mam dakara bez ABS a musim říci že než jsem si na to zviknul a začal tu zadní brzdu šlapat jen v plišovejch bačkůrkách tak jsem pár zatáček projel s pruhem na trenýrkách. určitě se na to dá zvyknout. když ABS nejni musíš s tim počítat a bejt vopatrnější (tak měsíc sem pořád brzdil smykem než mi to došlo) všechno má svoje ale pravda že kdybych ABS měl určo bych ho používal
Tančící Havran
poloSqueal napsal:
mam dakara bez ABS a musim říci že než jsem si na to zviknul a začal tu zadní brzdu šlapat jen v plišovejch bačkůrkách tak jsem pár zatáček projel s pruhem na trenýrkách. určitě se na to dá zvyknout. když ABS nejni musíš s tim počítat a bejt vopatrnější (tak měsíc sem pořád brzdil smykem než mi to došlo) všechno má svoje ale pravda že kdybych ABS měl určo bych ho používal
proč šlapeš v zatáčkách na zadní brzdu? tu používám jen když nedržím řídítka a dobržďuju (bavíme se o oasfaltu?)
[/quote]
proč šlapeš v zatáčkách na zadní brzdu? tu používám jen když nedržím řídítka a dobržďuju (bavíme se o oasfaltu?)[/quote]
já zadek teda pozivam cim dal casteji, protoze ti dobre stabilizuje motorku pred tim, nez ji naklopis do zatacky. pokazde kdyz blbnu a radim treba za dva do zatacky ze ctverky, tak taky pribrzduju, setrim tak spojku pri brzdeni motorem, krom toho se mi nejde aspon kolo smykem z duvodu nizdeho kvaltu
Já zadek celkem taky používám.Hlavně když mě překvapí třeba moc utažená zatáčka tak šloupnu na zadek a motorka se tolik nenarovnává jako při intenzivnim brždění předkem.(abs je skvělá věc)
ale já jsem naposledy "brzdil" zadkem na transpíkovi, když mě hodně teklo do bot a to jsem potom tu krizovku řešil stylem plochá dráha (proto ABS joooo) jinak jsem zadní brzdou brzdil jsem když jsem měl sajdu a to zase byla brzda "jen" na sajdu aby se lépe zatáčelo do prava. Jinak je to pro ni fakt svátek když na ni na asfaltu šlápnu. Tak nějak to beru že když se to naučím používat, tak na to můžu v krizi doběhnout (i když zase ABS, že)
já zadek teda pozivam cim dal casteji, protoze ti dobre stabilizuje motorku pred tim, nez ji naklopis do zatacky. pokazde kdyz blbnu a radim treba za dva do zatacky ze ctverky, tak taky pribrzduju, setrim tak spojku pri brzdeni motorem, krom toho se mi nejde aspon kolo smykem z duvodu nizdeho kvaltu
čéče tak ti nevím, ale abych brzdil takto na krev, že bych to skopal z tak vytočené 4 na tak pomalou 2 aby šlo kolo do smyku tak to nedělám a to to stejně nechápu, jakej je rozdíl (kromě té jak říkáš stabilizace) když brzdíš předkem (stejně zadek přibržďuje) a jen zadkem? Jsem fakt začátečník a za každou dobrou radu jsem vděčnej.
To neni mysleno,ze by jela motorka uplne smykem.Ale kdyz prudseji podradis pri vyssi rychlosti ze 3 na 2 nebo jeste extremneji ze 2 na 1(to je samozrejme malo caste) tak aspon na 1100 zadni kolo vzdy trochu smykne.Nic co by me vadilo,ale za mokra nic prijemneho.A kdyz to zadni kolo je zabrzdeny pred prerazenim,tak ti nesmykne.Ale pokud pustis brzdu a na tu dvojku je stale jeste vysoka rychlost,tak si myslim,ze smykne taky.Tyhle veci stejne vetsinou delas tak nejak automaticky a jednou to holt smykne a jednou ne.Ale myslim si ze sestikvalty smykaj min,protoze jsom mezi rychlostma mensi diry.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
To neni mysleno,ze by jela motorka uplne smykem.Ale kdyz prudseji podradis pri vyssi rychlosti ze 3 na 2 nebo jeste extremneji ze 2 na 1(to je samozrejme malo caste) tak aspon na 1100 zadni kolo vzdy trochu smykne.Nic co by me vadilo,ale za mokra nic prijemneho.A kdyz to zadni kolo je zabrzdeny pred prerazenim,tak ti nesmykne.Ale pokud pustis brzdu a na tu dvojku je stale jeste vysoka rychlost,tak si myslim,ze smykne taky.Tyhle veci stejne vetsinou delas tak nejak automaticky a jednou to holt smykne a jednou ne.Ale myslim si ze sestikvalty smykaj min,protoze jsom mezi rychlostma mensi diry.
jo já to beru, ale zkouším se řídit tím, že už před zatáčkou mám všechno vyřešený a zatáčku si užívám, tzn v náklonu už jen kopu vyšší a vyšší a vyšší kvalty
až se mi z toho zvedá přední kolo (to jsem si málem cvrknul když jsem to nečekal)