Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 05.01.2010 19:00
Příspěvků: 975 Registrace: 23.03.08
No já nevím, já GSo přes zimu taky několikrát nastartuju a nechám na místě prohřát na provozní teplotu ...... myslím, že to nemůže uškodit, spíš naopak .....
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 05.01.2010 19:03
Příspěvků: 1000 Registrace: 29.06.07
Máme taky nevytápěnou garage a dnes jsem šel jen tak zkusit nastartovat 650GS který stálo bez pohybu od Listopadu a chytlo napoprvé jak nic.Fakt jsem čučel
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 09.01.2010 16:31
Příspěvků: 48 Registrace: 07.12.08
Jazdim bezne do -7 stupnov, vtedy naozaj dostane motorka zabrat a o startovani ani nehovorim, ale prestartovat ju raz za mesiac v nevykurovanej garazi alebo pivnici kde je tak +5 stupnov, nemoze robit motorke zle, prave naopak. Hodim ju na central, nastartujem, necham minutu na N a potom kopnem za 1 alebo za 2 a necham nech sa prehreje cely motor aj prevodovka. Mam tam povodnu baterku (uz 5 rok) a stale slape ako nova a ani ma ju nenapadne vytahovat a skovavat do tepla. Obcas cez zimu ju nabijem a na jar nemam najmensi problem.
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 09.01.2010 18:48
Příspěvků: 273 Registrace: 23.10.09
Ja osobne teda nevim, ale pokud nikam nejedu, proc startovat? Baterka se za 15 minut blafani navolno stejne nedobije, akorat ji startovani vycerpava. I kdyz to ohrejete na provozni teplotu, tak pri chladnuti v nevytapene garazi se srazi vlhkost na vnitrnich stenach motoru a misi se tak zbytecne voda s olejem, nemluve o kondenzaci ve vyfukovem systemu. Pokud motorka blafe v garazi, tak se akorat zbytecne uvnitr tvori vodni para a zamoruje se vyfukovymi plyny. Navic to smrdi a zere to benzin. Tim, jak to zere benzin, tak ubyva v nadrzi, kterou je lepe nechavat pres zimu plnou kvuli dalsi kondenzaci. Takze je to sice pracny a stoji to penize, nicemu to nepomaha akorat to skodi motorce, prostredi i nam, ale dava nam to dobrej pocit, ze se o motorku pekne starame
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 09.01.2010 19:49
Příspěvků: 747 Registrace: 28.03.09
Ja motorku obcas nastartuju, ohreju a par desitek metru projedu. Rekl bych, ze protoceni vsech mechanickych casti udela motorce dobre. Kdyz je olej stekly do vany, obnazene dily v motoru a prevodech koroduji, ne? Kdysi jsem videl otevreny stary automobilovy motor, kde byly vacky uplne rezave. Tim, ze se motor, prevodovka i kardan protoci, namazou se a olejovy film se na nich nejaky cas udrzi, ne?
Jak je to s dobitim baterky nevim, asi by slo spocitat, jestli to, co se spotrebuje startem, je realne tam dostat za cca 20 minut behu.
Co na to odbornici? Zatim tu mame jen domnenky.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 09.01.2010 19:56
Příspěvků: 6489 Registrace: 13.10.08
Já na to že motorka pokud bude stát venku deset let tak jí zrezne válec.Mě takhle stojí venku každou zimu minimálně 2 jawy a žádná eště přes zimu nezrezla.A že by to zarezlo za 3-4měsíce to asi ne.Toť můj pohled na věc.
Jinak kdo zazimovává motorku je bačkora-jezdí se přece celej rok.
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 09.01.2010 20:30
Příspěvků: 749 Registrace: 12.02.08
Pokud moto nestojí moc dlouho (víc než tři měsíce) tak to asi smyl nemá. Co ale vím jistě, že pokud se měly někam posílat motory a počítalo se s tím, že nepoběží víc než tři měsíce tak se na nich dělala dlouhodobá konzervace. Spíš než blafání naprázdno bych to viděl na krátkou třeba hodinovou vyjížďku. Nikdy není v kuse u nás tři měsíce tak hnusně aby se nedalo vyjet.
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 09.01.2010 21:15
Příspěvků: 747 Registrace: 28.03.09
TOLI napsal(a):
Já na to že motorka pokud bude stát venku deset let tak jí zrezne válec.Mě takhle stojí venku každou zimu minimálně 2 jawy a žádná eště přes zimu nezrezla.A že by to zarezlo za 3-4měsíce to asi ne.Toť můj pohled na věc.
Jinak kdo zazimovává motorku je bačkora-jezdí se přece celej rok.
Nemyslim uplne zarezlo, ale nejaka koroze se tam podle me udela. Vnitrni dily motoru a prevodu nemaj protikorozni ochranu, pocita se s tim, ze jsou v oleji. Ale to, kdyz motorka stoji, nejsou. Tot muj skromny nazor.
Ne kazdy muze jezdit cely rok, ale to je kazdeho vec.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 09.01.2010 21:46
Příspěvků: 194 Registrace: 19.05.08
V garáži nám stojí od r.1970 každou zimu Š 100 (voňavka, co ještě neviděla sníh).
Každýho 1,5 měsíce nastartováno, pořádně ohřáto a projeto "na špalkách" - a nemám pocit, že by jí to nějak škodilo. Za kočárem se pořád ještě práší, motor šlape jako švýcary... Používány běžně dostupné oleje, výměna vždy podle ujetých km a nikoli podle času.
Těmi starty se neřeší ani tak dobití baterky (dříve řešeno občasným nabitím a vybíjením přes žárovku, v posledních letech udržovačkou), jako obnova olejového filmu.
U kejvačky, kterou jsem nechal pár let stát bez startů (jenom s konzervačním olejem ve válcích a příležitostným prošlápnutím "nasucho" mi odešly ložiska na klice.
Závěr - cca po 1,5 měsíci nastartuju všechno, co stojí v garáži a ohřívám 15 až 20 min (concerto grosso). Samozřejmě pokud to jde a venku není sůl, tak je to lepší i projet, o tom žádná.
Asi tak.
Čest (a) buch, Old K.
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 09.01.2010 21:48
Příspěvků: 273 Registrace: 23.10.09
Ja za basu piv vymenil kawasaki gpz 500s, ktera stala 6 let venku nekomu na dvore na desti a mrazu bez hnuti. Byla komplet rezata. Brzdy zarezly tak, ze ani neslo tocit kolama. Odvezl jsem si ji do dilny a jen tak ze srandy do ni dal baterii a zakapnul nadrz benzinem s tim, ze jsem neocekaval ani ze starter otoci motorem. Tocila uplne normalne a chytla asi po 45 vterinach na jeden a druhej se pridal asi po dalsi minute a od chvile, kdy jsem ji pak chcipnul uz chytala na prvni prevaleni. Zrenovoval jsem ji a lita jako drak 200km/h a prodal jsem ji po najeti par tisic km bez sebemensi poruchy. Na motor jsem nemusel pri tom ani sahnout (jenom jsem nakouknul). Nikde ani stopa po korozi uvnitr. To samy u myho Dakara, kterej stal 7let v kulne - tam nebyla taky po korozi ani stopa. Ozivovaci pokusy s nim mi ale daly mnohem vic prace...
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 10.01.2010 00:51
Příspěvků: 747 Registrace: 28.03.09
Panove, mozna to pocitam blbe, ale vyslo mi nasledujici:
Pri vykonu starteru 1,1 kW a cca 5 vterinovem startu spotrebuju asi 0,64 Ah kapacity baterie. Pri proudu 10A, ktery je psan jako nominal pri 1000 ot/min motoru, bych tuto kapacitu mel nabit zpatky za 3 minuty 50 vterin.
Delam nekde chybu?
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 10.01.2010 08:54
Příspěvků: 749 Registrace: 12.02.08
Jednu malou ano, při startu tam neteče 10A , pro výkon 1.1kW a napájecím napětí 12V tam leze cca 90A minimálně a při záběru to bude ještě kapánek navíc.
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 10.01.2010 09:19
Příspěvků: 747 Registrace: 28.03.09
vlada-gsa napsal(a):
Jednu malou ano, při startu tam neteče 10A , pro výkon 1.1kW a napájecím napětí 12V tam leze cca 90A minimálně a při záběru to bude ještě kapánek navíc.
To jo, tak jsem to pocital, ze tam potece cca 92A po dobu cca 5 vterin.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 10.01.2010 10:20
Moderátor Příspěvků: 8674 Registrace: 18.12.08
No já teda nejsem odborník,ale zrovna tady někde na stránkách jsem četl,že při volnoběhu se baterka nedobíjí.Někdo měl problém s tím,že vyžvejkal baterku při pojíždění v kolonách(jen to teď nemůžu najít) Takže asi v tom bude ta chyba
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 10.01.2010 11:20
Příspěvků: 747 Registrace: 28.03.09
Mr GS napsal(a):
No já teda nejsem odborník,ale zrovna tady někde na stránkách jsem četl,že při volnoběhu se baterka nedobíjí.Někdo měl problém s tím,že vyžvejkal baterku při pojíždění v kolonách(jen to teď nemůžu najít) Takže asi v tom bude ta chyba
No pokud ma alternator psany nominalni proud pri volnobehu 10A, dava pri napeti 14V cca 140W. Veril bych, ze kdyz si pustis svetla, vyhrejvani, pripadne nejakou dalsi vybavu, mas odber vetsi a baterku pri tom nedobijes. Kolik "zere" elektronika motoru sama o sobe nevim, ale je fakt, ze to muze byt faktor. Ja si samozrejme pri zimnim prohrati motorky nesvitim ani ruce nehreju.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 10.01.2010 11:56
Příspěvků: 273 Registrace: 23.10.09
alesvagner: No bohuzel ona si vetsina motorek rozsveci sama jeste pred startem a zhasnout to bez nejake dodelane vychytavky nejde coz mi leze priserne na nervy. Ja si za jizdy ruce hreju spis v zime, protoze v lete me to zbytecne moc pali. Dneska jsem se byl projet v zavejich, svetlo, hefty na max, 5x mi to chciplo a pohyb hlemyzdi 1-2 stupen a kdyz jsem ji vratil po asi hodce a pul na udrzovacku, napeti ji kleslo z 13,5V na 13,1V. Tak nevim? A to jsem si jeste vcera uplacal huhulala
Rhinoceros přiložený následující obrázek:
[277.44Kb]
Upravil Rhinoceros dne 10.01.2010 12:10
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Zimné preštartovanie mašinky v nevyhrievanej garáži...
Přidané 10.01.2010 17:03
Příspěvků: 747 Registrace: 28.03.09
Rhinoceros napsal(a):
alesvagner: No bohuzel ona si vetsina motorek rozsveci sama jeste pred startem a zhasnout to bez nejake dodelane vychytavky nejde coz mi leze priserne na nervy. Ja si za jizdy ruce hreju spis v zime, protoze v lete me to zbytecne moc pali. Dneska jsem se byl projet v zavejich, svetlo, hefty na max, 5x mi to chciplo a pohyb hlemyzdi 1-2 stupen a kdyz jsem ji vratil po asi hodce a pul na udrzovacku, napeti ji kleslo z 13,5V na 13,1V. Tak nevim? A to jsem si jeste vcera uplacal huhulala
No jo, je fakt, ze mame ruzne motorky. Me svetla vypnout jdou a samozrejme je vypinam. Heftama taky topim jen kdyz je chladno a nekam jedu.
Kdyz si spocitas, kolik Ah jsi spotreboval vsim tim, co jsi pouzival, vcetne tech startu, neni se co divit, ze jsi baterku vybil a ne nabil.
Takze tak, asi kazdy dal po svem.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS