já netvrdím, že nemusím, v zatáčce třeba v koleji či technickém úseku je fajn to někdy točit kolem nohy...ale jako argument na výběr terénní motorky je to nesmysl...to bych raději řešil snížení sedla, ale zdvihy větší...navíc zde vyšší zdvih = vyšší světlá výška...
jinak by byla nejlepší Gorilla či PitBike, tam si člověk může šlapat o sto šest....
a podívejte se třeba na pana Hejníka a jeho výšku...na TT eventu jezdil na 990 Adventure, rozhodně nedošáhl na zem a jak jezdil...
Holt k učení se patří pády, v terénu obzvláště a kdo nepadá, nezrychlí...navíc většina takových pádů je v malé rychlosti a takových je za den na trati mnoho...
Prostě můj názor na necestovní endura :
- zdvihu není nikdy dost
- co nejvyšší světlá výška
- čím méně hmotnosti, tím lépe
Nejterénnější stroj vhodný ještě k cestování = 690 R (pokud řešíme současnou produkci).
Nejvhodnější stroj do terénu = ostré enduro (EXC 450, WR 450, FS450, TE450).
Každý si musí ujasnit, co preferuje...pokud dva motocykly, vybírám oba z opačné strany spektra, né naopak už kompromisní motorky, aby se jejich vlastnosti a použití překrývaly...MŮJ NÁZOR...
Holt k učení se patří pády, v terénu obzvláště a kdo nepadá, nezrychlí...navíc většina takových pádů je v malé rychlosti a takových je za den na trati mnoho...
Prostě můj názor na necestovní endura :
- zdvihu není nikdy dost
- co nejvyšší světlá výška
- čím méně hmotnosti, tím lépe
Nejterénnější stroj vhodný ještě k cestování = 690 R (pokud řešíme současnou produkci).
Nejvhodnější stroj do terénu = ostré enduro (EXC 450, WR 450, FS450, TE450).
Každý si musí ujasnit, co preferuje...pokud dva motocykly, vybírám oba z opačné strany spektra, né naopak už kompromisní motorky, aby se jejich vlastnosti a použití překrývaly...MŮJ NÁZOR...
Pokud chci jednu, řeším kompromisy...
AMEN!
P.S. takovej Gaston Rahier,ten musel vylézt na Bawora z bedýnky...a jak zalítal!
Upravil Petr 11 dne 27.08.2009 07:26
Panove vy tady piste o spatnych mx navycich, o malych padech mx trati. Nechapete, ze nekdo si treba kupuje motorku do terenu, kde GS uz proste nestaci nebo mu je GS lito? Nechapu napriklad, co bych ja delal na mx trati. Na 690 nebo 650 si proste udelam vylet a pri trose umeni i dobre pojezidm v ternu. 690 i 650 jsou mozna kompromisni stroje ve srovnani 450, ale ne ve srovnani s GS. Proste 100kg vahovy rozdil je sakra rozdil. Navic z 690/650 muzete po par letech prejit jeste o tridu niz na 450. Protze ze 450 clovek na tezsi motorku nepujde. Takze proc se ochudit i o tuto variantu.
Nic ve zlem, ale MX reci typu vsechno ve stoje a spaten MX navyky me prijdou jako potreba xenonu na GS pri dlouhych dakaraskych presunech
Nicmene hlavne, ze je o cem kecat
BMW R1150GS MY02
Furt se bavíte o výkonu a záběrech kupte si 2T 300 stačí i 250 a máte o zábavu postaráno a 80% tady lidí co je tak bude mít tak stažíno a zjistěj co je mazec a umění dávkoavt směs do motoru. a i servis je levnější a je to větší zábava.
je v XCH stejný motor jako v GS? i se servisníma úkonama? začínám koukat po XCH. občas se svezu na KTM 690R a je to super stroj o tom žádná ale moto potřebuji i na normální ježdění po silnici (práce atd) loni jsem najel přes 8tis a letos už mám 5tis. S rotaxem jsem nadmíru spokojen (karbec). jesli výte o nějakých neduhách tohoto stroje tak sem s nimi ( můžeze i klady. Prtostě potřebuji moto co poliká km jak fík a neváží to 180kg
XCH má motor téměř stehjnej jsou tam malý změny ale základ je lautr to samí i servisní intervali takže za mě super mašina.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
je v XCH stejný motor jako v GS? i se servisníma úkonama? začínám koukat po XCH. občas se svezu na KTM 690R a je to super stroj o tom žádná ale moto potřebuji i na normální ježdění po silnici (práce atd) loni jsem najel přes 8tis a letos už mám 5tis. S rotaxem jsem nadmíru spokojen (karbec). jesli výte o nějakých neduhách tohoto stroje tak sem s nimi ( můžeze i klady. Prtostě potřebuji moto co poliká km jak fík a neváží to 180kg
díky za poznatky
Máme doma malý GSko i X-Chall, takže můžu porovnávat...
Motor má asi o 3 koně víc v challu, neni tak ucukanej v nízkejch otáčkách a s motorkou, která má natankovaná 155 kilo docela lušně mává...
Za studena motorka chcípá na volnoběh, ale to je prej bolest všech Géček.
v terénu je to naprostá pohoda, neni to sice taková skočka jako třeba XR 400 nebo 250 CRF, ale to asi nečekáš...
na houno je zadní vzduchovej tlumič, blbě se dostává k ventilku a při rychlým přejezdu hrbů tak nějak divně nakopává, to se dá samozřejmě řešit výměnou za normální, ale na to naše popojíždění...
má to velkou větlou výšku, jinak řešenej rám pod motorem než u GS
cestovat se na tom dá, teď jsme byli v Rumunsku, seženeš si štítek a můžeš valit...
Ve dvou je to peklo, sedlo je krátký a ouzký, navíc to má hliníkovej podsedlovej rám a třeba Touratech dodává ke kufrum s držákama i ocelovej podsedlák, takže v sérii to je pro dva lidi tak na přejetí k vodě...
Přední blatník je taky k ničemu, ale bílej z yamahy yzf na tom vypadá super a nemáš všechno bláto v ****ě...
Víc mě nenapadá, ale klidně se ještě na něco zeptej. Tuhle motorku určitě doporučuju a jako upgrade Tvojí velmi povedený stavby určitě obstojí.
Ta KTM pojede určitě líp, má lepší podvozek, ale provozníma nákladama nemá X-Chall konkurenci.
Je škoda, že tahle kategorie motorek v podstatě úplně vymřela.