pivos: no jestli je to takhle, tak sebe odhaduju tak na 12-15000km.
Kochac sice nejsem, ale s ohledem na gumy, prevody atd motorce urcite nedavam na prdel pri rozjezdech atd.
Ani jsem nekoukal v cem je obuty ted moje GS, jsou na nem jeste puvodni pneu z vyroby, motorka ma najeto 7600km a vypadaj, ze do tech 10-12000km urcite vydrzej. Skoro bych i rekl ze tam jsou Tourancky, mrknu doma.
Mira JBT napsal:
Celkem se divím,že se nikdo nezmínil o AVONkách.
Distanzie jsou celkem fajn. Na asfaltu za sucha i mokra a mimo asfalt taky nejsou špatné. Na podzim jsem je zkoušel v dešti na povláčeném poli(cca40 km)
. Určitě to není jako E-09,ale na cestování ve dvou v plné polní jsou Distanzie OK.
BMW R 1150 GS-2002
Jawa 250/353 -1956+PAV 41
ČZ 175/502 -196? Skůtr
ČZ 175/477 -1969 Oilmaster
u mna metzelery rovnako dobre ako anakee - na ceste absolutna spokojnost
ale ak chce niekto vyslovene cestnu gumu na GS odporucam continental trail attack... predal som ich znamemu na stroma a este v ten vecer mi volal udychany z pezinskej baby ze drzia ako sproste a ze lepsiu cestnu gumu nemal este na strome
raptor: no s Contikama jsem byl vzdycky spokojenej, jezdil jsem na Road Attack a pohoda, hlavne uzasna vydrz. Na zmrzline zadni pneu 8000km!
Takze na ne taky jeste mrknu, ani jsem nevedel ze nejaka rada Trail existuje. Diky za tip.
raptor: no to je zase jina kategorie, do ktery bys mel zaradit jeste E09.
Jinak teda.. ted jsem si vzpomnel, ze Tourance jsem mel na Varaderu. Koupil jsem ho s lehce jetou zadni, najel jsem 6000km a s prumerne ojetou zadni jsem ho prodal.
Takze dobry.
Prilnavost tezko rict, trosku jsem se ty neomalenosti Varana bal, takze co to vydrzi v zatackach jsem nezkousel. Uplne idealni pocit jsem z toho teda nemel, ale davam to za vinu spis Varaderu nez gumam. A urcite i sobe, po 6000km to clovek nemuze poradne umet, kdyz celej zivot jezdil hlavou napred..
Koukam na ty Traily, dost se mi libi cena, jsou znacne levnejsi nez Tourance, takze je urcite nekde chci omrknout live a asi to bude velkej adept.
alda hmmm E09 mas pravdu.. dozadu je vraj vyborna ale dopredu nie
lenze ja mozem mat sadu karoo za 6 litrov slovenskych /fungl/ a pri tejto situacii uz o E09 nerozmyslam
Mám GSko ročník 2007 a potvrdzujem slová BIGRa čo sa týka pneu Michelin Anakee. Gumy sú ako tak dobré len v úplnom teple, keď sa topí asfalt. Ale aj tak sa mi niekoľkokrát stalo, že podšmyklo zadok. To by som ešte vedela zniesť, nie sú to gumy na SS. No v Alpách s nimi bol problém, pretože v chladnejších podmienkach šmýkajú skoro v každej zákrute. Jazda v silnom lejaku bola naopak v pohode, žiadne plávanie. Na predošlom Caponorde som mala Tourance a k nim sa určite vrátim.
Dúfam, že tieto zázraky mi dlho nevydržia Nedoporučujem ich.
Alda napsal:
Uz to par threadu ohledne pneu bylo, ale venuji se predevsim offroadovym a univerzalnim pneu.
Zajima me, ktery pneu povazujete za nejlepsi (vyrobce, typ):
Čistě pro cestování po asfaltu, přilnavostí na suchu, na mokru, výdrží a cenou.
Metzeler Tourance, dava je tam tusim i vyrobce. Drzi uzasne na suchu i mokru, najezd cca 18t km, pak jsem je menil, ale verim, ze nekdo by jeste na nich jezdil. Odjezdil jsem na nich i polni cesty, kdyz bylo sucho. Blato na slickách nejde
BMW R1150GS MY02
No me jednou ustrelila i Tourancka, docela jsem se toho fakt lekl, protoze se mi to nikdy nestava.
Bylo to v serpentynach v lese, takze si to porad vysvetluju treba listim, snad tam nejaky bylo :-)
Na Michelin T66x jsem najezdil cca 23tis km do výměny - pak už byla ale fakt za zenitem. Tehdy,když měla cca 2mm vzorku,dal jsem s ní ještě 6000km Francii a vydržela bez potíží.
Na mokru ale klouzaly a v hlubokém náklonu na suchu se motorka začala vlnit a hrana gumy žmolkovatěla,ale zase jsi věděl naprosto přesně, kdy už ustřelí a máš zvolnit. - podle mě neměla T66 mezi silničníma enduro gumama konkurenci už se bohužel nevyráběj.
Anakee mě párkrát vypekly na vodě,když z nenadání usřelil předek nebo zadek v nic moc náklonu,takže se jich regulérně bojím a nevydržej tolik km.
Teď jezdím Tourance, musím říct,že asi držej na vodě i suchu nejlépe, motorka sedí jako přibitá,což mě znervozňuje,protože nevím,kdy přijde ten okamžik ustřelení. Ale je to první guma, se kterou jsem si dal v zatáčce stupačku. T66 šla spíš do driftu a anakee by mě už dávno zahodila do kopřiv. Na nájezd km budou tourance opět nad hranici 20tis km,čili asi to nejlepší co se dá dneska koupit. (Zas jen můj názor.)
A co vlastně náš stará dobrý Mitas? Už peče gumy našeho rozměru nebo stále jen 140tky?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X> furt jen 100 vepredu a 140 vzadu Zarekl jsem se, ze dokavad nebudou mitasy ve spravnym rozmeru, proste je uz jen z principu neobuju... A pritom jsem najezdil tolik kilaku na E07ckach, jeste na Bigovi...
Slavek-xxx napsal:
Hrabe_X> furt jen 100 vepredu a 140 vzadu Zarekl jsem se, ze dokavad nebudou mitasy ve spravnym rozmeru, proste je uz jen z principu neobuju... A pritom jsem najezdil tolik kilaku na E07ckach, jeste na Bigovi...
Ja jsem se zase zařekl,že tam budu dávat jenom Mitasky i kdyby je dělaly nevímjaký
Luboss> vis co, ja nechci, aby mi pak nejaka pojistovna pri nezavineny nehode kratila plneni kvuli oznaceni sirky gumy (byt fyzickym rozmerem ta guma sedi)... Takova Podnikatelska nebo podobna urcite po pitchovinach pujde.
A ja jsem se zarekl, ze bych fakt potreboval vymyslet, jestli mam jit do tech Trailu nebo se vyplati priplatit na Tourance.
Blby je, ze jestli se Traily delaji jen chvili, tezko s nima nekdo bude mit zkusenosti..