[A v čem vidíš ten negativní aspekt ?? nemyslíš že to byl nějaký marketingový tah???
Vidím jako negativní to, že jako soukromá firma třeba v Rumunsku, určitě nebudu cpát peníze do vývoje a vylepšování mapy, která je prolomená a jakmile jednu prodám, 100 se jich odemkne nelegálním způsobem. Myslím si, že jestli to Garmin rychle nezmění, tak to z pohledu vývoje map bude špatný. Většina atraktivních map, které byly unikátní pro Garmin, existují jen proto, že byly komerční a nebylo možné je snadno kopírovat. Takže se těm firmám vyplatil vývoj a nákup aktualizovaných dat. Jakmile nebude ochrana investice do vývoje, nebudou se hnát do dalšího vývoje.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
otazka: jaky je vlasne rozdil [krome velkeho cenoveho skoku] mezi 276 a 278?
Zatim jsem jenom pochopil ze 278 ma navadeni [hlasove] a kompatibilitu XM
na jedne strane lehka ovladatelnost [touch screen a "rukavice free ovladani" je dobra vec na motorku], ale s horsi viditelnosti na slunci [je to opravdu tak hrozne na slunci?, je tak velky skok oproti 276?] - urcite jde o relativne komfortni navigaci s podporou BT a SD karet [+ mp3]
........................
na druhe strane profesionalnejsi pristroj 276/278C. Je otazkou, zda je potreba tolik offroadovych moznosti [prece cozi zakladniho ma i zumo...]a mit jenom kvuli tomu daleko horsi ovladani s lepsi obrazovkou..
Tome, kdybys jezdil offroad jenom obcas jako asi vetsina z nas a nejvetsim adventure cestou by byl Tunis a Maroko [nebo ani to ne..] a musel si vybrat jenom jeden pristroj, co bys koupil? Ptam se proto, ze zaprve jsi odbornik a za druhe mas oba a pouzivas je stridave, jak pises. Cili co je lepsi, stabilnost uchyceni zuma s nekterymi ocesanymi offroad moznostmi nebo bys radsi bral 276 a at se treba i trapis kdys zadavas adresu? Predpokladej, ze stoji stejne, nejde o zadny cenovy rozdil, ale o to co je lepsi a pohodlnejsi pro bezneho srmtelnika.
Diky, precetl na motorkarich celych 22 stranek, pomohlo to.
Ahoj,
odpověď na tu otázku - rozdíl mezi 276 a 278 je v displeji (podstatný kvalitativní skok u 278C), podpoře POI (276C vůbec POI neumí) a v paměti s mapou evropy NT (ostatní mapy musí být na kartě vždy u obou typů). Další rozdíly neregistruju, možná jsou někde v menu ale ne podstatné věci.
Kdybych si měl vybrat, šel bych asi do 278C. Teď v lednu jsem s ní najel 6000km (Praha-Lisabon a zpátky) a naprosto bezproblémů. Opravdu si myslím, že má lepší výpočetní algoritmus i nastavení parametrů preferencí trasy a že ty věci jsou důležitější než citlivost a ovládací komfort Zuma. I v poslední verzi software v 278C jsou chyby, špatně třeba zobrazuje výběr hledání v jednotlivých mapách (278C umí navigovat podle jedné mapy a současně vyhledávat cíle v jiné mapě, která ani nemusí být aktivní) ale mají tam chybičku. To je ale software, nepochybně to opraví stejně jako čekám že opraví chyby v poslední verzi software pro Zumo.
dekuji na bleskovou odpoved, pochopil rozdil mezi 276 a 278, cili se vyberove jednani zuzilo jiz na Zumo 550 X 278C s favoritem 276C. Skoda ze nejsi tady, zdejsi makan nema [alespon na jeho situ to neni] vyber ruznych TT konfiguraci pro recko. Vim jen, ze muzu dostat s jistou slevou jakozto clen Moto Adventure 276C + topo mapu Anavasis [delal pro ne tu podrobnou offroad "geodezii" Spanos a diky nemu maji clenove nejakou slevu... ale myslim jenom na 276 a ne na 278].
pokud koup[im tady 278C, cekej me v lete v Praze pro zakoupeni alespon dobre ceke mapy - jako podekovani
P.S. lze tam dohrat alespon par POI ktere bych jiz drive potreboval? pises na situ o Alpach a hlavne BMW opravnach po Evrope, to by bylo fajn, pokud by se dal soubor poslat jako soubor a doplnit.
Zatim diky, a dobre obchody Tome
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jo a jeste neco Tome, to se ti bude libit, objednal jsem valecnej notebook [ i po te vasi zkusenostis piskem, prachem a vsemoznym sajrajtem - napr. kafe a tak, ]
Dell Latitude 630 ATG - se SSD 32GB, 64-bit Vista
nepromokavy, shock resistance, zvyseny kontrast pro praci venku, normy jako u nepromokavych navigaci [myslim IP7 nebo tak nejak] a asi nejspravnejsi partak k 278C, 14' screen lehce skladny do postranniho kufru. Zadnej strach ani z narazu ani z padu, ma fantastickou vydrz. Na 32GB se sice nevejdou 3593 programu, jde o konkretni ucel - odolny laptop na "cely zivot" .
OS, Office, Navigacni software, komunikace [wireless, BT], event. nejaky image editor.
Do dvou tri tydnu bych ho mel mit v ruce, samozrejme neni na sklade a k dispozici porad, musi se privezt vicemene na objednavku. Ale je to stroj na cesty do nepohody....
Afriko, tres se!!
Upravil Doc dne 24.01.2008 10:06
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Znám. Měl jsem ho taky objednaný ale těsně před svátky zavolali že došlo k nějakému problému a že to nestihnou dodat. Proto jsme jeli s tím Getacem. Asi by bohatě stačil (stejně jakou toughbook od Panasonicu) ale Getac má opravdu NATO military specifikace a certifikace a hlavně - půjčil nám ho sponzor a nemuseli jsme ho kupovat. Je tam obrovský rozdíl v displeji. Getac měl hyperjasný displej - skvělý na přímém slunci s nějakým plastem před displejem, takže vydrží normálně když do něj praštíš pěstí. Dovozce nám to předváděl, neuvěřitelný. To ten Dell ani Panasonic nemají. Naopak třeba večer ten displej už svítí tak šíleně, že i na minimální podsvícení oslňoval. I provedením to jde těžko srovnávat. Ale na běžné cestování ten Dell nemá chybu a je to dobrá volba myslím.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No jo no, nejsem NATO, jsem soukromnik a jak rikas, na bezne cestovatelske radovanky to bohate staci a jeste prebejva
u Dellu byla moznost volby HDD bud SSD [32GB] nebo antishock klasicky disk [max 80 GB] nebo i uplne normalni disk [max. 200GB], ale zvolil jsem ten maly, myslim ze budes souhlasit, ze se jedna u jedinou moznost absolutni spolehlivosti. Vim, ze to neni moc mista, ale dnes existuji i klicenky 8GB [a budou i vic] a tak jde vlastne o OS a zakladni progs a na to staci bohate 32GB
Upravil Doc dne 24.01.2008 11:22
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc napsal:
No jo no, nejsem NATO, jsem soukromnik a jak rikas, na bezne cestovatelske radovanky to bohate staci a jeste prebejva
u Dellu byla moznost volby HDD bud SSD [32GB] nebo antishock klasicky disk [max 80 GB] nebo i uplne normalni disk [max. 200GB], ale zvolil jsem ten maly, myslim ze budes souhlasit, ze se jedna u jedinou moznost absolutni spolehlivosti. Vim, ze to neni moc mista, ale dnes existuji i klicenky 8GB [a budou i vic] a tak jde vlastne o OS a zakladni progs a na to staci bohate 32GB
Hmm, existují i odolné normální disky. Pro mě tahle volba neměla smysl, protože na 32GB v žádném případě nestáhnu během cesty fotky a jen instalace rastrových map byla skoro 10GB apod. S tou spolehlivostí SSD nevím, slyšel jsem o tom různé zvěsti, že životnost není neomezená a mají se střídat sektory apod. Fakt nevím. Ten Getac (asi i malé IBM co jsme měli jako záložní) mělo utilitu, která sleduje otřesy za chodu a zaparkuje hlavičky při přetížení. Pokud to je vypnuté (v kufru asi notebook nepoběží), tak je to podle mě jedno, zaparkovaný disk tím pádem nebude nejslabší místo a dřív by se zničilo asi něco jiného než zrovna disk.
videl jsem video, jak bezi dell na kapote nakladaku [takovy ten typicky americky truck minuleho stoleti, vibrace asi jako V3S] nekde na stavbe a lehce prsel dest se snehem a pri tech vibracich zadny problem. Mozna ze jo, ze ten antishock disk [normalni, ale nejak vylepseny] ktery dodavaji ve 4200r.p.m. do velikosti 80 Gb by asi stacil, ale nevedel jsem ty detaily co rikas o sektorech atd. Kdyz jsem mluvil s dell o tom na co to chci, jednoznacne trvali na SSD, taky nevim, co je uplne pravdou.... kdyz jim rikas extremni podminky a otresy po ceste, co jineho maji navrhnout, to je logicke, ale v praxi jde mozna o prebytecnost. Ale nakonec to nevadi, neni problem pozdeji, pokud se to prokaze jako problem z jakehokoliv duvodu nahradit disk za jiny, to uz neni koneckoncu ani nejaky vyznamny peniz [pri klesajicich cenach disku...] do budoucna. Naopak takhle je i sance seznamit se s necim novym, jinou technologii, alespon ze zvedavosti a pro zkusenost, takze mi to nevadi.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
kdyžtak DOC-u kup jen futrál na 2,5" disk a máš sebou na cesty ext. disk co nepotřebuje ext. napájení a uživí ho jen USB port z NTB - je to skladný a máš na data hnedle prostoru až kam... a navíc jej můžeš vozit někde, kde je minimum vibrací. Já už takhle dlouhodobě používám ext. disk v hliníkovém futrálu a mám - zatím mě ve štychu nenechal! Je to rozumné řešení za nevelké peníze...
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
SPEEDY napsal:
kdyžtak DOC-u kup jen futrál na 2,5" disk a máš sebou na cesty ext. disk co nepotřebuje ext. napájení a uživí ho jen USB port z NTB - je to skladný a máš na data hnedle prostoru až kam... a navíc jej můžeš vozit někde, kde je minimum vibrací. Já už takhle dlouhodobě používám ext. disk v hliníkovém futrálu a mám - zatím mě ve štychu nenechal! Je to rozumné řešení za nevelké peníze...
uz ted pouzivam 2,5' se 160GB jako hlavni druhy backup a pro prenos, je to perfektni gadget a jak rikas, napajeni jenom z USB [pozor, ale taky se mi stalo, ze bylo potreba zapojit i do site, ale ve vetsine pripadu staci USB] a mam vyreseno. Ale jedna se porad o velikost velke penezenky. Jenom jsem rikal, ze do budoucnosti [daleke] budou jeste vetsi usb sticky a diky male velikosti to bude to nejjednodussi rezervni misto [20 GB ma byt do dvou let normalni... nestaci to jako rezerva na fotky?]
Upravil Doc dne 24.01.2008 12:30
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nestačí. Pokud fotíš 10-12Mpix a děláš současně dva obrázky (RAW+JPG) tak já za den nafotím tak kolem 8-12GB. Mám 4 a 8GB karty a třeba na Dakaru jsem měl každý večer plno a to nezačala jízda, jen technika na přejímkách. Můj starý notebook má 40GB disk rozdělený na dvě dvacítky - systém a aplikace a 20GB na data a ani se mi tam nevejdou mapy. Externí disk (160G používám taky ale je to pakárna a jde to blbě třeba během jízdy v autě (není kam ho dát, kabel je krátký atd). Ideální pro mě je co největší disk ale to je daný tím požadavkem na úložiště fotek. U cestovního notebooku na komunikování, práci s MapSource apod - tak neváhám a jdu do toho SSD řešení taky. Extrémní podmínky určitě mysleli podmínky za provozu, ne při převozu. Každopádně do budoucna tomu dávám velké šance a podle mě to i pojede pěkně rychle. Super by byl notebook, kde by byl třeba 30GB SSD jako hlavní na OS a 500GB klasický disk co by se vypínal a zapínal jen v případě ukládání dat...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
v tom se shodnem, chtel jsem 64 bit a SSD pro rychlost a delsi vydrz baterky[kde na SSD je skok oproti jakemukoliv rotacnimu], z tech dostupnych baterek jsem vzal tu silnejsi a na cesty to je tak to vse. Rychle to je az dost [Core2Duo T7700], RAM 2 GB, a fakt je to jenom na OS a ocesany office a nejaky image editor [kvuli resizu fotek aby se vesly , aby se posilaly apod., ale rozhodne nejsem zadny foto maniak, to urcite ne, dost me to otravuje, porad fotit]. To nejdulezitejsi je vlastne komunikace [net] a navigacni software a to se vejde. S jednim mobilem jses OK i bez internetkafe [pokud je signal tedy, ale zatim se nechystam do oblasti kde by bylo potreba satelitni B ]
Upravil Doc dne 24.01.2008 13:39
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
No tak koukám, že jsi Tome pěknej foto-maniak! To je síla dat, ale je jasné, že já mám uspořené MB tí, že fotím Nikonem D100 takže těch 6Mpx v RAW-u je víc v pohodě a prozatím stačí karty 1GB+2GB!
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Kdepak, to je celkem normální a když nejsou optimální podmínky a mám čas, fotím ještě s bracketingem o čvrt a půl clony víc a míň, celkem 5 fotek na jeden záběr, abych měl jistotu Data jsou levný médium ale bracketing se používal i při focení na film... Mockrát se to hodilo - někdy potřebuješ záběr, kde je všechno dobrý ale obloha přepálená a tak stačí vzít ten samý podexponovaný záběr, kde je obloha dobrá a jsou nástroje kde se to dá bezvadně kombinovat a to celé v HDR barvách třeba. Já dost riskuju a fotím většinou jen 1+1 (RAW+JPG) ale kdysi dávno, když jsem se tím živil, tak jsem fakt vymlátil na jeden záběr třeba několik svitků. Zase jak byl drahý materiál (a zejména 120 do středního formátu), tak o to víc se plánovaly záběry, které plánovat šly - cokoliv studiového nebo exteriéry. Klidně hodina příprav a měření spotmetrem na jednu fotku. Ale u reportáží to chce samopalovou rychlost než pak zjistit že Coma má na jedno záběru zavřený oči protože ti mrknul a dalším má hlavu v pohybu a je to neostrý a víc jich nemáš.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Fotky jsou opravdu děsně náročný na místo a co teprve video.... V současnosti mám okolo 90000 fotek a zabírá to docela slušně místa.
V notebooku mám sice taky otřesům odolný HDD, ale přesto se mi stalo, že mi po jedné expediční cestě kleknul. Co platné, že byl v záruce, na data se zárkuka nevztahuje. Od té doby vozím ještě jeden externí disk a na ten obden zálohuju fotky obden.
Ztráta podobných dat je vždy nah..no, protože je vlastně nelze nahradit, ani znovu vytvořit. Od této příhody s HDD jsem se natolik vylekal, že všechno peru na RAID síťový disk.
Jo, někdo se tady ptal po seznamu dealerů BMW.
Našel jsem odkaz na POI seznam tady: dealeri BMW
Asi to není kompletní seznam, ale lepší něco než nic aspoň pro nás, co bohužel nemáme navigaci od Toma.....
Já ten svůj seznam (taky nevím jestli je kompletní) dávám lidem na CD, takže stačí vyhledat někoho kdo má navigaci od nás...
Né. Napiš mi mail a obratem ti to pošlu. Není to žádné speciální knowhow a ty data nejsou moje, jen vím, kde je shánět
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...