Čau. Rozdíl mezi jednovačkou a dvouvačkou není jen to čísílko před kW. Než jsem koupil svoji, tak sem projel obě. Vyhrála dvouvačka. Důvod je jednoduchej. Jednovačka je takový 1,9tdi. Do 4 tis otáček tahá jak lokomotiva, ale pak tomu motoru jakoby dojde dech. Takže když roztáhneš jeden kvalt, tak druhej je takovej marnej. Nemá krouťák a ani výkon. Dvouvačka tahá jak mamut celým spektrem otáček. Díky druhé vačce má krásnej výkon ve vyšším spektru otáček. Nejsem závodník, ale při předjíždění je to opravdu znát.
A k elektronice: ESA je boží. Jezdím velice často s manželkou, občas naloženej kuframa a stanem a občas taky sám. Nedovedu si představit, že bych to pokaždé šteloval ručně. Pokud jedu s manželkou pohodu na výletě, podvozek mám nastavenej na dva a normal. Pokud ale zvedneš rychlost, nebo máš naložený všechny kufry, tak se tak pohupuje. Pak si jen za jízdy tlačítkem přepneš na řežim sport a mašina jede zas jak po kolejích.
Jsem taky žačátečník. Před 15 lety sem jezdil na Jawě 350/634 a loni koupil R1200GSA 2010. Rozhodoval jsem se skoro stejně jako ty. Tak ti sem píšu, co sem se nikde nedočetl
ja mam 08 adv a nestezuju si...nemam ASC , ale toho bych se nebal, i kdyz tady u tech modelu je na howno, ale jde vypnout na riditkach jednim tlacitkem, nebo odkodovat diagnostikou...ja mam ESU a uz bych jinak nechtel, ted pred balkanem jsem si udelal radost a dal jsem tam Wilbers WESA |(zachova ESU) a je to uplna pecka....bohuzel jsem uz menil tlumic zaberu v prevodovce (najeto cca 80xxx) u Tondy ale co uz, ted tam mam ten nesmrtelnej od Cechiho....koncak jsem delal v 70xxx ale bylo haji jen to velike "suché" lozisko(2RS), ale samo se to udelalo cele..na kazde motorce mas neco, ja konecne zacinam trosku cestovat s manzelkou, takze furt ve dvou s kuframa , stanem atd....a bohate mi jednovačice staci. i kdyz v partě mame dvouvačici a ta teda jede lepe, ale co uz, zase takova mrdka ta 08-ka neni, to se nemusis bat.
Jen jak piše Petr, vyhnout se 04-06 kvuli tomu úžasnýmu posilovyči brzd
Upravil Bedabanjo dne 24.09.2024 12:46
Tonda - Neboj hledal jsem a zrovna tohle jsem si pročetl...
Gaboom - Budu to mít hodně podobně. Především jízda ve dvou... Dokážu si představit tu jednovačku, jak ji popisuješ. V podstatě 1.9 TDI mi sedí, proto ji mám doma! Takže jednovačku bych snesl. Ale jak píšeš přitom předjíždění atd. Tak ten výkon je dobré tam mít v celém spektru a je to lehce návykové.
Každopádně vhodim do placu tohle a zajímal by mě na tohle váš názor? https://motorky.b...op-top.php V tomhle stavu, klidně jít do téhle 07 nebo dvouvačka za každou cenu. A ještě dotaz. Bát se GSa, která má nalítáno více, jak 70 tis. km? Co by mě tam čekalo za zásadnější servis pravděpodobně?
Bedabanjo - Každá motorka má něco, ale když si vezmu klasickýho japonca, tak ten nemá nic z toho co má BMW! Klasicky uložené zadní kolo, takže NOPROBLEM! Takže otázečka do placu. Když má někdo jako já rád jednoduchost. Komplikovat si život GSem? jako stojí ten požitek z té jízdy za to oproti japoncovi nebo jiný argument?
Mám 12GS, 2004 (model 2005) s posilovačem.
Dělal jsem kdysi spojku (zbytečně, byla OK s 50% obložení), tlumiče (touratech, verze pro ADV), koncový převod a kardan (vymleté drážky - připisuji to trochu té výměně tlumičů) a jinak nic, pouze spotřební díly. Kupoval jsem ji 2009 s 27000 na tachometru a teď má asi 133 000. Jezdil jsem sám nebo i naložený ve dvou a vždycky mi výkon stačil. Dvouvačka jede líp, ale jak bylo psáno výše, má to i svoje "servisní" nevýhody.
Dvouvačka je taková modla, sám jsem o ní kdysi snil, že to vyměním, ale za posledních 5 let jsem najel asi 3000 km, takže to pro mě nemá smysl, ta moje mi v pohodě stačí.
Co se týká stáří, tak to je samozřejmě sázka do loterie, vždycky se může něco podělat, ale jezdí spousta ještě starších 1100 a 1150 GS a pořád fungujou.
Upravil buboGS dne 24.09.2024 15:26
BMW GS = stroj na radost
Gaboom napsal:
... Vyhrála dvouvačka. Důvod je jednoduchej. Jednovačka je takový 1,9tdi. Do 4 tis otáček tahá jak lokomotiva, ale pak tomu motoru jakoby dojde dech. Takže když roztáhneš jeden kvalt, tak druhej je takovej marnej. Nemá krouťák a ani výkon. Dvouvačka tahá jak mamut celým spektrem otáček. Díky druhé vačce má krásnej výkon ve vyšším spektru otáček. Nejsem závodník, ale při předjíždění je to opravdu znát.
A k elektronice: ESA je boží...
Mám R1200 ST, je to jednovačka ale má 81kW. Popsané chování nepozoruju, tahá až k omezovači a jízda od 5000 k omezovači je teprve ta správná zábava :-)
Od 11/2006 jsou "střeva" motoru (písty, vačky, hlavy) shodné s GS, průměry trubek svodů jsou stejné, tzn. rozdíl bude jen mapách zapalování/vstřikování a mohlo by to jít dorovnat.
ESA je výborná věc, to chceš, obzvlášť až nahradíš vylítané seriové tlumiče něčím lepším.
Upravil Francis dne 24.09.2024 15:48
Ahoj, za mě dvouvačku, už jenom kvůli tomu zvuku , kde miluju si brumlat zapadlý okresky. Tý motorce chybí jen tempomat.
Vím, že to sem asi moc nepatří, ale možná by pro tebe byla varianta i 1200 Super Tenere od Yamahy a myslím, že by to bylo i levnější.
Tak ti taky přidám,ať f tom máš míň jasno.Moje prvni GS 1150,pak 1150 GS ADV,pak 12 GS ADV jednovacka po ni ADV dvouvačka ta poslední zmíněná mi prostě **** sedla pořídil sem ještě jednu 90 Jahre a tu prni na niž sem najel 50 tis.km sem prodal bráchovi a k 90 jahresem pořídil 1250 gs adv 40 year.Na ni sem najel 5 tis.kma prodal.Super motorka ale stratilo to typische bmw ducha a přetlak el.a nesmyslnejch a nepotrebnejch informací(promě)tak šla do ****u.Mam tu 90 jahre a za mě top,nic jinýho nechci.Jo a ta esa je pecka a podle mě se to nesere
Tak se taky přidám.
Mel jsem jsem BMW GS 2008 1 vačka, motor ok, ale jak psal kolega, bylo to jak male TDI.
Kamarád mi půjčil 2-vačku, a najednou jezdění bylo úplně lepší, čistší projev, jemnější řadění, jemnost motorky, takže jsem koupil poslední vzduch BMW GS ADV 2013 a skvělý!!!
Ted mam 2018 BMW GS ADV LC a to je taky krásný řídit.
Kolama dolů!!
Ještě si zavzpomínám když jsem měl 1150 s kterou jsem byl hrozně spokojený, pak jsem se svezl na DOHC a to bylo něco nepředstavitelného, jiný svět, motor jak elektromotor... síla dole a i nahoře, u předjíždění jsem se nemusel rozmýšlet, zkontrolovat aktuální kvalt
ale prostě jen přidat ... pokud cestuješ ve dvou tak bych asi o ničem jiném nepřemýšlel. Prvním vodníkům bych se beztak vyhnul... takže DOHC je prostě to nejlepší co můžeš pořídit...
HonzaGS-SV napsal:
Ještě si zavzpomínám když jsem měl 1150 s kterou jsem byl hrozně spokojený, pak jsem se svezl na DOHC a to bylo něco nepředstavitelného, jiný svět, motor jak elektromotor... síla dole a i nahoře, u předjíždění jsem se nemusel rozmýšlet, zkontrolovat aktuální kvalt
ale prostě jen přidat ... pokud cestuješ ve dvou tak bych asi o ničem jiném nepřemýšlel. Prvním vodníkům bych se beztak vyhnul... takže DOHC je prostě to nejlepší co můžeš pořídit...
Mám LC 2013...koupeno 48000 teď 80. Měním jen olej a liju benzin, kardan zarezly nebyl,kola se nerozplitaji,vačky vydřený nemám,brzdice brembo, a dovi co ještě u pozdějších ročníku..
Kupredu spatki ni krok...
Je to úplně jiná motorka.uz to není takový ten boxer projev při přidávání i při podrazovani je to takový kultivovaný.je tam prostě ta jiná spojka ta to podle mě pokazila tu surovost.nebo vylepšila? Jak pro koho...no a pak ten výkon...buuu,buuu,buuu ac schnitzer,1,2,3, kilopade
Cestování ve dvou uz jen vodnik,1100 gs sem odlehčil od kufru,držáků,padákuu a s ní si užívám ten boxer...
Já su stim LC max spokojený a za vzduch bych neměnil ikdyz teda ten motor to je randál že se divím že ty ozubený kola este nevylitli ven.
Kupredu spatki ni krok...
Pěkně se to tu nakupilo. Díky všem. Je jasné, že jestli to bude GéeSo, tak jedině dvouvačka. Chtěl bych nejraději bez ESA, RDC apod. pí...n. I když ESA chválíte no. Nikdy jsem na motorce neřešil tlumiče ani výkon.
Bohumil napsal:
Je to úplně jiná motorka.uz to není takový ten boxer projev při přidávání i při podrazovani je to takový kultivovaný.je tam prostě ta jiná spojka ta to podle mě pokazila tu surovost.nebo vylepšila? Jak pro koho...no a pak ten výkon...buuu,buuu,buuu ac schnitzer,1,2,3, kilopade
Cestování ve dvou uz jen vodnik,1100 gs sem odlehčil od kufru,držáků,padákuu a s ní si užívám ten boxer...
Já su stim LC max spokojený a za vzduch bych neměnil ikdyz teda ten motor to je randál že se divím že ty ozubený kola este nevylitli ven.
No já si vždycky říkám, jak ta moje 1150 pěkně jede když se vytočí, ale 1250...to je jinej svět. 1,2 pak QS jen plnej a máš tam 170km/h ani nevíš jak.
ASC není poruchové, ale obtěžující a někdy až kontraproduktivní. Někdy ve stoupání mimo asfalt s prokluzem zadního kola projedeš ale s ASC zůstaneš stát.
Upravil Francis dne 26.09.2024 14:01