FRN napsal(a):
V pneuservisu mi žekli že rozhodně špatnej krok je koupit si drahou motorku a pak šetřit na gumách............. Obecně platí že dražší guma dýl vydrží a jízda na ní je bezpečnější (zejména na mokru).
Maník smolící motorky v garáži neni servis a jaký gumy jezdí tvůj nynější servisman he? (mitasky)
Třeba kdyby sis koupil pořádný gumy nepadal bys pořád na držku.
FRN napsal(a):
............. Obecně platí že dražší guma dýl vydrží a jízda na ní je bezpečnější (zejména na mokru).
No kupodivu veškeré ohlasy všech vláken o gumách to zatím vyvrací - kdyby se to dalo do nějaké ankety, tak tady vyhraje na přilnavost a výdrž ta nejlevnější se špatným rozměrem a podhuštěná
FRN napsal(a):
Obecně platí že dražší guma dýl vydrží a jízda na ní je bezpečnější (zejména na mokru).
Tourancka je určitě lepší na mokru, to bez debat, ale neřeším gumy proto, abych ušetřil peníze, ale abych si nenabil hubu až pojedu spát někam na louku nebo do lesa, například. A Tourancka je čistě asfaltová guma, proto o ní neuvažuju. Nechci ani špunty, většinu času trávím na silnici. Proto bych rád měl na motorce univerzální vzorek, na který jsem zvyklý a moje požadavky v podstatě splňuje jen K60 a E-07. Se značným přimhouřením oka TKC a KarooT. A životnost? Tam určitě vede Mitaska, která je patrně ze směsi na puky-po 16000 km mi na TA chybí 2mm k tomu výztužnému středovému pásu...
Upravil Sema dne 01.12.2009 20:56
[/quote] Tourancka je určitě lepší na mokru, to bez debat, ale neřeším gumy proto, abych ušetřil peníze, ale abych si nenabil hubu až pojedu spát někam na louku nebo do lesa, například. A Tourancka je čistě asfaltová guma, proto o ní neuvažuju. Nechci ani špunty, většinu času trávím na silnici. Proto bych rád měl na motorce univerzální vzorek, na který jsem zvyklý a moje požadavky v podstatě splňuje jen K60 a E-07. Se značným přimhouřením oka TKC a KarooT. A životnost? Tam určitě vede Mitaska, která je patrně ze směsi na puky-po 16000 km mi na TA chybí 2mm k tomu výztužnému středovému pásu...[/quote]
Je lepší upadnout na louce při jízdě krokem nebo na mokré asfaltce při velký rychlosti? Myslím že právě tourancka nebo anakee je pro někoho kdo jezdí převážně silnici a lehký terén na suchu....a to tu popisuješ.
TOLI napsal(a):
Je to marný já už to FRNovy vysvětluju rok a pořád nic.Musel bys bejt blázen abys jezdil na mokrý silnici rychle.
Právě, já se na mokru nepouštím do větších akcí, jediný, čeho jsem se s TA obutým do Mitasek bál bylo, že přebrzdím předek v nějaké nouzové situaci a hodím dršku hned. To doufám eliminuje ABS.. Na jednu stranu má FRN pravdu, na stranu druhou zvedat na kilometru pětkrát naloženou motorku, protože přes noc zapršelo, to taky nebylo nic o co bych stál..
Upravil Sema dne 01.12.2009 21:42
Pokud ale zjistim, že je jízda s hrochem na K60 na houby, tak je zahodím a koupím tourancky, doufám ale, že ta situace nenastane.. Mimochodem, teď mám obutý Michelin Pilot Road, takže na silnici príma, ale radši nezajíždim ani na krajnici (myšleno s nadsázkou)
Upravil Sema dne 01.12.2009 21:47
Vypadá to, že máme se "Semou" naprosto stejný pohled na věc - většina jízd silnice, jízda mimo ni je stále hlavně o transferu a ne blbnutí, a když prší tak se vleze někde na kofolu nebo se jede pomaleji adekvátně povrchu, a nejlépe nemuset měnit pod 10tis km - proto se jeví K60 jako uni-volba.
Teď by ještě bodly nějaké ty poznatky a zkušenosti těch co K60 jezdili a jezdí, když už to téma konkrétně o K60 je
TOLI napsal(a):
Je to marný já už to FRNovy vysvětluju rok a pořád nic.Musel bys bejt blázen abys jezdil na mokrý silnici rychle.
Právě, já se na mokru nepouštím do větších akcí, jediný, čeho jsem se s TA obutým do Mitasek bál bylo, že přebrzdím předek v nějaké nouzové situaci a hodím dršku hned. To doufám eliminuje ABS.. Na jednu stranu má FRN pravdu, na stranu druhou zvedat na kilometru pětkrát naloženou motorku, protože přes noc zapršelo, to taky nebylo nic o co bych stál..
To že přez noc zaprší a ty se budeš plácat v blátě na to potřebuješ souhru mnoha okolností který tě potkají třeba 2x za rok. Ale déšť na silnici tě překvapí mnohem častěji. Tohle rozhodování není jednoduchý,vždycky musíš přistoupit na nějakej pompromis.
Na Michelin pilot sem motorku koupil a na silnici vážně super
Upravil FRN dne 01.12.2009 21:55
FRN>Samozřejmě, univerzální guma=kompromis, ale za mokra na asfaltu prostě zpomalím a jedu opatrně, nebo jdu na kafe a počkám až to přejde. S hladkou gumou mimo asfalt nevymyslím nic.. pomůžou jen silné paže.. A letos mi na cestách pršelo skoro furt.. A máš naprostou pravdu, rozhodování není lehký..
benedikt>taky doufám, že je někdo jezdí a podělí se o zkušenosti
Upravil Sema dne 01.12.2009 22:03
FRN napsal(a):
...vždycky musíš přistoupit na nějakej kompromis...
Já zvolil dvoje kola. Jedny pro silniční pneu (dovolená a courání po silnicích) a na druhých TéKáCéčka na blbnutí. Jinak si nedokážu představit pneu univerzálně na silnici i terén současně...
FRN napsal(a):
...vždycky musíš přistoupit na nějakej kompromis...
Já zvolil dvoje kola. Jedny pro silniční pneu (dovolená a courání po silnicích) a na druhých TéKáCéčka na blbnutí. Jinak si nedokážu představit pneu univerzálně na silnici i terén současně...
Já v terénu neblbnu, rozbil bych si hubu i motorku... ale občas potřebuju překonat nějaký lehčí terének při cestování, proto hledám univerzálu-a holt nebude perfektní ani na silnici ani v terénu, chci jen aby v obojím byla použitelná a víc na té silnici-proto nee špuntovky.
FRN napsal(a):
...vždycky musíš přistoupit na nějakej kompromis...
Já zvolil dvoje kola. Jedny pro silniční pneu (dovolená a courání po silnicích) a na druhých TéKáCéčka na blbnutí. Jinak si nedokážu představit pneu univerzálně na silnici i terén současně...
Příteli,toto je asi nejlepší volba ,jenže někteří z nás "nekradou"
Já asi zůstanu u tech TKC... peníze budou,my nebudem. A řešit peníze u motorkaření,tak nikdá nevyjedu dál,než do sousední vsi...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tak si nakonec třeba jednou přidám další zkušenosti s K60 až sám
Šel jsem do ní - zatím teda jen poznatek, že jako každé fungl nové pneu to moc sluší, pořizovací cena v 12/2009 byla 2220,-Kč (samotná zadní).
Benedikt přiložený následující obrázek:
Benedikt napsal(a):
Tak si nakonec třeba jednou přidám další zkušenosti s K60 až sám
Šel jsem do ní - zatím teda jen poznatek, že jako každé fungl nové pneu to moc sluší, pořizovací cena v 12/2009 byla 2220,-Kč (samotná zadní).
Vypadá dobře,mrška. Mohl bys sem občas hodit poznatek z provozu..
Benedikt napsal(a):
Tak si nakonec třeba jednou přidám další zkušenosti s K60 až sám
Šel jsem do ní - zatím teda jen poznatek, že jako každé fungl nové pneu to moc sluší, pořizovací cena v 12/2009 byla 2220,-Kč (samotná zadní).
Vypadá dobře,mrška. Mohl bys sem občas hodit poznatek z provozu..
podle mě to bude tvrdá mrcha jako ty haidenau co tam mám tet už asi 15 000km a stále je tam přes 50% vzorku ale až sjedu tydle tak mám zálusk na ty k 60