Tomi napsal(a):
Dnes jsem byl v Ostravě v CARTECU, sice jen pro pár věcí, (mazivo na kardan , olej do převodovky a kardanu a opěrku na topcase), velká spokojenost. Super přístup, nováčkovská sleva. Olej 1l do převodovky a kardanu za 488,-Kč
jen tak dále.
Jeden litr převoďáku za 488Kč? Prokristapána.Co to je za olej?
Co se divíš...já dal za litr Castrolu MTX 75W-140 cca 600Kč...Ale když to vezmu v tom objemu dílů co jsem kupoval, je to plivnutí Nakonec jsem musel vyměnit i ty jehly vzadu na "diferáku". Někdo je přetahl a rozmáčkl. Zasekávají se. proto se ti to pořád uvolňovalo, pač se netočily jehly, ale kroužek po čepu a ten se postupně vydíral a zvětšovala se vůle. Pro letošek snad vše
No to teda koukám.Tolik jsem za olej nikdy neplatil. Takovou pálku bych si pamatoval.
Ten co rozmáčkl jehly bude nejspíš ten samý, co připravil to překvapení v převodovce. NIkam jinam se nedostal,takže už to snad bude všechno.
Jak jsi vlastně daleko s opravama?
Tomi napsal(a):
Dnes jsem byl v Ostravě v CARTECU, sice jen pro pár věcí, (mazivo na kardan , olej do převodovky a kardanu a opěrku na topcase), velká spokojenost. Super přístup, nováčkovská sleva. Olej 1l do převodovky a kardanu za 488,-Kč
jen tak dále.
Prosim te jake to bylo to mazivo na kardan a kolik za nej chteji.
BMW GS 1200 adventure
Tomi napsal(a):
Dnes jsem byl v Ostravě v CARTECU, sice jen pro pár věcí, (mazivo na kardan , olej do převodovky a kardanu a opěrku na topcase), velká spokojenost. Super přístup, nováčkovská sleva. Olej 1l do převodovky a kardanu za 488,-Kč
jen tak dále.
Jeden litr převoďáku za 488Kč? Prokristapána.Co to je za olej?
Nevím jestli se ti to zdá hodně nebo málo? Je to Castrol SAF XO, a psal jem ,že mi dali slevu na uvítanou. Normálně ten olej prodávaj kolem 580,-Kč za litr.
Zjišťoval jsem to i u Síkory v Polsku a používají ten sam olej.
Tak dnes jsem mel me moto na servisu kvuli tem svolavacim akcim,ktere se tykaly vymeny elektroniky palivoveho cerpadla,zajisteni uchyceni nadrze a vymena brzdoveho vedeni a kapaliny.Rano v 8hod jsem motocykl predal servisnimu technikovy a ve 12hod bylo vse hotove,nic nebylo skypane nebo tak podobne vse probehlo v poradku,prijemny personal vsichni zdravily usmivaly se a byly prijemni uz z toho jsem mel dobry pocit.Za mne spokojenost tak doufam ze vsichni kdo navstivi tento servis budou moci tvrdit totéž.
BMW GS 1200 adventure
byl jsem tam jen jednou zatim, potreboval jsem udelat nahradni klic na gsa a k memu prekvapeni to bylo do 48 hod hotove i cena dobra , takze davam za jedna
Takže i já už mám první zkušenosti se servisem v Ostravě.
1. Vedoucí servisu p.Vrkoč i přej.technik p.Pařil jsou ochotní a příjemní.
2. Mají zatím jednoho mechanika p.Svobodu, je to starší pán (45?) a má velmi klidný způsob práce. Ví přesně kam sáhnout a zdá se mi velmi odpovědný a spolehlivý. Hodnotím kladně, že v Cartecu dovolí přímý kontakt zákazníka s mechanikem.
3. Nechal jsem si udělat 10tkm garančku (1200GT), tzn. všechny náplně + ventily. Vyměnili dost drobností ( těsnící kroužky apod.) v haléřových cenách, které bych doma v dílně asi nevyměnil. Mají přesné seznamy, co k jaké práci patří.
4. Musíme zatím asi počítat sem tam s nějakým překvapením. Například já jsem vyjel ze servisu, ujel 15km do Frýdku a najednou koukám jako puk, protože ukazatel teploty na maximu. Zastavuju, vytahuju tlf. a vidím dva nepřijaté hovory z Cartec. Volám a ihned mi sdělují, že po pár kilometrech se musí zkontrolovat hladina vody a popřípadě doplnit. Jinak se systém zavzdušní a nechladí. Bylo to v 15:05, jejich mechanik střídá směny a přišel až v 15:00 na odpolední. Hned se ptal, zda mi to vyřídili a technik, že nevyřídili. Takže jsem musel další den ještě jednou.
5. Nenabídli mi žádné začátečnické slevy, ač by byly na místě. Doporučil jsem jim, že pokud zatím sem tam vytvoří nějaký přehmat, měli by dávat i nějaké bolestné. My je v Ostravě potřebujeme, jsme asi ochotni jim na začátku půjčovat naše moto i s tím, že se na nich učí. Oni ale potřebují zase nás, aby měli práci.
6. Ceny. To je zvláštní kapitola. Na všechny úkony jsou určeny přesné časy, které jsou dost krátké. Cartec to pak vyvažuje cenou 1700Kč/hod. Já jsem za celou garančku dal 9000. Předtím jsem potřeboval přezout přední gumu, nemám ještě stojánek a taky jsem měl obavy, abych nepoškodil ABS čidlo a tak jsem si nechal shodit a nahodit přední kolo v Cartecu. Přezutí jsem dělal jinde (mimochodem u p.Dužíka nahoře v Radvanicích u kostela na hlavní cestě, je to skvělý chlap, moto ráfky umí, má speciální nástavce na vyvažovačku, prostě jezdím jen tam s moto i s auty). Cena v Cartecu 800Kč (35min) ?!? Nevím, ale měl jsem pocit, že oni si drazí nepřipadají. Možná jsou zvyklí na BMW autaře, kteří asi částky do 30000 neřeší. Kluci co mají BMW ojetiny do Cartecu nejezdí, ti jezdí k p.Válkovi do Radvanic za třetinové ceny.
Sorry, že to bylo tak dlouhé.
Zdravím všechny. Dlouho jsem váhal, kdy vstoupit do tohoto fóra, ale myslím, že už je vhodný čas. Rád bych osvětlil několik záležitostí taky z té opačné strany:
1) Hodinová sazba v CarTecu je sice 1700,-/hod, ale pro auta. Pro motorky je snížená na 1370,- a pokud se nepletu, je stejná s Brnem i s Prahou. Cena se určuje dle katalogu prací z BMW a nikoho nezajímá, že na tom mechanik stráví dvojnásobný čas.
2) Nikdo není neomylný, ale pokud uděláme chybu, přiznáme to a poneseme za to následky. Na druhou stranu - jak by na Radomíra působilo, kdyby u příjmu na servis slyšel - "Víte, na vaší motorce se budeme vlastně učit, ale buďte v klidu, dáme Vám slevu".
3) Na počátku byly trochu zmatky ohledně termínů a příjmů, kdy tam nebyl ten správný technik. Motorky nemůžou dělat všichni, není to rohlík, což snad uznáte. Dělám je tedy já s kolegou Martinem a snažíme se vždy domluvit termín, kdy tam je alespoň jeden z nás, ale ne vždy to vyjde, takže se omlouvám všem, koho to postihlo.
Jinak díky za všechny názory, jsou strašně užitečné a beru je vážně.
Základem u těchto motorek je aby každý majitel byl přítomem jaké koliv opravy!Sám se musí naučít co a jak na co.Kdekoliv a kdykoliv .beru v potaz i ty co jsou jim jaké koliv technické věci cizí.Já tímto nevydělávám snažím se majitele naučit.Každá základní diagnoza je v tom kde je problém.Do pár měsíců bude v Ově u nadšenců cokoliv.Tahle nabídka měla být před léty a pro všechny typy moto BMW.
Ještě je na místě zmínit, že v Ostravě se na Vašich motocyklech neučí. Mechanik, který na motocyklech pracuje má dlouhé zkušenosti s konkurenčními produkty a v průběhu zimních měsíců absolvoval rozsáhlé školení na všechny modely BMW přímo ve školícím centru BMW. Myslím, že není přehnané tvrdit, že je to opravdu profík a co je důležité není to pro něj pouze "práce", ale motorky ho baví.
Pavel_CarTec_OV napsal(a):
Zdravím všechny. Dlouho jsem váhal, kdy vstoupit do tohoto fóra, ale myslím, že už je vhodný čas. Rád bych osvětlil několik záležitostí taky z té opačné strany:
1) Hodinová sazba v CarTecu je sice 1700,-/hod, ale pro auta. Pro motorky je snížená na 1370,- a pokud se nepletu, je stejná s Brnem i s Prahou. Cena se určuje dle katalogu prací z BMW a nikoho nezajímá, že na tom mechanik stráví dvojnásobný čas.
2) Nikdo není neomylný, ale pokud uděláme chybu, přiznáme to a poneseme za to následky. Na druhou stranu - jak by na Radomíra působilo, kdyby u příjmu na servis slyšel - "Víte, na vaší motorce se budeme vlastně učit, ale buďte v klidu, dáme Vám slevu".
3) Na počátku byly trochu zmatky ohledně termínů a příjmů, kdy tam nebyl ten správný technik. Motorky nemůžou dělat všichni, není to rohlík, což snad uznáte. Dělám je tedy já s kolegou Martinem a snažíme se vždy domluvit termín, kdy tam je alespoň jeden z nás, ale ne vždy to vyjde, takže se omlouvám všem, koho to postihlo.
Jinak díky za všechny názory, jsou strašně užitečné a beru je vážně.
Dávám vám za pravdu,ja jsem s vasi praci a pristupu k zakaznikovi velice spokojen.A myslim si ze BMW v Ostrave co se tyce pristupu a servisu ma naslapnuto na spravnou cestu.Jen tak dale
BMW GS 1200 adventure
Pavel_CarTec_OV napsal(a):
Zdravím všechny. Dlouho jsem váhal, kdy vstoupit do tohoto fóra, ale myslím, že už je vhodný čas. Rád bych osvětlil několik záležitostí taky z té opačné strany:
1) Hodinová sazba v CarTecu je sice 1700,-/hod, ale pro auta. Pro motorky je snížená na 1370,- a pokud se nepletu, je stejná s Brnem i s Prahou. Cena se určuje dle katalogu prací z BMW a nikoho nezajímá, že na tom mechanik stráví dvojnásobný čas.
2) Nikdo není neomylný, ale pokud uděláme chybu, přiznáme to a poneseme za to následky. Na druhou stranu - jak by na Radomíra působilo, kdyby u příjmu na servis slyšel - "Víte, na vaší motorce se budeme vlastně učit, ale buďte v klidu, dáme Vám slevu".
3) Na počátku byly trochu zmatky ohledně termínů a příjmů, kdy tam nebyl ten správný technik. Motorky nemůžou dělat všichni, není to rohlík, což snad uznáte. Dělám je tedy já s kolegou Martinem a snažíme se vždy domluvit termín, kdy tam je alespoň jeden z nás, ale ne vždy to vyjde, takže se omlouvám všem, koho to postihlo.
Jinak díky za všechny názory, jsou strašně užitečné a beru je vážně.
Tak kdyby jste toho měli moc, dejte vědět. Před nějakým dlouhým časem, tak rokem a půl, jsem se byl ptát jestli nebudou přijímat mechaniky. Ale bylo mi řečeno že tam máte jednoho člověka co prodává ojetiny, sevisuje motorky (asi zajištuje odvoz do PL) a prodává motocykly. Od té doby se evidentně situace změnila. Docela mě to mrzelo, asi nebyl můj životopis (zkušenosti v něm) dostačující. (teda jestli se od paní někam vůbec dostal. )
Nicméně vá přeji ať se díky kvalitní práci vaše jméno mění jen k lepšímu.
K cenám: je to evidentně dražší než konkurence. Stejně jako motocykly samotné. ALe myslím že kdo si tento motocykl kupuje, o tom ví. Je to trošku jinak než čistý kalkul. Dukatisti by vám to potvrdili.
Takže bude i tady spousta kluků co si budou kutit doma, koupí si diagnostiku (stejně jako já) a pak ti kdo moc nehledí a ti půjdou do servisu. Nemluvím o větších problémech.
A nejdůležitější věc: a tu už až tak neovlivní jen mechanici. Přístup. Mě si nikdo v Ostravě 20 minut nevšímal, když jsem ohlížel nové modely, v polsku vám nabídnou kafe atd....už jsme to tady párkrát řešili. Mimochdem taky dají slevu 5%. A kde budete jezdit na servis?
Myslím že by lidé slyšeli na třeba klubovou slevu 10% na práci, a určitě se vrátí v podobě zvýšení počtů zákazníků. nebo nějaké občasné akce na díly atd...je spousta způsobů jak dát lidem najevo že o ně stojíte. A ne vždy jen přes slevy, taky otevřené dveře, prohlídka sevisu atd...no to jsem se zase rozjel.
Díky za názory, zkusím zase dát pohled z opačné strany:
Původně měl opravdu u nás motorky dělat úplně jiný člověk než já. Jeho jméno je v Ostravě a okolí velice známé, jezdí(l) snad i nějaké závody. Byl jsem rád, že s tím nebudu mít žádné starosti, chtěl jsem, aby měl motorky kompletně. Ale nastala doba, kdy na něj začaly chodit stížnosti - nezavolá, termíny, slibotechna atd. A pokud se to týkalo servisu, týkalo se to i mně, protože to házelo špatné světlo na celý servis. Nakonec to dopadlo tak, že človíček byl odejit a servis zůstal na mně. Tak jsem po něm užehlil několik průserů a začal dělat zase další funkci....
Jinak, pokud ses byl u nás ptát na práci, chodí to tak: lidí, kteří u nás pracují, si vážím a nikdy bych neudělal to, že bych někoho vyhodil, abych mohl přijmout jiného (pokud tedy nemá nějaký průser). Takže lidi pouze přibíráme. Důležitý požadavek je němčina nebo angličtina, totiž všechno na servise je německy nebo anglicky - diagnostika, informace, postupy prací atd. A mechanik, který si nepřečte, jak má co udělat, to je půlmechanik-měnič olejů, brzd a pneumatik. Neříkám ale, že jazyk nelze vyvážit zkušenostmi, to je pak na osobní jednání.
K cenám. PetrAT napsal, že na Hondě dělal garančku za polovinu ceny. Konkrétně u R1200GS vyjde garančka s ročním servisem (olej motor, převodovka, diferák, brzdové kapaliny, ventily, seřízení sychronizace včetně testu na závady) na 5200,- kompletní cena s materiálem a s daní. Je to fakt hodně na motorce za 400.000,-, když to člověk zaplatí jednou za rok? A v rámci toho se udělají případně svolávačky, které BMW vyhlásilo, zdarma.
K tomu přístupu-pracujeme na tom. Motorky jsme dříve nedělali a prostě zákazníci od motorek jsou jiní, než zákazníci na auta. Naši lidi na ně nebyli zvyklí. Ale už si zvykají a navíc na to máme taky odpovídající prostory. Před rokem a půl to bylo určitě o ničem.
Co se týká akcí a slev - musí to uzrát. Děláme motorky pár měsíců, nejdřív je potřeba se rozkoukat a vymyslet něco, co má hlavu a patu. Na další sezonu určitě něco vymyslíme.
No myslím že jsem do životopisu angličtinu uvedl, dokonce i polštinu- tenkrát tak důležitou pro komunikaci se Sikorou v BB
Je fakt, že jsou v okolí určitě mnohem zkušenější mechanici, angličtináři (a závodníci) než já. A vlastně jsem do toho šel s tím že budu ,,měnič" a podej přines, uč se. Je mi jasné že tohle servisy moc nechtějí. A čekat jestli člověk vrátí investice zpět je loterie. Takže jsme si pořídili s přítelkyní dva studijní stroje, a pomalu pronikám do tajů BMW- a né vždy a vše mi přijde jak píšeš ,,u stroje za 400 000".
K servisům. Když neklaplo BMW šel jsem ke konkurenci, po jednom dni jsem svou miniepizodu ukončil. Nevím jestli jsem měl prostě smůlu, nebo to opravdu takhle v servisech chodí. Ale já za ten den přišel o iluze co se týče etiky k zákazníkovi, mezi zaměstnanci, a pojmu značkový servis. Aspoň jsem si zvedl sebevědomí, mou historku o skládání desma na Dukně kvitoval místní mechanik slovy ,,na to by si tady nikdo netroufl"
K těm cenám. Nemyslím že je až tak směrodatná cena stroje.Goldwing patrně nezvýší mechanikovi u Hondy hodinovou sazbu. Myslím že je to spíše celková strategie firmy- myslím globálně BMW. Dnes je trh veden buď na cenu, nebo značku. Né vše co má slušnou cenu je špatné, a né vše co má renomé značky je dobré. BMW je evidentně ve druhé skupině. Nemá vzhledem k prodejům nutnost se podbízet a tak je tomu adekvátní i cena servisů- která je vzhledem k ceně práce a dílu asi ůměrná. Mimochodem myslím že mě garančka na ADv u Sikory vyšla trošku dráž- a to se u nového modelu nedělají hlavy a ventily. Ale to je můj odhad.
Můj závěr je ten, že ta cena není moc. Ne pro člověka co si koupí novou motorku. To je cílová skupina č.1
Pro člověka co si ji koupí z druhé ruky už bude o 2000 dražší než u japonce
a tak už si budou více vybírat kde ji šoupnou. -protože (při vší ůctě) nápis na dveřích ještě není jistota kvalitnější práce- i když by měl být.
Ale z vlastní zkušenosti vím, že člověk někdy ,,utratí víc" raději.
Tak třeba nás přesvědčíte, že je to váš případ.
Minochodem, nemáte nejakou akci? Potřebuji kopit led blinkry na F 800GS.
Moje zkušenost s BMW Ostrava:
Při kontrole spřátelených německých webů jsem přišel na celkem fatální problém - odírání pneumatického tlumiče u G650XChallenge o plastový kryt. Místo není ideálně přístupné a při běžné vizuální kontrole se na problém nepřijde. Cílená kontrola po odmontování krytu potvrdila, že je to i můj problém – pryžový plášť tlumiče je již prodřen tak, že je narušen zpevňující textilní kord.
Protože Car Tec je pro mne konečně rozumně dostupným servisem, nelenil jsem a kontaktoval pana Vrkoče. Následně mne pan Vrkoč informoval (sám a z vlastní iniciativy, což neprovedli ani BB v Polsku, ani Autec Praha a ani RenoCar Brno, kde jsem v průběhu posledního ½ roku nakupoval nějaké drobné ND a všude se jako majitel XChallenge identifikoval) o celkem 4 svolávačkách, které u mne zatím neproběhly. Jedna z nich se týkala i příčiny odírání pneumat. tlumiče - původní kryt se nahrazuje jiným. Následovalo objednání dílů a domluva termínu. Včera byla výměna dílů ve shodě s domluvou provedena. Kafe mi sice nikdo nenabídl, ale mohl jsem si odložit výstroj do zamykatelné skříňky (což v Polsku v BB nebylo) vystupování všech pracovníků bylo příjemné, vše proběhlo přesně v domluvenou dobu a mohl jsem být přítomen přímo při provádění servisu. Pan Vrkoč si současně zdokumentoval poškození zadního tlumiče a vzhledem k tomu, že motorka je už po záruce a serviska neobsahuje všechny předepsané kontroly, předal reklamaci k řešení na centrálu.
Takže za sebe vyjadřuji spokojenost.
Kloss
P.S.
Prosím o radu: lze v odůvodnění reklamace nedostupnost resp. „dostupnost“ autorizovaného servisu ve vzdálenosti 350km jedním směrem (Autec Praha/Opava) resp. BB v Polsku (130km jedním směrem) a s tím související nepřiměřené náklady (dopravné/čas) považovat za překážku v řádném provádění servisních kontrol?
Dík za případné info.