dagger napsal:
Já koupil tuhle nabíječku:
http://www.motorkari.cz/firmy/clanky/novinka-dual-program-optimate-4--17493.html
Stála mě 1299,- plus ten kabel - od nabíječky do zásuvky na GSu za asi 300,-
Funguje bezchybně.
Ok - přesně tak i u mě, minulý týden jsem Optimate Dual pr. 4 odpojil -pojezdil a zase strčil do zásuvky pod sedlo a basta-fidli :-) /a origo nab. cca 2.700,-/
kim napsal:
Já jsem to pochopil ale u endura které je předpoklad že bude jezdit v dalekých krajích ,,bez civilizace" udělat tak specializovanou zásuvku použitelnou jen na vyjímečné nabíječky je trochu zvěrstvo ,tady by měla být univerzálnost na prvním místě podle mě,oni zkrátka za každou cenu chtějí abys za nemalý love koupil od nich bmw nabíječku a byl nucen ji vozit sebou.
a vytlouct si baterku protoze neco zapomenu odpojit a pak nenastartovat je v divocine to pravy orechovy?
vzhledem k tomu, ze si muzes pridelat dalsi natvrdo napojenou do batt mi to neprijde spatne.
Tryskač napsal: Originál zásuvku odpája elektronika - chvíľu po vypnutí klúčika nenabiješ telefón či GPS
Takže stejně nabíjet mobil musím se zapnutým klíčkem a tu baterku si v divočině vysvítím světlem,nebo musím mít nastartováno a vypálím benál,
nemůžu si pomoct ale přijde mi to stále asi tak chytrý jako system přepínání a vypínání blinkrů
asi má význam jen pro napájení navigace po dobu jízdy,ale tu druhou zásuvku si udělám co mě zbývá když to soudruzi v bmw tak fikaně vykoumali.
napadá mě jestli by šlo tu origo odpojit a napojit na ni na přímo přes pojistku baterii,abych tam neměl zbytečně dvě zásuvky ,mělo by to jít co myslíte ,snad se to nesplaší nějak po zaslepení těch původních drátů?
Upravil kim dne 31.12.2011 15:34
kim napsal:
Tryskač napsal: Originál zásuvku odpája elektronika - chvíľu po vypnutí klúčika nenabiješ telefón či GPS
Takže stejně nabíjet mobil musím se zapnutým klíčkem a tu baterku si v divočině vysvítím světlem,nebo musím mít nastartováno a vypálím benál,
nemůžu si pomoct ale přijde mi to stále asi tak chytrý jako system přepínání a vypínání blinkrů
asi má význam jen pro napájení navigace po dobu jízdy,ale tu druhou zásuvku si udělám co mě zbývá když to soudruzi v bmw tak fikaně vykoumali.
napadá mě jestli by šlo tu origo odpojit a napojit na ni na přímo přes pojistku baterii,abych tam neměl zbytečně dvě zásuvky ,mělo by to jít co myslíte ,snad se to nesplaší nějak po zaslepení těch původních drátů?
co mas proti bmw blinkrum?!
a) navi napajim za jizdy
na vse ostatni mam Powergorillu, kterou take napajim za jizdy
hotovo, vyrizeno.
Nabijim ve stanu.. stejne nechavat mobil na motorce.. A VUBEC VYBIJET BATERKU NEKDE V DIVOCINE... se mi.. zvlast pri cestovani na jedne moto.. uplne nepozdava.
ale co.. kazdy to resi jinak.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
>Higs Ku.va ty jsi jako Fantomas na všechno máš nějakou krabičku ,nějaký zařízení.nějaký technický chyták, a když se ti v divočině po..re motka tak zmáčkneš čudlík dolítne helikoptera a spustí provazový žebřík
Higs napsal: co mas proti bmw blinkrum?!
Asi to samé co bych měl proti autu ve kterém bych rychlosti dopředu řadil levou rukou,zpátečku druhou šajtrpákou pravou rukou a neutrál pravou rukou ale třetí pákou, ale když by se na to zvyklo tak by to byla bomba no né
Upravil kim dne 31.12.2011 16:23
no, vybiť nabíjaním telefónu motobaterku - to chce dosť talentu, ale nevylučujem
Na plastovom úchyte baterky je ešte jeden konektor určený asi na napojenie origo gps ako funguje neviem, ale asi podobne ako základná zásuvka.
Napojiť origo zásuvku priamo na baterku by šlo, ale ak to chceš spraviť poriadne, tak potrebuješ ten origo konektor zohnať alebo odstrihnúť z kabeláže. Ak amputované konce tých "superhrubých" drótov /cez ktoré by som sa bál pustit viac ako 3 A / zaizoluješ, tak Ti ani canbus nebude nadávať.
Mne to nebolo treba, lebo všetky prípojné krámy /telefon,gps,5volt USB/ mám na tú prirobenú klasickú autozásuvku umiestnenú na okuliaroch.
Inak ak chceš používať tanvak, tak ten si vačšinou nerozumie so zástrčkou v origo zásuvke...
Upravil Tryskac dne 31.12.2011 17:24
kim napsal:
Higs Ku.va ty jsi jako Fantomas na všechno máš nějakou krabičku ,nějaký zařízení.nějaký technický chyták, a když se ti v divočině po..re motka tak zmáčkneš čudlík dolítne helikoptera a spustí provazový žebřík
to je postupnym ladenim
nezapomen, ze ve stanu nabijime:
- kazdy den interphony (obcas i gorillou za jizdy)
- ntbk jednou za 2 dny cca
- 2x mobil
- tuzkofky do leccehos
gorilla tohle resi.
Nabijes ji cestou a vecer mas dost energie treba i na 2 dny stanovani. Da se vzit v poledne do restaurace a nabit interphony tam..
Higs napsal: co mas proti bmw blinkrum?!
Asi to samé co bych měl proti autu ve kterém bych rychlosti dopředu řadil levou rukou,zpátečku druhou šajtrpákou pravou rukou a neutrál pravou rukou ale třetí pákou, ale když by se na to zvyklo tak by to byla bomba no né
ja teda mam na skutru klasicky blinkry a nemuzu rict, ze by to bylo nejak extra lepsi.. zvlast ve vypasenejch rukavicich ten BMW blinkr neni spatnej myslim...
Upravil hicks dne 31.12.2011 17:23
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tryskac napsal:
no, vybiť nabíjaním telefónu motobaterku - to chce dosť talentu, ale nevylučujem
telefonem asi ne... ale ono nejde jen o telefon, jde i o vychozi stav batterie.
Staci mit uz horsi regl + baterku... no.. ja tomu moc neverim. Nabijim pro jistotu za jizdy...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Sumss napsal:
Nezkoušel jste někdo místo originální motorrad nabíječky použít chytrou nabíječku CTEK? Mám model MXS 5, tj. rád bych ho využil i zde.
a mas tu variantu "Power Sport"?
Upravil hicks dne 02.07.2017 18:39
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Sumss napsal:
Nezkoušel jste někdo místo originální motorrad nabíječky použít chytrou nabíječku CTEK? Mám model MXS 5, tj. rád bych ho využil i zde.
a mas tu variantu "Power Sport"?
No tu právě nemám, mám MXS 5...
Nechci kupovat další nabíječku, proto hledám řešení s touto.
Nabízí se dvě řešení:
1. CTEK má v přílušenství, které příslo s nabíječkou konektor k této nabíječce, jenž se natvrdo připojí k baterce (btw.má očka s vnitřním průměrem 6,5 mm, bude to ok na baterku origo BMW 12 Ah?). Při dobíjení tedy pouze připojím onu chytrou CTEK nabíječku a nabíjí. Mám novou motorku, nechal bych to teďka připojit při pravidelnym servisu. Bude problém se zárukou?
2. CTEK prodává podobný kabel, který jde opět připojit k nabíječce, na konci druhém je klasický cigaretový adaptér. Viz například http://www.rommar.cz/ctek-indikator-cig-plug-comfort-indicator/d-96215/
Zde je však otázkou, zda se to po pár minutách nevypne, protože canbus řekne stop.
Mám doma tuhle nabíječku https://www.battery-import.cz/fst/nabijecka-fairstone-abc-1210d--12v--10a/?gclid=EAIaIQobChMIqs_wgr775AIVB-N3Ch379AMGEAQYASABEgIsyPD_BwE ...Je možné s ní nabíjet přes zásuvku (gs 1150) ?..Motorka nebude v garáži, ale jen suché stání ,pod dekou a přikrytá plachtou. Nechce se mi ji vyndavat..Když bude mrznout, nechám ji na nabíječce permanentně..Díky.
J3nda přiložený následující obrázek:
Já si udělal nabíjení přes diag zásuvku, to je připojené pořád a je k dispozici pod sedlem. Pokud dobíjíš s rozumem kolem 1A tak to vedení úplně v pohodě zvládne a je to kdykoli připojitelné a zase odpojitelné, jen sundat sedlo a mít protikus do diag zásuvky.
Předminulou zimu stála R1100 s baterkou Exide Gel 12-19 ve stodole s průvanem. Odstaveno začátkem listopadu, jedna jiízda na Nový rok a další až koncem března. Bez dobíjení, baterka připojená, vždy to nastartovalo bez jakéhokoli oživování.
Minulou zimu taktéž, jen ve zděné netemperované garáži stojící samostatně na zahradě.
String a Francis..Hele, díky za reakci, ale otázka byla položena jinak..Rád bych dobíjel přes zásuvku, chci koupit koncovku..Dal jsem odkaz a fotku nabíječky kterou mám..Otázka zní..půjde to, nebo budu muset koupit jinou nabíječku? Po zimě mě asi čeká nová baterka, ale chci jí dát šanci..
J3nda napsal:
String a Francis..Hele, díky za reakci, ale otázka byla položena jinak..Rád bych dobíjel přes zásuvku, chci koupit koncovku..Dal jsem odkaz a fotku nabíječky kterou mám..Otázka zní..půjde to, nebo budu muset koupit jinou nabíječku? Po zimě mě asi čeká nová baterka, ale chci jí dát šanci..
Snažil jsem se ti poradit s minimální investicí ... spočívá to přesně v tom, co popisuješ, jen není konektor do zapalovače, ale do diagnostické zásuvky ...
Cigaretovou zásuvku jednotka palubní sítě cca po minutě odpojí, pokud nemáš takovou nabíječku, která jednotce řekne, že je připojená nabíječka. Což tahle nebude. Takže pokud chceš přes cigareťák, chce to jinou nabíječku.
čiže, záver je kúpiť inú nabíjačku?
Ja by som radšej kúpil klasickú zásuvku , ktorá sa hodí na všetko možné a cez poistku ju pripojil priamo k baterke a môžeš dobíjať čímkoľvek.
Dobíjať či odoberať šťavu z diagnostickej zásuvky sa mi zdá riskantné a určite k tomu nemôžeš pripojiť napr. kompresor a pravdepodobne ani nabíjať vyšťavenú baterku.