nicím, je to jen můj pocit, cestuju většinou sám, ve dvou mi příjde nevhodná skoro každá motorka.......................samozřejmě mimovelkýho GS, a vyložených cesťáku jako LT apod.
nebuď z toho špatnej
nicím, je to jen můj pocit, cestuju většinou sám, ve dvou mi příjde nevhodná skoro každá motorka.......................samozřejmě mimovelkýho GS, a vyložených cesťáku jako LT apod.
nebuď z toho špatnej
nastesti tu maji argumenty vetsi vahu, nez pocity, ze
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal(a):
S 12kou se skamarádíš asi nejrychleji, na silnici a ve dvou budeš mít nejlepší jízdní vlastnosti a na polňačky a lesní cesty je to naprosto v pohodě. A obzvlášť na cestování ve dvou nemůžeš asi zvolit nic lepšího. Pouvažoval bych ještě o verzi Adventure, to že je vyšší Ti vadit nebude, lepší tě ochrání od povětrnostních vlivů, podvozek má větší rezervy a 33l nádrž se čas od času může sakra hodit.
hele ja nevim, myslim, ze se nam diskuze zacina zvrhavat od objektivity k ryzi subjektivite.
Kazdy treba od povetrnostnich vlivu chranit kolik nechce, zvlast kdyz je venku 30 a vic stupnu... atd.
--
dalsi vec je jezdeni po meste.. coz je dnes aktualni pro kdekoho a kde ma zase navrch osmikilo.
Upravil hicks dne 12.06.2010 16:04
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Píšeš, že jsi zatím neměl žádnou motorku, tím pádem kterákoliv z toho výběru pro Tebe bude sakra dobrá a silná
Je otázka jestli hned ve startu vyvalit hafo peněz za BMW. Podle mně můžeš klidně začít na Varanovi a nebo Stromovi. A po dvou sezonách se rozhodnout co dál. Navíc už budeš mít zkušenosti a líp se Ti bude vybírat.
Varan s abs/dual cbs mají kluci a ta motorka jezdí pěknou střelbu a koupíš ji za hezké peníze
Afrika bude slabá ve dvou na dálnici, ale pro naučení se není vůbec špatná. Na dnešní dobu už má slabé brzdy, musíš dát pancéřovky.
Pro zajímavost před týdnem jsem zkusil GS 650, 800 i 1200. A pro naučení se je jednoznačně nejlepší 650.
PetrAT napsal(a):
Pro zajímavost před týdnem jsem zkusil GS 650, 800 i 1200. A pro naučení se je jednoznačně nejlepší 650.
akorat aby na tom nebyl se svymi 203cm jako medved na kolobezce.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Před půl rokem jsem řešil stejný problém akorát s výškou 190cm.Naskytla se mi nádherná 1150 a neodolal jsem. Faktem je, že na 1200 jsem neměl cash a ani nevím jestli o ní zájem.
Mám vyšší sedlo od touratech kahedo a řídítka o 3 cm. Můj názor je, že pro Tebe 1150 adv je ideální moto.Jestli to máš v hlavě srovnaný, není se čeho bát.Občas mi ze začátku ujela pod zadkem, ale rychle jsme se sblížili a neměnil bych.
to PetrAT: Varadero bych nedoporučil ani svému největšímu nepříteli....tomu bych doporučil vosmikilo....
Jinak na začátek V-Strom rozhodně špatná volba není, jen pár drobností a dá se na tom cestovat parádně ... v rodinné garáži se možná brzo jeden V-Strom 650 objeví, když všechno dobře dopadne
Pokud byl dotaz na BMW, pak tedy R1200...
pro Hickse: R1200 je i ve městě ovladatelnější než vosmikilo, které nechce zatáčet a neví, zda má jet plný plyn nebo žádný plyn
to Fanos: byl jsem hodinku na trati, prášilo se tak, že jsem v dalším kole jel vlastním prachem...a teď přišla průtrž jako kráwa, zítra bude bahenní lázeň
Vjetrnik napsal(a):
pro Hickse: R1200 je i ve městě ovladatelnější než vosmikilo, které nechce zatáčet a neví, zda má jet plný plyn nebo žádný plyn
hele ale ty si porad pletes "neumim zatacet na osmikile", s "osmikilo nezataci".
Jinak osmikilo v rychlych zmenach smeru (tedy cca mesto) zataci rozhodne lip nez 12 ADV
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
- servis kazdych 7500km
- spotreba :(
- mozna i sedlo.. to je ale resitelne
Upravil hicks dne 12.06.2010 21:10
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal(a):
to Hicks: nepleť sem ADV, tam plná nádrž může slabší jedince ve městě vyděsit...tak se neboj a bavme se o "obyč" R1200...
tu jsem bohuzel neridil...
ostatne ty take ne pokud vim
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Hicks: je fakt, že na tom nějakou tu stovku najeto nemám, ale když si vezmu, jak se chová ADV s prázdnou nádrží a jak se na obyč R1200 sedí, tak si nějaký obrázek udělat umím...
Vjetrnik napsal(a):
to Hicks: je fakt, že na tom nějakou tu stovku najeto nemám, ale když si vezmu, jak se chová ADV s prázdnou nádrží a jak se na obyč R1200 sedí, tak si nějaký obrázek udělat umím...
nevim... co rikal treba (tusim) Peter tak 12ka ma o dost jine jizdni vlastnosti, nez adventura.
A vis sam, ze ma ADV i jine zdvihy... takze se to temer urcite bude chovat jinak.
Nevim... v TTTE mel Invelt 12ku jen se spuntama... bohuzel.
-> musim co nejdriv vyzkouset.
---
jinak s tvymi "obrazky" jsem jiz urcitou dobu rezervovany kocko
Upravil hicks dne 12.06.2010 21:21
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ahoj měřim 200cm takže vím co je to řešit motorku s ohledem na výšku jezdce. seděl jsem na 1200 a přišlo mi to jako oplastovanej mastodont. 1200ADV tam budeš mít problém s koleny (mě se tam teda nevešli), osmistovka je podle mě dobrá volba pro lidi do 190cm. na nový 650 sem neseděl ale vyřadil bych ji bo je nízká. mě osobně se nejvíc zamlouvá 1150 adv navíc si myslim že je to motorka dělník kde nejni moře zbytečnejch plastů (ale to je jen můj názor) já jezdim na Dakaru a vyhovuje mi svou flexibilitou zatim mě vždy pohodlně dovezl. Afriku sem taky zvažoval ale Dakar mě přesvědšil spolehlivostí životnostní a ekonomickym provozem
Tančící Havran
Vjetrnik napsal(a):
to Hicks: je fakt, že na tom nějakou tu stovku najeto nemám, ale když si vezmu, jak se chová ADV s prázdnou nádrží a jak se na obyč R1200 sedí, tak si nějaký obrázek udělat umím...
nevim... co rikal treba (tusim) Peter tak 12ka ma o dost jine jizdni vlastnosti, nez adventura.
A vis sam, ze ma ADV i jine zdvihy... takze se to temer urcite bude chovat jinak.
Nevim... v TTTE mel Invelt 12ku jen se spuntama... bohuzel.
-> musim co nejdriv vyzkouset.
---
jinak s tvymi "obrazky" jsem jiz urcitou dobu rezervovany kocko
Je pravda, že mezi tím, kdy jsem jezdil na normální 12ce a na ADV byl asi rok odstup, ale nezdálo se mi, že by byl nějaký rozdíl v jízdních vlastnostech.... Pokud skutečně je, což se dá zjistit jen po přímém přesednutí, tak je stejně tak minimální, že ho nebudeš druhý den vnímat. Možná se můžeme bavit o plně natankovaném stavu, což je ale pořád rozdíl nějakých 10-15kg nad předním kolem, vezmi si, co Ti s tím udělá spolujezdec a bagáž.
Jako rozumný argument beru proplétání se městem, spíš velkoměstem, skulinkami v zácpě. Tam skutečně občas hraje i centimetr roli. Do toho se ale náš zájemce jakožto začátečník stejně hned tak nepohrne a navíc ani nevíme kde bydlí a kam bude jezdit. a navíc a když už to máš v ruce a víš kudy jezdit...., jednou jsem třeba kličkoval po Praze za pánem na 1150adv a kam on se nacpal, mi zůstával rozum stát.
V jednom mám ale bolestnou osobní zkušenost. Když jsem motorku kupoval, taky jsem nevěděl, na co jí vlastně budu používat (nikdy předtím jsem žádnou velkou moto na ježdění po silnici nevlastnil, jen dva skůtry a krosku). A protože jsem byl natěšenej a nedostávalo se toho správného množství rezervních penízků a ani osmikila nebyly skladem, koupil jsem něco, o čem jsem už tehdy tušil, že je to kompromis... Pak přišla krize a spousta dalších událostí a já na tom mým Géčku zatím musel zůstat, i když mým nárokům už těžce nestíhá (to že blýská ne lepší časy je sice pravda, ale už dýl jak rok a půl si drbu hlavu pokaždý když usedám do sedla a věř mi, že to bych nikomu nepřál).
BMW obecně dělá podle mých zkušeností relativně začátečnicky přívětivé stroje a vzhledem k rozložení váhy bych zvlášť v tomto případě doporučil boxer. A co se výkonu týče, pokud někdo sedne prvně na motorku a začne tahat, je to vůl a nezáleží na čem pak jede, pokud bude přidávat postupně, nemůže mít ani s 12kou problém. Spíš bude mít širší spektrum využitelných otáček a nebude muset tolik myslet na řazení, když bude třeba předjíždět, což si myslím se v začátcích hodí.
Maiali nel Fango!
morabo napsal(a):
BMW obecně dělá podle mých zkušeností relativně začátečnicky přívětivé stroje a vzhledem k rozložení váhy bych zvlášť v tomto případě doporučil boxer.
ja bych chtel nekdy videt model rozlozeni hmotnosti osmikilo vs. 12gs vs. 12GSA.
Protoze kdyz se poradne podivas na osmikilo tak vicemene jediny co jde vylozene nahoru je kus hlavy motoru, zbytek je proste dost dole a to vcetne nadrze.
GSA ma nadrz jako vicemene nejvyssi bod motorky, to same 12GS.
Takze ja bych tyhle soudy bral dost s rezervou dokud nebudou nekde k dispozici nejaka cisla.
---
jinak ja jsem spis myslel takoveto "pro stromy nevidi les"... aneb delam SWOT analyzu po padesate -- to nemyslim na tebe, ale na temer vsechny co sem do threadu pisou vcetne mne.
Vzpominas si jeste, kdy jsi... pomerne s cistou hlavou.. vybiral moto?
Treba pro mne je asi nejdulezitejsi jak ta motorka vypada, jake ma dilenske zpracovani.. jestli tam nejsou vylozene kixy ala Varadero ci Superterene... nicmene musi SE MI PROSTE LIBIT. Proto bych si i koupil Multistradu a pokazde kdybych jel okolo vylohy tak bych dojetim skoro spadnul z motorky
Kdyz koukam do katalogu tak na to velmi casto zapominam... ale stejne se to pak vrati.
To ze se 12ka v NEKTERYCH zatackach chova moc pekne je porad jen JEDNA polozka, kterou ovsem pomerne casto vytahujete
Treba dost lidem okolo mne.. na 12ce leccos vadi... ze tomu couhaji valce, ze to je chlazene vzduchem a ma to jen naporove chlazeni, ze to ma letme zadni kolo a pritom je to tezke, ze nektere veci uz proste vypadaji stare a to vcetne pristrojovky, ze to ma dost dilu v barve hliniku.... ja 12ku pred nima branim. Pak mluvis s dvanactkarema a obcas si rikam, ze je to to same akorat obracene.
pokud se mame snazit o objektivitu, meli bychom se imho snazit o ten "big picture".
Moje pointa je, ze 12ka tolik kvalitativne nevybocuje jak se ji snazite s Vjetrnikem prezentovat.
A nakonec mne se i Tvoje country libi... koukal jsem se vcera na web Motorradu... uz jenom kdyz se podivas na hmotnost (natankovana):
Xcountry: 161,5 kg
F800GS: 207 kg
12GSA: 256 kg
tak si myslim, ze ti stejne jednou tech -100kg Xcountry vs. 12GSA budou obcas trochu chybet.
Upravil hicks dne 13.06.2010 10:02
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2