1) otetřít nádobku
2) odvzdušnit jako u u normální brzdy t.j. zmáčknout páku> povolit>utáhnout>uvonit páku
3) odvzdušnújí se čtyři odvzdušňováky posobě v pořadí le obrázku 1-2-3-1
4) dolít zavřít uklidit
vlada-adv přiložený následující obrázek:
Měníme li kapalinu v řídícím okruhu postupujeme stejně jako při odvzdušnění ale používáme pouze odvzdušňovák č.3 k vytlačení staré kapaliny.
Není povolenou používat podtlakové odsávačky.
Postup u přední bzrdy je analogický v obou okruzích jen nádobka na ABS jednotce je ta vpředu a odvzdušňováky viz obr. níže
vlada-adv přiložený následující obrázek:
jsou jisté věci,které bych radši nechal odborníkům,mluvím sám za sebe,né že bych byl úplný nemehlo ale mohla by se vloudit chybička a je průser na světě,toto konkrétně si asi nechám udělat u odborníků jako je Tondanebo BMW Ivomám ojetou 1150 už 3 roky a je nejvyšší čas se nato podívat
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
1) Nasadit hadičku
2) Povoli odvzdušňovák je trochu
3) Lehce zmáčknou páčku až naskočí čerpadlo
4) sílou stisku regulujeme průtok
5) doléváme zároveň aby nensálo čerpdlo vzduch
6) až teče čistá kaplina bez bublin utáhneme odvzdušňovák
7) dolejeme na plnou hladinu
8) zavřeme víčko abs rukou bez momentu
9) odvzdušňovák dotáhneme na 5Nm
fota zde
Když mám brzdy bez posilovače, tedy bez čerpadla, tak je postup jakej? Zavzdušněný nic nemám, jen chci vyměnit brzdovku.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
chystám se vyměnit brzdovku a odvzdušnit brzdy na 1200 GSA, pokud mě bude zlobit ABS je možné provést reset? U 1100 a 1150 jsem našel postup u 1200 zatím ne. Pokud ano prosím o radu.
nenca-jestliže máš brzdy s ABS bez posilovače (modely od 2007 vejš), tak jestli budeš pouze měnit kapalinu, tak je postup stejnej jako u motorky bez ABS. Tj. odsát z nádobky starou kapalinu, nalejt novou a začít "protlačovat" starou kapalinu přes odvzdušňováky na třmenech.
lubos - reset chyby u ABS na 1200 neuděláš. Jednoduše "přes konektor" jde resetovat pouze ABS II u modelů 1100 a 1150 bez posilovače. U všech novějších modelů musíš chybu načíst a smazat na diagnostice. Když uděláš brzdy a potom budeš chtít smáznout sporadické chyby a budeš mít cestu na jih, tak se zastav a smáznu ti to.
Upravil Tonda dne 03.05.2010 20:27
díky za odpověd i možnost opravy diagnostiky. Jak budu brzdit udělám si výlet.Je něco na odvzdušnění na co si dát pozor? Poročetl jsem tu rady tak doufám že to bude ok. r.v.06
Upravil lubos dne 03.05.2010 14:28
Tonda napsal(a):
... a začít "protlačovat" starou kapalinu.
Tondo a poznám nějak to množství, kolik mám dolít nové? Kolik toho tak asi je v systému? 1dcl? 2dcl? Vepředu, vzadu? Já kapalinu měl jak novou, takže podle barvy mi to odhadnout nešlo ...
Na brzdách s posilovačem tam vždy při výměně proleju půllitrovku kapaliny. Vytáhnu starou kapalinu z nádržek ovládacího okruhu, naleju novou kapalinu, přes odvzdušňováky na modulu ABS protlačím starou kapalinu. Vytáhnu kapalinu z nádržek modulu ABS, naleju novou a protlačím se zapnutým posilovačem (zapnuté zapalování) na třmenech - však vlada-gsa tady pro všechny udělal pěknej návod. Máš pravdu, že když je tam opravdu stará (tmavá) kapalina, tak to jde poznat pěkně. Ale mám to odzkoušený - můžeš počítat cca 3/5 půllitrovky na předek, 2/5 půllitrovky na zadek. Máš pak jistotu, že je všude nová kapalina. Pak smáznout sporadické chyby na diagnostice a hotovo.
Upravil Tonda dne 03.05.2010 20:26
pánové díky za rady.Zeptám se, do nádobky na řidítkách a nad zadní brzdou vůbec nemusím kapalinu dolívat, jen vyměnit za novou.Vše se vymění na jednotce ABS. Postup je: předek nebo zadek na jednotce a poté v jednotce? Kaplinu dolévám na jednotce.Pokud je jinak dík za radu, vše je jednou poprvé.
Upravil lubos dne 03.05.2010 20:57
Tonda napsal(a):
Na brzdách s posilovačem tam vždy při výměně proleju půllitrovku kapaliny. Vytáhnu starou kapalinu z nádržek ovládacího okruhu, naleju novou kapalinu, přes odvzdušňováky na modulu ABS protlačím starou kapalinu. Vytáhnu kapalinu z nádržek modulu ABS, naleju novou a protlačím se zapnutým posilovačem (zapnuté zapalování) na třmenech - však vlada-gsa tady pro všechny udělal pěknej návod. Máš pravdu, že když je tam opravdu stará (tmavá) kapalina, tak to jde poznat pěkně. Ale mám to odzkoušený - můžeš počítat cca 3/5 půllitrovky na předek, 2/5 půllitrovky na zadek. Máš pak jistotu, že je všude nová kapalina. Pak smáznout sporadické chyby na diagnostice a hotovo.
a když už máš diagnostiku tak si mužeš zkontrolovat jak ti chodí tlaky ovladácí a ovládaná větev - jde pěkně vidět když ti tam zůstane trocha vzduchu když jsem se ho zbavil uplně rostly a klesaly všechny tlaky plynule - zajimavá hračka
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
hlavne vse vycistit, doporucuji odmontovat a vycistit komplet trmeny , gumove tesneni kolem brzdovych pistu -ale pokud tomu nerozumis, tak to nech na servisu.
vyměna brzdovky se podařila bez komplikací, kaplina je krásně nová. Potřeboval jsem cca 1,5l. Jen pokud máte zkušenost ,stále mi ze zadního okruhu na jednotce občas vychází malíčké bublinky cca 1-3ks na sešlápnutí. Myslím si že přisává vzduch odvzdušnovací šroubek kolem závitu, je hodně uvolněný při odvzdušnění i při 1/4 otáčky. Dík za vlastní poznatky.
DIKY Vladovi za perfektní popis postupu odvzdušnení a upozornění na možné prusery.
Upravil lubos dne 24.05.2010 10:39
panove a tie odvzdušnovaky na třmenoch utiahnut na 5Nm? ked sa tak hlupo pitam. je niekde zoznam momentov?
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/