Já mám taky C2 a jsem s ní maximálně spokojený hlavně co se týče hlučnosti. Predtím jsem mel full integrálku a ta hučela jako blázen. Je tada pravda že odklopená moc nedrží, ale proč jezdit s odklopenou, když si mohu zvednout plexi???. A že by padala když se du vyc..t tak to nehrozí. Petr
Upravil tischer dne 02.04.2007 16:55
martin napsal:
Na ebay se pohybují ceny většinou za C2 od 270-do 360, za S1 o něco málo výše, takže levněji než v obchodě /jako vždy/
Promin ale kdyby vsichni kupovaly vsechno na ebay tak bys asi nemel co jist. Buhvi zda to neni kradene atd. Nerikam ze vsichni kradou ok? Kupoval jsem prez Ebay tak vim jake zbozi tam je atd. Nejhorsi je z GB. Podporovat zlodeje? Nebrat. Proste nejsem ten typ cloveka. Radsi si to koupim u nas, klidne na eshopu u Travnicka. Mam zaruku atd.[/quote]
Omyl....nedorozumnění
nemám na eBay od soukromníka, mám na mysli nové přilby z e=shopů, ale na eBay jich je prostě spousta, nejenom Louis. Udělejte pokus a uvidíte.
teď vážně....budu hubovat, držte se
odklápěčky jsou proto, abys nemusel dlouze sundávat přilbu, pokud se chceš napít, najíst, zakouřit, vykouř....sorry to ne to jsem se spletl, prostě jsi ve městě kde asi popojíždíš a často musíš do obchodu a je to hloupé sundávat přílbu, ale zase s přílbou to je ještě horší.......není na to aby se jezdilo s otevřenou. co to je za blbost? To je móda teďka v česku? Něco jako frajeřina? Jako že machr? Nebo blbec? Pokud jde o léto a nechceš mít chráněnou bradu, kup si jet, ale otevřená odklápěčka je prostě volovina. Buď to tahá za krk a je to únavné (ani nemluvím jako ortoped o zranění), nebo to spadne dolů nekontrolovatelně a opět to může přijít v nevhodný okamžik.
Takže to asi bude nějaká pražská rádoby frajeřina, ..."šak vás to přejde po čase"!
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Já tedy většinou nejezdím s odklopenou přilbou, maximálně po polňačkách ve velkém horku a to opravdu vyjímečně. Jinak souhlasím s Docem a opravdu odklopená přilba může být hodně nebezpečná, když by došlo k havárii.
tak nevim ale myslím si že po polňačkách je to ještě větší blbost, jezdit s otevřenou přilbou.... skoro stejně jako jezdit v terénu se zapnutým abs... souhlasím taky s doktorem jde o držku.... a to doslova
TAKE IT EASY
Takže DOCtore:
- frajeřina to není, prostě je to v některých situacích pohodlnější - hlavně ve vedrech. Za krk to netahá ani trochu, je to o vychytání plexi - když to funguje, vůbec o odklopené helmě nevíš. Já osobně nosím i v létě pod helmu kuklu a pak je to komfortní.
- není to česká specialita, ale viděl jsem tak jezdit lidi i v jiných zemích a kupodivu i v Německu, kde jsem to nečekal. Samozřejmě je to o motorce, obvykle to vidíš jen na velkých endurech, popř. cestovních parnících.
- čekal jsem nějaký bezpečnostní argument, třeba opravdu nějaké nebezpečí hrozí, ale jaký je rozdíl v bezpečnosti JETky a odklopené helmy?
- při vší úctě DOCtore, uvedl jsi dva argumenty (1.tahá to za krk, 2. Spadne to samo dolů), mám odklápěčku 8 let a ani s jedním argumentem nemohu souhlasit. Podotýkám, že s odklopenou helmou najezdím cca 20% km
Ivan
Já měl celou dobu helmu airoh,vyklápěčku.Jezdil jsem 80% s odklopenou,dolů jsem ji dával jen v dešti a když byla kurevská zima.Za krk to netahalo.Su malej a mám varana s vysokým plexi,takže v pohodě.Akorát mě sralo,že jsem se musel v létě mazat krémem na opalování a když jsem ho neměl tak jsem byl spálenej jako prase.Hlavně nos.Myslím si že ze zdravotních důvodů,je lepší přilba zavřená.Netrpí asi tolik horní cesty dýchací.Jo a přes zavřenou vyklápěčku jsem neviděl na mapu na tanvaku,musel jsem vždycky lámat hlavu,nestačilo jen sjet očima dolů.Ted mám ARAI tour x2,enduro helmu.Je sice při přejezdech na dálnici krapet hlučnější,asi to dělá ten kšilt,nevím, ale je z ní parádní výhled a jsem s ní maximálně spokojenej
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Připouštím,že co se týče bezpečnosti,tak mě zavřená helma ochrání lépe,jak otevřená.S otevřenou jezdím nejvíše tak do 120km/h.a jen se spuštěným vnitřním plexi.Dále je důležité,aby byl pořádný pařák,páč když jsem jel teď s otevřenou v ne.tak bylo na to ještě chladno a docela mě nafoukalo do očí.Jinak jak psal Ivan,nepadá a netahá.(Airoh SV 55 platinium 2x)
BMW R 1100GS vzor kačer
Chlapi odklápěči, zatím vedeme! Proti jsou akorát DOC a LUKES. Však my je přesvědčíme! Stále mi totiž není jasné, že by to bylo nějak moc o držku jak píše LUKES. Určitě je to méně bezpečné než s helmou zaklaplou, ale na druhou stranu, nejezdí mnoho z nás občas tak, že si o držku koledujeme sami? Jezdí LUKES a DOC vždy podle předpisů? V obci 50? Mimo obec 90? Podle jejich logiky je to v obci 60 a mimo obec 100 hodně o držku!! Já myslím že není, je to o jen o trochu nebezpečnější než 50/90...
PS: Že trocha demagogie občas nezaškodí??
Ivan
ale Ivane netahej sem takové příměry a nerozšiřuj na dodržování rychlosti... když hňácneš někde na polňačce s nezavřenou přilbou v 30 a se zavřenou přilbou v 30 tak za prvé můžeš mít štěstí a za druhé si můžeš docela slušně nabít čumák.... když přefičíš díru a ta přilba se ti zavře tak než doklapne tak ji máš v úrovni očí a houby vidíš než zvedneš ruku jsi u druhé díry a co dál?(vlastní zkušenostod té doby zavírám) no rukou zaklapuješ a letíš(to už né, měl jsem štígro)... to všechno v úseku tak 2-3 metrů...
třeba na BM rallye v pískovně se to loni takhle zavřelo tuším i Cyrilovi(nebo to byl Tonda teď nevím) a to si už jel na konci jen ještě jednou projet ten krásný kopeček a nahoře klap a bylo to měls vidět jak tam bojoval i když nejel nijak rychle....
je mi jasné že zlehčuješ, ale já v terénu i na cestě vždy přilbu zavřu a doufám že se nebavíme o přejíždění ale o jízdě...
nebo brod (nemusí být brod ale stačí hlubší kaluž) s otevřeným hledím je taky zajímavý..... TAKE IT EASY
Jo, přesně jak píše LUKES. V pískovně se to stalo Cyrilovi. Je blbý, když dopadne přední kolo na zem a přilba se zaklapne jen tak, že máš bradovou část přilby před očima a vůbec nic nevidíš. Jinak se teda přiznávám, že při popojíždění ve městě ve velkým vedru jezdím taky s odklopenou. Ale v terénu, od tý doby co jsem viděl Cyrila, jezdím se zavřenou.
Já v terénu, resp. když "hrozí" jízda ve stupačkách, helmu taky zaklapávám. Sice se mi ještě nezaklapla, ale slzí mi oči a vidím kulový. S odklopenou nejezdím ani když jedu rychle po silnici, nechci dostat do tváře vosou letící 150km/h. Ale takové ty pomalejší kochačky když je vedro, a nebo i při navigačních soutěžích, když potřebuju koukat před sebe i do mapy v tankvaku, to si ji odklopím. Ivan
Hele, Ivane, to jako, že by tě ta vosa předlítla a kopla tě třeba do nosu jo?
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Co vosa,ale čmelák!To aspoň ťafka a toho sajrajtu....ále každopádně pro mě se nic nemění,jezdím zejména po asfaltu,tak jak se ještě oteplí,tak helmu otevřu.Myslím,že do terénu jsou lepší jiné helmy.
BMW R 1100GS vzor kačer
Máte někdo zkušenosti s C2? Jak se vám po delším používání roztáhla či vytlačila. Mám problém s její velkostí. Menší velikost (L) je na obvodu hlavy OK a dole na lících a krku dost tlačí. Větší velikost (XL) je dole OK ale "nahoře" velká. Zkušenosti říkají, že když je kebule na rozhraní dvou velkostí je správné zvolit tu menší. Co zkušenosti s C2?
Lukes má absolutní pravdu, já jsem uvedl dva obyčejné důvody, lehce pochopitelné a dobře je rozvedl Lukes. Píšu o tom, že existují i další důvody, traumatiologické. Např. lehce pochopitelný příklad je tento.....při okamžitém přibrždění, nárazu na tělo dochází vzhledem k setrvačnosti k velkým silám které nutí krční páteř k pohybu dopředu. Těch 300g a něco, co váží odklopená dolní část přilby je výše než má být a uplatňuje větší tažné síly na krk. Představte si a srovnejte jak jde dopředu holá lebka, jak jde dopředu hlava s královskou korunou. Co je nebezpečnější? Teď tu korunu posaďte na úroveň čelisti, jde o menší síly žejo? No a vy máte na bradě nechráněno (takže jakoby jet) ale dali jste si 'závaží' na vrchol hlavy! Blbost ne? Přesně tímto mechanismem dochází s vykloubení obratlů krční páteře. Proč mít nahoře na lebce zbytečný náklad a větší riziko setrvačnosti. Kdo pochopil, pochopil,..... a bude jezdit se zavřenou nebo jetem, kdo nepochopil......není mu pomoci a neomlouvá ho to, že to viděl v cizině. Němci a Finové a Švédi se taky opíjejí...znamená to potvrzení správnosti? Angličani se nemejou, jestli o tom nevíte, ale to neznamená, že chytrou člověk to bude napodobovat bez zvážení. Nejde o to, občas si ulehčit, provětrat, tomu rozumím, i já to udělám na půl kilometru (jakožto přestupek), ale nikoli to obhajovat jako správné řešení, nebo dokonce jezdit dvacet procent tímhle stylem. Brňáckým jo, OK, budu si pamatovat.
Cena helmy je přímo úměrná ceně hlavy co jí nosí!
Kdysi se pohazovalo hlavou (veksláckým způsobem), aby se odhodily vlasy, ofina, vzpomínáte si? Nebo se žvejkalo jako kráva, doslova. Když to vidíš s odstupem času, říkáš si, ty vole, a to jsem tehdy dělal taky, no jako debil!
Tak vidím ježdění s odklopenou helmou, debilina. Kupte si jet nebo airflow na léto, když jinak nemůžete.
Doufám, že jsem vás přesvědčil
Zdar z jihu, tento víkend budou tady velikonoce, srovnatelné s vánoci v katolických zemích
Upravil Doc dne 03.04.2007 23:20
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Plně to chápu. Jezdim s otevřenou třeba v zácpě a to člověk skoro stojí, nebo někdy i za jízdy, ale moc ne. A pak je ještě jedna chvilka kdy ji otvírám a to když mě bolí uch. Nevim proč mě to dělá, ale někdy je to až nesnesitelný. Mám tu helmu už 3 roky a je to stejný. Dřív jsem měl helmu Nolan neodklápěcí a v tý mě to ucho bolelo taky. Takže z toho plyne,že mám asi šišatou hlavu.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi