Atol v starých servisných manuáloch je predpísaný olej 10W-40, no prax ukázala, že takáto viskozita pre F800 nie je tá najlepšia. Po prejdení na olej xxW-50 trochu stíchnu aj motory s vačším nábehom - to znamená, že je hrubší mazací film na pohyblivých častiach.
Vyzerá, že tento fakt si všimli aj v BMW a v novších manuáloch je predpísaný olej 15W-50
Či dáš olej 10 alebo 15 či-20W-50 je prakticky jedno ak nepoužívaš často motorku v teplotách pod cca 5stupňov. 10W-50 bude najdražší a má najkratšiu životnosť a ak je to syntetika, tak by nemala ísť do F800. 20W-50 je presný opak, no pri teplotách pod 10stupňov by som moto po naštartovaní nechal bežať na voľnobeh trochu dlhšie aby olej teplom trošku "zredol"
Tryskac napsal:
10W-50 bude najdražší a má najkratšiu životnosť a ak je to syntetika, tak by nemala ísť do F800. 20W-50 je presný opak, no pri teplotách pod 10stupňov by som moto po naštartovaní nechal bežať na voľnobeh trochu dlhšie aby olej teplom trošku "zredol"
Proč myslíš že by do 800ky neměl přijít syn.olej? A ta životnost -řekněme má logiku (jako širokorozsahový olej) ale myslíš že to má nějaký zásadní vliv na délku použití v motoru? myslím až tak že by bylo nutné kvůli tomu krátit interval výměny? Já používám už léta toto https://www.oleje...1-l--18274 a nepozoruju nějaká negativa. Jednou jsem zkusil tu jejich nejvyšší třídu 300V a to se mi nezdálo (hlučnější) a i Motuláci psali na dotaz že tento olej nedoporučují (do této moto)z důvodu rychlejší degradace (vysoký výkon -malá životnost)
Upravil kim dne 25.03.2021 19:19
Kim to že nemá ísť syntetika do f800 som len vyčítal zo serv. manuálov. V jednom je dokonca napísané, že nie su dovolene oleje s prísadami na báze molybdénu, lebo môžu spôsobiť poškodenie častí ktoré majú nanesený nejaký povlak. Neviem myslia piesty?
Olej ktorý používaš sem tam použijem aj ja, ale nevyhľadávam ho konkrétne. Ten olej nie je syntetický, má len syntetické prísady. Domnievam sa ,že skutočné syntetické oleje sú tie, ktoré teraz označujú ako fullsyntetic alebo 100%syntetic. Dlhšiu dobu používam https://olejposta...15024.html ale len preto lebo ho mám ľahko dostupný a dávam ho aj do TT600. BMw v súčasnosti do F800 doporučuje toto čo je tiež označené ako polosyntetika a prakticky je to tiež prezlečený nejaký Shell https://www.motoo...gJJGfD_BwE
Atol ak má olej v Tvojej moto cca 3000 km, tak to tam kludne nechaj do 10 kkm alebo do zimy. Olej čo tam máš by nemal byť "syntetický" https://oleje-a-m...ecifikacia
Tryskac> Tak u toho Motulu přímo píšou že je syntetický ale moc to neřeším páč jsem už dost načetl o olejích konkrétně o tom co je a není syntetika a vždy je to napsáno tak šalamounsky že mnoha slovy neřečeno nic ,,tento olej není syntetický ale za jistých okolností by být mohl kdyby bla bla bla" Tudíž se řídím viskozitou a specifikací API i když vím že podle některých textů evropské motory nejsou prý (motor/olej) testovány na specifikaci API (ale skoro všude je udávána) nicméně je logická přehledná a víc vypovídající -ta evropská klasifikace má snad dvě položky (takže kdyby tam bylo olej 1,olej2 -stejná informace ).
Upravil kim dne 25.03.2021 21:23
Výrobe olejov rozumiem rovnako ako bača Temelínu, no tak nejak cítim, že je rozdiel medzi marketingovým označením syntetika to si prekladám ako kde je aspoň časť syntetických prísad alebo aspoň časť základového oleja je "vyspelejšie" spracovaná a skutočnou 100% syntetikou kde je základový olej vyrobený synteticky alebo skoro všetok minerálny základový olej je "prepracovaný"
tuto sú technické listy od motulu na tri kategórie olejov v parametroch aj vidno, že tá 300V čo Ti viac hrkotala má pri 100 st.C. najmenšiu viskozitu. https://d23zpyj32...1492016004 https://d23zpyj32...1579618744 https://d23zpyj32...1579621294