Vela ludi na zahranicnych forach pise, ze po case menia ESA za kvalitne tlmice Ohlins, alebo Wilbers a rozdiel je vraj velmi velky. Niektori pri objednavke hned odporucaju preskocit ESA a radsej za usetrene peniaze neskor dokupit Ohlins, alebo Wilbers. Co myslite na takuto variantu, mne osobne to dava logiku.
dandy napsal(a):
Vela ludi na zahranicnych forach pise, ze po case menia ESA za kvalitne tlmice Ohlins, alebo Wilbers a rozdiel je vraj velmi velky. Niektori pri objednavke hned odporucaju preskocit ESA a radsej za usetrene peniaze neskor dokupit Ohlins, alebo Wilbers. Co myslite na takuto variantu, mne osobne to dava logiku.
nedela nahodou Wilbers zrovna tlumice i pro ESA?
ja mem dojem, ze jo...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
dandy napsal(a):
Vela ludi na zahranicnych forach pise, ze po case menia ESA za kvalitne tlmice Ohlins, alebo Wilbers a rozdiel je vraj velmi velky. Niektori pri objednavke hned odporucaju preskocit ESA a radsej za usetrene peniaze neskor dokupit Ohlins, alebo Wilbers. Co myslite na takuto variantu, mne osobne to dava logiku.
We managed to pair the BMW ESA system with our Wilbers technology thus keeping the great ESA function in connection with a tailor made setup in damping and spring rate respectively in seating height. Henceforward both, the 60r01;kg customer as well as the 150r01;kg customer can enjoy a completely new riding sensation on the R 1200 GS-ESA / R 1200 GS Adventure!
Upravil hicks dne 05.04.2010 21:01
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No jo,ale pokud se nepletu, tak wilbers sice dela tlumice s ESA na 12GS/A ale nejsou v serii u BMW,seriove se musi vyndat ESA "bazmek" poslat k wilbersum a tam ti na seriovy bazmek udelaji novy wilbers tlumice,alespon tak nejak to pisou na ADVrider.com kde to lidi takto menili. Ohlins s ESA tusim udelat nejde.
Jinak podle me bude lepsi Ohlins nez serie ESA,koupit ESA a pak upgrade na wilbers tak to bude slusna suma a lepsi nez Ohlins to stejne nebude.
Upravil lysak dne 05.04.2010 21:11
lysak napsal(a):
No jo,ale pokud se nepletu, tak wilbers sice dela tlumice s ESA na 12GS/A ale nejsou v serii u BMW,seriove se musi vyndat ESA "bazmek" poslat k wilbersum a tam ti na seriovy bazmek udelaji novy wilbers tlumice,alespon tak nejak to pisou na ADVrider.com kde to lidi takto menili. Ohlins s ESA tusim udelat nejde.
aha.. no ale pres zimu tohle neni takovy problem, ne?
Jenom pisu, ze i na ESA si muze koupit Wilberse.
Takze jsme ho presvedcili a hned zitra vola do BMW a priobjednava ESA
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
dandy napsal(a):
Raptor: Ano u Misa Frana, inak ten mi tvrdil, ze na GS to nikomu neodporuca. Ten protipreklz neplanujem zrusit, lebo sa to da vypnut a okrem toho su podla mna situacie, ked mi moze zachranit krk. A ja ako otec dvoch malych deti som celkom opatrny.
no miso to musi vediet lepsie ako ja preco to neodporuca ma vacsie skusenosti
ale kazdopadne ja by som si ESU zrejme priplatil aj ked je fakt na zvazenie ci za tie peniaze nestoji za to ist po 80tkm do ohlinsov a originaly vyhodit
ku ASR - len aby to nebol taky placebo efekt ze jazdis na motorke na ktorej ta nesmykne pri pridavani ani pri brzdeni a potom ked sadnes na nieco bez tychto dvoch podpornych systemov tak moze vyskocit problem - ale toje fakt hypoteticka situacia - viac k tomu nemam co dodat
Jasně,vívoj de kupředu ale co s tech serepetiček je opravdu na motorce potřeba ??
Já nemám abs ani vihřívaný hefty najel sem na gs 70 tisíc a k ůplné spokojenosti mě stačí sedlo touratech a zvíšené plexi
Kupredu spatki ni krok...
Dakujem Vam za Vase nazory, prave som sa rozhodol. Masinu necham bez ESA a v pripade, ze mi nieco bude chybat, tak kupim Ohlins, alebo Wilbers, ale bez elektronickeho nastavovania. Tato hracka bude totiz podla mna nenormalne draha. Dnes som cely den patral na vsetkych moznych forach a vysledok je ten, ze som nasiel iba same velmi pozitivne ohlasy od ludi, ktori presli na Ohlins, Wilbers, alebo Elka tlmice. Aj tak si myslim, ze oproti V Stromu 650, ktory jazdim teraz bude BMW podvozok o dost lepsi. Zostava mi uz len vydrzat do konca aprila a potom sa uvidi.
No já bych byl nejspíš jak pro ESA, tak ASC. Co se týče podvozku, tak je pravda, že štelování ručně je prostě otrava, pokud to nemůžeš mít nastavený trvale na jeden režim... Navíc trefit to opravdu správně taky není úplně jednoduchý. Často, několikrát týdně, měním zatížení od jednoho bez nákladu až po plnou polní ve dvou, ale protože jsem na to fakt línej, tak jezdím v stále v nastavení totálně na tvrdo, což není úplně ideální. Ano Öhlins jsou určitě lepší tlumiče než origo, ale alespoň v mojem podání má být GS o univerzálnosti a v tý ESA vede. Zejména když si člověk uvědomí, že pružina u Öhlinse má doporučený rozpětí 25kg, takže pro ideální nastavení bych alespoň já musel MĚNIT tři různý pružiny.... A to se nebavím o změnách povrchu, jak tu někdo dobře poznamenal.
A ještě drobnost k ASC. Je pravda, že jsem vždy odmítal veškerý elektronický pomocníky a to i v autě, jenže pokud se to dá vypnout, případně ještě nastavit citlivost,tak to je jiná! Pokud jedu sám a chci si zablbnout, ano, jsem pro všechno vypnout. Ale představa, že zodpovídám ještě za spolujezdce, mám plně naloženo a jsem řekněme nějakou tu tisícovku km od domova, třeba v Řecku, nebo bývalé Jugo, kde do asfaltu melou nějakej děsivej šutr a jakmile na to spadne pět kapek vody, hned to klouže jak led, tak myslím není hrdinství na místě a rád se i za protivného cukání zadního kola dostanu bezpečně a v klidu do cíle.
Obecně nejsem obzvláštním příznivcem elektroniky, jak má nějaká věc display, už mě začíná trochu srát, ale je pravda, že příspěvek k pohodlí a bezpečnosti v případě těchto pomocníků od BMW tenhle můj odpor převáží.
Maiali nel Fango!
joki13 nechcem precenovat moje jazdecke schopnosti ale ak som doteraz pri rozbiehani bez ohladu na znacku nikdy ASC nepotreboval znamena to ze som lepsi jazdec ako ty? podla mna urcite nie
raptor napsal(a):
joki13 nechcem precenovat moje jazdecke schopnosti ale ak som doteraz pri rozbiehani bez ohladu na znacku nikdy ASC nepotreboval znamena to ze som lepsi jazdec ako ty? podla mna urcite nie
mozna jsi treba nejel po poradnem oleji promichanem s vodou..
jinak Morabo: souhlas... jak to jde vypnout, je pul problemu pryc...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal(a):
hicks pri vsetkej ucte po poriadnych olejoch zmiesanych z vodou nejazdim
ono to nebylo samozrejme videt, vypadalo to jak voda.. na dlazkach.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2