tam jsem jel osobne.. prijemne jednani.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mosquito napsal:
Tak me je to u OSRAMek jedno jaka je cena protoze ja je mam tak o 70-80%levnejsi :-D
kupujes to za 20% slevy?
tomu se obtizne veri.. NICMENE... podelis se s bratry svymi?
ja bych prosil:
6x night breaker H7
3x night breaker H4
diik
ucet nepotrebuju... teda pokud to bude stat tak tech 50-60kc za kus.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
paja1 napsal:
Souhlaqs s Massikem.
Nejsem si jistý, jestli stojí za to kupovat drahé žárovky.
Už tady kdysi byla debata ohledně žárovek a tak jsem nechal v práci změřit nadopovanou žárovku prý o +90% a porovnat s etalonovou žárovkou.
.........................Etalon 12 V - 1100 lm, 13,2V - 1500 lm
12 V - 1185 lm, 13,2V - 1584 lm
Měřeno v kouli v laboratoři.
Měřili jsme i mapy osvětlení vozovky a výsledek byl podobný.
Jediný podstatný vliv má změna barvy světla, které je víc do modra.
Koupit nebo ne???
"Nejvyšší světelný tok a zároveň nejvíc světla na pravé krajnici ve vzdálenosti 75 metrů před autem, kde řidič nejčastěji očima hledá neosvětlené chodce nebo cyklisty, měly Osram
Night Breaker a Philips Night Guide.
"Nápisy jsou zavádějící – ani Osram určitě nesvítí o 90 procent více do všech směrů než ostatní žárovky, byť je výborný. A třeba Philips zase slibuje o 30 procent větší světelný tok – věřím, že zlepšení tam bude, že podklady pro
tento údaj výrobce má, lhát by si nedovolil. Je však matoucí v tom, že neuvidíte o 30 procent dál ve všech směrech, jak byste si mohli myslet," upozorňuje Ryška.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
paja1 napsal:
Souhlaqs s Massikem.
Nejsem si jistý, jestli stojí za to kupovat drahé žárovky.
Už tady kdysi byla debata ohledně žárovek a tak jsem nechal v práci změřit nadopovanou žárovku prý o +90% a porovnat s etalonovou žárovkou.
.........................Etalon 12 V - 1100 lm, 13,2V - 1500 lm
12 V - 1185 lm, 13,2V - 1584 lm
Měřeno v kouli v laboratoři.
Měřili jsme i mapy osvětlení vozovky a výsledek byl podobný.
Jediný podstatný vliv má změna barvy světla, které je víc do modra.
Koupit nebo ne???
"Nejvyšší světelný tok a zároveň nejvíc světla na pravé krajnici ve vzdálenosti 75 metrů před autem, kde řidič nejčastěji očima hledá neosvětlené chodce nebo cyklisty, měly Osram
Night Breaker a Philips Night Guide.
"Nápisy jsou zavádějící – ani Osram určitě nesvítí o 90 procent více do všech směrů než ostatní žárovky, byť je výborný. A třeba Philips zase slibuje o 30 procent větší světelný tok – věřím, že zlepšení tam bude, že podklady pro
tento údaj výrobce má, lhát by si nedovolil. Je však matoucí v tom, že neuvidíte o 30 procent dál ve všech směrech, jak byste si mohli myslet," upozorňuje Ryška.
Tak tomu rikam prispevek
hral jsem si s myslenkou tam dat xenon ale to bych za hranicemi asi daleko nedojel. Kamos to ma na VFR a je jak lampion. Faktem ale je ze vidi jak ve dne...
Súhlas s paja1, mal som všelijaké aj značkové o 90% svietivejšie a sú naprt... 12V/55W a jedna od druhej je o 90% svietivejšia??? to snáď nie! jedná sa len o /lumeny/ t.j. farbu svetla čím menej tak je to viac sviečka a čím viac tak xenon /laický príklad/ v daždi to nieje bohviečo... Ja kupujem Osram 12V H7 55 W Light Day a spokojnosť ...
Upravil petronelka dne 17.08.2009 21:44
Cesta je cieľ ...
paja1 napsal:
Souhlaqs s Massikem.
Nejsem si jistý, jestli stojí za to kupovat drahé žárovky.
Už tady kdysi byla debata ohledně žárovek a tak jsem nechal v práci změřit nadopovanou žárovku prý o +90% a porovnat s etalonovou žárovkou.
.........................Etalon 12 V - 1100 lm, 13,2V - 1500 lm
12 V - 1185 lm, 13,2V - 1584 lm
Měřeno v kouli v laboratoři.
Měřili jsme i mapy osvětlení vozovky a výsledek byl podobný.
Jediný podstatný vliv má změna barvy světla, které je víc do modra.
Koupit nebo ne???
"Nejvyšší světelný tok a zároveň nejvíc světla na pravé krajnici ve vzdálenosti 75 metrů před autem, kde řidič nejčastěji očima hledá neosvětlené chodce nebo cyklisty, měly Osram
Night Breaker a Philips Night Guide.
"Nápisy jsou zavádějící – ani Osram určitě nesvítí o 90 procent více do všech směrů než ostatní žárovky, byť je výborný. A třeba Philips zase slibuje o 30 procent větší světelný tok – věřím, že zlepšení tam bude, že podklady pro
tento údaj výrobce má, lhát by si nedovolil. Je však matoucí v tom, že neuvidíte o 30 procent dál ve všech směrech, jak byste si mohli myslet," upozorňuje Ryška.
jj, tak presne tohle se mi taky stalo, je rozdil mezi nabarvenou halogenkou a halogenkou vyroenou z modreho skla (zabarveneho skla)
proto osobne doporucuji tu Eltu (nejsem dealer Elty ), ale mam s ni nejvetsi a nejlepsi zkusenost. (mimochodem jsem zkousel i PIAA, OSRAM, Philips, Luminics - taky dobry, ale drahy, Nokya - taky dobry, ale drahy,Polarg, afd...)
Ale jak se pise v clanku "I levná může být dobrá"
s tim xenonem, mel jsem ho ve vsech masinach (transalp - bixenon, FZ6 fazer - xenon, DL1000 - bixenony, FZ1 - uz jen ELTA).
Take jsem premyslel o xenonu do GSa, ale jak tu jiz nekdo psal,diky elektronice ci diagnostice GSa, asi by to hlasilo porad chybu, nebot pri startu xenonu to odebira jine mnozstvi el. nez halogenka a take odebyra mene resp. 35W, nez halogenka, tak nevim, jak by se na to GSo tvarilo
POKUD NEKDO CHCE VIDET, JAK MI TO TED SVITI S TEMA ZAROVKAMA, RAD PREDVEDU, A JSEM SI JIST? ZE BUDETE PREKVAPENI. Ale musite za mnou dojet
Tady jsem dal malou ukázku, jakej je rozdíl mezi normálními osram a osram Nightbreaker 90+ na GS1150 http://www.bmwgs....ovnani.jpg
Upravil stepan dne 17.08.2009 23:29
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
http://auto.idnes...tomoto_fdv
Měření bylo uděláno pro účel novinového článku v Automotive Lighting Jihlava. Také v článku uvádějí, že světla je víc jen někde a to maximálně o 30%.
Dali do článku jen jednu mapu a ještě tak malinkou, že z ní není nic vidět.
Je pravda, že nadupané Osram a Philips dávají v 75m nejvíc světla, to znamená že mají výborné parametry.
Ale výsledek je prostě 10% navíc celkového toku na vozovku a místní nárůst osvětlení o 20-30% než běžná kvalitní H7. Více nečekejte.
Pája
http://auto.idnes...tomoto_fdv
Měření bylo uděláno pro účel novinového článku v Automotive Lighting Jihlava. Také v článku uvádějí, že světla je víc jen někde a to maximálně o 30%.
Dali do článku jen jednu mapu a ještě tak malinkou, že z ní není nic vidět.
Je pravda, že nadupané Osram a Philips dávají v 75m nejvíc světla, to znamená že mají výborné parametry.
Ale výsledek je prostě 10% navíc celkového toku na vozovku a místní nárůst osvětlení o 20-30% než běžná kvalitní H7. Více nečekejte.
Pája
Osram Nightbreaker jsou výborný žárovky, svítí tak cca o 10% líp než běžná halogenka (těch 90% co píšou, je reklamní blábol). Ta zvýšená svítivost je ale na úkor životnosti ! Mě osobně teda neustále měnit žárovky za cca 600 Kč / pár moc nebaví. Raději oželím těch 10% svítivosti a koupím kvalitní levnější, který aspoň vydrží.
Mosquito napsal:
Co jsem se bavil s kolegama v praci tak ty co chteji dobrej pomer cena/svitivost/zivotnost tak doporucuji OSRAM SilverStar
Přesně tak, až mě zdechne PIAA, jdu do nich. V autě už jsem z Nightbreaker přešel na Silverstar a je to jenom nepatrnej rozdíl (nesvítí tak bíle a trošku slabší). Životnost by měla být ale mnohem vyšší
Používám žárovky od Helly, udávají větší výkon o 50%, což je samozřejmě nesmysl, ale na rozdíl od ostatních nestojí mnohem víc. Její cena je jen o pár korun vyšší oproti obyčejné a rozdíl ve světle je znát.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350