Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 22.02.2011 14:21
Příspěvků: 12306 Registrace: 02.01.09
V předních vidlích by u BMW měl bejt olej relativně pořád čistej má tam funkci jen mazat!! Zatímco u klasického tlumiče se ten olej musí propouštět ruznejma labyryntama a planžetama je v kontaktu s futrama a ruznejma hliníkobejma serepetičkama tak proto je černej jak bota!!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 22.02.2011 14:32
Příspěvků: 12306 Registrace: 02.01.09
Wing napsal:
Jasně, máš samozřejmě pravdu, navíc u toho GW jsou obě třecí futra potažený na činné ploše černým teflonem a jak je ta vidlice u GW18 ektrémně měkká a poddimenzovaná, tak se to tam fest kroutí a vydírá....ale i tak ten rozdíl v kvalitě vypuštěného 15/42tkm oleje je **** brutus, teda si myslím.
tak to určitě je ale je ale je to jen konstrukcí!! Kdyby mělo GS klasiku je to stejnej humus!!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 22.02.2011 22:51
Příspěvků: 1897 Registrace: 09.08.07
tonda mne pri vymene predneho tlmicoveho oleja na 1150GS pri 55tkm vytekal tiez novy "ruzovy" tlmicak - cim chcem povedat ze je to jedno ake gufera a trubky su tam... ten olej je tam ozaj asi "vecna" napln
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 23.02.2011 06:12
Příspěvků: 5204 Registrace: 16.02.07
Jasně raptore, přímo v BMW servisním dílenském manuálu je psané, že přední vidlice nevyžaduje údržbu. Náplň vyměníš pouze v případě, že ti začnou pouštět gufera a budeš je muset měnit.
Já ten svůj příspěvěk napsal pouze jako reakci na příspěvek od brumly, který tam uvedl, že pro 1100, 1150, 1200 by měli být gufera stejná (psal tam ARIETE ARI 003T) - což není pravda a někdo by si podle toho mohl koupit nebo objednat nesprávná gufera na svou R1200
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 01.03.2011 18:37
Příspěvků: 1608 Registrace: 30.12.08
Ja jsem menil hned pri koupi a to mel hrosik najeto 35tis km.Origos olej byl taky mirne s kalem ale zadna hruza.Gufera netekly ani netecou,tak jsem jen vyplachl nalil jiny olej.Neni potreba tlumicovy,je to jen na mazani.Nejlevnejsi varianta je ridky cerveny do automatickych prevodovek a poslouzi uplne stejne.Je to tam jen na mazani. Za dve hodky i s odkapanim hotovo. Jo a kdyby si nekdo delal halvu s tim, jak spravne odvzdusnit,tak to extra nereste.Kdyz tam bude e vzducu trosku vic,odfoukne to pres gufero.Nic se nedeje
I pád na hubu je pohyb kupředu
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 09.07.2012 20:52
Příspěvků: 466 Registrace: 04.07.12
Dnes jsem se dal do výměny oleje v předních vidlicích a při tom jsem zjistil že mám popraskaný prachovky na obou vidlicích a tak bych je rád vyměnil a s tím i gufera když už to budu rozdělávat. Ptám se kde seženu nový gufera a prachovky na moji motorku. Jedná se o R1100R rok 99. Díky za tip J.C.
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 16.07.2012 21:40
Příspěvků: 991 Registrace: 15.10.09
Jara Cimrman napsal:
Dnes jsem se dal do výměny oleje v předních vidlicích a při tom jsem zjistil že mám popraskaný prachovky na obou vidlicích a tak bych je rád vyměnil a s tím i gufera když už to budu rozdělávat. Ptám se kde seženu nový gufera a prachovky na moji motorku. Jedná se o R1100R rok 99. Díky za tip J.C.
HonzaGS-SV napsal:
Jara Cimrman: Napiš Ježkovi
Jara Cimrman:
Jsi tu nový, tak abys třeba nemyslel, že to byla "vtipná" rada, abys napsal Ježíškovi o dárek pod stromeček...
Nikoliv, jedná se skutečně o zdejšího člena Ježka (nick jezek), mj. zdatného zásobovače zdejší komunity náhradními díly.
S jeho promptními službami je myslím všeobecná spokojenost.
Zde je jeho profil: http://www.bmwgs....lookup=906__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 16.04.2013 21:39
Příspěvků: 728 Registrace: 04.03.12
zase potřebuju s něčím poradit... teče mi pravá vidle (1100GS), takže vyměním olej a gufera. Jde o to, že doma mám zbylý tlumičový olej 15W (BMW uvádí 10W), nicméně, všude tu čtu, že je to jedno jaký tam bude - případně nemáte někdo zkušenost s jiným olejem např. hydraulikou apod. myslím že toho mého tlumičáku budu mít málo (asi 200ml mi bude chybět) dá se to něčím namíchat (ne že bych škudlil každou kačku, ale když to mám doma tak bych to nějak využil)? A druhý dotaz - zda mám měnit i prachovky, které vypadají bez poškození?
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 17.04.2013 16:24
Příspěvků: 1608 Registrace: 30.12.08
Pokud jsou prachovky ok, menit nemusis.Stiraci gufeco vymenit,vidlici vycistit. A olej je jedno jaky. Ja daval cerveny hydraulik do automat prevodovky.Jsou to jen kluzaky.Tlumic je centralni
I pád na hubu je pohyb kupředu
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 10.11.2013 23:29
Příspěvků: 740 Registrace: 13.07.11
palciatko napsal:
brumla napsal:
Panove, s tim odvzdusnenim vidlic, nemelo by to byt nahodou tak, jak je uvedeno na tomhle videu? http://www.youtub...6TR7DpZXVU prevzato odsud http://www.advrid...amp;page=2
Moc tomu frajerovi nerozumim, ale pochopil jsem to tak, ze kluzak by se mel nechat klesnout az dolu a teprve potom utahnout ten sroubek nahore. Nebo se pletu ?
Kdo to rozlouskne, driv nez neco po***u ? Diky.
No v tom článku na advrider.com spomínajú 2 rozdielne spôsoby:
1. zasunúť klzák až úplne nadol, a až potom dotiahnuť odvzdušnovák - pri montáži klzáka do okulára cítiť podtlak
2. Klzák dať na úroveň okulára, potom dotiahnuť odvzdušnovák. (pri tom obrázkovom návode)
Hrabe_X napsal:
Kubrt napsal:
Výborně... mě to čeká v nejbližší době taky,tak budu mile rád čerpat info z Palciatkova návodu
Dokud netečou gufera, nemá dle mého názoru cenu do toho sahat.
Vec názoru - skús po najazdení 30-50tkm (aj keď guferá netečú) vypustiť olej a nechaj den/dva postáť, sám uvidíš, aké svinstvo sa v ňom usadí.
bohumil napsal:
Ozdušňovací šroubek je ten malej imbus uplně nahoře.Vidla musí spadnůt důle,tím se z ní vipustí vzduch a pak se ten ozdušňovák dotahne.Palciatko tam pravděpodobně nasál vzduch jak to povitahl a fčíl steho má vzduchokapalinoví tlumiče,proto se mu zdá že to líp funguje.Ty vidle sů tam opravdu jen na to aby drželi kolo a ten olej jen aby mazal ty kluzáky žádnů jinů funkci to nemá...Nevim jakí je tam prostor ale podle mě dyž to nebude ozdušněný tak jak vlítneš negde do díry tak ten stlačený olej nekama višplíchne a nebo se to roškubne.
Aj to je možné. Tiekol mi ľavý tlmič, a po tej výmene a najazdení asi 12tkm začal tiecť opäť ľavý - bol by som naozaj rád, ak by to bolo len nesprávnym odvzdušnením, a nie vybitými púzdrami alebo ohnutým klzákom.
Jak to tedy má být s tím odvzdušněním. Vyměnil jsem gufera, když jsem nechal vidli spadnůt důle, tak jsem nebyl schopen ji pak natáhnout do horních brýlí k uchycení ( nedovolil mi to podtlak ). Bohužel po projetí se mi přes gufera dostal olej
Výmena oleja a gufier v prednej vidle - návod a poznatky
Přidané 11.11.2013 07:25
Příspěvků: 5204 Registrace: 16.02.07
tomtom - určitě odvzdušnit. Dělám to tak, že horní trubku zatlačím tak, že vyčuhuje cca 10cm (tak, abych ji potom mohl uchopit a vytáhnout nahoru) , dotáhnu imbus na odvzdušnění. Překonám podtlak a vytáhnu trubky nahoru, vsunu do brejlí, dotáhnu matice. Zatím se mi nikdy na žádné motorce nestalo, že by to potom teklo.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...