad budu zase moudřejší .
Neviem, či s tými otáčkami kardanu oproti motoru máš pravdu. Paťka a šestka ide na výstupe do mínusu. Paťka má prevod 0,939 a šestka 0,848.
Souhlas ... ale nejdřív je primár 1:1,737 až pak vstupuje do hry převodovka .. alespoň myslím.
Moj strý pretočený kardan
Filo díky za foto ... Kupoval jsi nový a nebo si dal nějaký bazarový ?
Kupoval som nový cca pred dvomi rokmi ..... okolo 820€
Kluci tak kardan je OK ... viz. foto. Udělal jsem si na něm alespoň značky abych mohl případné budoucí protočenní snadno odhalit pouhým pohledem do "nohavice" .. Dal jsem nové vstřiky, nové svíčky ale je to pořád stejné ... v září mě ještě čekají ventily a synchronizace .. a asi nechám změřit tlaky. Pokud se na nic nepříjde, tak se prostě asi budu muset smířit s tím, že to na dálnici od 130km/h a vejš .. od motoru vibruje jako kráva (
Berry přiložený následující obrázek:
Mám na tom po měsíci od koupě lehce přes 1000km a musím konstatovat, že v tom nejsi sám. Víc jak 150 jsem s tím nejel, neboť mám pocit, že se to celé roztrhne. Aktuálně vymýšlím řešení ohledně minimalizace vibrací řidítek, abych na tom vůbec mohl jezdit. Jinak motor jde krásně za plynem, na volnoběh běží velmi čistě a kultivovaně, po vymáčknutí spojky se zvuk prakticky nezmění. Asi si po silném hodinkovém čtyřválci budu prostě muset zvyknut a hlavně se nikdy nesvést na tom samém stroji bez vibrací, neboť bych pak byl ...
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Ukončil jsem minulý týden sezónu jediným funkčním způsobem. Začal jsem Béďu rozebírat k zimní repasi po koupi. Když jsem sundával to šílené lešení kolem motoru a nádrže, tak mě napadlo, že přeci není možné, aby se ta změť neodpružených trubek nijak neprojevovala na zmiňovaných vibracích. Vše je na moto v gumových silentblocích a na druhé straně je vše pevně a bez odpružení v podstatě provázáno masivní ocelovou klecí, která nepovolí ani mm....
Tedy dotaz do placu: Je tu někdo, kdo si nijak nestěžuje na vibrace a má ten rám instalovaný?
Případně... Zkoušel někdo porovnat vibrace s/bez rámu?
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Geckar napsal:
Ukončil jsem minulý týden sezónu jediným funkčním způsobem. Začal jsem Béďu rozebírat k zimní repasi po koupi. Když jsem sundával to šílené lešení kolem motoru a nádrže, tak mě napadlo, že přeci není možné, aby se ta změť neodpružených trubek nijak neprojevovala na zmiňovaných vibracích. Vše je na moto v gumových silentblocích a na druhé straně je vše pevně a bez odpružení v podstatě provázáno masivní ocelovou klecí, která nepovolí ani mm....
Tedy dotaz do placu: Je tu někdo, kdo si nijak nestěžuje na vibrace a má ten rám instalovaný?
Odpružený by měl být zdroj vibrací (motor) od zbytku .. nebo alespoň od místa kde se motorky držíš. Všechno ostatní může mít napevno .. a čím větší váha to bude, tím těžší je tu velkou váhu rozvibrovat .
Osobně mám 1150 GSA, ale podobné vibrace jsem také pozoroval. Nechtělo se mi jet víc jak 120, protože jsem měl pocit, že mi z těch vibrací upadnou ruce.
Taky se to projevovalo jen pod plynem.. a bylo to tím, že jsem měl lehce přidřené plynové lanko k jednomu válci.
Zkus se na to mrknout, třeba ti to taky pomůže.
edit: Ještě doplním, že po výměně plynového lanka můžu frčet co to jde
Upravil nForger dne 16.10.2023 11:16
nForger napsal:
Osobně mám 1150 GSA, ale podobné vibrace jsem také pozoroval. Nechtělo se mi jet víc jak 120, protože jsem měl pocit, že mi z těch vibrací upadnou ruce.
Taky se to projevovalo jen pod plynem.. a bylo to tím, že jsem měl lehce přidřené plynové lanko k jednomu válci.
Zkus se na to mrknout, třeba ti to taky pomůže.
edit: Ještě doplním, že po výměně plynového lanka můžu frčet co to jde
Nevím jak ta lanka má řešená 12-ka - ale dobrý tip ... mrknu na to - díky .
nForger napsal:
Osobně mám 1150 GSA, ale podobné vibrace jsem také pozoroval. Nechtělo se mi jet víc jak 120, protože jsem měl pocit, že mi z těch vibrací upadnou ruce.
Taky se to projevovalo jen pod plynem.. a bylo to tím, že jsem měl lehce přidřené plynové lanko k jednomu válci.
Zkus se na to mrknout, třeba ti to taky pomůže.
edit: Ještě doplním, že po výměně plynového lanka můžu frčet co to jde
Tak jsem na to koukal .. ta 1150 tam má lanek 3 prdele a všechny strašně dlouhé . U 12-ky jsou jen 3 - dlouhý přívod od plynu a 2 krátká ke klapkám . Mrknu jestli nejsou někde skřípnuté ale synchronizace při volnoběhu i při zvýšených otáčkách je v pořádku .. tak tam asi problém snad nebude .
Ještě to nevzdávám ... Už jsem v tom za dost peněz a chci to mít dokonalé. Jestli nové cívky pomohli ale zjistím asi až na jaře ...
Berry přiložený následující obrázek:
Jsem na tom podobně, protože při komplexním rozebírání jsem zjistil, že levá cívka má do půlky natrženou spodní část gumy, která je nasunutá na svíčce a ještě k tomu to bylo celé zalité olejem, který tam zřejmě pronikal skrz středové těsnění víka. Cívka a těsnění objednáno. Jen doprčic to jaro je ještě ku*evsky daleko...
Možná by to mohlo vysvětlovat i to, že u studeného motoru docházelo k nepravidelným, jakoby kovovějším zvukům z levé strany, které po zahřátí vždy kompletně zmizely. Tipoval bych, že to občas probíjelo do kostry. Takže se na jaro taky těším .....
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Berry napsal:
Kluci tak kardan je OK ... viz. foto. Udělal jsem si na něm alespoň značky abych mohl případné budoucí protočenní snadno odhalit pouhým pohledem do "nohavice" .. Dal jsem nové vstřiky, nové svíčky ale je to pořád stejné ... v září mě ještě čekají ventily a synchronizace .. a asi nechám změřit tlaky. Pokud se na nic nepříjde, tak se prostě asi budu muset smířit s tím, že to na dálnici od 130km/h a vejš .. od motoru vibruje jako kráva (
A našel jsi tedy něco? Nebo aspon co by směřovalo k těm vibracím, já se ve středu vrátil z cesty s tím, že mi začal podivně vibrovat celý budík s palubkou. Zvyknul jsem si na drobné chvění do řidítek, ale nic stálého jen občas atd. Ted se to trochu zhoršilo + vibruje celá palubka, tak že ve 140 nepřečtu čísla. Po 160/170 je to zas lepší, nebo možná vibrace a frekvence se srovná s frekvencí oka Ale jinak moto letí klidně 190 a víc.. nic od motoru nebo tak není cítit. Tipnul bych to na přední pneu. Nebo něco s tlumičema. Ty se budou měnit u Servisáka + Ero, tak pak uvidím..
Berry napsal:
Kluci tak kardan je OK ... viz. foto. Udělal jsem si na něm alespoň značky abych mohl případné budoucí protočenní snadno odhalit pouhým pohledem do "nohavice" .. Dal jsem nové vstřiky, nové svíčky ale je to pořád stejné ... v září mě ještě čekají ventily a synchronizace .. a asi nechám změřit tlaky. Pokud se na nic nepříjde, tak se prostě asi budu muset smířit s tím, že to na dálnici od 130km/h a vejš .. od motoru vibruje jako kráva (
A našel jsi tedy něco? Nebo aspon co by směřovalo k těm vibracím, já se ve středu vrátil z cesty s tím, že mi začal podivně vibrovat celý budík s palubkou. Zvyknul jsem si na drobné chvění do řidítek, ale nic stálého jen občas atd. Ted se to trochu zhoršilo + vibruje celá palubka, tak že ve 140 nepřečtu čísla. Po 160/170 je to zas lepší, nebo možná vibrace a frekvence se srovná s frekvencí oka Ale jinak moto letí klidně 190 a víc.. nic od motoru nebo tak není cítit. Tipnul bych to na přední pneu. Nebo něco s tlumičema. Ty se budou měnit u Servisáka + Ero, tak pak uvidím..
Zatím jsem na nic nepřišel .. dal jsem nové cívky a od té doby nejel .. To o čem mluvíš ty budou asi gumy .. vymáčkni v těch 140 spojklu a uvidíš jestli je to od motoru nebo od kol ... ja citím vibrace spíš jako "do stran" , než nahoru a dolu - jak vymáčknu spojku jedu úplně hladce .