Ano, možná jsem to pojmul nevhodně to souhlas.
Proti offtopicům samozřejmě nic nemám, i když to na první dojem může působit.
Reaguju pouze proti jediné dezinformaci, nesmyslu, ba dokonce až ****vině a to, že R1250 a nebo R1200LC má něco jako je inteligentní dobíjení.
Upravil stevebmw dne 09.02.2024 13:23
R1200GS 2010
stevebmw napsal:
Reaguju pouze proti jediné dezinformaci, nesmyslu, ba dokonce až ****vině a to, že R1250 a nebo R1200LC má něco jako je inteligentní dobíjení.
jj..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
stevebmw napsal:
Možná jste si toho nevšimli, ale jsme na fóru o motorkách a to konkrétně v tématu R1250 a R1200LC.
Nevím proč sem pletete články o inteligentním dobíjení u auta, žádná z těchto motorek žádné inteligentní dobíjení nemá.
Za mě by měla být odpověď na konkrétní otázku asi ... nauč se používat hledej. Protože u baterkách je všude plno textu a sám víš, že žádný rozdíl to nebude, jestli GS 1100,1150,1200,1250 či jestli to bude Honda atd. A vůbec by tohle vlákno nemuselo být.
Jenom si vezmi, že já dostal cérest za to, že rok výroby neodpovídá. Ale jakmile tam napsal něco úplně něco jiného, co nebylo ani k tématu, tak se nic nedělo.
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011
John_Ice napsal:
a sám víš, že žádný rozdíl to nebude, jestli GS 1100,1150,1200,1250 či jestli to bude Honda atd.
bohužel, rozdíl tam je. Nevím jak je to u řad 1100 a 1150. Ale řada R1200GS vzduch používá regulaci pomoci budícího vynutí a od řady R1200 LC je používán zkratový regulátor.
Takže pokud se tazatel zeptá: co když dám menší baterku (kapacitně) nezničím si regulátor?
Odpověď:
a.) u R1200GS vzduch je to dost pravděpobobně té regulaci jedno
b.) u R1200GS LC a R1250 je ten zkratový regulátor designován na určitý stálý výkon. Já teda neumím na 100% říct, jestli ty 2Ah tomu regulátoru nějak ublíží, ale pravděpodobně ne.
Upravil stevebmw dne 09.02.2024 13:44
R1200GS 2010
Ok, tak teď jsem chytřejší a už vím, jakej je rozdíl mezi AC vs LC u BMW. Vidíš a od toho je forum
Ale nic na tom nemění to, že tohle vlákno je zbytečnost. A už nechápu, proč snižovat kapacitu baterie, proč vůbec o tom uvažovat. Že by v tom byla cena? To snad ne?!
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011
Takže pokud se tazatel zeptá: co když dám menší baterku (kapacitně) nezničím si regulátor?
Odpověď:
a.) u R1200GS vzduch je to dost pravděpobobně té regulaci jedno
b.) u R1200GS LC a R1250 je ten zkratový regulátor designován na určitý stálý výkon. Já teda neumím na 100% říct, jestli ty 2Ah tomu regulátoru nějak ublíží, ale pravděpodobně ne.
Auto moto elektrice teda moc nerozumím, ale kde je napětí odpor a proud tam na 100% funguje Ohmův zákon.
Regulátor z principu udržuje napětí + - stejné bez ohledu na otáčky.
Akumulátor má vnitřní odpor čím novější a větší kapacita tím menší, jak stárne vnitřní odpor se zvětšuje, akumulátor jde do kopru.
Proud teče do akumulátoru takový jaký je vntřní odpor nebo max na co je stavěný.
Startovací proud v létě studený motor, dvouvačka.
Kratkej přiložený následující obrázek:
Kratkej napsal:
Akumulátor má vnitřní odpor čím novější a větší kapacita tím menší, jak stárne vnitřní odpor se zvětšuje, akumulátor jde do kopru.
tak nejak to chapu taky.
Tj. novy 12Ah by mela byt cca obdoba "trochu jeteho" 14Ah.
Napr. muj stary aku v LC mel tusim 2.4Ah.. a startovalo to.
Jenom to brzo chciplo. Nove mam nejaky lithium znackovy.. tusim EXIDE.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
co se vnitřního odporu baterie týče, tak je to takto:
0 - 5 m/ohmu skvělý stav baterie, 5 - 10 m/ohmu je dobrá baterie, 10 - 30 m/ohmu je špatný stav baterie. Někdy pomůže desulfatace, ale... 30 m/ohmu a více je baterie na výměnu.
STEEVEBMW děkuju za osvětu, že motorky inteligentní dobíjení nemají.
Proč jsem to vše napsal, no říkal jsem si: opakování a připomenutí není špatné....a třeba se někdo začne zajímat a starat víc svou baterii. Tím přispěju k tomu, že vám baterie vydrží o něco delší dobu. Každopádně se tu na téma baterie rozběhla konverzace se spousty racionálními názory.
John_Ice :nedchtěl jsem Tě nějak rozhněvat našel jsem video, kde je myslím vše pěkně vysvětleno https://www.youtu...JZUPmUUAHA
Upravil monsery dne 10.02.2024 00:58
Lítám pomalu a nízko..
Čím menší kapacita baterie, tím vyšší vnitřní odpor a menší nabíjecí proud. V tom pripade čistě teoreticky alternátor s regulátorem u LC nikterak přetížit menší kapacita o 2Ah nemůže. Nevím tedy jal přesně funguje regulátor u LC ale melo by to tak být.
Startovací proud mají baterie 12 a 14Ah od EXIDE stejný. Nejspíš mezi nimi člověk rozdíl ani nepozná..