když myslíš.. jsem zvyklej už se tady s lidma nehádat - nemá to cenu.. Tady je totiž každej největší chytrák.. takže vlastně můžeme jezdit i na vodu, ona si to elektronika nějak upraví.. jen se divím, že teda přímo výrobce - BMW - nenapíše na svůj vlastní výrobek BA 85 - BA 120 asi byjim měl někdo zavolat a říct jim ať si to opraví.. vono je vlastně poddle tebe jedno jakej se tam leje benzín, vždyť označení benzánu je jen pro legraci a jestli to má 91 oktanů, nebo 100 je úplně fuk, nakonec o viskozita oleje je k hovnu a lejt do motoru si můžeme taky cokoli viď?
takže nevim, co ty sleduješ tím, že se může lejt do motoru jakýkoli benzín, než píše výrobce.. to mi přijde jako mega bludy. když to tam naleješ jednou za čas třeba proto, že nemáš jinou možnost nic se takřka neleje, ale lej dlouhodobě 100 oktanovej benzín do motooru kterej je dělanej na BA 91.. to mi přijde velkej luxus a ne jen kvůli ceně benzínu..
to pepíno: díky jsi strášně hodnej alespoň to mám bez práce!!
Upravil jezek dne 20.07.2010 08:35
jezek napsal(a):
když myslíš.. jsem zvyklej už se tady s lidma nehádat - nemá to cenu.. Tady je totiž každej největší chytrák.. takže vlastně můžeme jezdit i na vodu, ona si to elektronika nějak upraví.. jen se divím, že teda přímo výrobce - BMW - nenapíše na svůj vlastní výrobek BA 85 - BA 120 asi byjim měl někdo zavolat a říct jim ať si to opraví.. vono je vlastně poddle tebe jedno jakej se tam leje benzín, vždyť označení benzánu je jen pro legraci a jestli to má 91 oktanů, nebo 100 je úplně fuk, nakonec o viskozita oleje je k hovnu a lejt do motoru si můžeme taky cokoli viď?
takže nevim, co ty sleduješ tím, že se může lejt do motoru jakýkoli benzín, než píše výrobce.. to mi přijde jako mega bludy. když to tam naleješ jednou za čas třeba proto, že nemáš jinou možnost nic se takřka neleje, ale lej dlouhodobě 100 oktanovej benzín do motooru kterej je dělanej na BA 91.. to mi přijde velkej luxus a ne jen kvůli ceně benzínu..
to pepíno: díky jsi strášně hodnej alespoň to mám bez práce!!
....zřejmě si trochu zmatenej.... přečti si ještě jednou co jsem napsal a skus tomu porozumět....
Doufám že to pomohlo těm kterým to pomoct mělo, o víc mě nešlo. Vodu tam samo nelejte na tu to nepojede, ale to už si kdekdo zkusil .
Dakar 650, HusaberG
Nehádejte se děcka. každý má trochem pravdu. Podle mě je jedno zda 91 či 95. Vzhledem ke spalování a elektronice by něměl být problém jezdit jak na 91 tak na 95. Nic se nestne ani s jedním ani s druhým. VIz. parametry. Normální bezolovnatý benzín, minimální oktanové číslo 91 (ROZ). Dle mých zkušeností s motory se s 95 okt. nemusí tolik namáhat. Konstruován je na 91<.
Každopádně frickové když uvádějí 40 000,- tak si prdel rozhodně nedělají.
Jde o to, že i v tom nejlepším palivu u normální benzínky může být bordel. A i když to člověk nepozná rozhodně se filtr zanáší. A je třeba jej vyměnit.
Nezapomínejme, že je tam i čerpadlo a to má pak co dělat když bude filtr už takřka zasr... .
Tak good luck na cestách přátelé.
Oktanové číslo udává množství antidetonačních přísad v benzínu.Laicky řečeno:čím nižší oč.tím je benzín výbušnější,čím je oč vyšší tím dýl benál ve ,,válci hoří" což by mohlo podepřít ježkovu teorii.osobně jsem jen jednou natankoval tento ,,lepší benál " u OMW a můžu říct že jsem nepoznal žádný rozdíl. Použití výše oktanových benzínů určuje kompresní poměr motoru,při nižších poměrech je pálení dražších benálů bezvýznamné a efekt výceméně pouze pocitový.
Vidím že neznalost je širší.....
..... o oktanovém číslu víme ale jeho správná definice je bod(rozumněj teplota) samovznícení. TZN že je to mez kam až ho můžu stlačit = zahřát než se samovznítí dřív než ho zapálím svíčkou - to je silně nežádoucí jev který vede k poškození motoru, tzv samo/auto detonace. /laicky....směs se kompresí zahřeje a bouchne ještě před horní úvratí - tím se extrémně tepelně i mechanicky namáhá píst a ojnice + válec a hlava atd/
GS650 je upraveno aby fungovalo i na 91 což je vzhledem k požadavkům na výkon a tím i vyšší komprese chválihodný že na to soudruzi mysleli (nehnali motor do extrému) a tím rozšířili možnosti použití i na staré typy benzínů. Tyto benzíny starým nízkootáčkovým a s malou kompresí motorům nevadili.
Všechno co je nad 91 okt motor 650 veme s větší rezervou ... s tím že je to myslím nad 95 zbytečná rezerva..... snad jen mají význam přidaná aditiva atd....
Víceokt. paliva mají význam do motorů kde to výrobce předepisuje kvůli konstrukci motoru (zpravidla jsou to motory buď hodně tepelně namáhaný nebo mají vysokou kompresi) nebo do závodních strojů kde se jde laděním do extrémních kompresí + teplot....atd
U Ježka mě jeho názory překvapili a hledal jsem jejich hlubší význam hlavně proto že má v profilu napsáno toto:
Představení (něco o sobě) diagnostika, servis a originální díly BMW - moto/auto
- on už by měl něco o základech vědět, protože to je k diagnostice základ..... dál to nebudu vůči němu rozebírat.
MikiberG napsal(a):
Vidím že neznalost je širší.....
..... o oktanovém číslu víme ale jeho správná definice je bod(rozumněj teplota) samovznícení. TZN že je to mez kam až ho můžu stlačit = zahřát než se samovznítí dřív než ho zapálím svíčkou - to je silně nežádoucí jev který vede k poškození motoru, tzv samo/auto detonace. /laicky....směs se kompresí zahřeje a bouchne ještě před horní úvratí - tím se extrémně tepelně i mechanicky namáhá píst a ojnice + válec a hlava atd/
GS650 je upraveno aby fungovalo i na 91 což je vzhledem k požadavkům na výkon a tím i vyšší komprese chválihodný že na to soudruzi mysleli (nehnali motor do extrému) a tím rozšířili možnosti použití i na staré typy benzínů. Tyto benzíny starým nízkootáčkovým a s malou kompresí motorům nevadili.
Všechno co je nad 91 okt motor 650 veme s větší rezervou ... s tím že je to myslím nad 95 zbytečná rezerva..... snad jen mají význam přidaná aditiva atd....
Víceokt. paliva mají význam do motorů kde to výrobce předepisuje kvůli konstrukci motoru (zpravidla jsou to motory buď hodně tepelně namáhaný nebo mají vysokou kompresi) nebo do závodních strojů kde se jde laděním do extrémních kompresí + teplot....atd
U Ježka mě jeho názory překvapili a hledal jsem jejich hlubší význam hlavně proto že má v profilu napsáno toto:
Představení (něco o sobě) diagnostika, servis a originální díly BMW - moto/auto
- on už by měl něco o základech vědět, protože to je k diagnostice základ..... dál to nebudu vůči němu rozebírat.
4 MikiberG.
Pod ten posledni odstavec se podepisu a mel jsem ho po precteni Jezkova prispevku na jazyku. Ale u nej me uz asi nic neprekvapi.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Ja mam na povodnom palivovom filtry odjazdene 70tis km a stale ide, aj ked ho mam v plane tuto zimu menit. Jedine co nieje uplne v poriadku, ze pri nizkych otackach na nizkych prevodovych stupnoch ma dlhsiu odozvu na plyn resp. nieco ako keby ju trosku pridusilo (aj ked to je uz silne slovo)