Rhino, na Dakarovi jsem najezdil par desitek tisic km a NIKDY jsem nemel problem s benzinem a to vcetne lokalit kde si ten benzin varili podomacku a o oktanech ten benzin ani snad nevedel. Pokud mas problemy s benzinem tak je jadro problemu nekde uplne jinde.
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
turby napsal(a):
Rhino, na Dakarovi jsem najezdil par desitek tisic km a NIKDY jsem nemel problem s benzinem a to vcetne lokalit kde si ten benzin varili podomacku a o oktanech ten benzin ani snad nevedel. Pokud mas problemy s benzinem tak je jadro problemu nekde uplne jinde.
Ja jsem ochoten pripustit, ze je, ale kde? Vsechno jsem prosel a vsechno funguje jak ma. Verim tomu, ze dvousvickovy model je daleko lepsi a ze problemy tohoto druhu odpadaji. Ale u toho jednosvicaka to je u me na benzin nachylny at delam co delam. S kvalitnim benzinem jedu jako vitr. S horsim benzinem jedu taky, ale citim rozdil.
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Zkus se na diagnostice poptat na lambda sondu-už sem se stím setkal že byla špatná a pak to rozhodilo vstřikování a dělalo to trochu potíže mimojiné i vyšší spotřebu- kolem 5litrů.
TOLI napsal(a):
Zkus se na diagnostice poptat na lambda sondu-už sem se stím setkal že byla špatná a pak to rozhodilo vstřikování a dělalo to trochu potíže mimojiné i vyšší spotřebu- kolem 5litrů.
Taky bych se přimlouval za diagnostku. Mam dakara jedno svíčku najeto přes 35tis. v ruznejch podmínkách. Tankuju tam kde se mi zrovna rozsvítí hladový oko. Je mi jedno jestli je to OMW nebo nějaký JZD proste natankuju plnou a pokračuju. Vždycky bez problemu. Filtr i čerpadlo sem nikdy neměnil.
Jen jednou v AL se mi stalo, že sem natankoval asi nejekj šmejd. Nebylo zbytí a tak sem natakvol neco co připomínalo benzin. Motorka trochu vic žrala a jela huř. Navic to šileně smrdělo z vejfuku. Vyjel jsem to do prázdna natankoval něco jinýho a vše ok
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Ješte jsem zapomnel napsat. Mam vyndanej katalizátor a Kn filtr!! A to mi rozhodně pomohlo snižit spotřebu o 0,5l
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
petrs napsal(a):
Mam dotaz, 650 mam teprve chvilku. Protoze planuju delsi projizdku, potrebuju si udelat seznam nahradnich dilu, ktere povezu. Co se tak obecne nevic sere na roku 2001?
ať sebou na cesty vezeš cokoli --- vždy se vy..re to co s sebou nemáš
TOLI napsal(a):
Zkus se na diagnostice poptat na lambda sondu-už sem se stím setkal že byla špatná a pak to rozhodilo vstřikování a dělalo to trochu potíže mimojiné i vyšší spotřebu- kolem 5litrů.
No lambada je asi to jediny, co jsem zatim nevymenil, takze se na ni mrknu. Ta spotreba by odpovidala, ale ja mam v munduru 115kg + kufry a v nich naradi a ruzny jiny 'nutnosti', takze vyssi spotreba nez psana me neprekvapuje.
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Ja mam 115 bez munduru kufry,solo,loni cesta na šumavu (žádná střelba)mezi obcemi tak100-110km/h max, a 3,7l/100km když se dostanu na 4,1/100km tak to už musí být.Sem zatím spokojen.
Já mám 75 bez mundůru , a bez kufru při normální jízdě mimo obec do 90 km/h a malým výletem mimo silnice jsem měl spotřebu po víkendu 3,1 L
Ale to ještě nebyl sníh a měl jsem obuté M. Tourance
Když jezdim tak do 130 km/h tak mám spotřebu kolem 4,6l
Po třech sezónách, zatěžkávací zkoušce na Ukrajině, a v Rumunsku jsem opravoval 1x spojkové lanko, 1x gufera vidlice, 1x pístek zádní brzdy, 1x gumovou kladku pod řetězem. Gufera pístek zadní brzdy odešli po neskutečném bahno-brodění. Vidlice jsem v té době neměl chráněné, dnes používám neoprenové chrániče kluzáků a je po problému. Po brodění bahnem doporučuji očistit vodou pístek zadní brzdy ať to usychající prach nerozedře. Když se rozpadne gumový potah kladky je to dost nepříjemné pro řetězovku a pro klid na duši. Zkontrolovat před výpravou. Lanka - o tom asi mluvit nemusim, vždy náhradní s sebou, jako u všech motorek. Jinak bez závad. S benzínem nikdy žádnej problém, tankováno všechno možný v RU i UKR.
Cidas; prosim Tě ty neopreny ,jak je to silnej materiál? taky o tom uvažuju ale mam tam ten malej blatník na př.kole a díky jeho držáku je mezi ním a vidlicí tak 1 max 2mm škvíra tak nevím jestli by se mi to podařilo přetahnout přes vrch vidlí.jo a nevíte kolik tak bajvoko stojí ty neopreny?
nechce se mi to hledat, ale projed tuhle sekvi par stranek do zadu a o neoprenech jsme tam napsali hodně a je tam i postup s fotkama....
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
kim napsal(a):
Cidas; prosim Tě ty neopreny ,jak je to silnej materiál? taky o tom uvažuju ale mam tam ten malej blatník na př.kole a díky jeho držáku je mezi ním a vidlicí tak 1 max 2mm škvíra tak nevím jestli by se mi to podařilo přetahnout přes vrch vidlí.jo a nevíte kolik tak bajvoko stojí ty neopreny?
tusim ze je to 3-4mm neopren, takze se necha pomerne dobre zmacknout. Taky jsem ho musel napasovat kolem toho drzaku a slo to. Lepsi je ho rozdelat, pretahnout a drzak tam zpatky nacpat. Cena je dle vyrobce ruzna - ja mam svoje z ebaye factory 40mm x 40cm za cca 370Kc i s postovnym, ale v cechach pocitej kolem 500 +
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Ok.dík.jenom ještě, jde to přetahnout přes spodek vidlí nebo je nutné je demontovat? hádám by to mělo být dost pružný.Slyšel jsem však i názor že to v sobě drží vodu a nečistoty a jestli to tím pádem nemůže způsobit např.korozi te trubky.je tu někdo z Vás kdo s tím má už delší zkušenost?
kim napsal(a):
Ok.dík.jenom ještě, jde to přetahnout přes spodek vidlí nebo je nutné je demontovat? hádám by to mělo být dost pružný.Slyšel jsem však i názor že to v sobě drží vodu a nečistoty a jestli to tím pádem nemůže způsobit např.korozi te trubky.je tu někdo z Vás kdo s tím má už delší zkušenost?
Neopren sam o sobe docela pruzi, ale je to k sobe sesity nejakym motouzem a to je nejslabsi clanek. Takze spodkem to nenarves-levou vidli urcite ne. Muzes si koupit o neco sirsi - rekneme 50mm a to by mozna slo a ani se potom neopren nebude trubky dotykat a tudis by ani nemela zacit reznout - ale bude asi neustale v humidnim prostredi. Idealni si myslim je mit to na suchej zip a sundavat to po jizde v mokru a nechat je vyschnout nebo vyprat a pak je tam zase vratit dle potreby. Me trubku tesne obepinaji viz. foto coz asi neni idealni reseni, ale zatim je vse ok tak to ukaze cas...
Rhinoceros přiložený následující obrázek:
[221.05Kb]
Upravil Rhinoceros dne 10.01.2010 22:34
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Ahoj, já měl na Dakaru právě gumové harmoniky a funkčně ode mě mají za výbornou a i se mi líbily po stránce optické. K vadám na Dakaru za sebe mohu připsat unavený napínák rozvodového řetězu, kterej začal blbnout v cca 60tis. km a musel být vyměněn. Jinak bez jediné závady..
lullu: Jak se projevoval unavenej napínák rozvoďáku? Jinak já jsem v roce 2009 Dakara opět pořádně otestoval, co se týče bahna a bordelu a neopreny (upnuté - přilehlé) zafungovaly na jedničku.
Napínák rozvodáku se projevuje tak že to začne fakt hodně chrastit.Prostě jako když neni naplej řetěz tak se to všelijak šoupe a v tom motoru prostě chrastí.
Asi jsem konecne vypustil Krakena! Takze pratele po laborovani a zkouseni vseho mozneho i nemozneho, po vymene cerpadla, vsech filtru, iridiove svicky, vstrikovaci jednotky, rozebrani a vycisteni spojky, overeni funkcnosti vsech cidel vcetne lambda sondy a vycisteni vsech kontaktu, airboxu, hadic, nadrze a ja nevim ceho jeste jsem se uz v zoufalstvi blizil ke skale , kdyz jsem si rekl, ze zkusim jako posledni sanci dat KN filtr a svete div se? ONO TO JEDE!!! Zvuk se zmenil z prd prd puf puf na bum bum bum a pri otoceni praveho zapesti se to cele posila vpred bez skubani a uz dokonce muzu jet i na tak malo jako 2000 tocek bez toho, abych mlatil helmou do plexi jako datel... Takze me dnes odakarek baworovy poprve v zivote rozbusil srdicko... Vzduchac jsem menil koncem rijna (papirak) a od te doby ho 3 x cistil a tim jsem povazoval tuhle kapitolu za uzavrenou, ale jak jsem se mylil? Byl to asi nejakej nepruchozi smejd nebo co*pissed*. Do toho KN jsem nedal ten molitanovej silenec, jen at si pekne dejcha kdyz uz muze no a asi vybrakuju i vejfuk, prestoze se mi do toho moc nechce, ale kdyz uz prisel konecne k rozumu, tak at si zobne... Jsem zvedav, zda mi klesne i spotreba. Jedinym negativem je ted to, ze to o dost vic vibruje a tak uz vim, proc se o gskach rika, ze to jsou motorky pro holky
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.