Myslel jsem pochopitelně dual. Tam nic neovlivníš a zadní si brzdí sama. Vepředu jsou dva větší kotouče, tak se možná míň hřejou.
U klasiky pochopitelně 99% se brzdí přední, to je jasný.
jo tak to sorry, pochopil jsem to jinak.
KAzdopadne na tu zadni pozor.. tenhle zlozvyk je u motorkaru pomerne rozsirenej
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Lukas napsal:
Ahoj, musím se připojit.
Řeším zehřívání zadního kotouče.
Po delší jízdě mám přední téměř studené, na zadním neudržím ruku - i pouze při mírném brždění.
Pro upřesnění diskuze. Duál brzdí při zmáčknutí přední brzdy přední i zadní kolo. Tlak na zadní brzdě je cca 2x větší než na přední (dá se to vyčíst i na diagnostice).
Při otočení zadního kola na centrálu je slyšet mírné dření o desky.
Bohužel to dělají i úplně nová GSA.
Můžete to vyzkoušet jestli je to opravdu normální stav?
V brzdiči mám vyměněné gumičky, nová brzdovka, vše by mělo být OK.
Díky
panove.
Nevidel jsem zatim GSo, kteremu by se ZADNI brzda zahrivala mene, nez predni. Dual nedual.
Na tu zadni slapete vic + se zahriva mozna i trochu od svodu a motoru.
Byt vami jako prvni resim:
a) vlastni jizdni navyky -- neslapete nevedomky na NOZNI brzdu?
nemate tam prece jen trvale trochu nohu polozenou?
---
pak resim zbytek.
Prehnane pouzivani zadni brzdy ja vnimam jako jednoduse SPATNY jizdni navyk. Jak neumis ukrutne zabrzdit predni, v krizovce MAS VELKY PROBLEM.
Vim to z vlastni zkusenosti... jsem preuceny zadni brzdic
Vlastní oudy ještě ovládám a při zkoušení zadní brzdu samozřejmě
nepoužívám.
Jde mi o to jestli je to normální stav u GSA a nesnažím se odstranit neodstranitelné.
Díky
Upravil Lukas dne 25.07.2011 09:23
Lukas
Originál BMW kotouče trpí na křivení se. Mě třeba přední kotouče měnili, protože byly křivé (tuším po 30tis. km). Zadní taky není úplně 100%-ní, když si člověk kolem zatočil, v některých bodech škrtal. Tak jsem nechal nastavit větší vůli mezi brzdičem a kotoučem. A zatím bez problému (dnes najeto 47tis.).
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
Tak jsem nechal nastavit větší vůli mezi brzdičem a kotoučem. A zatím bez problému (dnes najeto 47tis.).
A to mi řekni jak se to dělá. Nějak si to neumim představit. Vždyť je tam všechno přišroubovaný napevno do kulatý díry. Kde je možnost nastavení?
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Vjetrnik napsal:
Tak jsem nechal nastavit větší vůli mezi brzdičem a kotoučem. A zatím bez problému (dnes najeto 47tis.).
A to mi řekni jak se to dělá. Nějak si to neumim představit. Vždyť je tam všechno přišroubovaný napevno do kulatý díry. Kde je možnost nastavení?
Tak to by mě taky zajímalo!
Jedině kulatej pilník a flexa! Jiná varianta neexistuje....
nebo to proste Vjetrnikovi jen nauctovali
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
Myslíš jako třeba 10 AW á 400Kč = 4000 Kč seřízení pevného zadního třmenu???
neco takoveho... i kdyz v PYJA v Rege jsou slusni, Vjetrnik mozna neumi tak dobre nemecky, jak tvrdi
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
....Když jsem byl na 40tis. servisu v Německu, tak mne na to upozorňovali, že zadní kotouč není úplně ok co se křivosti týče. Ale že prý jde nastavit rozteč destiček dále od sebe, aby kotouč měl vůli, jestli to tak chci udělat. Tak řekl že jo a nějak se s tím poprali, více jsem to neřešil...mám tu účet, tam je pouze výměna všech destiček, brzdovky, těsnění atd......
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
chlapi, mám prosbu z trošku jiného soudku a nenašel jsem vlákno, kde by se to řešilo.
Na zadním brzdovém třmenu jsou 2 gumové "prachovky" na takových hřídelkách . Nevím jak to správně říci, ale jsou to kromě gum v pístcích jediné gumy co tam jsou. Já je mám poutrhávané a na ty hřídelky se práší.
Co a jak je třeba udělat, abych to mohl vyměnit. Nikde jsem nenašel popis nebo video a nevím co je lisované co šroubované, abych to nestrhal.
g00fy napsal:
chlapi, mám prosbu z trošku jiného soudku a nenašel jsem vlákno, kde by se to řešilo.
Na zadním brzdovém třmenu jsou 2 gumové "prachovky" na takových hřídelkách . Nevím jak to správně říci, ale jsou to kromě gum v pístcích jediné gumy co tam jsou. Já je mám poutrhávané a na ty hřídelky se práší.
Co a jak je třeba udělat, abych to mohl vyměnit. Nikde jsem nenašel popis nebo video a nevím co je lisované co šroubované, abych to nestrhal.
Děkuji
Mě to šlo normálně stáhnout. Žádnej šroub ani zalisování tam nejni.
GSA 1250 Rallye 2024
No jedna je na hřídelce mezi oběma půlkama paken a tím pádem ji bez vysunutí/vyražení (nevím co) sundat nejde a druhá je ze spodu pakny podobně a navíc to má jakoby gumovou čepičku. Nevím co s tím. Kdyby měl někdo foto, video, návod nebo postup, byl bych vděčný.
S pozdravem a poděkováním za rady a pomoc
g00fy napsal:
chlapi, mám prosbu z trošku jiného soudku a nenašel jsem vlákno, kde by se to řešilo.
Na zadním brzdovém třmenu jsou 2 gumové "prachovky" na takových hřídelkách . Nevím jak to správně říci, ale jsou to kromě gum v pístcích jediné gumy co tam jsou. Já je mám poutrhávané a na ty hřídelky se práší.
Co a jak je třeba udělat, abych to mohl vyměnit. Nikde jsem nenašel popis nebo video a nevím co je lisované co šroubované, abych to nestrhal.
Děkuji
Když vyjmeš brzdové desky (tzn. máš venku zajišťovací hřídelku brzd. desek), tak to od sebe normálně oddělíš aniž bys musel cokoliv dalšího povolovat (není-li ten jeden čep "zarostlý" - což se občas stává). Prachovky jdou potom vyjmout a dají se koupit jako opravná sada. http://www.realoe...&fg=21...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
uz na 1150 GS mi zadny kotuc hrial viac ako predny (zadne koleso sa volne pretacalo na hlavnom stojane)
po najazdeni 60tkm (motorka mala celkovo 82) bolo na motorke este povodne predne oblozenie (cca este 1/3) a zadne platnicky som menil 2x
uz davnejsie som spekuloval ze navrhnem bubu100 nech vymysli nejaky maly karbonovy naduch ktory by usmernoval vzduch na zadny kotuc a strmen... napriklad aj yamaha dragstar mala casom presne taketo riesenie pre zadny valec ktory bol zle chladeny
Upravil raptor dne 12.08.2014 21:33
live fast, die young be wild, have fun
Všem moc děkuji za rady především Tondovi, jelikož z jeho odpovědi je to jasně pochopitelné. Opravnou sadu mám, ale nevěděl jsem, jak to instalovat.
Hřídelka, která drží brzdové desky se vyráží?? A je jedno z které strany?
A ještě se zeptám - čím ty hřídelky pod gumičkami mám namazat?
S pozdravem a poděkováním za rady a pomoc
g00fy napsal:
Všem moc děkuji za rady především Tondovi, jelikož z jeho odpovědi je to jasně pochopitelné. Opravnou sadu mám, ale nevěděl jsem, jak to instalovat.
Hřídelka, která drží brzdové desky se vyráží?? A je jedno z které strany?
A ještě se zeptám - čím ty hřídelky pod gumičkami mám namazat?
Není to jedno,vyráží se do kola a zpět opačně a na brzdy se používá vazelína s obsahem mědi.
Dum spiro,spero.