Tady bliznimu tvemu se z toho rozpadne motorka a on se jeste usmiva
No nevim, jestli bych to napsal zrovna rozpadnutim motorky a jesli pricinou te zavady byla zrovna tato vyjizdka.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Tady bliznimu tvemu se z toho rozpadne motorka a on se jeste usmiva
No nevim, jestli bych to napsal zrovna rozpadnutim motorky a jesli pricinou te zavady byla zrovna tato vyjizdka.
ja uz to vzdal...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Aleš: my jsme se ale vážně na úvod těžce krotili......rozvášnili jsme se až při návratu, když už jeli jen 4 stroje...jinak na GS bez spolujezdce(bez ženy) snad ani jezdit neumím...
to Hicks: se mnou to prostě lepší nebude...spíš naopak......
Vcelku často měním v dílně lamely spojek, který už jsou na drážkování festovně načatý, ale přitom drážkování na hřídeli je OK. Jenom letošní sezonu to bylo konkrétně co si pamatuji na jedné R1100R, minimálně 2x 1150GS , jedna K1200RS a kupodivu i R1200GS. Na jedný 1150GS byla v řiti i hřídel. Myslím, že tu "vyčichlou" hřídel jsem někomu z kluků z fóra, kteří byli za mnou na servis ukazoval - majitel taktéž nic před "smrtelným koncem" nepozoroval. Ale jinak to vesměs vždy docela slušně "hrká" od spojky při zařazeným neutrálu, a při vymáčknutí spojky to ustane.
Vjetrnik napsal(a):
to Aleš: my jsme se ale vážně na úvod těžce krotili......rozvášnili jsme se až při návratu, když už jeli jen 4 stroje...jinak na GS bez spolujezdce(bez ženy) snad ani jezdit neumím...
to Hicks: se mnou to prostě lepší nebude...spíš naopak......
No tak to jste celkem strelci, ja ve dvou jezdim pomalu. Ale zase je fakt, ze toho ve dvou moc nemam. :-) No jo, jak uz jsem napsal nekolikrat, tesim se na priste, snad jeste letos neco pojezdim. ;-)
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Tonda napsal(a):
Vcelku často měním v dílně lamely spojek, který už jsou na drážkování festovně načatý, ale přitom drážkování na hřídeli je OK. Jenom letošní sezonu to bylo konkrétně co si pamatuji na jedné R1100R, minimálně 2x 1150GS , jedna K1200RS a kupodivu i R1200GS. Na jedný 1150GS byla v řiti i hřídel. Myslím, že tu "vyčichlou" hřídel jsem někomu z kluků z fóra, kteří byli za mnou na servis ukazoval - majitel taktéž nic před "smrtelným koncem" nepozoroval. Ale jinak to vesměs vždy docela slušně "hrká" od spojky při zařazeným neutrálu, a při vymáčknutí spojky to ustane.
.......mam 12stku a ma tieto iste symptomy naj 75tis km.....zatial len jazdim zvuk sa nezhoršuje ale zrejme je to zrale na vymenu
Tonda napsal(a):
Vcelku často měním v dílně lamely spojek, který už jsou na drážkování festovně načatý, ale přitom drážkování na hřídeli je OK. Jenom letošní sezonu to bylo konkrétně co si pamatuji na jedné R1100R, minimálně 2x 1150GS , jedna K1200RS a kupodivu i R1200GS. Na jedný 1150GS byla v řiti i hřídel. Myslím, že tu "vyčichlou" hřídel jsem někomu z kluků z fóra, kteří byli za mnou na servis ukazoval - majitel taktéž nic před "smrtelným koncem" nepozoroval. Ale jinak to vesměs vždy docela slušně "hrká" od spojky při zařazeným neutrálu, a při vymáčknutí spojky to ustane.
.......mam 12stku a ma tieto iste symptomy naj 75tis km.....zatial len jazdim zvuk sa nezhoršuje ale zrejme je to zrale na vymenu
kamaráde jestli ty nebudeš mít tu hřídel+lamelu plastovou
holubb napsal(a):
kamaráde jestli ty nebudeš mít tu hřídel+lamelu plastovou
Myslíš, že vývoj lamely a hřídele byl následující?:
r100gs mělo hřídel a lamelu dubovou
r1100gs kovanou ocelovou
r1150gs soustruženou hliníkovou
r1200gs litou plastovou
(r1300gs servem poháněnou, eletromagnetickou, 150ti čidly kontrolovanou)
Tak to asi nebylo (a snad ani nebude)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tonda napsal(a):
Vcelku často měním v dílně lamely spojek, který už jsou na drážkování festovně načatý, ale přitom drážkování na hřídeli je OK. Jenom letošní sezonu to bylo konkrétně co si pamatuji na jedné R1100R, minimálně 2x 1150GS , jedna K1200RS a kupodivu i R1200GS. Na jedný 1150GS byla v řiti i hřídel. Myslím, že tu "vyčichlou" hřídel jsem někomu z kluků z fóra, kteří byli za mnou na servis ukazoval - majitel taktéž nic před "smrtelným koncem" nepozoroval. Ale jinak to vesměs vždy docela slušně "hrká" od spojky při zařazeným neutrálu, a při vymáčknutí spojky to ustane.
.......mam 12stku a ma tieto iste symptomy naj 75tis km.....zatial len jazdim zvuk sa nezhoršuje ale zrejme je to zrale na vymenu
kamaráde jestli ty nebudeš mít tu hřídel+lamelu plastovou
.........uznavam že ten tvoj stary plechovy kredenc bude mat v kovošrote vačšiu cenu
Takže podle přečtených zkušeností jsem si udělal závěr, že lamela je stavěná na životnost kolem 100tis km a pak se prostě vymění, protože je stejně mrtvé obložení spojky.
Lepit (nýtovat) nové obložení spojky je nesmysl, protože lamela je už vyčochtaná a nevydrží 2násobný nájezd,čili se tím neušetří ani koruna.
A když se někomu sejde špatná výrobní série s menší tvrdostí (jak psal pavelgs), musí vyměnit komplet hřídel i lamelu.
BMW je záhadnější než Jawa. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal(a):
Takže podle přečtených zkušeností jsem si udělal závěr, že lamela je stavěná na životnost kolem 100tis km a pak se prostě vymění, protože je stejně mrtvé obložení spojky.
Lepit (nýtovat) nové obložení spojky je nesmysl, protože lamela je už vyčochtaná a nevydrží 2násobný nájezd,čili se tím neušetří ani koruna.
A když se někomu sejde špatná výrobní série s menší tvrdostí (jak psal pavelgs), musí vyměnit komplet hřídel i lamelu.
BMW je záhadnější než Jawa.
Tady bych si dovolil nesouhlasit.Nedávno mi Tonda měnil ložiska v převodovce a konstatoval že moje 1150gs po 100000km má lamelu pomalu jako novou a nemá cenu jí měnit.Takže můj závěr je jak jsem již psal,špatný styl jízdy a nebo nesrovnatelně vyšší počet najetých kilometrů než je deklarováno při prodeji.Tzv.stočený tachometr,nebo vadný kus.
sadilek napsal(a):
Tady bych si dovolil nesouhlasit.Nedávno mi Tonda měnil ložiska v převodovce a konstatoval že moje 1150gs po 100000km má lamelu pomalu jako novou a nemá cenu jí měnit.Takže můj závěr je jak jsem již psal,špatný styl jízdy a nebo nesrovnatelně vyšší počet najetých kilometrů než je deklarováno při prodeji.Tzv.stočený tachometr,nebo vadný kus.
Od kolika tis. km máš motorku, že ve 100tis km máš lamelu jak novou?
Neznám v mém okolí nikoho,kdo by do 120tis km neměnil lamelu spojky. Možná máš najeto více, než bys sám čekal a lamelu tam máš již po výměně.
Sám mám ve 105tis km lamelu jak novou, protože jsem ji měnil v 90tis km.
Upravil Hrabe_X dne 06.11.2009 12:57
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
sadilek napsal(a):
Tady bych si dovolil nesouhlasit.Nedávno mi Tonda měnil ložiska v převodovce a konstatoval že moje 1150gs po 100000km má lamelu pomalu jako novou a nemá cenu jí měnit.Takže můj závěr je jak jsem již psal,špatný styl jízdy a nebo nesrovnatelně vyšší počet najetých kilometrů než je deklarováno při prodeji.Tzv.stočený tachometr,nebo vadný kus.
Od kolika tis. km máš motorku, že ve 100tis km máš lamelu jak novou?
Neznám v mém okolí nikoho,kdo by do 120tis km neměnil lamelu spojky. Možná máš najeto více, než bys sám čekal a lamelu tam máš již po výměně.
Sám mám ve 105tis km lamelu jak novou, protože jsem ji měnil v 90tis km.
Motorku mám už 70000km a předchozího majitele znám osobně.Nikdy to neměnil a on jí kupoval novou.Tak jsem zvědavej jestli udělám rekord na jednu lamelu.
Hrabe_X napsal(a):
Takže podle přečtených zkušeností jsem si udělal závěr, že lamela je stavěná na životnost kolem 100tis km a pak se prostě vymění, protože je stejně mrtvé obložení spojky.
Lepit (nýtovat) nové obložení spojky je nesmysl, protože lamela je už vyčochtaná a nevydrží 2násobný nájezd,čili se tím neušetří ani koruna.
A když se někomu sejde špatná výrobní série s menší tvrdostí (jak psal pavelgs), musí vyměnit komplet hřídel i lamelu.
BMW je záhadnější než Jawa.
Tady bych si dovolil nesouhlasit.Nedávno mi Tonda měnil ložiska v převodovce a konstatoval že moje 1150gs po 100000km má lamelu pomalu jako novou a nemá cenu jí měnit.Takže můj závěr je jak jsem již psal,špatný styl jízdy a nebo nesrovnatelně vyšší počet najetých kilometrů než je deklarováno při prodeji.Tzv.stočený tachometr,nebo vadný kus.
Moje motorka byla dovezená s 15 tis km ze švajcu a celou její historii znám.Jízdní styl mám myslím celkem vyrovnaný a je zajímavé že problémy jsou jenom s BMW.Mám ještě jinou motorku s kardanem (Kawasaki) a slovo porucha ta motorka nezná (do 200 000 km ji chybí už jen kousek) . U BMW gufera začnou chcát po pár tisících km,ložiska odejdou hned na to a jako završení se vylágruje spojka.Nepočítám jiné drobné neplechy.U Kawasaki GTR mám ložiska v kardanu pořád origo (ani náznak nějaké vůle),gufera pořád origo (r.v. 88) ,spojka mě čeká o letošní zimě.Za 85tis km které jsem já najel se mi nikdy nestalo abych zůstal někde viset ( u obou BMW 4x) .Ty samé dobré zkušenosti mám i s Hondou NTV 650,která má taky kardan a letmáč.Na kontě poruch prostě nic-nula.Takže jestli je někde problém,myslím že to bude na straně výrobků germánské značky.
Mně se to stalo taky(r1150gs rv.2002)mezi karlovacem a zagrebem a taky úplně nečekaně se ta výstupní hřídel protočila v lamele.Oprava v zagrebu mně vyšla na 900 eur.
Ale jako prvotní příznak bych teď označil horší podřazování protože po opravě jdou kvalty dolů skoro samy.
A žádné pazvuky jsem před tím při řazení taky neslyšel.
Je fakt, ze mi uz nejaky cas sla radit blbe petka, hlavne nahoru pri predjizdeni. Obcas jsem tam kopl neutral nekde mezi 4-5-6. A neco klepalo, kdyz jsem zmackl spojku. Az budu mit porovnani, jak bude motorka znit a radit po oprave, muzu poreferovat, jestli se to opravou zmenilo, pripadne jestli bude nejaky nalez i v prevodovce behem opravy.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Myslím, že nejde jednoznačně říci, že se dá u kteréhokoliv modelu od BMW natočit na jedné lamele tolik a nebo tolik kilometrů. Znám opravdu spoustu lidí, kteří mají najeto přes 90000km, ale i dost přes 100000km na původní spojku. Např. mému kamarádovi Pukovi se loni v cca 85000km vysypala převodovka. Opravil jsem mu ji a lamelu spojky nechal původní - byla jako nová (jak obložení, tak drážky) - dnes má 110000km. Stejně tak sadílek (ve 100000km lamela úplně v pohodě) - oba dva znali historii své motorky. Taky znám lidi, kterým nevydržela spojka ani 40000km a jednoho kluka z Prahy, kterému jsem měnil letos lamelu už po 27000km (1200GS r.v.2006 - koupená nová). Jestli za to může jízdní styl nebo nekvalitní materiál (nebo spíš občasné nedodržení kvality u některé serie dílů) se můžeme akorát dohadovat
Ale když BMW miluješ, tak stejně není co řešit.
Jen tak pro zajímavost - ta lamela z R1200GS (r.v.2006) po 27000km, kterou jsem letos měnil - obložení KO (v jednom místě na plech), drážkování bylo OK: