logicky slyšíš ventily, jako kdysi u Žigula nnéé? , zvlášť když je to podvotáčkovaný na šestku do kopce...., když ubereš trochu plynu tak to mizí?
Jo, více oktanů to bude zlepšovat, vyšší otáčky (a léto) to bude zhoršovat
u 1150 je to častější
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nejsem si jistý, ale mám pocit, že předstih měnit nejde. Snímač polohy kliky posílá signál do řídící jednotky a ta pak přes cívku řídí zážeh.??
Ten snímač škrtící klapky by to ale opravdu ovlivnit mohl. Minimálně ovlivňuje množství benzínu vstříknutého při dané poloze škrtící klapky. Lambda to sice pořád vrací k stejnému poměru, ale i tak to mít vliv bude. napětí na snímači na zavřené klapce má být 0,32-0,40V.
Spousta je toho tady: http://www.bmwgs....owstart=60
Ještě k nastavení (já mám R850R 0,38V a motor neklepe spotřeba 5 l/100km):
Někde se píše 0,35-0,37V.
Našel jsem anglické stránky, kde se píše 0,37V-0,4V.
V návodu od Winga na seřízení snímače je 0,36V +-0,04V (0,32V-0,4V).
Pokud s tím někdo budete laborovat tak napište jaké jste měli napětí a jak se to chovalo, popřípadě jaký vliv měla změna nastavení z napětí X na Y.
Pája
TO: Doc-nejsou to ventily ,jak tady napsal BMW Ivo, jde o proces samozápalů hlavně v letních měsících verva atd tyto nedostatky odstraní!!!
Stejně tak i když jezdíš v pásmu otáček od 2,5 tis do 4 až 5 na 95 benzín tak pomáhá moto držet tak 40 km v rozsahu ot.4 až 6 tis.prostě mu dát jak se říká nažrat tenhle nešvar se taky odstraní.
TOaja 1 -předstih resp.předvstřik se dá naštelovat ,ale né snímačem škrtící klapky ,ale hallem.
Snímačem škrtící klapky posunuješ palivovou mapu do rozsahu ot. kde se nejčastěji pohybuješ.
Upravil smazak73 dne 20.02.2010 18:10
paja1 napsal(a):Nejsem si jistý, ale mám pocit, že předstih měnit nejde. Snímač polohy kliky posílá signál do řídící jednotky a ta pak přes cívku řídí zážeh.??
smazak73 napsal(a):
TOaja 1 -předstih resp.předvstřik se dá naštelovat ,ale né snímačem škrtící klapky ,ale hallem.
Snímačem škrtící klapky posunuješ palivovou mapu do rozsahu ot. kde se nejčastěji pohybuješ.
Neměl jsem Hallův snímač nikdy venku, proto jsem psal jen opatrně, ale myslím, že předstih (jiskra) půjde měnit jen změnou programu v řídící jednotce.???? Pro halluv snímač je snad jen díra v bloku a snímač pošle signál, že klika prolítla kolem něj?? Myslím, že s jiskrou vůči klice a otáčkám nehnem.
Snímač polohy klapky pošle do palivové mapy polohu klapky neboli okamžitý průřez v sání. Podle toho a dalších proměnných se pak vstříkne množství paliva.
Snímač polohy klapky by měl ovlivnit bohatost směsi a tím snad i trochu to klepání (detonační spalování: místo prohořívání prudký výbuch v nejteplejším místě). Trochu se popřetahuje s lambdou, ale myslím, že by to mělo ovlivnit chování motoru. Chtělo by to zkusit. Fakt jenom spekuluji....
Upravil paja1 dne 20.02.2010 18:48
Pája
No já se snímačem laboroval a tím to fakt neodstraníš ,dělá to pořád a to strikně dodržuju 95okt. Jak píše plán a rádce BMW (žádný rozmazlování). Jediný co se snímačem polohy nastavíš je že motor je lepší vodspod nebo v ve prostřed nahoře je každý GS mrtvý.Hallem určo hejbat půjde (nevím též nemám osobní zkušenost) ,ale u každýho prachvobyčejnýho osobáku to jde tak předpokládám ,že i u BMW.
Hall je v podstatě nedokonalej stroboskop kterej snímá bod na klice (u jednobuchu) tady 2 body dle mě to bude hejbací nahoru ,dolu =měnění useku povelu .
Tak já se OPĚT hlásím, tentokrát s 1200 GS. Zase mi to vibruje jak prase, a to přes 4-5 TIS. ot. a čím víc, tím hůř. Mechanický zvuky nejsou, motor šlape, ale přes tyhle otáčky, hlavně když je v záběru, tak jako bez výkonu, zvuky, jako když dám na víko ešusu matky a dam je na ždímající pračku a vibrace, že mi to ničí koule....... A klasicky, čím dál od servisky, tím horší - mám do servisu cca 2tkm.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Tom_P napsal(a):
Tak já se OPĚT hlásím, tentokrát s 1200 GS. Zase mi to vibruje jak prase, a to přes 4-5 TIS. ot. a čím víc, tím hůř. Mechanický zvuky nejsou, motor šlape, ale přes tyhle otáčky, hlavně když je v záběru, tak jako bez výkonu, zvuky, jako když dám na víko ešusu matky a dam je na ždímající pračku a vibrace, že mi to ničí koule....... A klasicky, čím dál od servisky, tím horší - mám do servisu cca 2tkm.
Nevím jak rád se v tom hrabeš. Nejjednodužší kontrola http://motochina....2009110004.Máš to nový takže ventily budou OK.
Mě pomohlo seřízení podtlaků/synchronizace válců/ jak se to tu rozebíralo.
Hadičku průměru 10mm jsem nahoře dal oběma konci k sobě aby se lépe porovnala výška hladin. Ceková výška "účka "1.5m výška vodního sloupce 110cm.
Srovnáno při 3500ot/min. Ještě jsem srovnal axiální vůli na vahátkách na 0.1mm
Může být 0,05-0,4mm. A najednou ticho.Benzin 95, olej 15-50W.To je to nejjednodušší co se dá udělat. Držím ti palce. Čau Jarda
JARDAJBC přiložený následující obrázek:
Díky za radu, budu to muset udělat, ale příde mi, že GS 12 potřebuje servisku každý 4tis km
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
JARDAJBC napsal(a):
Nevím jak rád se v tom hrabeš. Nejjednodužší kontrola http://motochina....2009110004.Máš to nový takže ventily budou OK.
Mě pomohlo seřízení podtlaků/synchronizace válců/ jak se to tu rozebíralo.
Hadičku průměru 10mm jsem nahoře dal oběma konci k sobě aby se lépe porovnala výška hladin. Ceková výška "účka "1.5m výška vodního sloupce 110cm.
Srovnáno při 3500ot/min. Ještě jsem srovnal axiální vůli na vahátkách na 0.1mm
Může být 0,05-0,4mm. A najednou ticho.Benzin 95, olej 15-50W.To je to nejjednodušší co se dá udělat. Držím ti palce. Čau Jarda
Ahoj
Mam uplne stejny problem, nad 4000 otacek je motor o dost hlucnejsi, synchronizaci valcu jsem delal ale pri nizsich otackach, moc to nepomohlo . Je tady nekde navod nastaveni axialni vule vahatek? mam dvd od Winga ale tam to asi neni.
Petr
Tom_P napsal(a):
Jen se zeptám, jakej vliv může mít vůle ventilů na vibrace????
Velký.Když mi v jednom nejmenovaném BMW servisu udělali ventily natvrdo,jel motor tvrdě a docela vibroval.Seřídil jsem je na správné vůle a motor šlapal jako hodinky.
JARDAJBC napsal(a):
Nevím jak rád se v tom hrabeš. Nejjednodužší kontrola http://motochina....2009110004.Máš to nový takže ventily budou OK.
Mě pomohlo seřízení podtlaků/synchronizace válců/ jak se to tu rozebíralo.
Hadičku průměru 10mm jsem nahoře dal oběma konci k sobě aby se lépe porovnala výška hladin. Ceková výška "účka "1.5m výška vodního sloupce 110cm.
Srovnáno při 3500ot/min. Ještě jsem srovnal axiální vůli na vahátkách na 0.1mm
Může být 0,05-0,4mm. A najednou ticho.Benzin 95, olej 15-50W.To je to nejjednodušší co se dá udělat. Držím ti palce. Čau Jarda
Ahoj
Mam uplne stejny problem, nad 4000 otacek je motor o dost hlucnejsi, synchronizaci valcu jsem delal ale pri nizsich otackach, moc to nepomohlo . Je tady nekde navod nastaveni axialni vule vahatek? mam dvd od Winga ale tam to asi neni.
Petr
Tady máš adresuhttp://advwisdom....djust.html a obrázek. Označené šrouby povolíš a celý držák jde posunout
v rámci tolerance děr pro šrouby nahoru.Tím zmenšíš axiální vůli.Nejlepší je udělat stejnou 0,1mm
JARDAJBC přiložený následující obrázek:
Tady máš adresuhttp://advwisdom....djust.html a obrázek. Označené šrouby povolíš a celý držák jde posunout
v rámci tolerance děr pro šrouby nahoru.Tím zmenšíš axiální vůli.Nejlepší je udělat stejnou 0,1mm
Tom_P napsal(a):
Jen polemika, ja tohle může mít vliv na vibrace?
Axilální vůle nemá vliv na vibrace. Na to je robertek Teď vážně. Na vibrace má vliv seřízení ventilů, podtlaků. Bavíme jen o seřízení ne o závadách.Ta axiální vůle pomáhá na snížení hlučnosti. To je zkušenost z fora.