Panove u nás je že ak zapneš tažši vozik viac ako 750 kg tak potrebuješ skupinu E.či to zapneš za fabiu alebo za Nakladne Auto tak už musiš mat skupinu E.Teraz presne nevim kedy plati u nás zakon či 4 mesiac alebo 5 mesiac a už nemusiš platit myto ked zapneš za dodavku vozik do 750 kg aj ked presahuješ nad 3500 kg ale nesmiš mat celkovu vahu viac ako 4250 kg.S tim vodičakom nešpekuluj,neni to take strašne.Nemusiš mat strach.Ked si spravil na auto tak si trošku prejdi testy a maš to v ruke.Spravto jako ja.Chod do Autoškoly a rob si testy každy den až sa ich naučiš na spamet.Ver tomu že nebudeš mat problemi a ani strach
Pozor toto platí pouze ČR. B+ přípojné vozidlo - nesmí přesáhnout 3500kg
B 3500kg + přípojné vozidlo pouze 750kg. B,E 3500kg + přípojné vozidlo dle možnosti os.vozidla. ALE POZOR!!! V zahraničí pokud přesáhnete 3500kg chtějí C což je nákladní automobil. Dávejte si na to pozor jelikož za hranicemi platí něco jiného než u nás. Takže pokud pojedete ven, mějte aspoň B+E+C!profesor
PetrPROCH napsal(a):
Možná, že je ani nepotřebuješ. Nedavno jsem si to zjištoval. A já smim tahat za sharanem vlek 1700 kg těžký bez Ečka. Smíš tahat tu samou váhu co váží auto a nesmíš přesáhnout 3500kg. Ale tohle nevěděli ani v autoškole.
Samozrejme mas pravdu!Ostatni zpatky na skoleni!
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Tak jsem se na to dnes ptal učitele autoškoly. Je to fakt tam. Nevěřil jsem ale byl jsem vyveden z omylu. Na cizinu jsem se neptal. To zkusím teda zas někdy později až se někdo objeví.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi