vvalosek napsal:
Ahoj,
ty kotouče by měly "plavat" v rozmezí těch čepů a startovní pozice je přitlačení ke středu kvůli těm podložkám.
Můj původní a silně sjetý kotouč se pohyboval v rozmezí toho čepu když jsem na něj rukou zatlačil.
Po výměně kotouče a čepů (5mm varianta), podložek se mi prozatím nepodařilo rukou ten kotouč od středu kola odtlačit. Utáhnuté to mám na moment. Je tohle běžné u nových kotoučů, než se "ojede" čep a díry kotouče, nebo je to třeba řešit?
Oboje nové kotouče TRW i BREMBO co jsem za poslední rok zničil se dali zatáhnutím odtlačit od kola (ta pérovka tam dělá vůli jestli si to dobře pamatuju tak pro výšku kotouče 5mm .. je čep vysoký cca 6,3mm mínus ta perovka a je tam cca milimetr vůle ) směrem ke kolu se to nehýbe vůbec :-/ .
ja na prvnim gs 1200 jednovacce myslel,ze me odchazi na 70km spojka.stacilo ovsem jen srovnat chranic rukou do spravne polohy a bylo opraveno.nemas ho take moc skloneny a neopira se ti brzdova packa?
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Berry přiložený následující obrázek:
Berry napsal:
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Proti gustu žiadny dišputát, ani proti Lucas TRW, ale prečo tam nadáš nové originály ? Ten cenový rozdiel nie je až taký veľký ...
Upravil Filo dne 08.11.2023 15:41
Je to tenhle kotouč .. ke kolu je uchycený na pevno ... a vůli má až v těch nýtech - tak jako to používají skoro všichni kromě BMW .
Berry přiložený následující obrázek:
Berry napsal:
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Proti gustu žiadny dišputát, ani proti Lucas TRW, ale prečo tam nadáš nové originály ? Ten cenový rozdiel nie je až taký veľký ...
Na ceně mi už vůbec nezáleží .. kupuju 3-ti kotouče za 2 roky ... takže si asi dokážete představit jak mě to se*e. Ale originál je jen 4,5mm silnej .. chci mít jistotu, že jsem pro to udělal maximum a tam dal to nejlepší co jsem sehnal. Tohle je tlustý 5mm a ta pevná část kotouče spojí a zafixuje ty nálitky náboje ke kterým je přišroubovaná a které očividně pracují a svoji polohu mění v závislosti na napětí v drátech . Plovat bude už jen ten obvod .
Berry napsal:
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Proti gustu žiadny dišputát, ani proti Lucas TRW, ale prečo tam nadáš nové originály ? Ten cenový rozdiel nie je až taký veľký ...
Na ceně mi už vůbec nezáleží .. kupuju 3-ti kotouče za 2 roky ... takže si asi dokážete představit jak mě to se*e. Ale originál je jen 4,5mm silnej .. chci mít jistotu, že jsem pro to udělal maximum a tam dal to nejlepší co jsem sehnal. Tohle je tlustý 5mm a ta pevná část kotouče spojí a zafixuje ty nálitky náboje ke kterým je přišroubovaná a které očividně pracují a svoji polohu mění v závislosti na napětí v drátech . Plovat bude už jen ten obvod .
No neviem, či uvažuješ správne, ale originál plave do oboch strán, dnu aj von a tiež má voľu v nitoch dopredu a dozadu. S hrúbkou 5 mm vs 4,5 mm by som si ťažkú hlavu nerobil. Ja mám na moto 98.000 km, kotúče povodné fabrické a majú 4,1 mm ...
Teda když to celé čtu, začínám se děsit podobného scénáře..... Na starých kotoučích jsem po 80tkm naměřil 3,8mm, tak jsem komplet zrepásnul třmeny a osadil GALFERy kotouče (4,5mm). Údajne má výrobce na toto provedení patent. Tak pevně doufám, že mě tohle nepotká...
Geckar přiložený následující obrázek:
Berry napsal:
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Proti gustu žiadny dišputát, ani proti Lucas TRW, ale prečo tam nadáš nové originály ? Ten cenový rozdiel nie je až taký veľký ...
Na ceně mi už vůbec nezáleží .. kupuju 3-ti kotouče za 2 roky ... takže si asi dokážete představit jak mě to se*e. Ale originál je jen 4,5mm silnej .. chci mít jistotu, že jsem pro to udělal maximum a tam dal to nejlepší co jsem sehnal. Tohle je tlustý 5mm a ta pevná část kotouče spojí a zafixuje ty nálitky náboje ke kterým je přišroubovaná a které očividně pracují a svoji polohu mění v závislosti na napětí v drátech . Plovat bude už jen ten obvod .
No neviem, či uvažuješ správne, ale originál plave do oboch strán, dnu aj von a tiež má voľu v nitoch dopredu a dozadu. S hrúbkou 5 mm vs 4,5 mm by som si ťažkú hlavu nerobil. Ja mám na moto 98.000 km, kotúče povodné fabrické a majú 4,1 mm ...
Filo já mám motorku z roku 2007 .. tam je ještě to starší uchycení kotouče. Kotouč je natvrdo opřený o ty nálitky .. a péruje jen směrem od kola .. pokud na něj zatlačíš směrem ke kolu tak rozhodně nemá kam uhnout .. viz. obrázek jak se instalují čepy a kotouče brembo .. pokud jsou ty nálitky v rovině tak věřím ty kotouče najedou nesmysl .. ale pokud ho to kroutí už po namontování za studena a pak to začneš namáhat ... tak jde kukat mnohem dříve ... jiné vysvětlení nemám .
Berry přiložený následující obrázek:
Geckar napsal:
Teda když to celé čtu, začínám se děsit podobného scénáře..... Na starých kotoučích jsem po 80tkm naměřil 3,8mm, tak jsem komplet zrepásnul třmeny a osadil GALFERy kotouče (4,5mm). Údajne má výrobce na toto provedení patent. Tak pevně doufám, že mě tohle nepotká...
Ty máš litá kola , tak myslím že můžeš být v klidu ...
Pokud na kotouc zatlacis ke kolu tak se musi takz lehce hnout prave abz se mohl po ohrati narovnat. a strana kde neni abs krouzek tak musi byt jeste mezi slaba ocelova plnzeta aby ser kototouc nezaklepal do naboje
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Berry napsal:
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Proti gustu žiadny dišputát, ani proti Lucas TRW, ale prečo tam nadáš nové originály ? Ten cenový rozdiel nie je až taký veľký ...
Na ceně mi už vůbec nezáleží .. kupuju 3-ti kotouče za 2 roky ... takže si asi dokážete představit jak mě to se*e. Ale originál je jen 4,5mm silnej .. chci mít jistotu, že jsem pro to udělal maximum a tam dal to nejlepší co jsem sehnal. Tohle je tlustý 5mm a ta pevná část kotouče spojí a zafixuje ty nálitky náboje ke kterým je přišroubovaná a které očividně pracují a svoji polohu mění v závislosti na napětí v drátech . Plovat bude už jen ten obvod .
No neviem, či uvažuješ správne, ale originál plave do oboch strán, dnu aj von a tiež má voľu v nitoch dopredu a dozadu. S hrúbkou 5 mm vs 4,5 mm by som si ťažkú hlavu nerobil. Ja mám na moto 98.000 km, kotúče povodné fabrické a majú 4,1 mm ...
Filo já mám motorku z roku 2007 .. tam je ještě to starší uchycení kotouče. Kotouč je natvrdo opřený o ty nálitky .. a péruje jen směrem od kola .. pokud na něj zatlačíš směrem ke kolu tak rozhodně nemá kam uhnout .. viz. obrázek jak se instalují čepy a kotouče brembo .. pokud jsou ty nálitky v rovině tak věřím ty kotouče najedou nesmysl .. ale pokud ho to kroutí už po namontování za studena a pak to začneš namáhat ... tak jde kukat mnohem dříve ... jiné vysvětlení nemám .
OK, áno, tak je to riešené na náhradach od Brembo. Keď kúpiš originály (tiež to vyrába Brembo 4,5mm) tak to kúpiš aj s nalisovanými nitmi a aj na tvojom modeli to bude "plávať" dnu aj von. No ale rozhodnutie je len na tebe, čo si zvolíš ...
servisak napsal:
Pokud na kotouc zatlacis ke kolu tak se musi takz lehce hnout prave abz se mohl po ohrati narovnat. a strana kde neni abs krouzek tak musi byt jeste mezi slaba ocelova plnzeta aby ser kototouc nezaklepal do naboje
Souhlasim, že originál tam má ještě planžety .. ale to spíš bude aby kotouč který se teplem roztahuje, mohl snadněji klouzat: ocel- ocel než ocel - hliník .. Ale stejně myslím, že pokud je kotouč opřený o ten nálitek kola tak proste nemá kam uhnout maximálně se trochu zapruží celý. Na druhou stranu ho pustí pružná podložka. Počítá se prostě s tím že nálitky jsou v rovině, kotouč je rovný .. a po ohřátí se kotouč roztahuje hlavně po obvodu.
Berry napsal:
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Proti gustu žiadny dišputát, ani proti Lucas TRW, ale prečo tam nadáš nové originály ? Ten cenový rozdiel nie je až taký veľký ...
Na ceně mi už vůbec nezáleží .. kupuju 3-ti kotouče za 2 roky ... takže si asi dokážete představit jak mě to se*e. Ale originál je jen 4,5mm silnej .. chci mít jistotu, že jsem pro to udělal maximum a tam dal to nejlepší co jsem sehnal. Tohle je tlustý 5mm a ta pevná část kotouče spojí a zafixuje ty nálitky náboje ke kterým je přišroubovaná a které očividně pracují a svoji polohu mění v závislosti na napětí v drátech . Plovat bude už jen ten obvod .
No neviem, či uvažuješ správne, ale originál plave do oboch strán, dnu aj von a tiež má voľu v nitoch dopredu a dozadu. S hrúbkou 5 mm vs 4,5 mm by som si ťažkú hlavu nerobil. Ja mám na moto 98.000 km, kotúče povodné fabrické a majú 4,1 mm ...
Filo já mám motorku z roku 2007 .. tam je ještě to starší uchycení kotouče. Kotouč je natvrdo opřený o ty nálitky .. a péruje jen směrem od kola .. pokud na něj zatlačíš směrem ke kolu tak rozhodně nemá kam uhnout .. viz. obrázek jak se instalují čepy a kotouče brembo .. pokud jsou ty nálitky v rovině tak věřím ty kotouče najedou nesmysl .. ale pokud ho to kroutí už po namontování za studena a pak to začneš namáhat ... tak jde kukat mnohem dříve ... jiné vysvětlení nemám .
OK, áno, tak je to riešené na náhradach od Brembo. Keď kúpiš originály (tiež to vyrába Brembo 4,5mm) tak to kúpiš aj s nalisovanými nitmi a aj na tvojom modeli to bude "plávať" dnu aj von. No ale rozhodnutie je len na tebe, čo si zvolíš ...
To je ta inovovaná verze kotouče kterou dávali od konce roku 2007 .. jsou tam i jiné šrouby - s plochou hlavou . Ale ono je úplně jedno co bych tam dal .. chtěl jsem hlavně poukázat na problém na který jsem narazil, že ty nálitky nemusí být v rovině a pak to dělá tyto problémy ... Teď už věřím že to bude cajk ...
Berry napsal:
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Proti gustu žiadny dišputát, ani proti Lucas TRW, ale prečo tam nadáš nové originály ? Ten cenový rozdiel nie je až taký veľký ...
Teraz som to nafotil, o náboj kola sa kotúč nedotýka, dotýka sa nit, takže to plave dnu aj von
Na ceně mi už vůbec nezáleží .. kupuju 3-ti kotouče za 2 roky ... takže si asi dokážete představit jak mě to se*e. Ale originál je jen 4,5mm silnej .. chci mít jistotu, že jsem pro to udělal maximum a tam dal to nejlepší co jsem sehnal. Tohle je tlustý 5mm a ta pevná část kotouče spojí a zafixuje ty nálitky náboje ke kterým je přišroubovaná a které očividně pracují a svoji polohu mění v závislosti na napětí v drátech . Plovat bude už jen ten obvod .
No neviem, či uvažuješ správne, ale originál plave do oboch strán, dnu aj von a tiež má voľu v nitoch dopredu a dozadu. S hrúbkou 5 mm vs 4,5 mm by som si ťažkú hlavu nerobil. Ja mám na moto 98.000 km, kotúče povodné fabrické a majú 4,1 mm ...
Filo já mám motorku z roku 2007 .. tam je ještě to starší uchycení kotouče. Kotouč je natvrdo opřený o ty nálitky .. a péruje jen směrem od kola .. pokud na něj zatlačíš směrem ke kolu tak rozhodně nemá kam uhnout .. viz. obrázek jak se instalují čepy a kotouče brembo .. pokud jsou ty nálitky v rovině tak věřím ty kotouče najedou nesmysl .. ale pokud ho to kroutí už po namontování za studena a pak to začneš namáhat ... tak jde kukat mnohem dříve ... jiné vysvětlení nemám .
OK, áno, tak je to riešené na náhradach od Brembo. Keď kúpiš originály (tiež to vyrába Brembo 4,5mm) tak to kúpiš aj s nalisovanými nitmi a aj na tvojom modeli to bude "plávať" dnu aj von. No ale rozhodnutie je len na tebe, čo si zvolíš ...
To je ta inovovaná verze kotouče kterou dávali od konce roku 2007 .. jsou tam i jiné šrouby - s plochou hlavou . Ale ono je úplně jedno co bych tam dal .. chtěl jsem hlavně poukázat na problém na který jsem narazil, že ty nálitky nemusí být v rovině a pak to dělá tyto problémy ... Teď už věřím že to bude cajk ...
Berry napsal:
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Proti gustu žiadny dišputát, ani proti Lucas TRW, ale prečo tam nadáš nové originály ? Ten cenový rozdiel nie je až taký veľký ...
Teraz som to nafotil, o náboj kola sa kotúč nedotýka, dotýka sa nit, takže to plave dnu aj von
Na ceně mi už vůbec nezáleží .. kupuju 3-ti kotouče za 2 roky ... takže si asi dokážete představit jak mě to se*e. Ale originál je jen 4,5mm silnej .. chci mít jistotu, že jsem pro to udělal maximum a tam dal to nejlepší co jsem sehnal. Tohle je tlustý 5mm a ta pevná část kotouče spojí a zafixuje ty nálitky náboje ke kterým je přišroubovaná a které očividně pracují a svoji polohu mění v závislosti na napětí v drátech . Plovat bude už jen ten obvod .
No neviem, či uvažuješ správne, ale originál plave do oboch strán, dnu aj von a tiež má voľu v nitoch dopredu a dozadu. S hrúbkou 5 mm vs 4,5 mm by som si ťažkú hlavu nerobil. Ja mám na moto 98.000 km, kotúče povodné fabrické a majú 4,1 mm ...
Filo já mám motorku z roku 2007 .. tam je ještě to starší uchycení kotouče. Kotouč je natvrdo opřený o ty nálitky .. a péruje jen směrem od kola .. pokud na něj zatlačíš směrem ke kolu tak rozhodně nemá kam uhnout .. viz. obrázek jak se instalují čepy a kotouče brembo .. pokud jsou ty nálitky v rovině tak věřím ty kotouče najedou nesmysl .. ale pokud ho to kroutí už po namontování za studena a pak to začneš namáhat ... tak jde kukat mnohem dříve ... jiné vysvětlení nemám .
OK, áno, tak je to riešené na náhradach od Brembo. Keď kúpiš originály (tiež to vyrába Brembo 4,5mm) tak to kúpiš aj s nalisovanými nitmi a aj na tvojom modeli to bude "plávať" dnu aj von. No ale rozhodnutie je len na tebe, čo si zvolíš ...
To je ta inovovaná verze kotouče kterou dávali od konce roku 2007 .. jsou tam i jiné šrouby - s plochou hlavou . Ale ono je úplně jedno co bych tam dal .. chtěl jsem hlavně poukázat na problém na který jsem narazil, že ty nálitky nemusí být v rovině a pak to dělá tyto problémy ... Teď už věřím že to bude cajk ...
Berry napsal:
Tak Jsem nechal na velkém soustruhu srovnat dosedací plochy pro kotouče - jedna strana byla celkem Ok .. ale druhá byla rozlítaná jako prase .. Samozřejmě dám zase nové kotouče a destičky .. tentokráte klasicky plovoucí TRW MST 239FS .. nic lepšího myslím není ... a tím bude doufám kapilota BRZDY navždycky uzavřena .
Proti gustu žiadny dišputát, ani proti Lucas TRW, ale prečo tam nadáš nové originály ? Ten cenový rozdiel nie je až taký veľký ...
Teraz som to nafotil, o náboj kola sa kotúč nedotýka, dotýka sa nit, takže to plave dnu aj von
Na ceně mi už vůbec nezáleží .. kupuju 3-ti kotouče za 2 roky ... takže si asi dokážete představit jak mě to se*e. Ale originál je jen 4,5mm silnej .. chci mít jistotu, že jsem pro to udělal maximum a tam dal to nejlepší co jsem sehnal. Tohle je tlustý 5mm a ta pevná část kotouče spojí a zafixuje ty nálitky náboje ke kterým je přišroubovaná a které očividně pracují a svoji polohu mění v závislosti na napětí v drátech . Plovat bude už jen ten obvod .
No neviem, či uvažuješ správne, ale originál plave do oboch strán, dnu aj von a tiež má voľu v nitoch dopredu a dozadu. S hrúbkou 5 mm vs 4,5 mm by som si ťažkú hlavu nerobil. Ja mám na moto 98.000 km, kotúče povodné fabrické a majú 4,1 mm ...
Filo já mám motorku z roku 2007 .. tam je ještě to starší uchycení kotouče. Kotouč je natvrdo opřený o ty nálitky .. a péruje jen směrem od kola .. pokud na něj zatlačíš směrem ke kolu tak rozhodně nemá kam uhnout .. viz. obrázek jak se instalují čepy a kotouče brembo .. pokud jsou ty nálitky v rovině tak věřím ty kotouče najedou nesmysl .. ale pokud ho to kroutí už po namontování za studena a pak to začneš namáhat ... tak jde kukat mnohem dříve ... jiné vysvětlení nemám .
OK, áno, tak je to riešené na náhradach od Brembo. Keď kúpiš originály (tiež to vyrába Brembo 4,5mm) tak to kúpiš aj s nalisovanými nitmi a aj na tvojom modeli to bude "plávať" dnu aj von. No ale rozhodnutie je len na tebe, čo si zvolíš ...
To je ta inovovaná verze kotouče kterou dávali od konce roku 2007 .. jsou tam i jiné šrouby - s plochou hlavou . Ale ono je úplně jedno co bych tam dal .. chtěl jsem hlavně poukázat na problém na který jsem narazil, že ty nálitky nemusí být v rovině a pak to dělá tyto problémy ... Teď už věřím že to bude cajk ...