lochman napsal(a):
čau Mali, nechci vysírat, ber to ode mne pouze jako info. Mám známeho v pojišťovně. Probírali jsme spolu problém světla u 12tky, bylo to v době, kdy jsem jěště tu svoji bramboru neměl a přemýšlel jsem nad dovozem z Anglie od kterého jsem nakonec ustoupil. Ten mi tvrdil, že na skle od světlometu jsou vyraženy údaje pro kterou zemi je světlo homologováno. Mám pocit, že Anglie je značena "UK" a Evropa "EU". Při škodní události prý stačí likvidátorovi pohled na sklo od lampy, jaký údaj o homologaci je tam uveden a pokud se jedná o "UK", tak dělají problémy. Tak že pokud jsi vyměnil parabolu a sklo použil původní, tak pojišťovna může stále považovat světlo za nehomologované pro EU. můžeš se prosím mrknout co máš na skle za údaje? a nebo jej nafotit? Já cvaknu to své a můžeme to porovnat.
Mrknu, ale až příští týden - teď se k motorce nedostanu a nafocený to mám špatně. Myslim, že jsem to porovnával - i s těma štítkama na spodku světla a rozdíl v tom nebyl (možná nějaký číslíčka). Určitě tam ale nebylo napsaný EU nebo UK. Já bych z toho strach neměl, protože to sklo bude zřejmě úplně stejný. V případě problému, by se musel nechat vypracovat znalecký posudek a asi by to bylo v klidu Důležitý je, že to svítí správně a nikoho tim neoslňuju. Myslim, že to s tou pojišťovnou až moc řešíte.. Když sem přijede Anglán na mašině, tak mu to taky svítí na druhou stranu a nikdo to neřeší
MALI já to neřeším. Já to mám vyřešené origo lampou. Spíše se snažím upozornit ostatní na možné problémy. A pojišťovny dokáží pěkně zatopit aby nemuseli plnit. Osobní zkušenost.
lochman napsal(a):
MALI já to neřeším. Já to mám vyřešené origo lampou. Spíše se snažím upozornit ostatní na možné problémy. A pojišťovny dokáží pěkně zatopit aby nemuseli plnit. Osobní zkušenost.
V poho Taky mě to zajímá, takže světla rád porovnám, ale až příští týden
Zdarec. Konečně jsem si vzpomněl na to světlo. Takže na skle je nahoře 50R00 00 HCR 10 E3 (v kroužku) 2179 667 CEV (v kroužku) 668 a dole 50R00 00 HCR (pod HCR je šipka vpravo - pohled proti světlu) 10 E3 (v kroužku) 2180. Na plastu ze spodu viz foto (půjčeno z Ebaye).
MALI přiložený následující obrázek:
Sorry - nějak jsem Tvůj příspěvek přehlídnul. Takže je to úplně to samý Tudíž poznat se to dá jedině podle paraboly. Ještě by se to mohlo lišit tim štítkem zespoda, ale vymontovávat to už asi nebudeš. Sice ho mám vyfocenej, ale je to dosti rozmázlý. Dík za srovnání
Upravil MALI dne 02.05.2010 18:54
MALI napsal(a):
Sorry - nějak jsem Tvůj příspěvek přehlídnul. Takže je to úplně to samý Tudíž poznat se to dá jedině podle paraboly. Ještě by se to mohlo lišit tim štítkem zespoda, ale vymontovávat to už asi nebudeš. Sice ho mám vyfocenej, ale je to dosti rozmázlý. Dík za srovnání
no vim ze se to tu nekolikrat probiralo, ale pochybuji, ze by se v praxi u nehody resilo jestli to svetlo je leve nebo prave .. a jak tak popisujes tak udaje na tom skle svetla se to stejne vycist neda..
btw ted na ebaji konci za 20 min aukce na prave rozbite sklo za 25 eur
http://cgi.ebay.de/Frontscheinwerfer-BMW-R-1200-GS-Rechtsverkehr-gebraucht-/120561263250?cmd=ViewItem&pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1c1202e292#ht_573wt_1165
MALI napsal(a):
Sorry - nějak jsem Tvůj příspěvek přehlídnul. Takže je to úplně to samý Tudíž poznat se to dá jedině podle paraboly. Ještě by se to mohlo lišit tim štítkem zespoda, ale vymontovávat to už asi nebudeš. Sice ho mám vyfocenej, ale je to dosti rozmázlý. Dík za srovnání
Mali můžeš být v klidu, sklo je univerzální pro EU i UK. Na evropském tělese je štítek evropské verze bez šipky, takže jsi postavil absolutně regulérní světlomet pro evropský provoz.
EU a UK světlomety se budou lišit v parabole a ve štítku. Štítek na tvé fotce značí anglický světlomet. Viz obrázek.
Evropský světlomet osvětluje výš a dál pravou stranu od osy vozidla. Světelný klín vpravo nahoru.
Anglický pak levou. Světelný klín vlevo nahoru.
paja1 přiložený následující obrázek:
[162.88Kb]
Upravil paja1 dne 11.05.2010 19:06
Pája
Já jsem maximálně v klidu, protože vim, že na mojí motorce je co má být! A i kdyby s tim byl nějakej problém při nehodě, tak by se nechal vypracovat znaleckej posudek a hotovo. Než jsem to tam dal, tak jsem to porovnával i podle těch parabol a drobný rozdíl tam vidět byl. Spíš mě to zajímalo když to tady lochman nadhodil. Myslim, že tohle téma je a bude užitečný pro víc lidí, co mají motku z Anglie. Každopádně dík
Nazdar vsetkym GS-akom........
mam jednu otazku na skusenejsich borcov....mam 1200-ku dovoz z Anglicka,rocnik 2009
Manual uvadza moznost nastavenia svetla z lavostrannej premavky na pravostrannu a odkazuje na BMW servis...mate s tym dakto skusenost,zalezi na rocniku alebo mam zacat zhanat druhe svetlo...?
vdaka
A neudělá ten čudlík, že jen zamíří celý světlomet víc dolů, aby neoslňoval?
Změna hranice se mechanicky pro světlomety dělá snadno v projektoru clonkou. Ale u paraboly si to celkem neumím představit.
Pája
Kujva. ještě včera tam bylo, čudlíkem se nastavuje směr.
No tak jo, máte pravdu, to znamená, postavit ke zdi, nejlépe vedle origo, vzít šroubovák a natočit do správné polohy. Ideální na to je cesta v noci.
Kruci kolik je za šíření poplašné zprávy? Tak 5 let, že?
Vem dvě stejné šňůrky, přivaž na řídítka, spoj na sedle v ose motorky- podívej, poznač kde svítí origo a to samé s angl, a šteluj.
Mno...
Upřímně - nevšiml jsem si, že by mi to světlo nějak svítolo doleva a ani řidiči neblikají, že by je to oslňovalo.
Tím ale nepopírám, že by tam nemělo být evropské...
Ve skupině je dvanáctek víc, tak to můžeme někdy otestovat, jestli svítí stejně, či doleva.
Sranda by byla, kdyby se světla lišila jen tou šipkou a označením...
To Thymallus: Poznat to je - srovnával jsem to na vratech garáže. A v noci cestou ze Lvova do Prahy mě probliklo jen pár aut. Taky jsem to nechtěl řešit, ale když se naskytla příležitost rozbitýho světla, tak jsem do toho musel jít - už pro ten pocit