Doporučuju nechat si padáky doporučit od někoho, kdo s nima spadnul. Připadá mi, že lidi kupujou padáky jen podle toho jak se jim líbí, ale jestli je to udělané z nejměkčího bláta a nebo kvalitní oceli (a v tom bude cenový rozdíl - často slyším "kámoš má skoro stejně takový a za čtvrtinu ceny" nebo "udělám si je sám, matroš mám zadarmo" už je nezajímá. On i měkký padák určitě odvede svou práci, ale kvalitní padák se i při dost tvrdém pádu ani neohne, max. odře. Doporučuju značkové věci a žádný home-made, byť levný. Kdo jezdí do terénu, určitě občas upadne a pak si na sebe kvalitní padák vydělá dost rychle.
toz nede psal tom, ze nejlepsi pre origo,dyz se neco zdeformuje drzkopadem tak so pre ze 4 kusu a koupi se jen to co je treba
Upravil Milos dne 18.06.2007 17:35
Ivane, máš určitě pravdu, jen si nemyslím, že dobrý padák se neohne..... Zvlášť u nás, kde je všechno chytané přímo na motoru.
Kam tedy jde ta energie, která vzniká nárazem padáku do překážky? Pokud se padák nedeformuje a tím nepohllcuje část energie, přechází ta energie do uchycení padáku... což je v našem případě slitinový blok motoru. Tam pak páchá podle mého značné škody...
Nebo se mýlím?
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Jasně Klasiko, všechno se ohne, vyvinu-li dostatečně velkou sílu. Ale věřím tomu, že třeba origo BMW padáky (nebo jiné, značkové) jsou dimenzované právě tak, aby se ohly kousek předtím, než se síla přenese někam jinam do konstrukce a nadělá větší škodu. Na rozdíl od jiných, kde položíš motorku na bok a padák Ti vesele rozdrtí ventilové víko...
Já mám zkušenost s origo adventure ( viz. foto výše.) v 60km/h za mokra jsem se kouknul na chorvatský asfalt, a k mému překvapení jen lehký škrábanec a jinak nic.
Vlasta1150GS napsal:
Já mám zkušenost s origo adventure ( viz. foto výše.) v 60km/h za mokra jsem se kouknul na chorvatský asfalt, a k mému překvapení jen lehký škrábanec a jinak nic.
muzu potvrdit me se stalo to samy jen madarsky asfalt nic krom podrenyho padaku (a kufru :)ttkrytypar padu a jsou prilepeny na viku ale nic vic sundat trocha domluvy kladiveckem a jsou jak novy
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
vím, že je to dokola omleté téma. Ale zajímalo by mě, které padáky jsou podle Vás nejvhodnější na BMW GS 1150 R... Dle vašich hledisek jako jsou zkušenosti z praxe (deformace padáku, zničení části motocklů, značka, cena) Pořád bádám zda tedy nějaké dle doporučení koupit a neřešit nic dál a nebo si je jako bývalý konstruktér namalovat a po-té vyrobit... a třeba dál nabízet...
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Nejlepší je nepadat
Zkušenost mám osobně se dvěma typy - grave (což víceméně napodobuje padák H a originál BMW Adventure.
Grave: hezké zpracování, ideální pro úplné začátečníky jako ochrana při malých pádech, motorka po pádu zůstane ležet v lepší poloze pro zvedání. Nevýhody - jakákoliv oprava znamená na týden dodat motorku do Hrobu a v sezóně čekání 2 měsíce (to byl důvod, proč jsem po poškození už do nich znova nešel), při větší ráně docela velké poškození motorky díky deformaci padáku (vytržené sání, hodně promáčklá nádrž), při kurtování motorky jsme zjistili, že nerez materiál používaný v té době (dnes může být jiný), je hodně měkký a kurtou jsme plynule ohýbali padáky a motorka se nedala připevnit na přívěs.
BMW padáky - velmi pevné, dají se v případě poškození kupovat po kouskách. Nevýhoda - zadní trubka ráda tluče do holení, konec té trubky je v případě pádu hodně nebezpečný a pokud se poškodí, blbě se to pak sundává z motorky. Deformační zóna je dobrá ale obvykle dojde při velkém pádu k poškození hlavy.
Kolega má i padáky co prodává (nevyrábí) TT ale s těmi zkušenost nemám a hlavně se mi vůbec nelíbí... Momentálně jezdím jen s kryty hlav (dural+ocel) a podle mě to stačí a když nestačí, tak už to je celkem jedno, protože poškození bude tak velké, že to bude na odpis
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, díky za názor! Super - jsem zvědav co odpoví někdo další. Já jsem byl docela vyvalenej z té trubky co je tam u holeně..to je pravda. Osobně nerezu na padákách ani moc nefandím. Jsem raději pro klasický "černý" materiál. A dát ho do komaxitu. Taky by mě zajímal názor na padákym které nejsou tak vyztužené vzadu jako třeba ty na obrázku... Hlavně z hlediska deformace při větším pádu.
Jak jsi psal o těch kovovo-hliníkovej krytech - tak asi používáš TT ? Máš nějaké zkušenosti s pádem?
SPEEDY přiložený následující obrázek:
[26.36Kb]
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Používám TT, mám teď už druhou sadu (první koupil kamarád na starší R1150, nechtěl jsem dávat staré na motorku před dokončením konverze). Ty starší měly odhadem tak 100 pádů a z toho minimálně 10 opravdu velkých - ve vysoké rychlosti, do kamení, motorka hlavou dolů, trefený kmen stromu trčící do cesty apod. Fakt to funguje. Kolega ti může ukázat stav krytu hlavy po pádu na dálnici v rychlosti asi 120km/h. Je ubroušeno asi 2mm materiálu ale ventilové víko naprosto bez poškození. Tenhle výrobek se mi zaplatil opravdu mnohokrát.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zdar a sílu.
Tome, po přečtení tvého článku- resumé na padáky.Čím víc trubek,tím to je víc na h.....Taky mám v plánu osadit nějaké padáky a asi zvítězí SV MOTECH.Kolegovo bawo párkrát spadlo a jen odřená barva.A za ty prachy.Klasika tady psala o své nehodě a tak špatně se o nich taky nevyjadřovala.I když.Kdy by třeba měla jiné možná by dopadla líp. http://www.sw-mot...f57444b945Dokud bude ropa,budu jezdit BMW
No já mám zrovna ty co máš na tý fotce výš. Jejich nevýhody jsem už popisoval, když jsi se ptal v jiném vlákně a výhody taky. Mě osobně se líbí, když má padák trubku pod ventilovím víkem a ne nad ním. Pak ta trubka je první, co to schytá a na víko se to nedostane. Honza v RO jak havaroval, tak měl wunderlichy a tak okamžitě odešlo víko ventilů. Neměl tam kryty TT, ale dnes je tam má. Já tam mám tu trubku a ta si myslim, že by to chytla místo víka. Každopádně chyby najdem na všech, at už to jsou origo nebo neorigo. Jinak o těch origo jsem slyšel, že si jednou někdo půjčil v autecu předváděčku adv. a měl nějaký pád a ta trubka co tam trčí od motoru rovnoběžně s válcem mu roztrhla celý lejtko. Ale to jsem jen slyšel.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Su zvědavé na LWD a test padáků na 12ADV,jak jsem viděl na ukázkách,celkem jim to tam padalo.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Jo já právě mám ty favority co jsem tam dal tu fotku - taky mě ta trubka nahoře u jinejch padáků přímo ser.. No a navíc ta trubka nahoře opravdu nohu poškodí... to vím - a dokonce jsem u jednich padáků viděl zakončení bez radiusu - pouze tam byla plastová ucpávka (špunt). To byla přímo hrůza! Ta fotka co jsem tam dal - tak jejich cena je cca.: 4-5 tis. dle výrobce a s ohledem na to, že si je dám do nákladů tak ještě DPH dolů. Za takovou cenu si je podle mě nemá ani moc významu vyrábět sám - ohýbačku nemám a musel by jsem s tím někoho otravovat.
Jinak je mi jasné, že je třeba řešit možné deformační zóny padáků, ale ještě jasnější je mi že záleží jak padneš, kam (event. do čeho) a v jaké rychlosti...
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Teď jsem koukal na odkaz na ty padáky motech - jo nevypadá to zle, ale jak je to tam s tím spojem dole pod motorem - jde potom v pohodě měnit olej - plech pod motorem se jen vytáhne? Nezůstane někde za to motorka viset za to spojení těch padáků - sníží se tím podle mě její světlost...???
viz foto ze stránek motech...
SPEEDY přiložený následující obrázek:
[59.67Kb]
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Já tyhle padáka párkrát viděl, ale přijdou mě moc hunpolácký, teda jako moc pevný ve smyslu, že když s tim švihneš tak rámy budou celý a motorka se kolem nich zkroutí. Ale je to možná můj dojem. A zas trubka nad válcem. Jinak si myslim, že to má pod motorem pasovinu jen namontovanou tak, že se dá samosatně oddělat. Světlost se s tim určitě sníží a je tam krásnej záchyt na kameny. Když kolikrát vidim, jak zohýbám ten kryt pod motorem, tak bych asi vystupoval přes řidítka.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi