No, takže svíšky BRISK DOR 14 LGS skončily v Bosně na dně řeky Drina, kam jsem je ve vzteku zahodil. Už v půlce vejletu v Černý Hoře jsem zaznamenal po ránu horší starty. Dojeli jsme za Pivskou přehradu, přejeli hranice Černá Hora-Bosna a zapadli jsme do jednoho vodáckýho kempu u řeky. Ráno balíme, sednu na motorku, startér točí jak divej, ale motorka ani neškytne. Helma, rukavice, bunda dolů. Říkám si, nejprve svíčky. Jdou ven, zkouším jiskru - nějaká tam lítá. Dám je zpět-ani neškytne. Vytahuju NGK, který jsem po loňské sezóně po 16000km vyměnil, namontuju a chytla na brnknutí. Takže BRISKY už nikdy-6000km na svíčky je opravdu málo. Znám lidi, co je jezdí a mají je v motoru v pohodě 20000km a mění je jen preventivně, ale vím i o lidech, kteří je tam měli i jen 3000km a bylo po nich.Bohužel jsem jedním z nich. Asi není kvalita u každýho vyrobenýho kusu stejná.
vzhledem k tomu, ze Brisk zklamal, musim koupit svicky jine znacky. Je nejaky rozdil mezi NGK irid. a Denso power irid. ?
Cycli, je nejakej novej poznatek po roce pouzivani?
Bohusu, stale mas ty stejne Densa, nebo jsi uz vymenil?
Upravil desperado dne 25.03.2008 08:26
já ty densa vyměnil,mám tam ted obyčejný ngk a starty a fšecko je O.K. Ty densa ještě jeli,měnil sem je jen protože měli 40 tisíc tak je mám pod sedlem jako náhradní.
Kupredu spatki ni krok...
Mám na nich tak asi 20 000 km. Jsou dobrý, ješte nebyli venku. Studený starty jsou dobrý, jinak asi stejný jako obyč. Příště si dám asi zas obyčejný svíce. Je to dost peněz a efekt není zas tak markantní.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Tonda napsal(a):
No, takže svíšky BRISK DOR 14 LGS skončily v Bosně na dně řeky Drina, kam jsem je ve vzteku zahodil. Už v půlce vejletu v Černý Hoře jsem zaznamenal po ránu horší starty. Dojeli jsme za Pivskou přehradu, přejeli hranice Černá Hora-Bosna a zapadli jsme do jednoho vodáckýho kempu u řeky. Ráno balíme, sednu na motorku, startér točí jak divej, ale motorka ani neškytne. Helma, rukavice, bunda dolů. Říkám si, nejprve svíčky. Jdou ven, zkouším jiskru - nějaká tam lítá. Dám je zpět-ani neškytne. Vytahuju NGK, který jsem po loňské sezóně po 16000km vyměnil, namontuju a chytla na brnknutí. Takže BRISKY už nikdy-6000km na svíčky je opravdu málo. Znám lidi, co je jezdí a mají je v motoru v pohodě 20000km a mění je jen preventivně, ale vím i o lidech, kteří je tam měli i jen 3000km a bylo po nich.Bohužel jsem jedním z nich. Asi není kvalita u každýho vyrobenýho kusu stejná.
Já mám taky Brisk LGS a největší spokojenost. Motorku sem s nima koupil a najezdil 13000km a ještě určitě najedu dalších 13. Ale určitě to pošlape i na obyčejný brisk a ani bych to nepoznal. Málo kdo to ví ale Brisk dodává do spoustu automobilek, bere od nich i Volvo a další. Alespoň to píšou v referencích firmy...snad by si nedovolili uvádět nepravdivé informace...
ja dal v létě iridiový a nezaznamenal sem ani nižší spotřebu, ani lepší startování. Myslim, že do bmw sou zbytečný. Aspoň, že davam jen jednu svíčku na válec
hlavně, že je pivo ftlamě
becka napsal(a):
ja dal v létě iridiový a nezaznamenal sem ani nižší spotřebu, ani lepší startování. Myslim, že do bmw sou zbytečný. Aspoň, že davam jen jednu svíčku na válec
Já dal iridiový, zezačátku měl motor sametovější chod, nicméně pak jsem byl v BMW, jelikož mi to ňák vibrovalo - tam mě uklidnili, že to je určitě těma svíčkama a vrátili původní, pokles vibrací jsem pocítil-nepocítil ani nevím. Takže od tý doby je mám ve skříni, po tom co najely 300 km. Nicméně, že by byly horší, si určitě nemyslím, ani si nemyslím, že by měly za příčinu ty vibrace ....
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Podľa môjho osobného názoru do akéhokoľvek motora či už na kosačke, motorke, alebo aute či motorovej píle by mali byť použité všetky diely odporúčané výrobcom a to vrátane sviečok, pričom si myslím, že samotné experimenty sú vždy na úkor niečoho. Predsa inžinieri z NDR, alebo Japonska vedia veľmi dobre čo robia, a na druhej strane o čo vlastne ide, čo je potrebné vyriešiť pokusmi na už tak bezchybnom motore?
Dle servisní knížky doporučuje výrobce svíčky BOSCH FR6 DDC, cena 180kč. Podle tabulek Brisk je to DR14TC (tři elektrody) cena 105kč nebo dle tabulek NGK je to BCPR7ET (tři elektrody) cena 190kč, nebo iridium NGK BKR7EIX (jedna elektroda) cena 480kč. Bavíme se o r1100gs.
U 1150 a to buď jednosvíčka nebo twin doporučuje NGK svíčku (tuto svíčku doporučuje zároveň i výrobce) BKR7EKC cena 207kč a nebo iridium BKR7EIX (to je stejné jako u 1100).
Brisk doporučuje stejnou svíčku jak pro 1100 tak pro 1150 a i pro 1150twin.
Upravil FRN dne 17.11.2009 08:42
raptor napsal(a):
za kolko kupujete Brisky DOR 14 LGS
doteraz som tam daval NGK a nemam ziaden problem ale z dlhej chvile chcem skusit nieco nove
na netu je pár eshopů kde je mají, já kdysi psal do podnikovky Brisku za kolik je prodávají, ale už si to fakt nepamatuju, snad to bylo 170,-/ks, nicméně se dají sehnat i levnějc
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Podle mně irídiofki nic neřešijů.Po víměně iridiovek denso iridium power ik 22 5310,najeto-35000 km a nasazení običejných ngk BCP7ET sem nepoznal lautr žádnů změnu.Mimochodem ty sů tam dodneška bili daný v 90000 a fčíl je tam 119000 tak si to spočítéte...fčíl ich už ale vihodim ať nésu zvíře.
Kupredu spatki ni krok...
Tak jsem tam vcera dal iridiove NGK, kdyz vsichni chvali ty zimni starty a ja jezdim celorocne... Zadelam, po 10 vterinach startovani naskocila tak nejak (normalne chyta na skubnuti) a po dalsich 20s zgrajzla... To se opakovalo jeste nekolikrat, nez mi dosly nervy a vyndal jsem ji ven. Zvetsil jsem odtrh a vratil ji zpatky. No chytla rychlejc (uz byla taky ohrata) a zgrajzla tak po minute. A sla zase ven. Zvetsil jsem odtrh jeste vic na uroven vetsi nez u normalni svicky a vratil ji no a to uz slapala a nezdechla. Otacky na volnobeh ale kolisaji vic nez predtim a hur chyta za studena. Tak pro lidi, kteri vahaji, zda ji koupit, tak stoji sice vic penez, ale za to je mnohem horsi... Nebo delam neco spatne? Jak velkej ma mit odtrh? A mel Jan Tleskac na letajicim kole svicku iridiovou nebo lojovou?
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Taky jsem zjistil,že se nic nezlepšilo ani nezhoršilo.Sice stojí víc,ale zase dýl vydrží,takže je to vlastně jedno,žádný zázrak se nekoná,startuje pořád stejně a za studena jedině na sytič,tak jako dříve.....
BMW R 1100GS vzor kačer