Tohle jsou fotky z letošního července. Během příštího týdne hodím na web další ve vyšším rozlišení. Používat to oficiálně můžeme až od prosince ale už se to nějak profkláklo v USA...
- motorku jsme viděli v reálu. Je to ten stroj, který je na fotkách v předchozím příspěvku. Je to poslední prototyp z května 2007, produkční stroje jsou maličko odlišné (zahrnuli úpravy navrhované po té cestě v Africe). Najeli na tom tuším 10.000km pěti státy kolem viktoriina jezera. Motorka fungovala naprosto spolehlivě a jediný problém byl s tlumičem. Mnoho pádů přežila naprosto bezproblémů. Zdá se že ty boční plasty jsou dost odolné.
- Tu cestu plánovali dlouho ale fabrika jim řekla, že motorka nebude. Pak volali v květnu že je připravená na test a jestli mají ještě zájem. Museli to zorganizovat během 14 dnů - týden na víza, organizaci cesty atd, týden na výrobu všech potřebných dílů, protože tenhle prototyp měl změněné skoro všechny vnější rozměry a úchyty. Dělalo na tom 10 lidí v továrně a 2 konstruktéři. Ty kanystry kupovali až v Africe, podcenili situaci s benzínem - všude prý byla jen nafta.
- motorka je mnohem větší, než vypadá na fotkách. Naložená a nastrojená je na první pohled k nerozeznání od R1200GS. Má ultrahnusnej štítek a poměrně úzký sedátko v přední části (což menším lidem může naopak vyhovovat). Ale jinak je líbivá a technická.
- Některé díly na ní bude dělat TT přímo pro BMW (OEM), většina ale bude nabízená v distribuci. Ty díly pro BMW jsou spíš silniční. Zákazník bude mít na výběr třeba dva typy šucplechu apod. Třeba plastový kryt světla bude prodávat BMW, kovový TT atd.
- Na konstrukci velké nádrže se už začalo pracovat a je to prý jasné (mluvili jsme s majitelem australské firmy, která pro TT nádrže dělá) ale čeká se na finální výrobek od BMW, nemá smysl vyvíjet formy, když pak BMW změní nějaké rozměry apod.
- na motorce jsme nemohli jezdit ale podle toho, co říkali oba protagonisté cesty v Africe, výkonu má habaděj a hlavně prý průběh krouťáku je bezvadný pro offroad ježdění. Spotřeba prý byla asi jako 1200GS, ta G650 na fotkách žrala viditelně míň. Ale nebylo to nic hrozného. Navíc jeli na africký mixy, kde je benzínu tak 50% a zbytek jsou různé jiné tekutiny.
- Plánované výrobní počty jsou docela obrovské. Nemůžu uvádět čísla (řekli nám je) ale je to fakt obrovské. Hodně té motorce věří, určitě to bude mít masivní marketingovou podporu.
- Viděli jsme i dva prototypy, jeden je starý skoro dva roky! Neuvěřitelné. Strašně bych chtěl vidět motorky schované ve vývojové dílně, které budou za pár let možná na trhu Vemte si, že už to měli vymyšlené před tak dlouhou dobou... Každopádně ty prototypy byly designově trošku odlišné - víc "trubkové" ale bylo to jasně F800GS na první pohled.
- Máme nějaké detailní fotky té motorky z cesty po Africe ale nesmíme je dát z ruky. Pokud se někdo zastavíte, tak vám je eventuálně můžu ukázat (a pak vás budu muset zastřelit) ale počítám že do konce ledna je na ně embargo. Jen pro zajímavost - všechny ty prototypy půjdou do šrotu. Přeje si to fabrika..
- kromě štítku se nám opravdu nelíbil výfuk. Je přímo ohavný. Navíc je snad větší než na 1200GS. Předpokládám že bude k dispozici něco menšího. Třeba jako ten Remus co měli na G650 Rallye, ten byl akorát.
Jak jsem psal předtím, pár větších fotek najdete v novinkách na našem webu....
Jen jsem zapomněl dodat že paní na fotkách (manželka spolumajitele a zakladatele firmy) jela tu cestu v pátém měsíci
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Taky s tim souhlasim, ze bude mit obrovsky uspech, a je to logicke, protoze kubatura je idealni pro ty kteri nevedi, zda 650 na male vzdalenosti nebo 1200 na velke cesty
ne ze by se nemohlo na 650 daleko, ale kdyz vis, ze na dalku je asi lepsi neco vetsiho, pokoukavas urcite po 1200....timhle kompromisem je vse vyreseno, navic je rozhodne vic offroadova, coz je uder pro KTM
cena bude prijatelnejsi nez 16-17.000E za 1200 a tak je target group nejen skupina 650, ale i KTM a nema moc co zavidet te velke sestre
Rekl bych, ze kdyby mela i kardan [nezni to sice moc offroadove, trochu by se narusil ten tvrdsi charakter], skoro by nebylo proc mit 1200, leda pro tradicni milovniky boxeru...
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Mam Dakara a do budoucna jsem uvazoval o 1200,ale trochu jsem se bal tech offroadu,že jsem byl zvyklej na lehkou masinu. Myslim ze F800 bude ta spravna volba
Nevíte, jak na tom bude 650? Tu 800 jsem plánovala 2009 na jaře, ale jestliže říkáte, že je velká jak 1200, tak to je konec Já to prostě na místě neutáhnu. 650 by pro mých 167 cm a 50 kilo byla asi rozumnější, ale podle fotek to žádný offroaďák nebude...i když to se o nynějším modelu říká taky a jde to. Není někde nějaké srovnání starého a nového typu?
Bestie napsal:
Nevíte, jak na tom bude 650? Tu 800 jsem plánovala 2009 na jaře, ale jestliže říkáte, že je velká jak 1200, tak to je konec Já to prostě na místě neutáhnu. 650 by pro mých 167 cm a 50 kilo byla asi rozumnější, ale podle fotek to žádný offroaďák nebude...i když to se o nynějším modelu říká taky a jde to. Není někde nějaké srovnání starého a nového typu?
A uřídit 1100 nebo 1150 zvládneš? Se svou výškou a váhou?
Přítelka má 160cm a docela mě zajímá jestli bude schopná řídit 1100GS
Bestie napsal:
Nevíte, jak na tom bude 650? Tu 800 jsem plánovala 2009 na jaře, ale jestliže říkáte, že je velká jak 1200, tak to je konec Já to prostě na místě neutáhnu. 650 by pro mých 167 cm a 50 kilo byla asi rozumnější, ale podle fotek to žádný offroaďák nebude...i když to se o nynějším modelu říká taky a jde to. Není někde nějaké srovnání starého a nového typu?
A uřídit 1100 nebo 1150 zvládneš? Se svou výškou a váhou?
Přítelka má 160cm a docela mě zajímá jestli bude schopná řídit 1100GS
Bestie napsal:
Nevíte, jak na tom bude 650? Tu 800 jsem plánovala 2009 na jaře, ale jestliže říkáte, že je velká jak 1200, tak to je konec Já to prostě na místě neutáhnu. 650 by pro mých 167 cm a 50 kilo byla asi rozumnější, ale podle fotek to žádný offroaďák nebude...i když to se o nynějším modelu říká taky a jde to. Není někde nějaké srovnání starého a nového typu?
A uřídit 1100 nebo 1150 zvládneš? Se svou výškou a váhou?
Přítelka má 160cm a docela mě zajímá jestli bude schopná řídit 1100GS
Na 1150 GS Adventure mám asi 500 km, ale musí to být úplně naložený a se spolujezdcem, jinak nedosáhnu na zem.
Baforský fdoleček forever....
MCJ napsal:
A asi jen na asfaltce co? V terénu to bude zabité
Na asfalce, ale v horách, samá zatáčka, vracečky, jela jsem i přes louku a takové boule na udusané hlíně, ale tam, kam si troufnu s 650, bych si s takovým půltunovým hovádkem nedávala valné naděje. Když to jede, tak v pohodě, v momentě, kdy bych si potřebovala pomoci nohou, by to byl asi jednoduchý fyzikální zákon
Baforský fdoleček forever....
Jojo, tuhle cenu za F800GS jsem cetl i jinde. Ale pripocti si ABS, kryty, gripy, plexi a sadu kufru a je to 310 jak vino. Za osmikilo nadstandardni cena - nicmene na BMW slusna