To MotoPaja:
Jestli ti radiálně lítá ložisko v hrušce 1mm tak jsi jasný. Výměna ložisek a gufera pastorku tě nemine. A podle fotky je gufero převodu taky KO. Takže rameno dolů.
Pája
MotoPaja: kříž budeš mít pravděpodobně OK. Ložiska v diferáku tě neminou. Jestli jenom teče simering na převodovce a není na výstupní hřídeli vůle - vysypaný ložisko (to bys ale poznal podle slušnýho hukotu z převodovky při jízdě), tak stačí samosebou sundat jenom rameno - stejnej princip uložení jako u diferáku. Vyhodit starý gufero, naklepnout nový a složit to a jezdit. Jestli budeš dávat origo gufero rozměru 20x40x6, tak naklepnout přesně s hranou převodovky (když je posuneš byť jen o 1mm dál, tak bude břit gufera přesně posazenej na vyvrtaném olejovém kanálku ve výstupní hřídeli a gufero půjde během chvíle do kytek. Jestli dáš neorigo (vůbec nic se nestane, jestli značku NAK, RUBENA atd.) bývají v rozměru 20x40x7, tak ho nech přesazenej o 1mm přes hranu převodovky - ničemu to nevadí.
Upravil Tonda dne 16.08.2009 20:19
tak musím se pochlubit, rameno je dole, starý gufero na převodovce venku, hřídel vůli nemá, takže zítra koupím gufera a dle rady (díky Tondo) naklepnu
co je průšvih jsou ty ložiska, totiž ložiska v hrušce jsou KO, jedno se netočí (zato se točil čep v něm) a druhý je volný ,
velký ložisko zadního kola vůli trochu má (měřeno při rozebraným diferáku, takže bez opory kuželíku), to myslím není vada, když tam stejně je C3 ložisko (to nový co mám doma má samo o sobě vůli větší než jakou má ozubenej talíř)
teď bych se ale potřeboval dostat na axiální ložisko a tu sem narazil, ta ošklivá zlá 200 Nm utažená matice zalepená Loctitem mi nejde povolit a navíc jsem asi na ní odkouřil horkovzdušnou pistoli
takže zítra bude druhý kolo
A Tondo prosímtě, jakou dáváš vazelínu do hrušky a na kardan? V manuálu je nějaká předepsaná, ale nic mi to neříká.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tak uchycení diferáku (kuželíková ložiska a čepy) budeš muset vyměnit. Na drážkovou vstupní hřídel diferáku (tam co je nasazenej křížovej kloub ) používám grafitovej tuk od BP (lehce máznout). To samý na výstupní drážkové hřídeli z převodovky. Matici v diferáku musíš opravdu fest nahřát (100 - 120 st. C). Povoluji ji pneumatickým povolovákem - pak to jde vždy. Ale to nahřátí je velmi důležité (Loctite musí "změknout" a povolit), aby se nepoškodil závit.
Upravil Tonda dne 17.08.2009 06:37
tak koukám že horkovzduška žije, tak to dneska pořádně nažhavím a jedu
Tondo můžu se ještě zeptat jak zajišťuješ náboj kola aby se netočil? Nejjednodušší mi přijde zajistit to přes 2 šrouby k nálitku pro vzpěru
a hlodá mě jedna věc, píšeš že na výstupní hřídeli je mazací kanálek, nějak moc nerozumím na co tam soudruzi dali mazací kanálek když já tam mám na výstupu jednostranně krytý ložisko
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Diferák mám upnutej ve svěráku za nálitek záchytu reakce (aby se neponičil tak přes něco měkkýho - dva kousky prkýnek, silnou gumu...) náboj kola mám zajištěnej přes dva šrouby a kus jeklu, kterej je zapřenej o ponk aby se neprotočil.
Jinak ložiska v převodovce jsou krytý oboustranně. Teď jsem zrovna minulej tejden jednu převodovku dělal a majitelovi jsem opravu fotil, tak tady máš pár fotek. Na té jedné (foto 2) je ten kanálek zřetelně vidět (označil jsem ti jeho polohu šipkou)
tak Tondo díky za cenné rady
bohužel nemůžu napsat, že se oprava zdařilo, poněvadž jsem vyměnil velký ložisko a axiální, malý kuželík a jehly na vstupní hřídeli nejevily známky opotřebení, jenže ouha, vstupní hřídel má vůli pořád, menší ale má
jsou vyměněný kuželíky co drží diferák v rameni a jeden čep (točilo se po něm starý ložisko), vše dotaženo, vymezeno 8 Nm a přesto je na kole stále vůle
gufero do převodovky jsem dal nějakej Vias dvoubřit 25x40x7 a mám strach aby ho kardan nevzal, jezdí u toho dost blízko
a perla na závěr, při dotahování brzdiče momenťákem na 40 Nm točím točím a kdybych neumřel točil bych tam dodnes
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
A nemá to jehlové ložisko přece jen vůli?
Jinak budeš muset doufat, že nové gufero malou radiální vůli zvládne.
Co budeš dělat s urvaným závitem pro brzdu? To je pech
Pája
mne sa uz dva roky robi mala olejova mapa na spodnej strane hrusky kardanu... co by nebolo nic neobycajne ale...
olej z kardanu ani z prevodovky nemizne toto nech mi vysvetli niekto ) za 2 roky som na nej spravil cca 40tkm a ta mapa sa tam vzdy urobi ale olej skratka nemizne
olej v kardane menim kazdych 7tkm v prevodovke kazdych 14tkm (ja viem je to zbytocne casto ale ja si nepomozem) a fakt mi ani jeden raz nechybalo... nechapem ako je to mozne
pytal som sa mojho dvorneho servisaka francuza ze ci to je ok a on mi povedal ze 9 z 10 GS slzi
To Raptor:_
Mi taky olej nemizi ani v hrušce, ani v převodu. Myslím, že ta mapa se udělá i z extra malého množství oleje, které kontrolou hladiny ani nezaznamenáme.
Pokud měníš olej často jak píšeš a únik není rozeznatelný tak můžeš být asi v klidu.
ASpoň já to momentálně neřeším. Víc mě trápily ložiska uchycení kardanu, ale ty jsam snad taky vyléčil.
Pája
Na vzpěře reakce, nebo jak to nazvat, se mi od manžety také jednou za čas objeví mastná mapa. Žije si to tak nějak vlastním životem, prostě jednou za čas si odplivne a dá pokoj. "NEŘEŠÍM A JEZDÍM" Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
raptor napsal(a):
mne sa uz dva roky robi mala olejova mapa na spodnej strane hrusky kardanu... co by nebolo nic neobycajne ale...
olej z kardanu ani z prevodovky nemizne toto nech mi vysvetli niekto ) za 2 roky som na nej spravil cca 40tkm a ta mapa sa tam vzdy urobi ale olej skratka nemizne
olej v kardane menim kazdych 7tkm v prevodovke kazdych 14tkm (ja viem je to zbytocne casto ale ja si nepomozem) a fakt mi ani jeden raz nechybalo... nechapem ako je to mozne
pytal som sa mojho dvorneho servisaka francuza ze ci to je ok a on mi povedal ze 9 z 10 GS slzi
jo to jo, mě to taky rosilo, pak ale jednou budeš mít mapu přes celej držák vzpěry a bude vymalováno
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Chlapi, ted mne tak napada, urcite jste pri oprave lozisek na kardanu resili vymenu tech plastovych pasek manzety, za kovove. Jake jste tam pouzili? Nevim jestli sehnat normalne klasiku se sroubkem a zarezama, nebo nejaky ten pasek, kde se dotahuje sroubek do maticky a ma to mensi chod. Nevim jak to presne napsat, tak se omlouvam.
milanosor napsal(a):
Chlapi, ted mne tak napada, urcite jste pri oprave lozisek na kardanu resili vymenu tech plastovych pasek manzety, za kovove. Jake jste tam pouzili? Nevim jestli sehnat normalne klasiku se sroubkem a zarezama, nebo nejaky ten pasek, kde se dotahuje sroubek do maticky a ma to mensi chod. Nevim jak to presne napsat, tak se omlouvam.
řešil, nesehnal potřebuješ šířku 6 (doufám že se nepletu) a dýlku 450 (stačí ale cca 410 myslím) a to se prostě sehnat nedá, teda alespoň já jsem to nesehnal, takže jsem koupil originál plastový BMW po 20,-
nicméně na 1100 byly ty pásky kovový, jen nevím jestli mi jako ND nedaj taky tyhle plastový z 1150
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?