Paulik: Mlhovky muzou byt dve, dokonce od 1.1.2010 muzou byt uchycene na vidlich (nebo jinde kde se budou otacet spolu s prednim kolem).
Viz predpis 2009-0067 EU - strana 47
nForger napsal(a):
Paulik: Mlhovky muzou byt dve, dokonce od 1.1.2010 muzou byt uchycene na vidlich (nebo jinde kde se budou otacet spolu s prednim kolem).
Viz predpis 2009-0067 EU - strana 47
Doposud platí toto:
Světlomety se světlem do mlhy - počet a umístění 613
Předepsané podmínky
1. Vozidlo s nejméně čtyřmi koly a motorové vozidlo se třemi koly uspořádanými souměrně k podélné střední rovině vozidla může být vybaveno dvěma předními schválenými světlomety se světlem do mlhy, dvoukolové vozidlo jedním tímto světlometem.
2. Přední světlomety se světlem do mlhy musí být na vozidle umístěny tak, aby bod jejich činné svítící plochy nejbližší rovině vymezující největší šířku vozidla nebyl dále než 400 mm od této roviny, nejvyšší bod činné svítící plochy výše než nejvyšší bod činné svítící plochy potkávacího světla a nejnižší bod činné svíticí plochy níže než 250 mm nad rovinou vozovky. Na dvoukolových motorových vozidlech musí být přední světlomet se světlem do mlhy umístěn ve stejné výšce nad rovinou vozovky jako u ostatních vozidel, ale v podélné střední rovině vozidla.
Způsob kontroly
Prohlídkou se ověří počet a umístění světlometů se světlem do mlhy.
Závady 6131 Počet, druh nebo umístění světlometů se světlem do mlhy neodpovídá předpisům B
6132 Na vozidlech vyrobených po 1.7.1972 je použit světlomet bez předepsaného označení B
Upravil L dne 08.12.2009 07:59
A toto:
Světlomety se světlem do mlhy – činnost
Světlomety se světlem do mlhy – činnost, seřízení (poznámka DEKRA) vyhl. 302/2001 sb. 614
Předepsané podmínky
1. Světlomety se světlem do mlhy se musí zapínat samostatně, současně s nimi musí svítit obrysová světla, osvětlení zadní tabulky státní poznávací značky. a musí je být možné zapnout nebo vypnout nezávisle na dálkových a potkávacích světlech.
2. Světlomety se světlem do mlhy mohou svítit bílým i žlutým světlem.
3. U vozidel vyrobených a dovezených po 1. 7. 1985 musí být světlomety se světlem do mlhy zapojeny pouze do okruhu obrysových světel. Před tímto datem se připouští zapojení i do okruhu potkávacích světel.
4. Činnost světlometů se světlem do mlhy musí být u vozidel vyrobených a dovezených po 1. 7. 1985 signalizována sdělovačem se světlem zelené barvy. Před tímto datem se připouští i barva oranžová.
Způsob kontroly
Prohlídkou se ověří stav světlometů se světlem do mlhy a přezkouší se jejich činnost; přitom se postupuje podle stanovené metodiky.
Závady 6141 Některý světlomet se světlem do mlhy je poškozen, avšak není vyřazen z činnosti (A)
6142 Zapojení světlometů se světlem do mlhy neodpovídá předpisům, popřípadě světlomety nesvítí, takže jejich funkci nelze zkontrolovat B
6143 Některý světlomet se světlem do mlhy je nesprávně nastaven (C)
Poznámka: Světlomety se světlem do mlhy mohou svítit i při přepnutí na dálková světla. Činnost sdělovače se hodnotí v úkonu č. 630.
poznámka DEKRA: 614-1 Poznámka DEKRA Automobil a.s. - Závady - bod 3.
Upravil L dne 08.12.2009 07:59
nForger napsal(a):
Paulik: Mlhovky muzou byt dve, dokonce od 1.1.2010 muzou byt uchycene na vidlich (nebo jinde kde se budou otacet spolu s prednim kolem).
Viz predpis 2009-0067 EU - strana 47
Prosim tě dej sem odkaz at si to můžem naštudovat. Díky
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Protoze mit to nedalo, napsal jsem do Touratechu a poprosil je o vyjadreni, jak je to skutecne s prislusenstvim (i jejich) na motocykl a s jeho schvalenim pro silnicni provoz. Takze tady je to cesky, kdo chce original, muze dole nemecky. Pokud najde v prekladu chybu, dejte mi, prosim, vedet, upravim to.
Podle ustanoveni TÜV v nemecku musi dily, ktere maji primou souvislost s bezpecnosti a zakonnymi predpisy, byt opatreny odbornym posudkem nebo
schvalenim pro provoz, aby mohly byt legalne pouzity na motocyklu.
K nim patri napr.:
- kotouce
- riditka
- brzdy
- nadrze
- zvyseni riditek
- vyfukova soustava
- centralni tlumici jednotky a vidlice
Pokud tyto produkty bez schvaleni nabizime, je vzdy v poznamce uvedeno "jen pro offroad nebo sportovni ucely" resp. poukazujeme na to, kdy bude pravdepodobne produkt schvalen.
Jine dily, jako napr. blinkry nebo svetla musi byt oznaceny normou "E" a mohou byt pouzity bez dalsiho schvalovani (za podminek, ze je dodrzen predpis o poctu, druhu/typu a umisteni).
Dily jako napr. drzaky kufru a kufry samotne nepotrebuji zadne schvaleni a mohou se pouzivat bez toho. Pochopitelne pri vyvoji dbame na to, aby nase produkty nezmenily extremnim zpusobem jizdni vlastnosti.
Pozn.:
V principu je to tedy tak, ze na vozidle jsou dily, ktere maji primou souvislost s bezpecnosti a musi byt posouzeny autorizovanym ustavem (vyzkumak, dekra, atd.). Ten bud vyda certifikat, ze dil je schvaleny pro silnicni provoz (nebo neni a pak se musi upravit) a nebo vam nejsips vyda prohlaseni, ze dil neni nutne podrobovat zkousce, tedy nema primy vliv na bezpecnost. Toto je, podle meho nazoru zavisle na prislusnem schvalovacim uradu, ktery by mel znat platne normy a predpisy.
Potom tu mame zakony a predpisy, ktere pro nektere dily primo narizuji, co musi splnovat (svetla, blinkry) a tyto vyrobky jsou oznaceny pismenem "E" coz je zarukou, ze dil je vyroben v souladu s platnym zakonem ci predpisem. Predpokladam, ze pred uvedenim do vyroby prislusny organ jeste musi proverit, ze je vse v souladu s normou a vyda k tomu patricne vyjadreni.
------------ Původní zpráva ------------
Od: <joe.stather@touratech.de>
Komu: <paulik78@seznam.cz>,
Kopie:
Předmět: Ihre Anfrage an Touratech
Datum: 08.12.2009 09:13:17
----------------------------------------
Hallo Herr Paulik,
laut den TÜV Bestimmungen in Deutschland müssen Teile die direkten Einfluss auf die Sicherheit und Bestimmungen haben mit einem Gutachten oder einer ABE
versehen werden um sie legal am Motorrad verwenden zu dürfen. Hierzu zählen z.B.
- Scheiben
- Lenker
- Bremsen
- Tanks
- Lenkererhöhungen
- Abgasanlagen
- Federbeine und Gabelfedern
Wenn wir solche Produkte OHNE Gutachten anbieten, tragen diese immer den Vermerk "Nur Offroad oder Sporteinsatz" bzw. wir weisen darauf hin, wann ein
Gutachten voraussichtlich fertig sein wird.
Andere Bauteile wie z.B. Blinker oder Leuchten müssen ein E-Prüfzeichen tragen und können dann ohne weitere Gutachten verwendet werden (Im Rahmen der Vorschriften was Anzahl, Art und Position angeht).
Bauteile wie z.B. Kofferträger und Koffer benötigen kein Gutachten. Und können frei verwendet werden. Wir achten natürlich bei der Entwicklung darauf, dass wir keine Produkte bauen, die die Fahreigenschaften extrem verändern.
Ich hoffe geholfen zu haben,
mit freundlichen grüßen
Joe Stather
Produktmanagement
Viele Grüße
Jochen Stather
TOURATECH AG
Auf dem Zimmermann 7-9
DE 78078 Niedereschach
Telefon: +49-7728-9279-240
Fax: +49-7728-9279-29
eMail: joe.stather@touratech.de
Internet: www.touratech.de
Amtsgericht Freiburg HRB 602425
Vorstand: Herbert Schwarz, Jochen Schanz
Vorsitzende des Aufsichtsrates: Heike Bogdanski
Steuernummer: Finanzamt VS 22080 / 05584
UST-ID-Nr.: DE 81 26 97 574
Upravil paulik78 dne 08.12.2009 19:04
Velmi zajímavá debata, pokud by se opravdu stalo, že by se stalo a někdo začal kontrolovat padáky, nosiče, držáky kufrů atd. , jak by rozeznal, zda je tam homologace či ne?, když svařená trubka je pořád stejně svařená ať už v Česku nebo itálii Teď jsem koupil hl. stojan od SW-motech a jediné so tam je je nálepka SW-motech...
Rhinoceros napsal(a):
Nevím, zda se to tady někde již probíralo, pokud ano, tak mě odkažte, ale zajímalo by mě, zda je legální mít na motorce doplňky, které nejsou homologované. Tzn. padací rámy, nosiče kufrů a podobné. Já mám zatím jen prodloužený stojan na Dakara a nosiče kufrů zn. Domádo a teď se chci pustit do okopčení padacích rámů od Wunderlicha. Co na to STK a hlavně v případě zaviněné nehody dá pojišťovna ruce pryč? Co třeba zpětná zrcátka bez označení E? Děkuju za podněty...
nubudu se vyjadřovat co se muže a nemuže v teto zemi ač je tu takove bordel ... nekde vadí svítící blikry US choper někde ne někde přepíšou číslo motoru nkde chcou vyjadření někde odhlásíš moto bez OTP někde to nejde no prostě bordel a tohle mě potkává nejen na ruzných stk a uřadech ale na i stejných jen sruznými lidmi
tak že doplnky - pokud nebude podezření . oslnující světla , čnící ostré hrany které někoho zraní atd tak se v tom nikdo repat nebude .
Moje zkušnost
srazil mě kamoš zezadu na sve moto ustřelilo mu SV 1000 a neudržel to .
gumy KO ale když měla platit pojištovna totalku na me 1,5 roku staré motorce proběhla kontrola hloubka vzorku platnost STK rozměry a značky pneu - vše si i fotily . připadal jsem si že ja su nějaký zloděj být tam jiná peu asi bych si to zacvakal sám .
Mě to jako školení stačilo .
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!