Těch testů je po internetu pár a všude vychází KN hůř než papírák a zhruba stejně jako Green a další jeho bavlněný kámoši.
Prostě, víc vzduchu = víc nečistot. Je ale otázka jak moc ta šedá špína na těch vzorcích při testech je pro motor fatální.
Já mám KN na motorce cca 76 000 km a kompresi mi měří pořád dobrou. Až budu mít najeto dalších 76 000 km a motorka bude mít tedy celkem 259 000 km, jaká bude komprese?
Pod filtrem v airboxu mám mastnou špínu. Pro zajímavost, Móňa na r1200GS za KN naprosto čistej airbox, možná vlivem jiného proudění vzduchu než u 1150, nevím.
Čistě můj naprosto neodbornej názor na celou věc je, že kdyby měl motor vykazovat známky opotřebení a potřebu GO řekněme (a teď si vymýšlím) v 700 000 km, tak s KN se ta potřeba přesune řekněme o 30 000 dřív.
Jasně Mářo.. to je spekulativní, jde spíš o to že v součtu ten papírák vyjde stejně draho jako ten KN.. Říkáš po dovči ušetříš za novej papírák, ale sám víš že pořizovací cena plus náklady na údržbu toho KN filtru nejsou zrovna zanedbatelné, a obyčejný smrtelník který necestuje jako ty je prostě sežrán reklamní kampaní a přitom výsledek nula...
Na jawkách se jezdilo na obyč molitan a nebo silonku nebo kombinaci obou, a taky to fungovalo - nějak...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Vojto, mě stál KN v době pořízení 1300 Kč. Papírák stojí na netu cca 250 Kč, jak kde, někde i 600 Kč
Máme tedy v tom zmíněném nájezdu 8 údržeb, první při 0 km a poslední, osmá při 70000 km.
U KN je první údržba -pořízení za 1300 Kč a ostatních sedm, řekněme za 25 Kč (to mi fakturoval servis za vyprání KN) tedy po 70000 km utratím 1475 Kč.
U papíráku, pokud jej koupíš za 250 Kč, utratíš za stejné období 2000 Kč.
Mě stál v servisu vzduchovej filtr vždy 500 Kč takže náklady na těch osm výměn byly
4000 kč. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
madmike83 napsal:
Třeba ruským zbraním nevadí nečistota tolik jako americkým
Kdes to vzal,prosím tě? Tohle téma bych radši opustil...nechci se tady rozepisovat o funkčnosti DŠK v prachu oproti Browning M2 nebo AG-17 oproti MK-19
Hospodský kecy standardní,ale standardně opřený jen o množství piva v kebuli
Co sovět,to sebevražda...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Nahdar_Vebb napsal:
No tak nebyl to Autosalon kdo test prováděl, ale magazín, pravděpodobně Svět motorů, a těm bych věřil.
Přesně tak to,že to prezentuje autosalon neznamená,že to testujou...navíc ani nemusí...mě stačilo sáhnout do airboxu a měl jsem jasno...teď jsem se dozvěděl novýho akorát to,že je to 7 násobek,oproti papíru to je slušný...na sportovní filtr se zárukou milion mil...ale na tisíc motorů
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
mara napsal:
Vojto, mě stál KN v době pořízení 1300 Kč. Papírák stojí na netu cca 250 Kč, jak kde, někde i 600 Kč
Máme tedy v tom zmíněném nájezdu 8 údržeb, první při 0 km a poslední, osmá při 70000 km.
U KN je první údržba -pořízení za 1300 Kč a ostatních sedm, řekněme za 25 Kč (to mi fakturoval servis za vyprání KN) tedy po 70000 km utratím 1475 Kč.
U papíráku, pokud jej koupíš za 250 Kč, utratíš za stejné období 2000 Kč.
Mě stál v servisu vzduchovej filtr vždy 500 Kč takže náklady na těch osm výměn byly
4000 kč.
ale papírák se prej mění po 20tis km...
Nic méně o náklady ani tak nejde....celkově je to ve všech případech zanedbatelná položka,ale jde o to,že když už někde někdo přizná,že tento filtr propouští bordel,tak jen s tím,že je to chybou majitele,že včas nečistí a dost nemaže(taky jsem byl poučován,když jsem si stěžoval) ... a tady proběhne test naprosto nového filtru a už má propustnost 7x vyšší ,než papír.Co to pak udělá po 3...5...a často taky 10tis km,což spousta lidí bere,jako servisní interval to už to žere i dlažební kostky
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Já pochopil čím víc se na filtr najede, tím méně se dostane za filtr vzduchu i bordelu. Nejvíc se tam dostává právě za novým filtrem.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Mr GS - S tím, že peníze za filtr jsou úplný prd proti penězům, co do našeho koníčka nasázíme naprosto souhlasím...
Nicméně, údajně KN prý filtruje víc jako částečně zanesený, takže naopak častá údržba je prý na závadu. Já tento pohled obhajovat nechci, už si nevzpomínám, kde jsem tuhle "informaci" sebral.
Jistý je, že pokud KN filtruje líp, když má bavlnu obalenou olejem s prachem, tak zřejmě asi také míň propouští vzduch a tím smazává jednu ze svých výhod.
PS: s tím vzducháčem máš pravdu, manuál píše po 20, v prašných podmínkách po 10 i častěji.
Přátelé, od tématu se zkušenostmi s KN filtrem jste se už dostali k tomu, co kdo a kdo víc ušetřil.
Proto si dovolím dát k dispozici svou zkušenost s KN filtrem, svody a koncovkou Remus.
Dvanáctku jsem koupil novou v Autecu v roce 2006 na podzim. Po asi 3 000 ujetých kilometrů jsem namontoval KN filtr, y svody a koncovku Remus. Téměř okamžitě poté se projevil jiný průběh sbírání motoru, který odspodu začal táhnout jak elektromotor.
V terénních pasážích, to co jsem dřív musel jet na jedničku, mi najednou pobírala mašina zcela bez problému na dvojku. Tedy průběh točivého momentu byl hned o hodně lepší,a to zcela prokazatelně. K tomu při zátahu, kdy se tomu naložilo se přidal o hodně líp znějící zvukový projev. To je sice otázka názoru, ale mně se dodnes líbí a všem kdo motorku znají, také. Je pravdou, že asi do 60 000 km si motorka při jízdě z kopce po zavření plynu sem tam práskla do výfuku, ale ne zas nijak moc rušivě. Mě se to naopak líbilo. Dnes to již nedělá.
Tyto změny trvají dodnes, kdy motorka má najeto přes 120 000 kilometrů bez jediné závady motoru a ani se žádným náznakem nějakého většího opotřebení způsobeného použitím KN filtru.
Poměr projetých kilometrů odhaduji tak cca 90 000 kilometrů po silnicích a 30 000 po prašných cestách a v terénu.
Motorka byla v záruce servisována v Autecu v Praze a po uplynutí záruky vždy pouze u Cyrila v Prostějově. Ten také může výše uvedené potvrdit.
Filtr se udržoval vždy jen vypráním při výměně oleje, tedy vždy po cca 10 000 km.
Spotřeba se trvale pohybuje mezi 4,8 - 5,6 podle toho jestli jedu bez, nebo se třemi kufry. Na silnici se pohybuji tak do 150 km/hod podle situace.
K tomu uvádím, že mým cílem bylo docílení lepšího průběhu točivého momentu, což se mi jednoznačně podařilo. Lepší zvuk byl jen příjemný bonus navíc.
Přitom mne nikdy nenapadlo přemýšlet o tom, zda při ceně motorky za téměř půl mega, ušetřím pár stokorun na výměně papírových filtrů.
Tolik tedy má osobní zkušenost k původnímu tématu s KN filtrem. Zároveň bych vám chtěl doporučit na základě svých už více jak padesátiletých zkušeností s ježděním na různých motocyklech, méně se zabývat "chujovinama" a víc jezdit.
Miloš Kalvoda
to milosk:
Za 1) to,že je průběh krouťáku lepší,není způsobeno KN,ale svody a koncovkou
za 2) to,jak popisuješ,že to používáš,je rozhodně spíš na škodu,než na užitek.Neznamená,že když ti motor jede např. od 1500ot/min,že mu to dělá dobře.Pořád je to dvouválec...to ti svody ani KN nezměnilo Jezdit na dvojku v rychlosti,kdes jezdil na jedničku je dobrý karate pro ten motor...to bys za 50let zkušeností s motorkama mohl vědět Evidentně si často lidi pletou benzínovej 2 válec se 4válcovým tdi,ale to seš jen jeden z většiny tady
za 3) jestli je podle tebe chujovina,že ti jde do motoru bordel,tak si to aspoň nech pro sebe a nedělej z toho fakt,podložený 50ti lety praxe...taky by se mohlo stát,že tomu někdo uvěří
S tak malým ročním nájezdem je to možná jedno a nebo pracuješ na tom,aby tě motorka náhodou nepřežila,ale jsou lidi,co mají větší ambice na nájezd a hlavně lepší vztah k té motorce.
za 4) aby mě někdo,kdo najel za deset let na motorce 120 tis km vykládal,že mám víc jezdit,to už beru jen jako takovej bonus k těmto "špekům" ,cos sem hodil...to se na mě nezlob
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA