Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 2 z 2:   1    2  
 
Kvalitnější ložisko hrušky
lako
#21 
Přidané 25.05.2010 18:28
Avatar člena


Příspěvků: 1868
Registrace: 23.02.10
jo a málem bych zapoměl má na tom LOŽISKU necelých 10 000 KM a vse ok
Certified off-road instructor
Co-Founder of FLYTORIDE.com
Official ambassador of Wunderlich

Instagram - Andrew POV
 
smazak73
#22 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 25.05.2010 20:10

Příspěvků: 1097
Registrace: 26.07.08
lako napsal(a):
zdravím, tatík to řešil (udělal si ti sám doma na koleně) ložisko se mu vysypalo... koupil německé ložisko ve VALOZU v OLOMOUCI stálo kolem 700,- sehnal i gufera jedno potřebovalo meší upravu zpbroušením (bylo moc tlusté) to ale jeho funkčnost neovlivní.

LOŽISKO JE: 6013 - 2Z,
gufera jsou dvě jedno je: 80 - 100 - 10
a druhé je: 60 - 75 - 8 silikon

To je sice hezký tatík je šikula thumbs upAle mi tady pátráme po ložiskách na hrušku to co píšeš ty je velký do kola co drží talíř.kolo.
Na obr.pozice 5 a 7 nebo né? Když to teče do manžety?
smazak73 přiložený následující obrázek:


[35.13Kb]
 
lako
#23 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 25.05.2010 21:18
Avatar člena


Příspěvků: 1868
Registrace: 23.02.10
aha tak to se omlouvám já myslel opravdu to velký . to menší tam vracel zpět. taky mu to nejdřív teklo kolem toho gufera.... vyměnil to velký ložisko s těma guferama a už mu to neteče.
Upravil lako dne 25.05.2010 21:20
Certified off-road instructor
Co-Founder of FLYTORIDE.com
Official ambassador of Wunderlich

Instagram - Andrew POV
 
Jarda-vopic
#24 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 25.05.2010 21:27
Avatar člena


Příspěvků: 316
Registrace: 13.02.08
Vlada-gsa: Mě to sice už dvakrát umřelo po ježdění v poušti, ale tentokrát jsem tu manžetu zalepil červeným silikonem. Když jsem jí teď sundal, nebylo v tom prostoru ani zrnko bordelu. Pouze čistej olej. Pískem to nebude!!!
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
 
vlada-adv
#25 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 25.05.2010 23:49
Avatar člena


Příspěvků: 749
Registrace: 12.02.08
lako> 6013 bude někde jinde má D=100mm d=65mm tj pro hřídel né pro pastorek.

Správné označení je W6305 je to prodloužené 6305
6305 > D=62 d=25 B=17
W6305 > D=62 d=25 B=25,4

Zajímavé řešení by bylo použít

místo kuličkového kombinaci

váleček + kuličkový axiál
pro potřebné rozměry hřídelí a otvorů by to bylo například:
radiální válečkové
NU305 > D=62 d=25 B=17
NU2305 > D=62 d=25 B=24

axiální kuličkové
51105 > D=42 d=25 B=11

celá setava by pak měla 29(35)mm místo originálních 25,4 proto by musela být upravená matka tak aby do ní byl zapuštěný axiál a gufero. Hřídel má 25 dírna matku 62+ takže prostor pro stěnu kolem axiálu 10mm což na utažení klece

celek by měl zaručeně vyšší únosnost než původní kuličkové W6305 které musí přenést zatížení v obou směrech

šikca je tutok kombinace NU2305 + 51105

Není to uplně jednoduché ale je to vyrobitelné
vlada-adv přiložený následující obrázek:


[65.9Kb]
Upravil vlada-adv dne 25.05.2010 23:51
 
bystricke
#26 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 26.05.2010 00:28
Avatar člena


Příspěvků: 3927
Registrace: 04.11.07
ktěm ložiskům,tady v olomouci je firma ktwerá dělá ložiska pro ferari i porše a na střeše taky nemá poutač ferari
továrny na ložiska vyrábějí ložiska pro různé fabriky,jednou je to pro liaz,porše,bmw,skf,jde jen o logo co je na ložisku,nebo nápis+ rozměr,základ,tedy továrna je furt stejná,akorát konečná cena je jiná,zatímco bmw ložisko stojí helplesstypuji 2 klacky,skf ložisko 400,-
za mojí praxe což se dá datovat od roku 1982 kdy sem procoval na vývojové dílně a dál tak různě,můžu s klidným srcem říct,že se dá koupit ložisko za normální peníz 1.třídy,2.třídy a pro zemědělské stroje,potažmo 3 třídy
pokud někdo chce originál ze stejné fabriky,jeho problém
osobně stím mám ohledně motorek zkušenost a nejenom sněma
kdysi sem měl dr 600(už to píšu po sté)v přepákování byli jehly,cena v suzuce 2 klacky za jedno,cena v skf prodejně 150 kč,na dotaz jak je to možné mi prodejce a známý v jedné osobě zdělil,že on neví naco to mám
je to na každém zvás,kdo šetří má za tři,kdo krade má za šest a kdo šetří a krade má za devětGrinannoylola to je fše co jsem chtěl ktěm ložiskůmthumbs up
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
 
www.begr.cz
smazak73
#27 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 26.05.2010 07:06

Příspěvků: 1097
Registrace: 26.07.08
TO:Vlada-gsa: Jestli je to jak píšeš a v základu tam davájí jen prodloužený kuličkový ložisko tak se ani nedivím,že se to sypeSadTo jsem se právě nikde nedopátral co je to ložisko zač?
Podle mě by tam stačilo dát to válečkový snese určitě větší zátěž +vyrobit 1,4mm vymezovací podložku.
Někde jsem četl ,že váleček snese jednou tolik než kulička Cool
To zadní bych nechal origo protože to je jehla v atipu a tam zas takový zatížení není
Protože při rudkým přidaní plynu se má snahu hruška vyvracet tudíš největší radialní zatižení je právě na to první ložiskohmm!
Upravil smazak73 dne 26.05.2010 07:11
 
Tomano79
#28 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 26.05.2010 07:56
Avatar člena


Příspěvků: 336
Registrace: 08.01.10
to smazak73: to válečkový by tam určitě samostatně být nemohlo, protože jsou tam i axiální síly a to by se tomu válečkovi nelíbiloSad a nejsem si jistý, jestli by to válečkový ložičko zvládalo ty otáčky, co tam jsouhelpless

to vlada-gsa: nepochybuju o tom, že tě to nenapadlo, ale podle mě by tam stačilo jedno radiálně-axiální ložisko, určitě by to bylo o hodně lepší, než jenom ta radiální kulička. Našel jsem akorát SKF Dvouřadé kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem 62x25x25,4 ozn. 3305A, co ty na to?Smile
Upravil Tomano79 dne 26.05.2010 11:12
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl Smile
 
http://jtopman.rajce.idnes.cz/
Hrabe_X
#29 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 26.05.2010 09:02
Avatar člena


Příspěvků: 3747
Registrace: 31.10.07
jtopman napsal(a):
smazak73: to válečkový by tam určitě samostatně být nemohlo, protože jsou tam i axiální síly a to by se tomu válečkovi nelíbiloSad a nejsem si jistý, jestli by to válečkový ložičko zvládalo ty otáčky, co tam jsouhelpless

vlada-gsa: nepochybuju o tom, že tě to nenapadlo, ale podle mě by tam stačilo jedno radiálně-axiální ložisko, určitě by to bylo o hodně lepší, než jenom ta radiální kulička. Našel jsem akorát SKF Dvouřadé kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem 62x25x25,4 ozn. 3305A, co ty na to?Smile


Souhlasím s vladou-gsa: 2 řadé kuličkové myslím pro tenhle případ ideální volba, válečkům bych tady úplně nevěřil, i když určitě by to na otáčky stíhalo, jak se obává smazak73, nestíhalo by však na axiální zatížení, což se zmíněný panáček domnívá zcela správně. Smile
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
 
vlada-adv
#30 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 26.05.2010 11:08
Avatar člena


Příspěvků: 749
Registrace: 12.02.08
No výsledek je, že něco se s tím dělat dá ale budu to řešit, až to bude nutné. Ano samostatně tam válec být nemůže musela by to být kombinace. Ale hlavně první je potřeba zjistit co tam doopravdy je. Pak je možné z údajů ložiska najít povolené axiální a radiální zatížení a zkusit najít prostou náhradu s vyšší únosností viz. smazakovo 3305A (třeba tam už je) když nebude prostá náhrada přijde na řadu složitější řešení. P.S. nevšim si někdo co tam vlastně je za ložisko? Někdo kdo už to měnil a zbylo mu to staré. Pak se dá dál pátrat. Technické parametry od všech typových ložisek mám k dispozici.
 
Jarda-vopic
#31 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 26.05.2010 22:00
Avatar člena


Příspěvků: 316
Registrace: 13.02.08
Originál ložisko je tam právě radiálně axiální, tzn. kuličkové v kombinaci s válečkovým. Je to docela macek. Problém je v té kleci, která je plastová a většinou vypraská.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
 
vlada-adv
#32 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 26.05.2010 22:09
Avatar člena


Příspěvků: 749
Registrace: 12.02.08
tak je to v pr..li jestli nedrží totok tak nic jednoduchého není na obzoru. Je vidět že klucí v SRN vědí co dělají ale holt je to málo. Máš ten vrak ložiska? Skusil bych to dát člověku co nám sháněl speciály jestli by nesehnal verzi s kovovou klecí, ale moc nadějí si nedělám.
 
Jarda-vopic
#33 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 26.05.2010 22:14
Avatar člena


Příspěvků: 316
Registrace: 13.02.08
Nemám, měl jsem v ruce zatím to nové.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
 
Tryskac
#34 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 27.05.2010 22:54

Příspěvků: 743
Registrace: 16.11.08
nemám síce 12gs, ale možno môže niečo z problémov mať na svedomí podobná záležitosť ako na 8gs a to veľký presah uloženia ložiska.
Na D 47 mm som nameral presah 0,07 až 0,09 mm čo sa mi zdá veľa. Pri tom pri nahriatí náboja ložisko tam išlo vložiť rukou. Možno by tam boli vhodné súdkové ložiská tie by mali znášať vačšie axiálne sily - ale to je len dohad .
Inak ak by sa našlo vhodné ložisko , ktoré by v niektorom rozmere celkom nepasovalo nie je ho problém v súčastnosti upraviť aj na presnejšom sústruhu.
 
cizak
#35 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 29.05.2010 09:59
Avatar člena


Příspěvků: 440
Registrace: 12.02.07
Sice jsem to tu důkladně nečetl , jen přeleťel ale v těch ložiskách jak je to origo bych problém neviděl a dávat váleček tam kde už je taky nechápu ...
Proti 11-1150 mi přijde zadní převod 12GS HP2 téměř dokonalej , dobře kyvně uloženej ale je třeba nemít vůli v kole a jak si tak občas sáhnu na různé moto ať 11-12GS i skoro nové co mají 10tis najeto tak tam mají vůli něco to odjezdí a až se to semele dají to opravit a neřeší ...
Já dávám ložisko za 150-300kč dvakrát do roka když se jezdí často terénem , olej ca 24ml při jízdě po silnici měním po 10tisících, při jízdě terénem po 1-3tisících podle toho, na 11-1150 to ložisko stálo 11-1600 odcházely ty jehličkové kuželíky a dural šrouby které stály 1200 a bylo to hůře rozebiratelné a vyměnitelné ted mi trvá výměna ložiska ca hodinu takže pohoda , to samé stratér stačí vyčistit a žádný problém jednou za dva roky do starteru dám nové uhlíky které nekupuju v BMW ale za pár peněz , na dovolenou si beru sebou gumičku do spojkového válečku taky ne od BMW když oni ji nemají na prodej Grin
 
Tonda
#36 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 29.05.2010 12:11

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
V tom AX ložisku problém není. Ty rozvodovky dělám 2-3 do měsíce. AX ložisko je stejný u všech modelů 1100, 1150, 1200. Problém je v tom jehlovým ložisku 30x16 (před pastorkem) - vesměs nevydrží to. U novějších modelů (tuším od poloviny roku 2007 a vejš) už je zesílený 32x16 - tam už by problém být neměl.
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
vlada-adv
#37 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 29.05.2010 12:24
Avatar člena


Příspěvků: 749
Registrace: 12.02.08
tonda> tak to je jiná, tahle informace je dost podstatná, to že je halvní ložisko stejné sem věděl, ale ne to že drží, mě se to zatím nepo.... a těm co znám to opravoval někdo jiný a měnil vše. Žil jsem v domění (z informací z druhé ruky), že právě kvůli nárustu zatížení od 1100 do 1200 to ložisko přestalo stíhat. Díky za podstatnou thumbs up informaci.
Když to děláš takhle často všim si si, jestli měnili i odlitek nebo je jen obrobená díra na nový rozměr? To pro případ až to umře.
 
vlada-adv
#38 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 29.05.2010 12:30
Avatar člena


Příspěvků: 749
Registrace: 12.02.08
Ikdyž mě teď napadá že jarda tam bude mít zadek ze 2007, protože pokud mě hlava slouží tak po rozemletí v tunisu mu dávali celý nový zadek a je to ten s výpuštákem čili 2007+

cizak> svatá pravda vloni jsem měnil olaj vzadu poprvé byl tam 18tkm+ už nikdy ho tam tak dlouho nenenchám 10tkm je asi optimum při normálním provozu.
 
Tonda
#39 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 29.05.2010 13:36

Příspěvků: 5250
Registrace: 16.02.07
vlada-gsa: jestli je ten odlitek (u umístění toho ložiska) jiný a nebo stejný a je v něm jen o 2mm větší díra jsem si nevšim - popravdě jsem po tom nepátral. Mrknu a dám vědět, jak budu nějakou rozvodovku dělat. Schválně, jestli budeš mít tu Jardovu v ruce, tak mrkni na to ložisko 32x16 (sundej dekl s talířovým kolem a zakvedlej si vevnitř s pastorkem - na 99% bude mít vůli tam) To AX ložisko si myslím odejte potom jako následek. Možná soudruhům v BMW nevyšla ani ta rekonstrukce z 30x16 na 32x16. Zajímavý je, že to nejvíce odchází na modelu GS, a to nejen u lidí, kteří na GS dělají v terénu "psí kusy". Na Rmodelech R, RT, S a Kmodelech to sice občas taky odejde, ale ne v takový míře jako na GS.A to u Kmodelů je to výkonu na přenesení opravdu hodně - a ložiska jsou stejný.
S tím olejem je to fakt rozumný měnit to nejpozději po 10000km. Já to na svý motorce měním každý přezouvání zadní gumy (mám 06/2007 - tedy bez "vypoušťáku", ale dělal jsem to tak i na předchozí 1200GS/A 2008 s "vypoušťákem" ) a každýmu kdo ke mně jezdí na servis to po těch 10000km měním. Nechávat tam ten olej dýl je pro rozvodovku smrt.
Upravil Tonda dne 29.05.2010 13:48
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
smazak73
#40 
Kvalitnější ložisko hrušky
Přidané 29.05.2010 22:25

Příspěvků: 1097
Registrace: 26.07.08
Hm hmhmm!
Zajímavá tvrzení ,ale z pohledu toho proč bylo tohle vlákno založeno jsme se celkem nic nedozvědělithumbs up
Asi nechat origo častějc měnit olej a čekat až se to po 5000km zase vysypeGrin
Podle mě to odnese to zadní jehlový ložisko, protože to ax ložisko neudrží -je na GS prostě poddimenzovaný-jen proto,že u silničních cesťáků a relativně teréní moto.používají naprosto stejný uložení asi s tím nikdo v Mnichově nepočítal.Smile
Upravil smazak73 dne 30.05.2010 06:20
 
Strana 2 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 90
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.41 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI