To Hrabe_X: Musím říct, že síla motoru je PODLE MÉHO NÁZORU jediná věc, kterou původní Supertenere válcuje Africu. Nicméně podvozkově a právě ovladatelností poměrně dost pokulhává. Nemyslím teď jenom na brzdy, ale o odpružení a jistotě podvozku v terénu, ergonomii jízdy ve stupačkách a v neposlední řadě spotřebě, která se při používání mou osobou u SuperTenere s jehlama v karbcích spuštěnejma níž pohybovala okolo 6,5l na sto naproti 4,9l na sto u Africatwinu při podobném jízdním režimu. Nicméně opakuju, že vycházím ze svých zkušeností a z toho jak to vidím já.
Adolf napsal(a):
Měl jsem Super Tenere 5 let, měla nalítáno 80000 km a bez JEDINÝ závady! A to přiznávám,že jsem lempl a de facto jsem jen měnil olej. Akorát má hrozně křehký plasty, který rupnou při každym lehčim odložení do přírody:-) Když jsem měl problém, nebylo to motkou, ale zádrhel se vyskytoval mezi řídítkama a stupačkama... Určitě je to jedna z nejnedocenějších ( to je ukrutný slovo, zkuste to říct 3x rychle za sebou) motorek. Takže jsem hrozně rád, že jsem si pořídil GS, ale na ST nenechám dopustit.
vypadá lakavě, ale nevidím důvod po ni pošilhávat, myslím, že jsem spíš cestovatel všech povrchů a delších cest než rallista a schpnostem GS v nákladu se jen tak něco nevyrovná a na hodně asfaltu co jezdím je asi lepší, ale kdybych bydlel ve Španělsku a měl Maroko za rohem, asi bych o tom hodně přemýšlel
Každopádně to byla první motorka, která mi tehdy učarovala byl jsem do ní tehdy strašně zamilovanej, ale ona néééé (nechěla mě, byl jsem chudej), takže určitě se mi bude líbit i nová verze
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
no mě hlavně jen přišlo divný že někdo napíše že afrika jede motoricky víc než tenerka,tak proto sem se ktomu ozval,jinak tyhle dvě motorky se nedaj moc rovnat k sobě
Hrabe_X napsal(a):
téměř 200tisíc km? to je nářez!!!!
Měl jsem 1.generaci TDM. Řadovej 2 vál byl naprosto dokonalej a nechal si líbit skoro všecko. Naprosto bezúdržbovej,spolehlivej stroj. 80tis km bez jedinýho problému. Jen startování po zimě byl docela rachot.
BMW vyhrálo designem a jízdníma vlastnostma (a bylo novější). Měnit už nebudu,ale na nový S.T. se fakt těším.
Kamarád jezdil na TDM 850 Messengera, a už na ní má přes 200tis, akorát, že on se o ní vůbec nestará. Na Ukrajině jsme dokonce tahali TDMko přes brody s deseticentimetrovou dírou ve vaně motoru, doma nalil olej, a jezdí dál. Motory asi vydržej víc, než si vůbec myslíme.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
To: PeDR musíme je přeci vrátit do správných kolejí ;-))))
Z mých zkušeností a pokecu s kamárády Afrikánci tedy ty co někdy na SuperTénérce jeli ne jenom seděli tak Ténérka má o mnoho živější motor s jízdou od 1600ot/min o čemž se může Africe jen zdát a ten pěkný 5ventilový turboefekt okolo 5500ot/min. Na druhou stranu Afrika opravdu méně žere a životnost jejího motoru je veliká,ale rozdíl 5,5l a 6,5l není tak veliký když se porovná zážitek ze slušného tahu SuperTenerky a atakování 200km/h. Odzkoušeno ve 2 po kopcovité dálnici okolo Berouna neklesla rychlost pod 180km/h. Podvozek má Afrika k jezdci o mnoho příjemnější a odpustí více chyb.SuperTénérka nic nedaruje, tam musí být jezdec ten kdo vede jinak je zle,ale to se mi líbí a podporuje to souhru mezi strojem a jezdcem. Brzdy mám potvrzené že má lepší XTZ-ko i od několika Afrikánců nevím proč ale říkají to.Jám mám pancéřovky a brzdí fakt skvěle.A teď k porovnávání či neporovnávání XRV-XTZ-DR-Elefant či Triumph. Co se týče modélové řady kdy se všechny stroje prodávali tak nechápu toho kdo by tvrdil, že se nedají srovnávat. Všechny vycházejí z konceptu dakarských speciálů a stejného určení samozřejmě, že je každá jiná,ale to je správné jinak bychom se dostali do situace,že bude možno srovnávat jen KLV a V-Strom.
Ahojda, mam afriku a jsem maximalne spokojenej, tenerka me nikdy neokouzlila a je dobre, ze mame na svete at i st, ze si kazdej muze vybrat tu svou neni treba hanit ani jednu, me treba prubeh vykonu i maximalka na at vyhovuji a bohate staci, blazen, kdo by na podobny moto jezdil 200km\h a navic by mu nadrz stacila tak na 100km Kazdopadne nova ST je jinej salek kavy a uz se tesim na dalsi info a kdo vi, treba to donuti pana hondu taky neco ukuchtit
A o tom to je.Kdybych mohl, stáli by u mne v garáži jak ST tak AT , DR ,Elefant i Truimph pro mne jsou to mašiny co mají duši a svou minulost.ST 6x vítězství Dakar,Elefant má na svědomí myslím také nějaké, AT se stalo kultovním strojem, DR je vyjímečné svým velkým přátelským jednoválcem,který má mnoho příznivců a Triumph je největší a nejsilnější z nich taková špička na ledovci. Ale všechny mají jedno společné OPRAVDOVÉ JEDNODUCHÉ CESTOVNÍ ENDURO. Hlavně sem nepište jaká má své výhody a nevýhody či mouchy MÁ JE KAŽDÁ, ale každá chytí za srdce něčím jiným.Doufám že článek před tím nevyzněl tak že haním Afriku, také jsem jí chválil
Jak můžou Multistradu cpát vedle 1200GS, vždyť je to pořád silnice, i když "trošku šotolina".Kde mají ten terén? Novináři toho napindají! Nová TENERE vypadá jak z cukru.Toť můj názor.
Ono by tady mělo hlavně být napsáno, že se jedná o fotomontáž...
Cituji Motorkáři...:
Yamaha Super Ténéré videomontáž
Text: Filip Tichý
Zdroj: VontiVonti
Datum: 08.01.2010
Yamaha Super Ténéré videomontáž Podívejte se na pěknou videomontáž odhadované podoby nové Super Ténéré, kterou vytvořil jeden nadšený majitel Yamahy XT660Z z švýcarského Zürichu. Inspirace Tenerkou 660 je u tohoto modelu zjevná, skvělým nápadem je ale poslední část videa zobrazující různé barevné verze tohoto konceptu včetně závodních a terénních úprav, přičemž některé jsou opatřeny i nánosy bahna....
Upravil radosek dne 08.01.2010 19:16