Opotrebenie TKC-čiek mám úplne rovnaké ako Mara, avšak s nájazdom cez 13.000 km. Tlak max 1.8 , dokonca raz som pri kontrole zistil, že ju mám na 0,8 !!! Nebola nijako poškodená.
Podľa cien a predpokládaného nájazdu Km ( TKC 10, Karoo 6 ? ) a cenách ( sada TKC - 215€, Karoo 200 - 2 x predná + zadná ) mi jednoznačne lacnejšie vychádza TKC zhruba o 1/3
Glock-plastik fantastik :-)
To taky nechápu,s tím nájezdem.Když to hoooodně přeženu,tak zadek 6000km a to je skoro po smrti.Předek mám pořád ucházející až dobrej.Zadek už nemám skoro ani druhou gumu(ale byla jetá asi 70ti procentní).
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
3X napsal(a):
jak to děláte, že vám TKC vydrží 13 000km?
Nebo v těchto km měníte 1x přední a 2x zadní?
jednoduché-používat při jízdě mozek
Kdybych při jízdě nepoužíval mozek,tak si koupim nějakou "zmrzlinu" Tím mozkem to myslím nebude...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
pokud sněma budeš jezdit jen kolem komína,brzy budou doskákané a sjeté,bo furt jeto brzda plyn,pokud jedeš,nebo jezdíš delší trasy,guma vydrží víc.
jezdím jen TKC(před tím rok jen anaký)zatím spokojenost,chtěl bych vyzkoušet mitas E 10,ale asi se nedoškám,tak zůstanu u TKC
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
TKC mají jednu zvláštnost že od novoty rychleji mizí a poté se to zastaví a ke konci když už člověk myslí že jsou po smrti , ale že ještě 500 dají, tak ne a ne umřít.
Ten kdo jezdí 13 000 km tak se rozjdíždí asi půl kilometru. Sorry jsem už dost nasolenej, ale je to tak, že v zájmu najetí co nejvíc kilometrů neví, že jedou na vcelku výkoném stroji.Hoši trochu tahejte a uvodíte, že to má vcelku dobrej výkon, kašlete na gumy.
asi takhle, když máte kolo trochu podhustěné, kolem těch 1,5, tak je to jako přísavka na asflatě, pěkně se to rozmázne rovnoměrně po celém profilu na tedy také rovnoměrně opotřebuje
naopak pokud je tlak vyšší, jezdí to jenom na tom prostředku a střední špunty se ohoblují docela rychle, tak jako silniční gumy po dálniční cestě Evropou.
čili při nižším tlaku je guma logicky na větší ploše a možná tím já dosahuji na tkc vždycky přes 10.000
Karoo T - při letošním návratu z Maroka jsme neměli díky našlapanému času a díky trajektům vůbec čas přezouvat zpět na silniční a jeli jsme rovnou z pouště na trajekt a pak dalších asi 500km po Itálii. Nejspíš jsme měli měřák, kterej šilhal, logicky muselo být kolem 1,3 a méně (při jednom jezdci plus tři hlinikáče) a po dojetí domů jsem objevil ty praskliny (velké, do hloubky) kolem baze špuntů
Samozřejmě do písku nebo bahna to nejenom nevadí, ale je žádoucí mít tak nízký tlak jak to jen jde, ale aby se dalo řídit a nevysmekávala se guma z ráfku(hehe), ale na asfaltu to tak pochopitelně nejde, je potřeba mít nezatíženej alespoň 1,5 - 1,7 a podle zátěže se dostat k těm 2,0
je pravda, že u TKC jsem taky postřehl to jak někdo píše o tom rychlém začátečním opotřebení a pak se to nějak zastaví
hm, to je fakt ty sešikmené plochy na předním, taky to mívám po těch 8.000, myslíš že je to "daň" za to podfoukávání?
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tak já nevím, co dělám špatně
Tlak nikdy nemám přes 2,0 (pokud bych měl opravdu okolo 2,5, musel bych nutně ubrousit střed při brždění za pár km), spíš o něco míň, okolo 1,8. Na předku (mám ale 21" kolo 90/90) mám šikmé špalíčky po cca 2tis km, ale na druhou stranu to chápu, brzdím předkem a myslím, že často razantněji.
Předek mi vydržel nějakých 6tis, tak 1000 ješě asi dá, pokud ho nevyhodím dřív. Vzadu se mi vystřídají tak akorát 2 gumy ne uplně sjeté.....mluvím o TKC, Karoo T jdou do háje minimálně o 1/3 rychleji.
Každopádně je to asi jedno, gumy se mají sjíždět, enem by se to mohlo samo přezouvat.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Tááák, dnes som prezul TKC za nové po 14 289 km ! Na starých je v mieste naj. opotrebenia ( stred ) cca 1 mm vzor . Tlak od 1,5 do 1,9 max. podľa zaťaženia. Glock-plastik fantastik :-)
KTC80:
- dobrá silniční guma vhodná i na lehkou šotilnku kde není moc bahna (nemá samočistící schopnost)
- živostnost zadku při 2ATM do 6 tis km (při nižším tlaku do 10 tis km ale záleží na stylu jízdy a zatížení motorky)
- předek mi vydržel od 1,5 do 2 násobku životnosti zadní gumy
Karoo T:
- o něco lepší vlastnosti na asfaltu (měkčí směs)
- životnost zadku cca 4 tis km ( u mě při jemném podnuštění max 6 tis km, ale to se prostředek sjel téměř úplně)
- poměr živostnost předku a zadku stejný jako TKC80
Karoo:
- o dost lepší vlastnosti do terénu, zejména v písku (zatím nejlepší 150/17 do terénu - E10 jsem zatím netestnul a E9 není ve 150ce)
- živostnost jako Karoo T
Ale na GSo se dajít dát i jiné gumy, ale to je už jiné téma.
Tak nějak se ztotožňuji s Pajim. Na TKC (zadní) od 6000 do 9000km - podle stylu jízdy a zatížení motorky.
Na Karoo T (zadní) jsem najel vždy max. 3500 - 4000km.
Přední vydržely vždy dvojnásobek.
rozmějšlim se kterou koupit, tourancky mě už nebaví z jednoho prostýho důvodu: zapadnul jsem na louce na chalupe a to jsem jel jak priposr.. z toho co tady pisete mi vychazej lip asi TKCcka, ale co toho srovnani zatahnout jeste Mitasky E10?
R 1100 GS