Podle mě je tohle nejvíc osobní záležitost ze všech doplňků a věcí na motorku a co vyhovuje jednomu, nemusí druhému. Co se týká té aerodynamiky a výhledu, tak lidi porovnávají s helmama co znají nebo co měli předtím a jak říkám - u BMW prý štítek není v dobrém úhlu a je moc velký. Já osobně ani jednu tuhle helmu nejezdil offroad, měl jsem na víkend Arai Tour-X a když jen porovnám velikost hledí mé normální MX přilby a Tour-X, mám z toho pocit jak z integrálky. Mám dvoje brejle (Progrip a Scott) a nevešly se do toho ani jedny tak, aby to těsnilo kolem očí nemluvě o tom, že s plexi to tam nejde narvat. Komfort vyklápěčky je podle mě rozhodně lepší, srovnávám s asi pěti lety zkušeností s BMW EVO IV (potažmo Schubert Concept).
U těch cross-plexi mě nejvíc vadí malá vzdálenost od té bradové části, vyhovuje mi když je to větší, nemám pocit že se při nějaké vypjaté offroad situaci udejchám.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
to Swat: jak jsem řešil výběr, nakonec jsem pořídil klasickou MX přilbu a do ní brýle...na silnici dál zůstala Integrálka...plexi mi do terénu nepřijde vhodné, navíc se mi osvědčily strhávací folie na brýle...
takže moje zkušenost:
- silnice integrálka
- terén MX+brýle+strhávačky
Vjetrnik napsal:
to Swat: jak jsem řešil výběr, nakonec jsem pořídil klasickou MX přilbu a do ní brýle...na silnici dál zůstala Integrálka...plexi mi do terénu nepřijde vhodné, navíc se mi osvědčily strhávací folie na brýle...
takže moje zkušenost:
- silnice integrálka
- terén MX+brýle+strhávačky
Ja jsem to taky takhle planoval, ale pakjsem nakonec zjistil, ze helma+bryle plne nahradi intergalku, coz neslo tak uplne rict naopak. Pravda je, ze kazdej jsme jinej, takze tezko vydavat nejaka plosna moudra. Vzdycky to bude subjektivni. Jedno je jista, v integralce nevydejchas vypjate offroad situace, jak pise Tomas. To se v ni driv zaparis a udusis
BMW R1150GS MY02
planuju taky koupit nejakou helmu spis do terenu (tedka mam schuberta concept). jenomze mam problem - dioptricke bryle. kdysi jsem zkousel nosit cocky, ale to se nesetkalo s uspechem (mozna jim ale casem dam druhou sanci). enduro helma s plexi tedy byla pro me logicky jasnou volbou. ale jak to tedka ctu...
protoze se v off doplnich prakticky nevyznam, tak by se mi hodila rada od zkusenejsich. ktere off-bryle vybrat, abych pod ne jeste "pohodlne" mohl mit dioptricky? zaroven bych nerad, abych jedny nebo druhy mel hnedka zamlzeny. u helmy by se asi taky hodilo polstrovani pripraveny na bryle, ale to podle me neni nutne - ja je narvu kamkoliv a dokonce tusim u shoei bylo to vybrani uplne jinde nez bych potreboval a bryle jsem mel neprirozene zvednuty, ze bych s tim ani nemohl jezdit.
pristi tyden bych mel projet cr krizem krazem a mam v planu se podivat i do nemeckych shopu, takze uz bych rad doplnil vybavu pred odjezdem na vychod. btw stavim se konecne i v tou touratechu, dorazy tam mam uz asi 3 tydny, driv jsem to nestihl (promin tome)
Peacemaker: kdybys mi to řekl o chvilku dřív, dovezl bych Oakley určené přímo pro lidi s brýlema ale vzala si je Saša z Motoráje...
Není to špatné řešení ale jsou dost velký a ne do každý MX helmy se vejdou.
No jo a ted ruku na srdce..............když jedete někam na delší výlet tak sebou asi netaháte 2 helmy žejo. Araika i BMW Enduro i Uvexka mi prijdou na 1 brdo. A proto jsem volil helmu více méně univerzální. Brýle do ní musíš koupit vyloženě na míru, prostě jdu a zkouším co se tam vleze. To pak koupím Ted k mlžení.... jo Araika je ku**a umlžená a řeším to pootevřením plexi, nebo spray proti mlžení. Kdybych šel do nové helmy asi bych koupil BMW enduro ( cena/užitná hodnota/kvalita) .....
Dílenské zpracování té enduro BMW helmy je ale fakt divný
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
TomasTT napsal:
Denně tady potkávám lidi co jezdí v BMW i Arai Tour-X, Shoei má pár lidí taky, tu Uvex jsem ještě neviděl. Skoro všichni na to nadávají. Ti, kteří koupili BMW, by chtěli Arai, ti co mají Arai, říkají že je špatná taky atd. BMW prý má tak ****ní aerodynamiku díky štítku, že rve hlavu nahoru, Arai má zase špatný zorný pole a mlží se, Shoei je hlučná a mlží se. Všechny mají jednu zásadní nevýhodu - zkuste si do ní dát normální MX brýle a uvidíte. Představa že někde sundáváte plexi abyste se projeli offroad je nesmysl. Je to ve všech případech kompromis a ve všech případech je to dělané jako že budete jezdit jen s tím plexi a ne s brýlema. Ale zkuste jet za kamarádem po prašné cestě a uvidíte že bez brýlí to prostě nejde. A na ježdění po silnicích jsou podle mě rozhodně lepší vyklápěčky. Můj názor je - buď klasickou offroad helmu s velkým průzorem a dobrou aerodynamikou nebo vyklápěčku.
mužete mi někdo napsat, které jsou to připlby cituji : buď klasickou offroad helmu s velkým průzorem a dobrou aerodynamikou?
Bojuji jakou přilbu koupit. Měl jsem Schubrtku C3, ale je celá nějaká rozvrzaná, tak nějak se divně kroutí a začala divně sedět na hlavě. Mám ji cca 2roky a jsem z toho dost rozčarovaný. Vždy jsem měl vyklopky a zvažuji co dál. Dnes váhám nad Shoei Neotec nebo nějakou offroudovou přilbou. Mám jen obavu z hlučnosti, mám 195cm. Názory jsou různé, ale jinde získat zkušenosti, než od uživatelů.
Rzbynek - s vyklápěčkou ti neporadím, měl jsem ji jen chvíli a už bych ji nechtěl - nevidím v tom pro mě smysl... Jezdím s Uvex Enduro - je slušná co se týče funkčnosti, není nijak moc hlučná i když oproti integrálkám je v ní rachot. Bohužel při vyšších rychlostech ti vadí štítek, který je schopný s větrem přilbu nepříjemně ovlivňovat, proto mám deflektor nad plexi a jsem v poho. Cenově je ta Uvexka docela levná a co se týče plexi - opravdu se nemlží, jen ho zevnitř nesmíš umýt saponátem, ale jen jemně vodou - pak to funguje perfektně... Jinak klasická offroad přilba je přilba bez plexi k ní musíš mít motokrosové brýle...
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
potvrzuji C3 - mám ji víc než tři roky a cca 40 000 km - je otázka , zda je to moc, nebo málo? , ale rozvrzaná je už opravdu moc, tak po 3-4 měsících ji celou prostříknu Wdečkem - aby nevrzala, dál mi vadí snadno poškrábatelné plexi a Pin- lock. Celkově ji ale hodnotím velmi dobře, je tichá a pohodlná. Určitě ale půjdu do Neoteuc.