Se spojkama na 800 GS je obecně problém, snadno se spálí.. Podobnej problém řešil i Tomáš Holman jak jeli ve dvou na osmikile GS do Magadanu na Sibiři..
Maris napsal(a):
Se spojkama na 800 GS je obecně problém, snadno se spálí.. Podobnej problém řešil i Tomáš Holman jak jeli ve dvou na osmikile GS do Magadanu na Sibiři..
no tak zatim tu moc pripadu nemame...
jako asi zrejmy problem vidim nastaveni spojky na zacatku -- minimalni vule?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No právě že neměla najeto moc. Měla jen asi 4000km.
Nastavení v době, kdy jsme jeli do Maroka, bylo v pořádku. Spíš je problém v tom, že když se jede v písku, i když to není těžký terén, tak spojka dostává šílený záhul. Já si pamatuju na 1150, tak se mi ze spojky valil černý kouř z obložení. Nejde o spojkování páčkou, jen o rozdíl rychlosti při jízdě kdy kolo permanentně podkluzuje. Teď tam mám keramiku a naprosto v pohodě ale je možný, že F800 má to obložení prostě trošku poddimenzovaný. Každopádně obyčejné staré XT bylo naprosto v pohodě a věřím tomu, že Zounar jezdil přes spojku hodně. Dost ****ně je udělaný i nastavení, aby to šlo víc povolit, museli jsme uříznout kus držáku bowdenu na obou stranách (na držáku páčky i konec bowdenu). Stejně to nepomohlo a dvě lamely byly totál a dvě hodně blízko k nule. Mimochodem, konstrukce přítlačáku neumožňuje nouzovou jízdu bez těch poškozených lamel, nejde to nijak podložit u pružin apod. Přítlačák má nálitky, které jsou akorát dlouhé na sestavu lamel a plechů a muselo by se to odřezat, což už je docela hardcore. Uvažovali jsme nad tím taky ale nevěděli jsme, jestli pak jde koupit samostatně jako díl. Totéž díry pod pružinama, tam by se musely dát speciální podložky o rozměru, který se vejde do díry a projde tam pružina, což je někde na cestách neřešitelný. Takže poučení pro příště - chce to prostě jednu sadu náhradních lamel a včas to vyměnit. Na vůli se to pozná, že je zle a rozebrání a složení je otázka hodinky.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal(a):
No právě že neměla najeto moc. Měla jen asi 4000km.
Nastavení v době, kdy jsme jeli do Maroka, bylo v pořádku. Spíš je problém v tom, že když se jede v písku, i když to není těžký terén, tak spojka dostává šílený záhul. Já si pamatuju na 1150, tak se mi ze spojky valil černý kouř z obložení. Nejde o spojkování páčkou, jen o rozdíl rychlosti při jízdě kdy kolo permanentně podkluzuje. Teď tam mám keramiku a naprosto v pohodě ale je možný, že F800 má to obložení prostě trošku poddimenzovaný. Každopádně obyčejné staré XT bylo naprosto v pohodě a věřím tomu, že Zounar jezdil přes spojku hodně. Dost ****ně je udělaný i nastavení, aby to šlo víc povolit, museli jsme uříznout kus držáku bowdenu na obou stranách (na držáku páčky i konec bowdenu). Stejně to nepomohlo a dvě lamely byly totál a dvě hodně blízko k nule. Mimochodem, konstrukce přítlačáku neumožňuje nouzovou jízdu bez těch poškozených lamel, nejde to nijak podložit u pružin apod. Přítlačák má nálitky, které jsou akorát dlouhé na sestavu lamel a plechů a muselo by se to odřezat, což už je docela hardcore. Uvažovali jsme nad tím taky ale nevěděli jsme, jestli pak jde koupit samostatně jako díl. Totéž díry pod pružinama, tam by se musely dát speciální podložky o rozměru, který se vejde do díry a projde tam pružina, což je někde na cestách neřešitelný. Takže poučení pro příště - chce to prostě jednu sadu náhradních lamel a včas to vyměnit. Na vůli se to pozná, že je zle a rozebrání a složení je otázka hodinky.
hm.. dik za zajimavy info... takze spojka dostava v pisku zahul i kdyz se nespojkuje....
a kdyz vytahnes spojku z osmikila (je mokra)... nevytece komplet olej?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal(a):
No právě že neměla najeto moc. Měla jen asi 4000km.
Nastavení v době, kdy jsme jeli do Maroka, bylo v pořádku. Spíš je problém v tom, že když se jede v písku, i když to není těžký terén, tak spojka dostává šílený záhul. Já si pamatuju na 1150, tak se mi ze spojky valil černý kouř z obložení. Nejde o spojkování páčkou, jen o rozdíl rychlosti při jízdě kdy kolo permanentně podkluzuje. Teď tam mám keramiku a naprosto v pohodě ale je možný, že F800 má to obložení prostě trošku poddimenzovaný. Každopádně obyčejné staré XT bylo naprosto v pohodě a věřím tomu, že Zounar jezdil přes spojku hodně. Dost ****ně je udělaný i nastavení, aby to šlo víc povolit, museli jsme uříznout kus držáku bowdenu na obou stranách (na držáku páčky i konec bowdenu). Stejně to nepomohlo a dvě lamely byly totál a dvě hodně blízko k nule. Mimochodem, konstrukce přítlačáku neumožňuje nouzovou jízdu bez těch poškozených lamel, nejde to nijak podložit u pružin apod. Přítlačák má nálitky, které jsou akorát dlouhé na sestavu lamel a plechů a muselo by se to odřezat, což už je docela hardcore. Uvažovali jsme nad tím taky ale nevěděli jsme, jestli pak jde koupit samostatně jako díl. Totéž díry pod pružinama, tam by se musely dát speciální podložky o rozměru, který se vejde do díry a projde tam pružina, což je někde na cestách neřešitelný. Takže poučení pro příště - chce to prostě jednu sadu náhradních lamel a včas to vyměnit. Na vůli se to pozná, že je zle a rozebrání a složení je otázka hodinky.
hm.. dik za zajimavy info... takze spojka dostava v pisku zahul i kdyz se nespojkuje....
a kdyz vytahnes spojku z osmikila (je mokra)... nevytece komplet olej?
Položíš motorku na bok a už to lítá a zaroveň se to líp dělá když to leží a neukapne ani kapka oleje!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal(a):
Položíš motorku na bok a už to lítá a zaroveň se to líp dělá když to leží a neukapne ani kapka oleje!
aha.. to mi nedoslo
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal(a):
No právě že neměla najeto moc. Měla jen asi 4000km.
Nastavení v době, kdy jsme jeli do Maroka, bylo v pořádku. Spíš je problém v tom, že když se jede v písku, i když to není těžký terén, tak spojka dostává šílený záhul. Já si pamatuju na 1150, tak se mi ze spojky valil černý kouř z obložení. Nejde o spojkování páčkou, jen o rozdíl rychlosti při jízdě kdy kolo permanentně podkluzuje. Teď tam mám keramiku a naprosto v pohodě ale je možný, že F800 má to obložení prostě trošku poddimenzovaný. Každopádně obyčejné staré XT bylo naprosto v pohodě a věřím tomu, že Zounar jezdil přes spojku hodně. Dost ****ně je udělaný i nastavení, aby to šlo víc povolit, museli jsme uříznout kus držáku bowdenu na obou stranách (na držáku páčky i konec bowdenu). Stejně to nepomohlo a dvě lamely byly totál a dvě hodně blízko k nule. Mimochodem, konstrukce přítlačáku neumožňuje nouzovou jízdu bez těch poškozených lamel, nejde to nijak podložit u pružin apod. Přítlačák má nálitky, které jsou akorát dlouhé na sestavu lamel a plechů a muselo by se to odřezat, což už je docela hardcore. Uvažovali jsme nad tím taky ale nevěděli jsme, jestli pak jde koupit samostatně jako díl. Totéž díry pod pružinama, tam by se musely dát speciální podložky o rozměru, který se vejde do díry a projde tam pružina, což je někde na cestách neřešitelný. Takže poučení pro příště - chce to prostě jednu sadu náhradních lamel a včas to vyměnit. Na vůli se to pozná, že je zle a rozebrání a složení je otázka hodinky.
hm.. dik za zajimavy info... takze spojka dostava v pisku zahul i kdyz se nespojkuje....
a kdyz vytahnes spojku z osmikila (je mokra)... nevytece komplet olej?
...spojka dostává v písku záhul i když se nespojkuje....VĚTŠÍ KRAVINU JSEM NIKDY NEČETL!!!!
mne to taky prijde divny... ale pochopil jsi tomase jinak?
ja myslel, ze spojka je stale zakousla dej se co dej. jak se to zeni, je po ni.
nicmene zas az tak tomu nerozumim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nevím ale dělalo mi to 2x - v Tunisu a před 3 roky v Maroku. Když se jezdí v horku po písku, myslím tím písek, který nemusí být ve formě duny ale jen prostě že jedeš na povrchu, kde kolo nepřenáší dokonale výkon a prokluzuje a jede se naplno, tak se z GS spojky (mluvím o suché spojce na mém GS nikoliv o mokré na F800) valil po necelé hodině černý kouř. Spojkové páčky jsem se ani nedotkl. Někdo mi říkal, že to je tím prokluzem, protože kolo se otáčí jinak než by mělo a jak se to různě v písku chytá a prokluzuje a pořád dokola v rychlé frekvenci, tak se spojka zahřívá a začne kouřit.
Každopádně na obyčejném GS jsme dokázali po necelé hodině blbnutí přes malé duny vyvolat rozsvícení kontrolky mazání i když teplota oleje byla na FID v pohodě. Taky nechápu proč. Ta samá motorka se syntetickým olejem to neudělala ale je možné, že jsem nejezdil tak hustě jako kolega. Každopádně - teď s motorkou s keramikou nesmrdí nic ani při rozjíždění v dunách na dvojku a jezdil jsem duny, které jsou opravdu duny, žádné vlnky (v Merzouze jsme přejeli spolu se čtyřkolkou křoví na stěně té největší duny, což je už jednak docela daleko od pevného písku a je to celkem stěna. Kdo tam byl, ví o čem mluvím. Na KTM to asi problém není ale se 17" zadkem a těžším kardanem to je docela zátěž.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak podle kamaráda je to tak, že zátěž při jízdě v písku je mnohem větší než třeba při jízdě do 30 procentního stoupání. Kolo se chvílema brzdí a chvílema uvolňuje a žádná spojka nedrží 100% takovou zátěž a prokluzuje. U 1150 je to ještě umocněné tím, že se obvykle prach snadno dostane dovnitř a snižuje účinek spojky. Každopádně kvůli jízdě v písku (i po rovině) se do 4x4 aut dávají heavy duty spojky se zesíleným přítlačákem nebo dvojitým s chlazením apod. Prý pro auto i motorku není nic horšího než jízda v písku, hned potom je to jízda ve sněhu a plno lidí spálilo spojku i třeba při blbé jízdě na pláži.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal(a):
Tak podle kamaráda je to tak, že zátěž při jízdě v písku je mnohem větší než třeba při jízdě do 30 procentního stoupání. Kolo se chvílema brzdí a chvílema uvolňuje a žádná spojka nedrží 100% takovou zátěž a prokluzuje. U 1150 je to ještě umocněné tím, že se obvykle prach snadno dostane dovnitř a snižuje účinek spojky. Každopádně kvůli jízdě v písku (i po rovině) se do 4x4 aut dávají heavy duty spojky se zesíleným přítlačákem nebo dvojitým s chlazením apod. Prý pro auto i motorku není nic horšího než jízda v písku, hned potom je to jízda ve sněhu a plno lidí spálilo spojku i třeba při blbé jízdě na pláži.
no pekne...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Teď jsem o tom ještě mluvil s Honzou Žlábkem a ten si myslí, že příčina by mohla být v tom, že se celý agregát při jízdě v písku přehřívá a jak se spojka zahřeje, tak začne trošku klouzat a pak to jde rychle..
Každopádně u F800GS byl problém v tom, že zmizelo obložení té první lamely nahoře. Ostatní byly OK ale s tím už motorka nebyla schopná jet a klouzalo to. Přeházeli jsme to, tuhle špatnou lamelu dali někam doprostřed a povolili to na maximum (kvůli chybějícímu štelováku na heftu jsme to řezali asi o 1cm) a vydrželo to asi 700km po silnici a pak odešly další. Kroužky byly úplně fialový, prostě chce to vozit náhradní lamely. Kdybychom měli třeba 2 náhradní, dalo se jet podle původního plánu a zdržení by bylo maximálně hodina kdyby bylo nové těsnění. My měli locktite těsnění (něco jako hermetik) v tubě a to zasychá 3h.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Fanosi a proč dostává spojka na pi... , když se kolo protáčí ?
Pochopil bych, že jí nedělá dobře když se střídá protáčení s tím, že se kolo najednou kousne a jde do záběru
...Jime, je to tak, každý ráz se mosí někde "vyblbnout" jak se nevyblbne např. ve spojce, tak se tak dlouho namáhá všechno okolo až něco praskne...v Tomášovém případě spojka zafungovala jak měla, ovšem střet několika faktorů ještě životnost spojky ještě zkrátil....
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
Podle mě to dělá strašnej hic na spojce a tím dochází k ohřevu kapaliny v ovladacím ustrojí spojky a pak si to dělá co chce spojka špatně vypíná nebo obráceně může při dlouhodobým ohřevu stále držet spojku maličko vypnutou a pak se z toho hulí jak s komína mluvím o 1150 s F 800 nemám zkušenost
smazak73 napsal(a):
Podle mě to dělá strašnej hic na spojce a tím dochází k ohřevu kapaliny v ovladacím ustrojí spojky a pak si to dělá co chce spojka špatně vypíná nebo obráceně může při dlouhodobým ohřevu stále držet spojku maličko vypnutou a pak se z toho hulí jak s komína mluvím o 1150 s F 800 nemám zkušenost
To by znamenalo, že pri zohriatej kvapaline by aj brzdy mali začať pribrzdovať okrem toho 8gs má spojku ovládanú lankom.
Ak si to z fotiek a katalógu ND dobre predstavujem tak spojka je vypínaná tým, že lanko pomocou dvojramenej páky ťahá vypínací čap smerom ku deklu spojky a tým stláča pružiny. Opotrebovaním spojky je vypínací čap viac vťahovaný dovnútra až sa môže stať, že vôľa na lanku celkom zmizne a to zabráni pružinám dostatočne tlačiť na lamely.Je možné, že napr. v piesku je niekedy ťažko rozoznať či šmýka len koleso alebo čiastočne aj spojka a tak pri vysokej teplote - nízka viskozita sa olej zo spojky rýchlo dostane preč a môže sa spáliť. Toto všetko platí za predpokladu, že sa opotrebovaním spojky vôľa na páčke zmenšuje - ja som si to zatiaľ nevšimol / cca 30 kkm/
smazak73 napsal(a):
Podle mě to dělá strašnej hic na spojce a tím dochází k ohřevu kapaliny v ovladacím ustrojí spojky a pak si to dělá co chce spojka špatně vypíná nebo obráceně může při dlouhodobým ohřevu stále držet spojku maličko vypnutou a pak se z toho hulí jak s komína mluvím o 1150 s F 800 nemám zkušenost
Ja temhle vecem moc nerozumim a ve skutecnosti jsem mokrou spojku na vlastni oci ani nevidel.Ale chapu z toho,ze spojka je ve stejnym oleji kterym je mazanej motor.Tak pokud by to delalo tak strasnej hic,tak by se snad po nekolika dnech jezdeni v pisku musel srat i motor,ne?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!