Caution:
Make sure that colour marks on the clutch housing,
thrust plate and housing cover are offset 120°.
Aké farebné značky a hlavne na čom (thrust plate??) majú na mysli?
Logika mi vraví, že to asi bude zotrvačník a tie dva prítlačné kovové kusy okolo spojkovej lamely - ale tam značky nevidím. Ale farebné značky som našiel na lamele spojky - a tam nevidím význam nastavovať jej polohu.
Zotrvačník a aj tie dva prítlačné kovové kusy sú na niektorých miestach odvŕtané - predpokladám, že to ich takto súdruhovia vyvažovali... Tak načo sú tam aj tie farebné značky? Ak je vyvážený každý diel, tak načo vyvažovať aj celok?
Na RT fóre som zas našiel toto:
Note
The clutch components are all precision-balanced. It is not necessary to check for identification marks when assembling.
Bol by som nerád, keby mi to po poskladaní vibrovalo viac, ako doteraz...
TomasTT napsal(a):
Právě dneska jsem dostal motorku zpátky ze servisu, taky jsem měnil spojku a rozhodl jsem se pro keramickou. Na trhu je jich několik, liší se provedením už na první pohled a protože cena opravy je docela velká, chtěl jsem něco osvědčeného, s čím se prokazatelně jezdí offroad a nejsou s tím problémy. Měli jsme to už předtím na předváděčce ReVamp, který jezdil v Namibii a spojka nebyla vůbec poznat od originálu (někteří tvrdí, že keramika je on/off a že při práci se spojkou tam po výměně není vůbec citlivost a nedá se jezdit přes spojku v kopci apod). To jsem pochopitelně nechtěl ale klidně to u nějakého výrobce takhle být může. Pro ježdění na silnici to je třeba výhoda, nevím..
Každopádně jsem musel měnit i přítlačné desky, byly zprohýbané.
Tome, můžeš napsat, jakou konkrétně spojku si tam dával? Keramickou od TT nebo od jiného výrobce?
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
palciatko napsal(a):
Caution:
Make sure that colour marks on the clutch housing,
thrust plate and housing cover are offset 120°.
Aké farebné značky a hlavne na čom (thrust plate??) majú na mysli?
Logika mi vraví, že to asi bude zotrvačník a tie dva prítlačné kovové kusy okolo spojkovej lamely - ale tam značky nevidím. Ale farebné značky som našiel na lamele spojky - a tam nevidím význam nastavovať jej polohu.
Zotrvačník a aj tie dva prítlačné kovové kusy sú na niektorých miestach odvŕtané - predpokladám, že to ich takto súdruhovia vyvažovali... Tak načo sú tam aj tie farebné značky? Ak je vyvážený každý diel, tak načo vyvažovať aj celok?
Na RT fóre som zas našiel toto:
Note
The clutch components are all precision-balanced. It is not necessary to check for identification marks when assembling.
Bol by som nerád, keby mi to po poskladaní vibrovalo viac, ako doteraz...
nic nevyvažuješ, těma barvama je myšleno zkontrolovat jestli díly nenesou známky přílišného tepelného namáhání..stopy jakoby po "žíhání", mohly by pak být zkroucené, přítlačná pružina mít pak jinou tuhost...atd.
plynu není nikdy dost.. servis motocyklů BMW
to s tými zančkami je asi rovnaká kravina jak to čo mám v serviske od auta - pred demontážou kolesa si mám urobiť na náboji a na disku značku aby sa neporušilo vyváženie :-)))))
potrebuješ servis? zavolaj mi, napíš, pošli holuba :-) diagnostika aut a moto bmw